Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תאונה מחרידה לטסלה עם שני הרוגים, ולהבות אש בלתי ניתנות לכיבוי


yogev20
שימו לב! השרשור הזה בן 1096 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 24 דקות, eitanuch כתב:

נכון. כמו שיש נהגי רכבת. 

 

וטייסים. 

 

ייתכן מאוד שגם כאשר יהיה רכב אוטונומי אמיתי החוק יחייב שאדם עם רישיון נהיגה ישב ליד ההגה. 

 

אני זוכר שאובר הבטיחו לעולם מונית אוטונומית. אז הבטיחו. אמנון שעשוע מבטיח מונית אוטונומית בתל אביב ב-2022. בוא נראה. מוכן להתערב על 500 שקל שלא תהיה אחת. די בטוח שלא אפסיד את הכסף. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 35 דקות, David32 כתב:

הבעיה שבינתיים אין כאלה, העבודה של הרגולטור בנושא לא פשוטה בכלל. נראה מתי הם יופיעו, אני חושב שיקח לפחות כמה שנים טובות (אבל מאוד אשמח לטעות).

 

 

הניחוש שלי הוא שסין היא זו שיכולה ותעשה את זה גם.

לפני 25 דקות, zaf כתב:

על מנת ליישם רובוט לטיפול באיסוף מוצרים שונים שאינם ארוזים ומוצגים בתפזורת המכונה שאמורה לברור מוצר אחד , תקין (לא מעוך,פגום, אריזה קרועה ושאר פסילות) תעלה הרבה יותר גם לאורך זמן מעובד אנושי. 

 

 

אני יודע לפחות על חברה ישראלית אחת, שמכרה לאפל יישום שבודק פגמים במטענים, אבל מדובר במוצר יחסית פשוט פיסית (קשיח, חלק, צבע אחד, צורה ברורה).

לאתר תות טוב, זה כבר יותר מסובך (לפחות אופטית).

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, falou כתב:

 

הניחוש שלי הוא שסין היא זו שיכולה ותעשה את זה גם.

 

אני יודע לפחות על חברה ישראלית אחת, שמכרה לאפל יישום שבודק פגמים במטענים, אבל מדובר במוצר יחסית פשוט פיסית (קשיח, חלק, צבע אחד, צורה ברורה).

בדיוק מה שטענתי, עבודה רוטינית, בכמות ראוייה על מנת ליישם מיכון. 

יש כמה חברות בארץ שמציעות פתרונות איתור פגמים בתהליך על ידי עיבוד תמונה. שוב יישום שמוצדק כשמדובר בקו ייצור של מיליוני יחידות. 

ניתן לבדוק גובה מילוי של נוזל במיכל/בקבוק , אפשר לבדוק אם תכולה של קופסא/מארז מכילה את הכמות הרצויה, לוודא אריזה שלמה, הכל טוב ונכון לא ישים למיכון של איסוף "אקראי" במחסן של מיליוני פריטים לא אחדידם שונים באופיים/צורתם/אריזתם ...

 

יש תיקווה לאדם מול המכונה.

  • אהבתי 1

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 31 דקות, zaf כתב:

השיקול העיקרי בשילוב רובוטיקה בתהליך הוא עלות/תועלת/חיסכון בטווח ארוך.

כל עוד מדובר בטיפול במוצרים בתפזורת, האדם מוביל. על מנת ליישם רובוט לטיפול באיסוף מוצרים שונים שאינם ארוזים ומוצגים בתפזורת המכונה שאמורה לברור מוצר אחד , תקין (לא מעוך,פגום, אריזה קרועה ושאר פסילות) תעלה הרבה יותר גם לאורך זמן מעובד אנושי. 

לזה בדיוק התכוונתי ב"יהיה יקר יותר להתאים את המחסן".

אתה מדבר על מכונה שתאסוף "מוצרים שונים שאינם ארוזים ומוצגים בתפזורת" - ואני מדבר על "סידור המוצרים כך שרובוט יוכל לאסוף אותם" - אותה מטרה סופית, "מסלול תקיפה" אחר. 

הבעיה היא שברגע שנכון לעכשיו המחסן מותאם לעבודה של בני אדם, יהיה יקר ברמה לא כדאית להתאים אותו לעבודה של רובוט - בגלל זה כתבתי את מה שכתבתי. 

  

לפני 41 דקות, David32 כתב:

הבעיה שבינתיים אין כאלה, העבודה של הרגולטור בנושא לא פשוטה בכלל. נראה מתי הם יופיעו, אני חושב שיקח לפחות כמה שנים טובות (אבל מאוד אשמח לטעות).

פףףףףף בגלל זה אנחנו דובקים בפן הטכני. לרגולטור ייקח בערך עשור להחליט אחרי שמכוניות אוטונומיות כבר יוכיחו שהן לא מסוגלות לעשות תאונה. 

 

לפני 22 דקות, TheAvatar כתב:

אני זוכר שאובר הבטיחו לעולם מונית אוטונומית. אז הבטיחו. אמנון שעשוע מבטיח מונית אוטונומית בתל אביב ב-2022. בוא נראה. מוכן להתערב על 500 שקל שלא תהיה אחת. די בטוח שלא אפסיד את הכסף. 

את ההבטחות האלה, במיוחד אלה שמדברות על קפיצות מאוד גדולות (במיוחד בשלבים האחרונים של התהליך) בזמן קצר, צריך לקחת עם 15 טון מלח. אבל עזוב את פרופ' מובילאיי או אובר. GM הבטיחו ב-2018 שהם ימכרו קרוז בלי הגה ודוושות כבר ב-2019. זה מה שנקרא turned out great :lol: 

אבל בטווח של 10-15-20 שנה אני מאמין שנגיע קרוב מאוד לכל הפחות לרמות שמכוניות אוטונומיות נוהגות יותר טוב מבני אדם (יותר טוב = יותר בטיחותי באותה מהירות לפחות גם כשיש מכוניות אחרות מסביב).

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, zaf כתב:

יש תיקווה לאדם מול המכונה.

 

מסתבר ש-AI זו בעיה הרבה הרבה יותר מורכבת ממה שחשבו פעם, אבל אנחנו כבר מרגישים את הירידה בביקוש לעובדים לא מיומנים, ויש לזה השלכות חברתיות לא פשוטות  מפערים כלכליים וגם על שימוש בסמים על כל סוגיהם (אופיטאטים וכו׳). הנקודה המרכזית היא שיש אנשים שאינם מסוגלים לבצע עבודות מורכבות, מבחינה קוגנטיבית. מצד שני, הדרישה לאנשים עם יכולות קוגניטיביות גבוהות, הולך וגובר, ועם הביקוש, כשההיצע מצומצם, עולה השווי שלהם בשוק.

זה יוצר פערים כלכליים וחברתיים, כשצריך לזכור, עבודה זה לא רק פרנסה, זה גם חברה, זה גם ייעוד, תחושת ערך עצמי ועוד הרבה דברים.

 

אם נחזור למכונית האוטונומית, רק לחשוב מה יעשו עם כל מי שהיום הוא נהג מקצועי, שזה מקצוע בו רבים יכולים לתפקד היטב ואפילו להיות עצמאיים.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע, אצלנו יש הרבה רכבים ניסיוניים בכביש, כבר שנים רבות, השבוע גם ראיתי S-Class עם מערכת ניטור על הגג.

את המיניוואנים של וויימו רואים כל הזמן.

https://abc7news.com/waymo-san-francisco-driverless-cars-autonomous-vehicles/10368250/



טל"ח

haters will hate

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, בנצי כתב:

לא יודע, אצלנו יש הרבה רכבים ניסיוניים בכביש, כבר שנים רבות, השבוע גם ראיתי S-Class עם מערכת ניטור על הגג.

את המיניוואנים של וויימו רואים כל הזמן.

https://abc7news.com/waymo-san-francisco-driverless-cars-autonomous-vehicles/10368250/



טל"ח
 

 אנחנו מרכז פיתוח רציני בעולם של רכב אוטונומי,עם עשרות סטארטאפים אני מניח,בהרצליה פיתוח אפשר לראות הרבה כאלו מסתובבים,אנחנו מפתחים לעולם,אבל יישום שלו אצלנו,זה כבר סיפור אחר!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, falou כתב:

 

אם נחזור למכונית האוטונומית, רק לחשוב מה יעשו עם כל מי שהיום הוא נהג מקצועי, שזה מקצוע בו רבים יכולים לתפקד היטב ואפילו להיות עצמאיים.

כמו הרבה מקצועות שנעלמו מהעולם, כגון תליינים, משחזי סכינים, עגלונים, מחלקי חלב וכו'. 😉

  • מצחיק 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה עם המקצועות שנעלמים, זה שמחליפים אותם מקצועות שאלו שעבודתם נגוזה, אינם יכולים למלא. אתה לא יכול לקחת נהג משאית ולהפוך אותו למיישם SAP או מטפל סיעודי (כי כמות האזרחים המבוגרים עולה).

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב האוטונומי המלא יותר קרוב למימוש פרקטי ממה שחושבים והטריז נמצא דווקא ברגולציה.

 ממשלות ורגלוטורים עובדים הרבה יותר לאט מאשר התפתחות והתקדמות הטכנולגיה בתחום. 

יש גם בעיות מישפטיות מסובכות שיש לפתור (גם קשור לעיכוב הרגולציה), שקשורות לאחריות במקרה של תאונה פציעה או פגישה בנפש. על מי נופלת האחריות, איך לממש אותה, איך לחקור אותה, מי הבעלים של מידע שיש ברכב או בענן ולמי מאפשרים גישה למידע הזה?  

 

אחת הבעיות הרציניות בתחום הרכב החשמלי היא פגיעות הסוללה, אם נדלקת באש, אין הרבה אמצעי כיבוי יעילים וצריך פשוט להתרחק, אני מניח שכולם ראו סרטונים של סוללה של אופניים חשמליים שמתלקחת, עכשיו תקחו את האימג' הזה ותחשבו על סוללה בגודל וקיבולת חשמלית של פי 30. ונסו להבין עד כמה זה נוראי ואלים.

 

חלק מהתכנון של סוללה ברכב חשמלי או היברידי זה המארז  והמיקום שלה ברכב,  כדי שתשרוד מצבי תאונה מגוונים, מבלי ליצור מצב של סיכון של התחשמלות הנוסעים וצוותי ההצלה או חלילה התלקחות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא סוללה זבל ביצור סיני ולכן בהחלט לא ידלק בקלות, אבל לדעתי הסרטון בדיחה או קוריוז, הרי סוללה מכילה מספר רב  של תאים כאלו מחוברים בטור ובמקביל ולהגברת הזרם והמתח ועוד המון מולכים חשמלים שמסתעפים בין תא לתא.

קצר רציני במוליכים ולאו דווקא בתאים עצמם, עלול לגרום להתלקחות.

יכולה להיות תקלה בקירור של הסוללה מה עלול לגרום גם להתלקחות, המבנה של הסוללה מתוכנן גם לקירור יעיל, לא רק כידי לשמור על אורך חיי התאים, אלא גם למנוע התלקחות.

 

קיים גם תסריט של התלקחות ברכב, חיצונית לסוללה ואז שריפה תגיע לסוללה וההמשך יהיה אלים מאוד. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב תוצאה של כתב שלא מבין כלום עם שילוב של נושא מפוקפק. מאסק דיבר על fsd שלא נרכשה. את autopilot לא צריך לרכוש. 

Well, actually

Screenshot_20210421-020855_Facebook.jpg

 

https://www.google.com/amp/s/www.houstonchronicle.com/neighborhood/woodlands/amp/Woodlands-fire-chief-says-Tesla-fire-example-of-16113029.php

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1096 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...