Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב אמין!! בתקציב של 15K


dl
 שיתוף

פוסטים מומלצים

בתאריך 25.7.2021 בשעה 07:57, llaavvii כתב:

יש גם B3 ידניות (אולי טיפה יותר חסכוניות),

כנראה גם הביצועים יהיו עדיפים.

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 17 דקות, dorsht כתב:

כנראה גם הביצועים יהיו עדיפים.

אכן b3 ידני אחלה רכב.

5 דלתות, היה לי כזה, הנעה לכל הגלגלים עם הילוך כוח.

בארץ הנעה קדמית, רכב מספק.

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out thete

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, dorsht כתב:

AWD זמין רק במנוע 2.0.

מנוע 1.5 מגיע עם הנעה קדמית.

אכן

זה לא היה בישראל 😁

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out thete

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש פה כל מיני המלצות למכוניות שלא ברור למה ממליצים עליהן.
ויש פה כל מיני המלצות להלוואות ואזהרות מרכבים ישנים כאילו זה מתכון לאסון, זה לא - רק צריך להיות קצת חכם.
אתה פשוט צריך לקנות רכב שמור ותשתדל למצוא אחד שלא עבר את ה150K ק"מ.
אם אתה צריך תחבורה בסיסית, לא צריך רכב גדול ואין לך בעיה עם גיר ידני - אין לך מה לחפש בVW ואין לך מה לחשוב על לאנסר או B3.
אמרת שהפיקנטו 1.0 הרגישה לך עגלתית מדי? בדוק פיאסטה ידנית וריו ידנית (מהדור החדש) שתיהן בתקציב, הן כנראה האיטיות בקטגוריה שלהן, אבל לא כמו הפיקנטו.
עוד אפשרויות: I20 ידנית 1.2, פאביה ידנית 1.4.
הייתי ממליץ גם על 208 אבל אתה בטוח שצרפתיות זה חרא אחרי שאכלת מרורים מיפנית וגרמניה.
פשוט תחפש רכב שלבעלים היה איכפת ממנו ולא אחד שטופל בג'לג'וליה פעם באף פעם.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 אני בספק שיש 208 או ריו ידנית בתקציב של פות"ש.

 

אני הייתי מעיף מבט על אופל קורסה 1.4 בתקציב של 15 אלף ש"ח ניתן למצוא רכב במצב טוב מ2011-2013 עם +-100 אלף קילומטר.

היא דיי פשוטה ואמינה ויחסית מרווחת בהשוואה לפיאסטה מה שיעזור באכלוס 4 מבוגרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 דקות, Gavrik כתב:

 אני בספק שיש 208 או ריו ידנית בתקציב של פות"ש.

זה אכן גבולי, אבל לא בלתי אפשרי, הריו אכן מעט יקרה יותר אבל אני לאחרונה עוקב מאד אחרי יד 2 והיו כמה אופציות סבירות בתקציב הזה.
הנה פיג'ו: https://www.yad2.co.il/s/c/c76yc4hy

הקורסה אכן אופציה לא רעה!

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קנה פיאט פונטו איבו.

רכב מאוד פשוט לאחזקה, אמין מאוד.

חלפים זולים! וחסכוני מאד.

ב15 אלף תמצא אחת 2011 עד 2013...

מנוע 1.4 ,

גיר רגיל בלבד!!!

 

וגם תוכל לקחת 4 אנשים באוטו.

לא תכרוך את האספלט אבל סוחב סביר לחלוטין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה רוצה גולף אז למה לא ג'טה? יש לי מ2010 1.6 קצת שמנה/כבדה אבל עושה את העבודה ומאיצה סבבה(לא גיר DSG), נכון הגג משתחרר קצת אבל חוץ מזה אחלה רכב ולא רואה מוסך ( חוץ מטיפולים) וחלקים זולים.

2012 Volkswagen Tiguan 2.0 TSI

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, shellcase כתב:

ויש פה כל מיני המלצות להלוואות ואזהרות מרכבים ישנים כאילו זה מתכון לאסון, זה לא - רק צריך להיות קצת חכם.
אתה פשוט צריך לקנות רכב שמור ותשתדל למצוא אחד שלא עבר את ה150K ק"מ.

בוא ננסה שניה לדבר לעניין.

 

רכב ישן הוא לא מתכון לאסון, זו מעולם לא היתה הטענה. אבל, וזה אבל חשוב, רכב ישן מדי פעם מתקלקל. גם אם אלו תקלות יחסית שוליות שלא יתקעו אותך באמצע הכביש, הן קורות. גם ברכבים אמינים, אפילו אם כתוב עליהם טויוטה.

 

אם יש לך את היכולת, הידע, הכלים והזמן לטפל בתקלות האלו לבד (או לפחות, בחלקן הגדול) אתה כמובן יכול להחזיק רכב ישן בלא המון כסף. אם לא, מספיקות שתי תקלות של 1500-2000₪ בשנה (שלצערי ומהסטטיסטיקה האישית שלי זה לא נדיר בכלל, אפילו די סביר), כדי לקזז את רוב (אם לא את כל) ההפרש בירידת הערך מול רכב חדש בכמה שנים, שכנראה יסבול מפחות תקלות. תוסיף לזה את הזמן המבוזבז, הסיכון להתקע ו/או כן להיתקל בתקלה משמעותית מבחינה כספית, תתבל בעובדה שבכל זאת רכב ישן יהיה לרוב פחות טוב מרכב חדש, ולדעתי הפכת את השאלה הזו ל-no brainer בכלל. זה פשוט לא שווה את זה בשביל לחסוך, סטטיסטית, 1000-2000₪ בשנה על ירידת ערך בניקוי תקלות.

 

מעבר לזה, ללא מעט אנשים הוצאה חד פעמית גבוהה היא לא טריוויאלית, ברכב חדש יותר אתה יכול לשלם את ירידת הערך העודפת בתשלומים שווים וידועים מראש ולא במכה אחת באופן לא צפוי במוסך.

 

מעבר לזה 2, וזה אולי הכי מהותי פה, ה ממש לא טריוויאלי למצוא רכב שמור ומתוחזק בסכומים כאלו. גם החיפוש הזה עולה בזמן, כסף ולא מעט עצבים, לא לכולם יש את הסבלנות לזה.

  • רעיון טוב! 1

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם המשפט האחרון אני מסכים לחלוטין.
אבל - מה אתה מציא? שיקח הלוואה של נגיד 20K? ויקנה רכב ב35? אז במקום מכונית בת 10 הוא יקנה מכונית בת 6, גם אם נקח את התרחיש הדי קיצוני שאתה הצעת של 3500 ש"ח אחזקה בשנה ומסיבה כזאת או אחרת נחלק אותו ב2 לרכב המודרני יותר, רק ירידת הערך תמחק את ההפרש.
מה גם - שהלוואה זה לא בחינם וכשמוסיפים אותה לירידת הערך מתקבלת עלות גבוהה משמעותית, ומי שיש לו 15K, כנראה אין לו חודש הבא 20K כי הוא לא חוסך כלכך הרבה כל חודש.
יש לי חברה טובה שהחזיקה מיקרה 2009, 3 שנים בלי שום תקלה בתחזוקת שבר (עד שהלכה בתאונה לפני כמה חודשים), אני מחזיק רכב בן 15 כבר 3 שנים שעלה פחות מחצי מהתקציב של פות"ש, ב30K ק"מ שהוא נסע אצלי בזמן הזה הוא עלה לי משהו כמו 1500 ש"ח בחלפים(ואלה ה30K ק"מ הקשים ביותר בחייו, כי מדובר על שיוטים בכביש מהיר מעל 4K סל"ד וכבישים הרריים בפול גז בכל שאר הזמן, לראיה אני מחר הולך להחליף צמיגים, אלו יהיו מס' 9 ו10 מאז שקניתי את הרכב). אני מבין שאני לא דוגמא כי אני מטפל לבד ומזמין מחו"ל, אבל אף אחד לא מונע מפות"ש ללמוד להחליף פילטר אוויר לבד למשל ובכך לחסוך קצת.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב-35 הוא יכול למשל לקנות מיצובישי ספייס סטאר מ-2016-17 במצב סביר (לא יד ראשונה פרטית מטופלת במרכזי שעשתה 5K בשנה, מרופא כמובן, אבל גם לא כזו עם 250K השכרה לשעבר). זה רכב שכנראה יהיה די זול לתחזק במשך כמה שנים מהיום.

מה הוא יקבל ב-15K? כנראה רכב ישן יותר ב-3-4 שנים, שלפחות מהניסיון האישי שלי זה בדיוק הזמן שדברים מתחילים להתקלקל. אז יכול להיות שלא יקרה לו כלום, ויכול להיות שאם הוא יצליח להתמיד בתחזוקת שבר מוחלטת הוא לא ישלם כמעט כלום (אבל יסע ברכב שמתחמם אחרי 10 דקות, המזגן בו בקושי עובד ובולמי הזעזועים ממזמן סיימו לנזול את כל מה שהיה בהם), אבל בתחזוקה סבירה הוא כנראה ישלם יותר כל שנה על תחזוקה.

 

מצד שני, מה יהיה ההפרש השנתי בירידת הערך בין שתי אלו? בוא נניח שהספייס סטאר תפסיד 5K בשנה, כל שנה במשך 3 השנים הבאות (שזה קצת פסימי לדעתי) ואיזה רכב שהוא לא יקנה ב-15K יפסיד 2K בשנה במשך שלוש השנים הבאות. אז מדובר על הפרש של 3K בשנה (בוא אפילו נוסיף עוד 1K לביטוח מקיף) - זה באמת שווה את זה? ומה אם ברכב הישן כן תהיה תקלה משביתה, או כזו שיקר מאוד לתקן? ומה אם הוא יעשה טוטאל לוס בלי ביטוח מקיף? הוא באמת רוצה לקחת את כל הסיכונים האלו + לנסוע ברכב ישן משמעותית + לנסות למצוא רכב כזה שמור?

 

לפני שעה, shellcase כתב:

גם אם נקח את התרחיש הדי קיצוני שאתה הצעת של 3500 ש"ח אחזקה בשנה

אם זה קיצוני עבורך לתחזוקה במוסך של רכב בן 8-9 (כולל הכל), הרבה זמן לא נכנסת למוסך בישראל.

 

לפני שעה, shellcase כתב:

מה גם - שהלוואה זה לא בחינם וכשמוסיפים אותה לירידת הערך מתקבלת עלות גבוהה משמעותית, ומי שיש לו 15K, כנראה אין לו חודש הבא 20K כי הוא לא חוסך כלכך הרבה כל חודש.

זו בדיוק הנקודה. אם לקחת הלוואה של 20K ואתה מחזיר 500 ש"ח בחודש, אתה יודע שאתה מחזיר 500 ש"ח בחודש והסיכון שלך להוצאה משמעותית מחר בבוקר נמוך יחסית. אם קנית רכב ב-15K אתה לא מוציא כלום כל חודש, אבל הסיכוי שמחר תיכנס למוסך ותצטרך להוציא 3K ש"ח גבוה יותר. הפריסה הנוחה יותר גם שווה משהו, לדעתי.

 

לפני שעה, shellcase כתב:

אני מבין שאני לא דוגמא כי אני מטפל לבד ומזמין מחו"ל, אבל אף אחד לא מונע מפות"ש ללמוד להחליף פילטר אוויר לבד למשל ובכך לחסוך קצת.

זו מיסקונספציה מאוד מקובלת פה.

החיסכון העיקרי בהוצאות תחזוקה הוא לא על להחליף פילטר ושמן לבד, שזה (נניח) משהו שכל אחד יכול לעשות. ההפרש הוא בתקלות המשמעותיות ברכיבים יקרים. כאן כבר ממש לא כל אחד יכול לאבחן (בטח שלא נכון) לדעת איזה חלק להזמין ואיך להחליף. זה מצריך לא מעט ידע, זמן, כלים ובכלל רצון להתעסק בזה. אם אתה יודע לעשות את זה תוכל גם לטפל ברכב בן 4-5, אתה עדיין לא חייב לקנות רכב בן 10.

 

בסופו של דבר - אין פה איזו אמת אבסולוטית, אבל אם בחישוב סביר ההפרש בעלויות השנתיות בין רכב בין 4-5 לרכב בן 8-9 הוא 2K בשנה (3K ירידת ערך + 1K מקיף - 2K תחזוקה), ובהפרש הזה אתה חוסך זמן, תקלות ופחות מסתמך על המזל - לדעתי זה, כאמור, no brainer לגמרי.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתרום מנסיוני באחזקת ניסאן נוט 2013 שאצלי מפברואר 2017 עד היום ולא מתכנן למכור לעומת מאזדה 3 2005 שאצלי מ 2010 ואולי כדאי כבר להפרד . הגיעה ל 226000 ק"מ

 

הניסאן נקנתה מקרסו טריידאין ב 58000 שקל כולל יישור קו גדול שנעשה של חשבונם וכן רביעיית צמיגים חדשים.

קניתי אותה עם 22000 ק"מ בלבד , ספר טיפולים מלא בחברה וללא תאונות.

כיום יש לה 97000 ק"מ עוד מעט. 

מעבר לטיפולים שוטפים החלפתי תושבת מנוע מקורית ב 1000 שקל , ניקוי מגעים במפוח המזגן ב350 שקל , קודנית ב400 שקל וכפתור חלון חשמלי  ב100 שקל .

סה"כ "תקלות" ב 4 וחצי שנים : 1850 שקל . מובן שהחלפתי עוד דברים על פי הנדרש למשל צמיגים , מצבר , בלמים , פלאגים 

סה"כ ירידת ערך משוערת ב 4 וחצי שנים :  30000 שקל ואולי יותר . לא מוכר כרגע 

אם נפרוס את ירידת הערך וה"תקלות" על  54 חודשים נקבל משהו כמו 650 שקל בחודש .

מאידך , הניסאן חסכונית יותר בדלק לעומת המאזדה .

בנסועה הלא גבוהה שלנו זה 100 שקל בחודש לטובת הניסאן. כלומר הגענו ל550 שקל בחודש.

 

המאזדה משכה אותי בשנים האחרונות יותר למוסך מאשר הניסאן על חיישנים , משולשים , בולמים , ציריות , תושבות , סלילי הצתה וכל זה מסתכם בלא מעט כסף.  

אני לא מחליף שום דבר לבד , אין לי את הידע והיכולת לכך .

גם הזמנת חלקים מחו"ל לא מתאימה לי ויש גם תקלות שדורשות פתרון מיידי ואין זמן לחפש חלק מחו"ל.

 

כל זה מביא אותי למסקנה שפו הדב צודק וכנראה כדאי לקחת הלוואה קטנה לרכב יותר חדש .

 

האשלייה שאפשר למצוא רכב ב15000 ש"לא רואה מוסך" מזכירה לי את השורה בשיר "המתאגרף" של סיימון וגרפונקל :  
Still, a man hears what he wants to hear
And disregards the rest

 

אדם שומע את מה שהוא רוצה לשמוע ומתעלם מהשאר

עריכה אחרונה על ידי zvigolden
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה לכל העונים, אני בהחלט לוקח בחשבון את כל מה שכתבתם ואני בטוח שזה יעזור לי לקנות את הרכב הכי טוב בתקציב שיש לי.. 

 

כמה דברים, 

 

1. אני רואה פה הרבה הצעות לרכבים שאני יודע מידיעה ברורה שהם מאוד לא אמינים (עבדתי פעם בהשכרת רכב ושם אתה רואה בדיוק איזה רכבים הולכים הרבה למוסך ואיזה לא רואים מוסך). מנסיוני, מיצובישי רנו פיאט פג'ו סיטרואן פורד וכו' מאוד לא אמינים ולאן אני לא מסתכל בכיוון (רנו ניסאן יש את המוסכים הכי גרועים בארץ) הגרמניות בדרך כלל טובות אבל לפעמים מתחילות לעשות בעיות אחרי כמה שנים (היה לי לפני כמה שנים סיאט איביזה2011  DSG שקניתי עם 110 אלף ק"מ ונסעתי איתה עוד 50 ולא הייתה לי שום בעיה וגם אהבתי את המנוע / גיר) יונדאי קיה לכאורה הכי אמינים גם אחרי כמה שנים (לא יותר מידי) אבל אני לא אוהב את המכוניות שלהם (אבל אני חייב אוטו, אחרת אני אהיה תקוע בבית בגלל הנכות שלי). 

 

2. כתבתי שהתקציב שלי הוא 15 אלף ש"ח.. אני אוסיף ואומר שזה אחרי שאני לוקח הלוואה של 10 אלף ש"ח ולכן אין לי אופציה ליותר מזה.. לצערי אני חי מקצבת נכות של פחות מ 2000 שקל בחודש, ואין לי אפשרות לתקציב יותר מ 200 / 300 שקל לחודש עבור האוטו וגם אין לי תקציב לשלם הרבה על תיקונים ולכן אני אתפשר על כמה דברים ואקנה את הכי טוב שאפשר.. (את הרכב הקודם מכרתי ב 5000 שקל ואני מתכוון לקחת הלוואה של בערך 10000 ולקנות משהו ב 15). 

 

3. אני אוותר על הגולף נכון לעכשיו מכיוון שהוא יכול להיות בעייתי באמינות וחלפים יקרים. אני מחפש אוטומט כי הגעתי למסקנה שרוב הנסיעות שלי בעיר ואין לי עצבים להחזיק קלא'ץ. אני אתפשר על רכב שעשה בערך 160 אלף ק"מ, זה די ממוצע ואני חושב שאפשר למצוא משהו יחסית שמור עם הקילומטראז' הנ"ל. אני כן רוצה רכב מרווח יחסית כי אולי אני אוכל לעשות קצת נסיעות / משלוחים ולהרוויח עוד כמה שקלים בחודש. 

 

מסקנה: 

 

ראיתי הצעה ליונדאי I30 סטיישן, שנת 2011, יד 2, טסט לשנה, 160 אלף ק"מ הרכב נראה בתמונות מאוד שמור והוא רוצה 16000.. אני מקווה שאני אצליח להוריד אותו עוד קצת.. 

 

אני חושב שזה פחות או יותר הכי טוב שאני יכול לקבל בתנאים שאני יכול לעמוד בהם. 

 

תודה לכולם. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מיצובישי לא אמין? אני מאוד סקרן אולי תרחיב אילו בעיות יש למיצובישי?

 

לגבי כל השאר, אני חושב שאתה לא רואה את התמונה המלאה.

לרנו, אופל, פורד, פיאט, פיג'ו וסיטרואן יש דגמים מסויימים עם בעיות אמינות מסויימות (גיר רובוטי דו מצמדי בפורד למשל) מה שמשפיע לרעה על המוניטין והסחירות של אותו מותג ומאפשר לך לקנות רכב צעיר יותר ופחות שחוק במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...