Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הונדה קלריטי בישראל?


motior
 שיתוף

פוסטים מומלצים

לפני 11 שעות, eladts כתב:

אין כזה רכב ולא יהיה, כי אם יהיה כזה הוא כמעט שלא יצטרך לתדלק במימן וזה לא מה שהאינטרסים שדוחפים לפיתוח כלי הרכב האלו מעונינים בו.

 

זה גם לא באינטרסים שלך, כי זה מייקר את הרכב כמו לא יודע מה.

 

לא ברור למה טויוטה ממשיכים להתעקש על מימן, מפסידים איזה 80 אלף דולר על כל רכב כזה שהם מייצרים, ועוד הוציאו דגם חדש.

  • אהבתי 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 15.7.2021 בשעה 13:33, vadim6385 כתב:

 

זה גם לא באינטרסים שלך, כי זה מייקר את הרכב כמו לא יודע מה.

 

לא ברור למה טויוטה ממשיכים להתעקש על מימן, מפסידים איזה 80 אלף דולר על כל רכב כזה שהם מייצרים, ועוד הוציאו דגם חדש.

אתה מתייחס לדגם הקודם, זה החדש כנראה הרבה יותר זול לייצור. למה מתעקשים על זה? כי בתכלס זה הפתרון הירוק האמיתי ולא סוללות. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה ירוק במימן שמיוצר מגז טבעי בהליך שפולט פחמן דו-חמצני? כן, אפשר ליצר מימן ע"י אלקטרוליזה של חשמל אבל זו דרך הרבה יותר יקרה וגם ככה מימן הוא יקר.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה אפשרי גם היום אבל בזבזני בטירוף. אין לנו כיום וגם לא יהיו בעתיד הקרוב עודפי חשמל שמופק מאנרגיות מתחדשות. שימוש בחשמל הזה לטעינת סוללות הרבה יותר יעיל משימוש בו להפקת מימן.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העניין הוא ששימוש באנרגיות מתחדשות לאספקת חשמל זה לא דבר אמין במיוחד, להפקת מימן לתחבורה לעומת זאת זה אידאלי. בנוסף, גם תחנות כוח יכולות לייצר מימן בעודפי הייצור שלהם, לשימוש חוזר בתחנה או לתחבורה, במקום הרעיון הלא מוצלח של שימוש בסוללות לאגירת העודפים. סוללות בכמות של 100% מהתחבורה האישית זה רעיון לא ממש מוצלח לעולם. 

  • רעיון גרוע 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מודע לנצילות הפחותה, אבל גם מודע למחירים העולים של החומרים לייצור סוללות ולפי איך שזה נראה הם רק ימשיכו לעלות. הטכנולוגיה של הסוללות אולי תשתפר, אבל המחיר של כל חומר המרכיב סוללה התייקר משמעותית בשנה האחרונה וזה כאשר אנחנו רק בפסיק של הרכב החשמלי, לא רואה איך המחיר ירד דרמטית בהמשך. גם אם הנצילות פחותה, זה עדיין הפתרון הנקי יותר מייצור של רכב חשמלי עם סוללות ענק (זה גם תחום שעוד צריך לדבר עליו או לחנך את הציבור כי אין באמת צורך ביותר מ-300 ק"מ ל-80% מהצרכנים). העולם לא הולך לעבור להפקת חשמל באמצעות כורים גרעיניים ולאור זאת, התבססות בלעדית על פתרון של סוללות זו טעות לדעתי וחובה לשלב בין הפתרונות וחובה על המדינות להבין את זה, להאט את התמיכה ברכב חשמלי מבוסס סוללות, לפחות עד שתהיה טכנולוגיה מתקדמת יותר וזמינה, ולהשקיע חלק מהכסף הזה בתשתית להנעה באמצעות מימן.  

 

  • רעיון גרוע 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מכיר רכב חשמלי שהמחיר שלו ירד בחדות או משהו כזה? פשוט תסתכל על מחיר הסחורות בבורסה, הכל עלה ואם זה עלה אז גם מחיר הסוללות יעלה. אז ברור שיש חוזים ארוכי טווח לחלק מהיצרנים שחלק מהם זה מחיר קבוע של חמרי הגלם, אבל בסוף גם זה נגמר והמחיר ישתנה. 

 

תא דלק אמנם תורם מאוד לנצילות של הנעה באמצעות מימן, אבל גם לא חייבים תא דלק. כבר יש מנועי בעירה פנימית שעובדים היטב על בסיס מימן. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מסתכל על תקופת זמן קצרה מדי. כשמסתכלים על תקופת זמן ארוכה מחירי הסוללות ירדו משמעותית. מנוע בעירה פנימית המונע במימן הוא עוד פחות נציל מתא דלק וכמובן מצריך תחזוקה יקרה כמו כל מנוע בעירה פנימית.

 

Battery-cost-decline.png

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נמצא בשוק של סוללות ליתיום-יון כבר די הרבה זמן, מעל לעשור, ומכיר היטב את ההיסטוריה של הסוללות בתחום ומכיר כמובן את המחיר ששילמתי בעבר ואת המחיר כיום, אבל אי אפשר להתכחש לעובדה שמחיר הסחורות כמו ניקל, ליתיום, נחושת וכו', נמצאים בשנה האחרונה במגמת עלייה ואין כל סיבה שהמחיר ירד שכן הביקוש לסחורות האלו רק עולה, כאמור אנחנו רק בתחילתו של עידן הרכב החשמלי מבוסס הסוללות ועדיין לא הגענו למפץ הגדול בתחום. מה שאני כמובן לא יודע לומר הוא האם לאור השיפור המתמיד בסוללות ושימוש בחומרים אחרים ופחות יקרים ונדירים יאפשר לשמור את המחיר, להפחית אותו או שלאור העליה במחיר חומרי הגלם המחיר יעלה. 

 

מימן לעומת זאת לא נמצא במחסור ויש טכנולוגיות חדשות ויעילות יותר בפיתוח להפקת מימן. כאמור, יש מקום לרכב חשמלי מבוסס סוללות, אך מימן לדעתי הוא זה שצריך להוביל את המעבר לתחבורה נקייה ולא מוצר יקר ומזהם כמו סוללות. 

 

 

  • רעיון גרוע 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מימן הוא היסוד הנפוץ ביקום אבל הרוב המוחלט של אטומי המימן בכדור הארץ כלואים בתרכובות שמצריכות השקעת אנרגיה רבה כדי לשחרר אותם. הפקת המימן זו רק התחלת התהליך. צריך גם לדחוס את המימן ולהוביל אותו ליעד. בגלל כל אלו, מחיר תדלוק במימן יותר יקר מתדלוק בבנזין למרות שהבנזין ממוסה הרבה יותר.

https://www.greencarreports.com/news/1130717_another-fuel-cell-outage-hampers-bay-area-fuel-cell-drivers

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...