Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הונדה קלריטי בישראל?


motior
 שיתוף

פוסטים מומלצים

לפני 35 דקות, ch2856 כתב:

מימן מעולה למשאיות, כלי שייט, תחנות כוח, מפעלים, נצילות חכמה יותר של ייצור חשמל באנרגיית השמש ועוד ועוד

אז יש מצב שמימן יתפוס את המקום של דיזל, וBEV יהיה במקום בנזין, ושתי הטכנולוגיות יחיו בשלום זו לצד זו.

 

כמובן כשימצאו דרך להפיק מימן בזול.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדקתי שוב. בתחנת מימן המחיר תדלוק לא כל כך רחוק מבנזין. זה לא פי שלוש במחיר כפי שרשמתי.

לגבי רכב משא כנראה שהדיזל ימשיך לשלוט. המיראי נותנת צריכה של 26 mpg לעומת רכב סלון דיזל גרמני שנותן 40 mpg וצפונה. לממשלות לא באמת אכפת מהזיהום.  בטח לא בישראל. 

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, save כתב:

לממשלות לא באמת אכפת מהזיהום.

ברגע שהן צריכות לשלם על טיפולים רפואיים לאזרחים שלהן - מאוד אכפת.

 

זה על אותו עיקרון כמו קסדה לאופנוע.

 

ולמישהו שמחזיק צי של משאיות יהיה מאוד אכפת אם עלויות אחזקה של משאית חשמלית יהיו רבע לעומת משאית דיזל. יהיה לו כבר עדיף להשתתף בהקמה של עמדות טעינה לאורך מסלולי ההפצה שלו.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יודע מה , אולי יש סיכוי למשאיות מימן.  אם יפתרו את עלויות הייצור והפריסה (אם גדול). 

במשאית הכי חשוב זה כושר נשיאה.

בטריות כמובן גדולות וכבדות מדי. בגלל זה אילן מאסק לא פרסם את כושר הנשיאה שלו. 

אבל מיכל 5 קג מימן נוזלי שקול למיכל 50 ליטר בנזין. ונניח 40 ליטר סולר. זה חסכון כלשהוא במקום אחסון ובטח חסכון במשקל ופה טמון הכלב. 

עכשיו אני קורא שהמיכל עצמו עמיד בלחץ של 3000 psi לפחות (יותר כמו 10000) ושוקל לא מעט. הרבה יותר מ 5 קג אותם הוא מאחסן.

עריכה אחרונה על ידי save
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וגם מינוס עלויות אחזקה של מנוע דיזל ותיבת הילוכים של משאית.

 

כן, זה יקר. כן, זה עובד תחת עומס ומתקלקל הרבה. לא, זה לא כמו קקטוס סולר הסופר מגניבה והסופר אמינה שלך.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברגע שמשאיות יעברו לחשמלי זה לא יהיה יעיל הסוללות.. ויעברו למימן.. וגם יפרסו תחנות מילוי 

בנוסף לא יזהמו את העולם עם ייצור סוללות יקרות וכבדות.. ואז רכבי המימן יזנקו.. ויהיה אפשר לומר שלום לסוללות .. מימן זה העתיד סוללות זה מעבר ביניים של 10 -20 שנה שיהיו לטובת פיתוח המימן.. בשלב מסויים המתכות האלו המזהמות של הסוללות - יהיו אסורות בדיוק כמו דלק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, save כתב:

אתה יודע מה , אולי יש סיכוי למשאיות מימן.  אם יפתרו את עלויות הייצור והפריסה (אם גדול). 

במשאית הכי חשוב זה כושר נשיאה.

בטריות כמובן גדולות וכבדות מדי. בגלל זה אילן מאסק לא פרסם את כושר הנשיאה שלו. 

אבל מיכל 5 קג מימן נוזלי שקול למיכל 50 ליטר בנזין. ונניח 40 ליטר סולר. זה חסכון כלשהוא במקום אחסון ובטח חסכון במשקל ופה טמון הכלב. 

עכשיו אני קורא שהמיכל עצמו עמיד בלחץ של 3000 psi לפחות (יותר כמו 10000) ושוקל לא מעט. הרבה יותר מ 5 קג אותם הוא מאחסן.

במיראי החדשה המשקל של שלושת המכלים עומד על כ-87 ק"ג. הבעיה היא לא המשקל אלא המחיר כי המימן אולי שוקל רק 5.6 ק"ג אך הנפח של המכלים הוא של מעל ל-150 ליטר ובכדי לשמור על משקל נמוך ולא לעשות שימוש במכלי פלדה כבדים הם מורכבים בעיקר מסיבי פחמן. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ייצור סוללה ונסיעה בה מזהם פי 2 מנסיעה במימן לא ירוק.. ומזהם פי 100 ויותר בשימוש במימן ירוק.

https://www.theweek.co.uk/arts-life/motoring/954133/hydrogen-cars-explained-fuel-cells-efficiency-and-zero-emissions?amp

בסופו של דבר המימן ינצח.

  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זיהום לא מעניין באמת. אם היה מעניין היו מטפלים קודם בזיהום אוטובוסים, אוניות משא, מפעלים מזהמים וכו.  

נפח ומשקל : זה מאד קריטי . גם למשאיות וגם לאוניות. ממנו נגזר כושר הנשיאה  ומחירי ההובלה והסחורות .

העתיד לרכב פרטי הוא כנראה חשמל שמקורו בהיתוך גרעיני. טכנולוגיה שתבשיל מסחרית בדור הקרוב. 

עריכה אחרונה על ידי save
  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על אוניה/צוללת בכיף אפשר להתקין כור גרעיני, ועשו את זה עוד בשנות ה60.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, vadim6385 כתב:

על אוניה/צוללת בכיף אפשר להתקין כור גרעיני, ועשו את זה עוד בשנות ה60.

 

בקרוב בשלטים של תחנות דלק יהיו רשומים מחירי האורניום והפלוטניום. הקמצנים יסעו לשטחים לקנות אורניום שהועשר בצטריפוגות שהגיעו מאיראן.

עריכה אחרונה על ידי eladts
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וכל תאונה תחזיר אותנו לימי צ׳רנוביל העליזים

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא צריך לחכות לתאונה, מספיק שהרכב יהיה בן כמה שנים וכל מני חכמים יחליטו להתקין חלפים סיניים במערכת הקירור.

 

בכל מקרה, גם אוניות מונעות באנרגיה גרעינית לא נראה בקרוב מחוץ לצבאות, יש סיבה טובה שהדברים האלה נמצאים תחת פיקוח הדוק.

במקרים שבהם המהירות והכוח פחות חשובים (כמו באוניות משא) יש פתרונות ידידותיים יותר לסביבה שנמצאים בפיתוח, כמו זה לדוגמא, וכמובן המימן שכבר הוזכר כאן.

 

גם בתעופה, איירבאס מפתחת בין היתר מטוסים שיונעו במימן, למרות ששם מדובר על שריפה של מימן ולא הנעה חשמלית.

עריכה אחרונה על ידי RedLabel

"ai motoare capul doare"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, RedLabel כתב:

גם בתעופה, איירבאס מפתחת בין היתר מטוסים שיונעו במימן, למרות ששם מדובר על שריפה של מימן ולא הנעה חשמלית.

לא יודע עד כמה יש עתיד לזה.

זיהום אוויר נמצא בעדיפות מאוד נמוכה אצל חברות תעופה, אבל הוצאות אחזקה זה סופר חשוב להן, ומנוע תבערה לא ממש פותר את הבעיה.

 

מטוסים חשמליים כבר יש, אבל כרגע הם מתאימים לטיסות קצרות בלבד. אבל זה כבר חותך עלויות אחזקה פי כמה.

 

אגב מטוסים חשמליים נמצאים בשלבי פיתוח מתקדמים גם אצל איירבאס וגם אצל רולס רויס

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין מקום בתעופה למרחקים ארוכים לכל דבר שנקרא סוללות, לפחות לא בעתיד הנראה לעין. דווקא מימן יכול להיות פתרון טוב שכן הוא לא מזהם, מאפשר בהתאמות קלות יחסית להתאימו למנועי הסילון הקיימים ולא תהיה בעיה להפיק אותו בעלות שהיא נמוכה מזו של דס"ל. 

 

למיטב ידעתי מה שאייבאס ורולס רויס מפתחים זה מטוס היברידי ולא חשמלי מלא והוא ממש לא בשלב מתקדם וממש לא קרוב לייצור. בעולם התעופה מדובר על טווח של 10-20 שנה לפחות עד שיהיה מטוס מסחרי כזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...