Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[פיתוח חדש] מע' תזמון שסתומים חשמלית


Shahaf
שימו לב! השרשור הזה בן 6948 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

להזכירם, מנוע אשר עובד ב 6000 סל"ד, כל שסתום נסגר ונפתח 12,000 פעמים בדקה!!! יניב
ובכן, כשמנוע 4 פעימות מסתובב ב-6000 סל"ד, השסתומים נפתחים בקצב שהוא חצי ולא פי שניים, כלומר רק 3000 פעם בדקה.

 

ללא קשר, במנועי הדיזל של הנגמשים הכבדים בצה"ל ובפטונים שהם בעלי מנועי דיזל קירור אויר 12 צילינדרים, יש לכל טור של צילינדרים גל זיזים עילי המונע בזשרת גל ושתי תמסורות שיניים קוניות מגל הארכובה, ואכן אמינות המערכת גבוהה.

 

לבחירה בהנעה דרך רצועה, שרשרת או גל הנעה יש גם משמעות מבחינת האינרציה, כלומר יתכן וקשה יותר להאיץ את גל ההנעה מאשר רצועת שיניים שמשקלה נמוך. היות וישנם גם גלגלי מתיחה וגלגלי שיניים במערכת כזו, אינני יודע למי יש אינרציה יותר קטנה.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ובכן, כשמנוע 4 פעימות מסתובב ב-6000 סל"ד, השסתומים נפתחים בקצב שהוא חצי ולא פי שניים, כלומר רק 3000 פעם בדקה.

יוסי

ממש אין מקום לויכוח ביננו, בטח לא על סימנטיקה ושטויות כאלה אבל בכל סיבוב של מנוע כל בוכנה עושה 2 פעולות מתוך ה 4 ולכן כל 2 שסתומים נפתחים ונסגרים, זא" 12,000 פעולות בדקה.

אתה צודק שכל שסתום עושה רק 3000 פעולות בדקה. כפול 4 בוכנות זה 12,000 :wink: .

הכוונה הייתה להמחיש עד כמה הסולונוידים האלה יעבדו קשה.

בנוסף, בגלל הכוונה להגיע לפתיחה וסגירה של שסתומים בכיוון ודיוק אולטמטיבי וכדי למנוע ציפת שסתומים, לא היו במערכת באופל קפיצי שסתומים ולכן הסולונויד היה מקובע לשסתום והיה אחראי גם לפתיחה וגם לסגירה (בדומה למערכת בדוקאטי דסמו) ולכן צריך להכפיל את פעולות הסולונויד פי 2.

בכל מקרה, כנראה שנפנטז עוד זמן רב על המערכת הזאת.

בברכה,יניב

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ל bagira

 

קודם כל, הסכמנו שגל זיזים מסתובב ב3000 סל"ד כאשר המנוע ב6000.

דבר שני, מנוע חשמלי מבזבז הרבה אנרגיה על חום כאשר הוא מתחת לסל"ד האופטימלי שלו, ומאבד כוח במהירות כאשר הוא מעל הסל"ד הזה.

הכוח שדרוש כדי ללחוץ את הקפיץ עובד לטובתך כאשר הקפיץ נפתח ולכן זה מתקזז. (הפסדי חיכוך בתוך הקפיץ הם זניחים). יש הפסדים מסוימים בשאר חלקי המנגנון המכני, ולא בטוח שזה יעשה הבדל מורגש אם יעלימו אותם.

אלטרנטור גדול יגנוב הרבה כוח מהמנוע.

מסקנה - אין ארוחות חינם.

לדוגמא, מכונית חשמלית לגמרי "ללא זיהום" -שם אתה יכול להטעין את המצבר בבית, אבל בכך אתה "תאמץ" יותר את המנוע הענק של חברת החשמל, ויפלט זיהום אוויר מוגבר באזור תחנת הכוח.:-(

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולם הינך צודק בכך שאין אנרגיה נוצרת יש מאין, ויש להשקיע אנרגיה מסויימת בהפקת הכוח מהמנועים החשמליים שידאגו לפתיחת/סגירת השסתומים - אך האנרגיה הרבה המתבזבזת בהנעת רכיבי מע' התזמון המקובלת כיום גוברת עליה, הלא כך?

משמע שהכוח שיגרע מהמנוע יפחת, וזאת ללא התחשבות ביתרון הרב שבתזמון שסתומים מדוייק לכל טווח הסל"ד, פתיחה מדוייקת של אלו ומכאן כוח מוסף וביתר יעילות בכל דרישה.

 

אשמח אם תעיר על דבריי בפירוט.

בברכה,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו נתחיל לראות מנועים נטולי גל זיזים קצת לפני סיום העשור.

 

ברגע שתעשיית הרכב תעבור למערכות חשמל 42 וולט (לקראת סוף שנת 08' ) אז נתחיל לראות מנועים כאלו, ועוד כל מיני 'פטנטים',

כגון סטרטר/אלטרנטור ביחידה אחת, מדחס מיזוג אויר על חשמל (ללא רצועה) משאבת מים חשמלית, מערכת בלמים חשמליים(!) ...ועוד הפתעות.

 

"עיצרו את סוסיכם" או בעברית: חכו בסבלנות.......

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם מדברים "בקטן" על מערכות תיזמון שס' מתוחכמות, מנועים בעלים הספקים גבוהים, מנועים חסכוניים וכו', אבל הדבר שהכי מרתק אותי זה הפיתוח העקשני של מנוע הבעירה הפנימית. זהו ניצחון של הפיתוח על התיכנון ! הרי ההמצאה הזאת, בת כ-150 שנים, היא כ"כ פרימיטיבית ולא יעילה, שזה מדהים אותי שעדיין לא עברנו לסוג מנוע אחר...

 

ובמשך יותר ממאה שנים האדם ממשיך להשקיע ולפתח את מנוע הבעירה הפנימי...על אף מגרעותיו הקשות.

 

זה דומה גם לעובדה שהמחשבים ה"מתוחכמים" והמתקדמים של כולנו, עדין מבוססים על...DOS !

 

באמת הכל קונספירציה... :evil:

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים :mmangel:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ספק שהמנועים החשמליים ידרשו כמו ניכבדה של אנרגיה...

אבל כמו כל דבר, גם זה יתמזער וימצאו דרכים להתגבר על זה...

כמו שבהתחלה לא יכלה מכונית חשמלית לנסוע יותר מ20-30 ק"מ ללא "מילוי", היא שקלה כמה טונות ולא יכלה ללנסוע ממש מהר...

כיום זה אפשרי...

 

ישנן הרבה פטנטים לשיפור המנועים...

לא בהרבה מישתמשים...

 

היתרונות של מערכת כזו הן עצומות, אתה יכול להניע את המנוע ללא סטרטר, אתה יכול לשלוט במהירות פתיחת וסגירת השסתום, שינוי "הגאומטריה" הוא פשוט ויכולים ליצור שינוי בעצם באופי המנוע ע"י לחיצת כפתור... מחיית מומנט למנוע תאב סל"ד...

עוד דבר שאפשר לעשות הוא קרור המנוע במיקרה של כדל במער' הקרור של המנוע... נניח שאין מים במערכת. המנוע יכול לפקוד על מער' ההזרקה לא להזרים דלק לצילינדר מסויים, ולפתוח את שסתום היניקה למקסימום, ואחרי זה את שסתום הפלטה, וככה לקרר אתה צילינדר... המערכת "תעביר" את הקירור הזה לכל הצילינדרים... ברור שיהיה הפסד הספק, אבל זה עדיף על השמדה טוטאלית של המנוע....

 

כמה שאני מטעב מערכות אלקטרוניות ששולטת במכניקה של המנוע והגיר...אבל הפיתוח הזה לדעתי יכול לקחת את המנוע צעד אחד קדימה...

 

גילי

מחפש בלוק מנוע V8 לתרומה וגם מחסן למכוניות שלי

האם זה נכון שחמישה מכל ארבעה אנשים מתקשים במתמטיקה ?

הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם מדברים "בקטן" על מערכות תיזמון שס' מתוחכמות, מנועים בעלים הספקים גבוהים, מנועים חסכוניים וכו', אבל הדבר שהכי מרתק אותי זה הפיתוח העקשני של מנוע הבעירה הפנימית. זהו ניצחון של הפיתוח על התיכנון ! הרי ההמצאה הזאת, בת כ-150 שנים, היא כ"כ פרימיטיבית ולא יעילה, שזה מדהים אותי שעדיין לא עברנו לסוג מנוע אחר...

 

ובמשך יותר ממאה שנים האדם ממשיך להשקיע ולפתח את מנוע הבעירה הפנימי...על אף מגרעותיו הקשות.

 

זה דומה גם לעובדה שהמחשבים ה"מתוחכמים" והמתקדמים של כולנו, עדין מבוססים על...DOS !

 

באמת הכל קונספירציה... :evil:

אכן... המנוע חגג מזמן 100...

אבל שום דבר חדשני לא ניראה ממש...

אותו מנוע עם חידושים טכנולוגיים...

אם תשווה את המנוע למחשבים נניח ותראה את התמורה האדירה שחלה ב40 שנים האחרונות תבין...

 

ולא כל המחשבים מבססים על DOS, יש עוד מער' הפעלה בעולם (BeOS, LinuX, BSD)...

 

גילי

מחפש בלוק מנוע V8 לתרומה וגם מחסן למכוניות שלי

האם זה נכון שחמישה מכל ארבעה אנשים מתקשים במתמטיקה ?

הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל נשמע טוב ויפה, אבל עד שמכוניות ייוצרו עם המערכת הזו, המכוניות ישקלו עוד 400 קילו, עוד 50% מהשילדה תהפוך לאזורי קריסה (ספגטי), ההיגוי יהפוך "מחשמלי-מת" ל"דומם לחלוטין" גיר ידני יכחד מהעולם והנאה מנהיגה תהפוך לעבירה פלילית...

 

הבנתם ת'נקודה ? :?

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים :mmangel:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטער לקלקל לכם את החגיגה, אבל הסתכלתם לאחרונה על העולם שלנו?

ההמצאות המעולות האלה בתחומי המכניקה, עם כל הכבוד, לא עוזרות!@#

חברים, בעוד חמישים שנה, הבנזין כבר לא יהיה כל כך נפוץ בעולם, כבר היום המחירים מופקעים(לא רק בארה"ק), והם הולכים רק לעלות.

הסעודים ידידינו הולכים לפשוט רגל בעוד מספר עשורים, ואם לא ימצא תחליף לבנזין במהירות תהיה קריסה כלכלית בכל העולם, הרי ידוע שהסעודים ובעלי בארות הנפט בכלל מחזיקים אחוזים נכבדים מכלכלת העולם.

בלי בנזין העולם יעצור מלכת!

אפילו מלחמות טריטוריאליות לא יהיו כי אין דלק! אנחנו נילחם כמו פרטיזנים עם קילשונים ואתי חפירה.

עם כל הכבוד לפורשה, ול-BMW, ולפולקסווגן על ההמצאות המדהימות של מנועי W בעלי מספרי צילינדרים שלא נראו בעולם, ושלל בהמות לוגמות בנזין, אין שום ערך להמצאות הללו.

אני לא רואה שום שיפור בצריכת דלק בעולם בצורה כזאת שתציל אותנו מחורבן טוטאלי, ע"י מערכת השתומים החשמלית הזאת.

מצטער על התגובה החריפה, זאת כנראה השעה המאוחרת והקיבה המתרוקנת, אבל זוהי המציאות.

בלי בנזין העולם יעצור, וכרגע אין שום פתרון באופק.

קשה לי לראות את היום שאנחנו, תאבי הסל"ד וההספקים ניכנס לתוך מכוניות חשמליות שעושות רעש של חתולה מיוחמת. מושגים כמו "Reving" או "burnout" יעלמו עוד חמישים שנה מהעולם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים, בעוד חמישים שנה, הבנזין כבר לא יהיה כל כך נפוץ בעולם, כבר היום המחירים מופקעים(לא רק בארה"ק), והם הולכים רק לעלות.

מצטער לקלקל לך את החגיגה. גם בנך ובני בנך, יסעו על רכבים בעלי מנוע בעירה פנימית.

 

נכון, הנפט יגמר מתישהו, אבל לא עוד 50 שנה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואו, איזה נבואת זעם...

 

 

כבר היום אתה יכול להניע רכבים על גז טבעי, ואפילו על אלכוהול.

 

נכון שהאידיאל יהיה רכבים חשמליים ומערכות טעינה סולריות, ותרמיות (שמנצלות את חום כדור הארץ).

 

או שנעשה מה שעשו בצוללות, ובכל רכב יהיה כור גרעיני קטן - אבל אז כל תאונת דרכים...

 

בכל מקרה אנחנו כבר לא נזכה להגיע ליום הזה.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז בקרוב ייגמר הנפט...

בעתיד יהיו יותר מכוניות שמונעות בחשמל, גז ומימן. אבל:

מלאי הגז מוגבל

כדי להפיק מימן צריך חשמל (אלקטרוליזה של מים)

כדי להפיק חשמל צריך דלק: גז, פחם, נפט - שגם המלאי שלהם מוגבל.

וחוזר חלילה...

כלומר העולם ייעצר בקרוב!!

-אלא אם יעברו לתחנות כוח גרעיניות, ואז יהיה המון חשמל, מעט זיהום (למעט צ'רנובילים פה ושם) ומכוניות חשמליות שמפרפרות מ0 ועד 100

 

ל shahaf: תזמון שסתומים ועומק שסתומים משתנה ישפר את כוח המנוע וצריכת הדלק. (אני מניח שבערך ב 10% )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז בקרוב ייגמר הנפט...

בעתיד יהיו יותר מכוניות שמונעות בחשמל, גז ומימן. אבל:

מלאי הגז מוגבל

כדי להפיק מימן צריך חשמל (אלקטרוליזה של מים)

כדי להפיק חשמל צריך דלק: גז, פחם, נפט - שגם המלאי שלהם מוגבל.

וחוזר חלילה...

כלומר העולם ייעצר בקרוב!!

-אלא אם יעברו לתחנות כוח גרעיניות, ואז יהיה המון חשמל, מעט זיהום (למעט צ'רנובילים פה ושם) ומכוניות חשמליות שמפרפרות מ0 ועד 100

 

ל shahaf: תזמון שסתומים ועומק שסתומים משתנה ישפר את כוח המנוע וצריכת הדלק. (אני מניח שבערך ב 10% )

יש עוד הרבה דרכים להפיק חשמל חוץ מדלק מאובנים וכורים גרעיניים.

באיסלנד למשל משתמשים בהפרשי הטמפ' של המים התת קרקעיים.

בנורווגיה (אם אני לא טועה) משתמשים בהפרשים של גאות ושפל.

בהמון מקומות משתמשים בכוח של נהרות.

ואצלינו בארץ, אם על הגגות של הבתים שלנו היו קולטי שמש שמייצרים חשמל, כמעט ולא נהיה זקוקים לחברת החשמל. (כנ"ל לגבי עמודי תאורה או כל דבר אחר שנמצא בחוץ דרך קבע).

 

ושוב - זה לא יקרה בקרוב, אנחנו לא נזכה לראות את משבר האנרגיה הזה.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תזמון שסתומים ועומק שסתומים משתנה ישפר את כוח המנוע וצריכת הדלק. (אני מניח שבערך ב 10% )
יותר לכיוון של 30%.

יניב

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6948 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...