Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הממשלה החליטה: חיבור להטענת רכב חשמלי בלי צורך באישור מוועד הבית


kobi_g
שימו לב! השרשור הזה בן 996 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 10 שעות, bobi כתב:

זה אחד היתרונות הגדולים של רכב חשמלי שהוא נטען בזמן שהוא עומד ללא שימוש בחניה ובשימוש יום יומי רגיל לא צריך לנסוע במיוחד, או לעצור בדרך כדי "לתדלק אותו".

אתה מנסה לדמיין עמדת טעינה צמודה לכל רכב? אתה מודע לכך שלמרבית הרכבים בעולם אין וגם לא תהיה חניה צמודה? 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Haim_gds כתב:

הכוונה היא שלא תוכל לטעון אותם אלא בטעינה מנוהלת בלבד, זה יפתור חששות מפני כבל שנמשך מחלון בבניין והעמסת התשתית הקיימת. 

כפי שכתבתי, טעינה מנוהלת תוכל לפתור את הבעייה הצפוייה בבניין נטול עודפי חשמל ללא צורך בהוספת תשתית חדשה.

 

זה מה שהיה בישראל עם Better Place. דבר כזה לא יכול לקרות בעולם הנאור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השנאה לבטר פלייס טרם פגה?

 

בודאי שזה יכול לקרות אם יתברר שיש בעיית בטיחות או בעיות של עומס שהרשת לא יכולה לעמוד בו. בדיוק כפי שהיה בעבר הרחוק עם חימום מים (למי שזוכר את המונח "תעריף גג").

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטעינה המנוהלת תצטרך להיות חכמה גם ברמת הבניין.

תאר לעצמך בניין רב קומות, מרובה רכבים חשמליים. בעקבות מגבלת האמפראז' לא יוכל להטעין את כל הרכבים בלילה. בעל הרכב יתחבר בלילה לטעינה ויגלה בבוקר שהטעין רק חצי או פחות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשכתבתי "רשת" זה בכל הרמות - בניין, שכונה, עיר, מדינה.

 

יתכן שאם וכאשר רכב חשמלי יהפוך נפוץ מאד לא תהיה ברירה אלא לחזור למודל Better Place, כאשר תחנות ההחלפה יקבלו עדיפות באספקת חשמל (מבחינת הנחת תשתיות, יפחיתו את הצורך בתשתיות לזרמים גבוהים בכל בניין), יאפשרו טעינה בשעות השפל בלי קשר לשימוש ברכב, יאפשרו טעינה איטית שתאריך את חיי הסוללות, וגם יחסכו את זמן ההמתנה לטעינה, אפילו מהירה, כי החלפת סוללה תארך כמו תדלוק בדלק פחממני.

 

מי שלא יהיה מרוצה הם בעלי הקניונים שאנשים לא יטיילו אצלם בזמן הטעינה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, ch2856 כתב:

אתה מנסה לדמיין עמדת טעינה צמודה לכל רכב? אתה מודע לכך שלמרבית הרכבים בעולם אין וגם לא תהיה חניה צמודה? 

 

בוודאי שלא. הפיתרון היה ונשאר פיתוח תחבורה ציבורית מעולה + שינוי מוחלט של האופן בו אנחנו מתכננים ערים. 

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 8.8.2021 בשעה 08:11, bobi כתב:

זה אחד היתרונות הגדולים של רכב חשמלי שהוא נטען בזמן שהוא עומד ללא שימוש בחניה ובשימוש יום יומי רגיל לא צריך לנסוע במיוחד, או לעצור בדרך כדי "לתדלק אותו".

עניין של השקפה: לטעמי זה פתרון לאחת הבעיות הגדולות של רכב חשמלי שזמן הטעינה שלו ארוך משמעותית מזמן התדלוק  ברכב בנזין

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה עוד יש לרכב לעשות בזמן שהוא עומד בחניה בלילה? אני מקווה עבור כולם שהם לפחות 8 שעות ביום בבית, זמן מספיק לטעינה גם של סוללה מרוקנת לחלוטין. אבל בפועל בשימוש יום יומי של אדם רגיל, כמעט אף פעם לא מגיעים הביתה עם 0% סוללה ולא באמת צריך טעינה ארוכה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 36 דקות, TaxGuy כתב:

 

בוודאי שלא. הפיתרון היה ונשאר פיתוח תחבורה ציבורית מעולה + שינוי מוחלט של האופן בו אנחנו מתכננים ערים. 

נכון, תעיר אותי עוד 25-30 שנה😏 אתה מנסה לפתור את בעייות העתיד עם הפתרונות של היום.

 

 

מה יקרה במקרה של רכב מעופף? (וזה מד"ב היום כפי שהיה רכב אוטונומי לפי 30 שנה) אם תתלונן על הבניינים הגבוהים שאינם מאפשרים כניסה בריחוף לחניון רב קומתי אלא להתקע בפקק למטה בכניסה. אני מניח כי הפתרון המתבקש יהיה 'שינוי מוחלט של האופן בו אנחנו מתכננים ערים.'

😉

 

מה יקרה במקרה של עבודה מהבית ומשלוח מוצרים זול באמצעות רחפנים/רכבים אוטונומיים? כך שתוכל לגור בכל חור והמרחק המקסימלי אותו תעבור ביום יהיה 10-20 דקות הליכה/רכיבה/עמידה? אם תתלונן על השקעות הענק שנעשו בתחבורה ציבורית שמספר הנוסעים בה קטן והסובסידיות המשולמות לה אדירות תמיד תוכל להזכר בדרישה של 'פיתוח תחבורה ציבורית מעולה'

 

ציטוט

זה מה שהיה בישראל עם Better Place. דבר כזה לא יכול לקרות בעולם הנאור.

הרעיון הבסיסי היה נכון אז ואפילו יותר היום, היישום שלו היה כושל קשות (שום יתרון כלכלי לרוכש, רכישת חבילת ק"מ מראש ושאר רעות חולות). כדאי לזכור כי חוקי/תקנות מערכות טעינה מכילים עדיין סרחים עודפים שהוספו לטובת Better Place וניתן ליישם אותם כיום לטעינה מנוהלת.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Haim_gds כתב:

נכון, תעיר אותי עוד 25-30 שנה😏 אתה מנסה לפתור את בעייות העתיד עם הפתרונות של היום.

 

זלזל כמה שאתה רוצה, אבל תחבורה ציבורית/אופניים/תכנון עירוני זה הפיתרון האמיתי היחיד לבעיות התחבורה של מדינת ישראל או כל מדינה אחרת בעולם .

 

רכב חשמלי לא פותר לך שום בעיה למעט הוצאה של זיהום אוויר מהעיר. בפקקים עדיין תעמוד, חנייה תחפש ותבזבז המון שטח יקר על אחסון של פחיות ברזל על 4 גלגלים במקום להשתמש בשטח לפארקים/מגורים/פנאי.  

לפני כשעה, Haim_gds כתב:

מה יקרה במקרה של רכב מעופף? (וזה מד"ב היום כפי שהיה רכב אוטונומי לפי 30 שנה)

 

רכב אוטונומי הוא עדיין מד"ב. לא יהיה רכב כזה ב-20 השנים הקרובות. 

 

לפני כשעה, Haim_gds כתב:

אם תתלונן על הבניינים הגבוהים שאינם מאפשרים כניסה בריחוף לחניון רב קומתי אלא להתקע בפקק למטה בכניסה. אני מניח כי הפתרון המתבקש יהיה 'שינוי מוחלט של האופן בו אנחנו מתכננים ערים.'

 

כן. בהחלט. עיר היא ישות דינמית שצריכה להתאים את עצמה כל הזמן למציאות המשתנה. 

לפני כשעה, Haim_gds כתב:

מה יקרה במקרה של עבודה מהבית ומשלוח מוצרים זול באמצעות רחפנים/רכבים אוטונומיים? כך שתוכל לגור בכל חור והמרחק המקסימלי אותו תעבור ביום יהיה 10-20 דקות הליכה/רכיבה/עמידה? אם תתלונן על השקעות הענק שנעשו בתחבורה ציבורית שמספר הנוסעים בה קטן והסובסידיות המשולמות לה אדירות תמיד תוכל להזכר בדרישה של 'פיתוח תחבורה ציבורית מעולה'

 

בחיים לא יקרה כי בסופו של דבר בני אדם הם יצורים חברתיים שחייבים קרבה של בני אדם אחרים. לכן בני אדם התקבצו בערים משחר ההיסטוריה האנושית ולא נשארו לגור בכל מיני חורים מבודדים. חוץ מזה בגילאים מסוימים היכולת ללכת ברגל לכל השירותים שאתה צורך שווה את משקלה בזהב. לכן פנסיונרים מוכרים בתים פרטיים ענקיים בפריפריה ועוברים לגור בדירה של 2-3 חדרים בלב תל אביב/לונדון/ניו-יורק.

 

עריכה אחרונה על ידי TaxGuy
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר יש עמדות מנוהלות ואפשר לפרוס אותם בכל בניין חדש שנבנה ואפילו ישנים , זה כמובן תוספת כספית של כמה עשרות או מאות א"ש.

בינתיים אנשים לא יכולים לתפוס את הדבר הזה, אפילו אנשי מקצוע וחוקים רגולטורים מנסים לעכל את הנושא מכל מיני הבטים. יש הרבה זווית לנושא שעדיין לא פתורות, למשל מה דעתו של מערך כיבוי האש לנושא של מכוניות חשמליות וזו רק זווית אחת מני רבות.  

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, TaxGuy כתב:
בוודאי שלא. הפיתרון היה ונשאר פיתוח תחבורה ציבורית מעולה + שינוי מוחלט של האופן בו אנחנו מתכננים ערים. 
נכון, תעיר אותי עוד 25-30 שנה😏 אתה מנסה לפתור את בעייות העתיד עם הפתרונות של היום.

 

זלזל כמה שאתה רוצה, אבל תחבורה ציבורית/אופניים/תכנון עירוני זה הפיתרון האמיתי היחיד לבעיות התחבורה של מדינת ישראל או כל מדינה אחרת בעולם . לא זילזלתי, אני מציין עובדה. הרעיון שלך יכול לעבוד (חלקית)  בהווה או בעבר אך מתעלם מהשינויים הצפויים בעתיד הלא רחוק  

 

רכב חשמלי לא פותר לך שום בעיה למעט הוצאה של זיהום אוויר מהעיר. בפקקים עדיין תעמוד, חנייה תחפש ותבזבז המון שטח יקר על אחסון של פחיות ברזל על 4 גלגלים במקום להשתמש בשטח לפארקים/מגורים/פנאי.  אני חושש שלא הבנת, מדובר על רכב אוטונומי שברגע שתרד ממנו הוא יוכל לצאת מחוץ לעיר. עם הרבה רכבים אוטונומיים מקושרים לא אמורים להיות פקקים ברמה של היום. 

מה יקרה במקרה של רכב מעופף? (וזה מד"ב היום כפי שהיה רכב אוטונומי לפי 30 שנה)

 

רכב אוטונומי הוא עדיין מד"ב. לא יהיה רכב כזה ב-20 השנים הקרובות. אתה חוזר על מה שאמרתי🙂 לקראת סוף שנות ה 90 עבדתי בחברה הייטק מסויימת והבוס היה לוקח אותי לפגישות עם יזמים בתור האיש הטכני, פגשנו יותר מאחד שעסק בתחומים קרובים לרכב אוטונומי והבוס שלי היה מחייך, מסיים את הפגישה והיינו מתחפפים. אני זוכר זאת כי הוא אמר (ואני מצטט) "רכב אוטונומי הוא עדיין מד"ב. לא יהיה רכב כזה ב-20 השנים הקרובות."

 

אם תתלונן על הבניינים הגבוהים שאינם מאפשרים כניסה בריחוף לחניון רב קומתי אלא להתקע בפקק למטה בכניסה. אני מניח כי הפתרון המתבקש יהיה 'שינוי מוחלט של האופן בו אנחנו מתכננים ערים.'

 

כן. בהחלט. עיר היא ישות דינמית שצריכה להתאים את עצמה כל הזמן למציאות המשתנה. בתאורייה. בתכלס עד שמשהו משתנה מבחינה קונספטואלית הטכנולוגייה כבר מזמן השתנתה. חשוב על מודיעין, עיר חדשה שנבנתה עם חנייה אחת רשומה בטאבו לכל דירה (עתידי בשנות ה 90!) וכביש מרכזי שיוביל החוצה לקניות/עבודה. היום ישנם שם קניונים/איזורי מסחר ותעסוקה, נראה לך כי התיכנון המקורי מתאים לזה? 

ד"א, אם הייתי רוצה לעקוץ אז הייתי מזכיר כמה זמן לוקח לשים פרגולה חוקית בגינה...   

מה יקרה במקרה של עבודה מהבית ומשלוח מוצרים זול באמצעות רחפנים/רכבים אוטונומיים? כך שתוכל לגור בכל חור והמרחק המקסימלי אותו תעבור ביום יהיה 10-20 דקות הליכה/רכיבה/עמידה? אם תתלונן על השקעות הענק שנעשו בתחבורה ציבורית שמספר הנוסעים בה קטן והסובסידיות המשולמות לה אדירות תמיד תוכל להזכר בדרישה של 'פיתוח תחבורה ציבורית מעולה'

 

בחיים לא יקרה כי בסופו של דבר בני אדם הם יצורים חברתיים שחייבים קרבה של בני אדם אחרים. לכן בני אדם התקבצו בערים משחר ההיסטוריה האנושית ולא נשארו לגור בכל מיני חורים מבודדים. מתחילת המהפכה התעשייתית (300+ שנים?), גם אחר כך רוב האוכלוסייה החקלאית (שלמעשה היו רוב האוכלוסייה) גרו בכפרים/עיירות וחייהם כללו כשעה של הליכה כל כיום לכל השירותים הנדרשים חוץ מזה בגילאים מסוימים היכולת ללכת ברגל לכל השירותים שאתה צורך שווה את משקלה בזהב. כתבתי:10-20 דקות הליכה/רכיבה/עמידה לכן פנסיונרים מוכרים בתים פרטיים ענקיים בפריפריה ועוברים לגור בדירה של 2-3 חדרים בלב תל אביב/לונדון/ניו-יורק. אולי היום ועכשיו, כאשר לא תצטרך ללכת למכולת/קופ"ח/סופר בכלל ואם תרצה לראות הצגה תזמין מונית אוטונומית ותהייה תוך 25 דקות בלב ת"א היתרונות שציינת יפוגו

 

 

 

אני חושש כי אתה אופטימי יתר על המידה או נטול דימיון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, Haim_gds כתב:

אני חושש שלא הבנת, מדובר על רכב אוטונומי שברגע שתרד ממנו הוא יוכל לצאת מחוץ לעיר. עם הרבה רכבים אוטונומיים מקושרים לא אמורים להיות פקקים ברמה של היום. 

 

אוקי, אבל איפה הרכב יהיה אחרי שהוא יצא מחוץ לעיר? סביר להניח שבמגרש חנייה ענק שיבוא על חשבון שטחים פתוחים. ומה יקרה כאשר מאות אלפי רכבים אוטונומיים יצטרכו להיכנס לעיר בשביל לשים אנשים בעבודה? פקק. אותו דבר בחזור. 

 

לפני 8 דקות, Haim_gds כתב:

אולי היום ועכשיו, כאשר לא תצטרך ללכת למכולת/קופ"ח/סופר בכלל ואם תרצה לראות הצגה תזמין מונית אוטונומית ותהייה תוך 25 דקות בלב ת"א היתרונות שציינת יפוגו

 

עד שהמונית תגיע - עד שתכנס לתוכה - עד שתיסע - עד שתעמוד פקק בכניסה לתל אביב יחד עם עוד עשרות אלפי מכוניות אוטונמיות יקח לך מינימום 60 - 80 דקות.  אבל זה באמת לא משנה כי זה לא משהו שיתרחש בתקופת חיינו. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב האוטונומי הוא הפיתרון הטוב, לא הפתרון המושלם. הפיתרונות "בית ספר" שהעלית, בתכלס, פשוט אינם אפשריים...

 

מגרשי החנייה מחוץ לעיר יוכלו להיות במגדלים אם החשיבות של "שטחים פתוחים" כ"כ גבוה (אני עדיין לא ממש מבין למה התכוונת).

פקק נוצר בעיקר כאשר אין סינכרון בין הרכבים, אקו-סיסטם שלם הכולל את מיקום הרכבים (ברזולוצייה של עשרות ס"מ), מהירותם ויעדם יוכל להקטין את הזמן בפקק או למנוע אותו לחלוטין. היו היה פעם מנגנון שנקרא "הגל הירוק", בין רמזורים בדרך עירונית מהירה/מרובת נתיבים היו מוצבים שלטים שהראו את המהירות בה יש לנסוע כדי לא לעצור באדום ברמזור הבא אלא לעבור אותו בירוק והמנגנון המיושן הזה איפשר נסיעה חלקה במרכזי הערים, דמיין מה תוכל לעשות עם אקו-סיסטם מלא של הרכבים בכביש.

 

כמו שכתבתי, זה לא הפתרון המושלם אלא הפתרון היישים כיום, כלכלית וטכנולוגית. בנייה או עיצוב מחדש של עיר הוא דבר הנמשך עשרות שנים (אם בכלל אפשרי), תח"צ מקיפה ומלאה שתוכל להחליף בצורה מלאה את מקומו של הרכב פרטי אינה אפשרית כלכלית כיום ואני מאמין כי רכב מעופף יגיע הרבה זמן לפני שתהיה רכבת תחתית בירושליים לדוגמה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 996 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...