Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הונדה קלריטי בישראל?


motior
 שיתוף

פוסטים מומלצים

בתאריך 19.9.2021 בשעה 22:33, vadim6385 כתב:

וכל תאונה תחזיר אותנו לימי צ׳רנוביל העליזים

בכור היתוך הטכנולוגיה היא אחרת מהכורים שיש כיום. אין סיכוי לתאונה כמו בצ'רנוביל. בכל דקה יש שם רק גרם של דלק. אין אפשרות פיסקלית להגיע לקריסת הליבה. החומר הבקיע שם זה איזוטופ של מימן.  הפסולת הרדיואקטיבית היא פרומיל מזה של הכור בצ'רנוביל וזמן מחצית החיים שלה הוא כ 20 שנה בלבד. אלה חלקי המגנט בכור. יותר סביר שהעובדים שם ימותו ממכת חשמל בזמן ארוחת צהריים.

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, save כתב:

בכור היתוך הטכנולוגיה היא אחרת מהכורים שיש כיום. אין סיכוי לתאונה כמו בצ'רנוביל. בכל דקה יש שם רק גרם של דלק. אין אפשרות פיסקלית להגיע לקריסת הליבה. החומר הבקיע שם זה איזוטופ של מימן.  הפסולת הרדיואקטיבית היא פרומיל מזה של הכור בצ'רנוביל וזמן מחצית החיים שלה הוא כ 20 שנה בלבד. אלה חלקי המגנט בכור. יותר סביר שהעובדים שם ימותו ממכת חשמל בזמן ארוחת צהריים.

 

בכור היתוך לא מבקעים שום דבר. היתוך גרעיני זה בדיוק ההיפך מביקוע גרעיני. הבעיה היא שכור ההיתוך הקרוב ביותר נמצא במרחק 150 מליון ק"מ מאיתנו. אף אחד לא הצליח עדיין להפיק אנרגיה מהיתוך גרעיני מבוקר על פני כדור הארץ. גם אם יצליחו להפיק אנרגיה מהיתוך גרעיני במעבדה להגיע למתקן נייד שיכול להניע רכב יקח עוד הרבה זמן. זמן שאין לנו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא כל כך רחוק ממימוש מסחרי

https://techcrunch.com/2021/04/08/claiming-a-landmark-in-fusion-energy-tae-technologies-sees-commercialization-by-2030/

 

הסינים הפעילו את הכור שלהם לטמפרטורה של 120 מילון מעלות באוגוסט האחרון. אבל אחרי הקורונה אי אפשר כבר להאמין לסינים .

תחשוב שפעם הטלפון שלך תפס אולם שלם בנאס"א מלא במחשב IBM.

 

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפילו בכתבה הזו כתוב בפירוש שהחברה לא רואה יישום מסחרי של הטכנולוגיה בעתיד הנראה לעיין.

 

מכל מקום (ואנו מדברים כאן במקביל על שןרה ארוכה של טכנולוגיות שונות), מימן הוא טכנולוגיה לא רלוונטית. עלויות ייצור, שינוע ואחסנה גבוהות מאד, וגם בעיות בטיחות. 

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא הם בהחלט טוענים שכור SPARC שכזה יהיה כלכלי וזמין בתוך 6-8 שנים מהיום (בחברה טוענת 3 שנים אבל לך תאמין למדענים) עם מקדם תפוקה של 2 (להלן Q. בחברה טוענים מקדם של 5)  . מזעור רציני של כור SPARC יהי כנראה זמין בזמן כפול ואז צופים לו כבר מקדם תפוקה של 10 .

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 21.9.2021 בשעה 10:30, sperial כתב:

אפילו בכתבה הזו כתוב בפירוש שהחברה לא רואה יישום מסחרי של הטכנולוגיה בעתיד הנראה לעיין.

 

מכל מקום (ואנו מדברים כאן במקביל על שןרה ארוכה של טכנולוגיות שונות), מימן הוא טכנולוגיה לא רלוונטית. עלויות ייצור, שינוע ואחסנה גבוהות מאד, וגם בעיות בטיחות. 

 

בגלל זה יוצא עכשיו לדרך פרויקט הפקת המימן הגדול בעולם? כי הוא לא רלוונטי? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, ch2856 כתב:

 

בגלל זה יוצא עכשיו לדרך פרויקט הפקת המימן הגדול בעולם? כי הוא לא רלוונטי? 

 

יש שימושים אחרים למימן חוץ מתחבורה. בכל ארה"ב יש 46 תחנות תדלוק במימן. זה לא הגורם לביקוש.

 

https://www.eia.gov/energyexplained/hydrogen/use-of-hydrogen.php

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר לבנות ספינות אוויר ממולאות מימן.

יש כבר ניסיון עם זה.

  • מצחיק 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אישית מחכה שימצאו דרך ליצור מימן ממים באופן מקומי. תחשבו על זה - לתדלק במים, להשתמש במימןו להנעה ותוצר הלוואי הוא חמצן. אין יותר ירוק מזה.

 

לגבי ההשקעה של טויוטה - לפני 10-15 שנה צחקו עליה על ההשקעה שלה בהנעה חשמלית\היברדית. היום שאר היצרניות עובדות על ליישר איתה קו.

אני מעריך שזו הסיבה שהם ממשיכים להשקיע במימן.

עריכה אחרונה על ידי nev
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העניין הוא שזה (סוג של) מפר את חוק שימור האנרגיה 😁

צריך מקור אנרגיה כדי להפיק מימן, ואם יש לך מקור אנרגיה אפשר לחבר אותו ישירות למנוע חשמלי, והיעילות תהיה גבוהה יותר.

 

הפקת מימן ממים בעצם מפרקת את המים למימן וחמצן. הפקת אנרגיה מהמימן (בשריפה או בתא דלק, לא משנה) מתקבלת מחיבור המימן חזרה לחמצן (ויצירת מים). אי אפשר לקבל יותר אנרגיה בסוף התהליך משהכנסת בהתחלה.

 

המימן בעצם משמש ככלי להעברת האנרגיה - משקיעים אנרגיה כדי להפיק אותו, ומקבלים (טיפה פחות) אנרגיה כששורפים אותו. בגלל זה הוא מתחרה בסוללה, כמדיום לשינוע אנרגיה.

 

הרעיון הוא ליצר את המימן ע"י פירוק מים במצעות חשמל מאנרגיות נקיות (אם נהיה אמיתיים - כנראה אנרגיה גרעינית). זה מה שנקרא מימן ירוק, שהוא הסוג הידידותי לסביבה כי אין תוצרי לוואי כשמפיקים אותו.

 

 

עריכה אחרונה על ידי RedLabel

"ai motoare capul doare"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועל זה מבוסס היתוך גרעיני או כור sparc. מי ים הם מקור מימן טוב עבורם.    הבעיה שאני לא רואה איך מקטינים את זה למכונית וגם אם כן ,הרעש של הקיטור והטורבינטה הוא גדול .תהליך התנעה יקר וקשה . באמת עדיף דיזל ישן.  בכל מקרה טיוטה הימרו על סוס המימן הלא נכון. קורה. 

שישקיעו בסוללות קלות משקל מחומר אחר.

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה יעשו בכל המדינות עם תשתית חשמל בעייתית או כלל לא קיימת ממש? איך תפחית את פליטת המזהמים של כלי שיט או משאיות כבדות? איך תאגור אנרגיה ממקורות מתחדשים? למימן יש המון שימושים שהם לא תחבורה אישית, הוא גם כלי מעולה גם לתקופת מעבר עבור מדינות עם תשתית חשמל בעייתית. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, RedLabel כתב:

 

הפקת מימן ממים בעצם מפרקת את המים למימן וחמצן. הפקת אנרגיה מהמימן (בשריפה או בתא דלק, לא משנה) מתקבלת מחיבור המימן חזרה לחמצן (ויצירת מים). אי אפשר לקבל יותר אנרגיה בסוף התהליך משהכנסת בהתחלה.

 

 

 

 

 

ברור שאפשר, אתה באמת חושב שמשקיעים יותר אנרגיה בביקוע גרעין מאשר האנרגיה שמשתחררת? אין קשר לחוק שימור האנרגיה כאן.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, nev כתב:

ברור שאפשר, אתה באמת חושב שמשקיעים יותר אנרגיה בביקוע גרעין מאשר האנרגיה שמשתחררת? אין קשר לחוק שימור האנרגיה כאן.

 

@RedLabel נתן לך הסבר מצויין, אבל אתה מתעקש לא להבין אותו. חוק שימור האנרגיה נשמר גם בביקוע גרעיני, פשוט המסה של תוצרי הביקוע פחותה מזו הגרעינים המבוקעים. הפרש המסה הזעיר הזה הוא המקור לאנרגיה שמתקבלת מהביקוע. לעומת זאת, התוצר של שריפת מימן או שימוש בו בתא דלק הוא מים. לכן אם מתחילים ממים ומסיימים במים אין שום אפשרות להפיק אנרגיה בתהליך. צר לי אם אתה לא מבין את זה, אבל אי אפשר ללמוד פיזיקה מתגובות בפורום.

 

לפני 40 דקות, ch2856 כתב:

מה יעשו בכל המדינות עם תשתית חשמל בעייתית או כלל לא קיימת ממש? איך תפחית את פליטת המזהמים של כלי שיט או משאיות כבדות? איך תאגור אנרגיה ממקורות מתחדשים? למימן יש המון שימושים שהם לא תחבורה אישית, הוא גם כלי מעולה גם לתקופת מעבר עבור מדינות עם תשתית חשמל בעייתית. 

 

הבעייה היא שתשתית הפצת מימן היא בעייתית או כלל לא קיימת גם במדינות מפותחות. כמה תחנות תדלוק במימן יש בישראל? המחיר של הקמת עמדת תדלוק במימן הוא אסטרונומי. כמו גו, עמדת תדלוק במימן לא יכולה לשרת צכוניות ברצף כמו משאבת דלק. אחרי כל תדלוק שאורך 5 דקות י צורך ב-15 דקות כדי לדחוס מחדש את המימן לקראת התדלוק הבא. גם להוביל מימן הרבה יותר קשה מאשר להוביל בנזין בגלל הלחצים העצומים בהם מדובר.

עריכה אחרונה על ידי eladts
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...