Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1960 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני פעם נסעתי, fast farward, פירקתי את הגאנט עצמו. החלפתי גלגל ועפתי משם.

לפעמים הנזק הוא לא רק לצמיג ואין לך איך להתגבר על זה עם קומפרסור וספריי.

 SEAT Ibiza 2014 1.2t DSG >> Toyota Yaris 2018 HYBRID >> Renault Clio 2019 1.2t DCT >> Alfa Romeo Giulietta Milano 2014 1.4t TCT

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

כמה זמן כבר לוקח לך להחליף לגלגל ספייר? 5 דקות? 10 דקות אם הסתבכת? שווה להסתכן בנזק למכלולים ברכב בשביל לחסוך את הזמן הזה? להערכתי לא.

Sent from my SM-G980F using Tapatalk

פורסם

אם אתה מעוניין בסטטיסטיקה אישית: 

 

ב 15 השנים האחרונות נסעתי כ 700.000 ק"מ. היו עשרות פנצ'רים  ו 3 או 4 מקרים שהיה צריך להחליף גלגל, לא ניתן היה להמשיך לנסוע אחרי מילוי אוויר באמצעות קומפרסור. 

 

יש לך TPMS באוטו?

 

 

פורסם

תחשוב להתקין TPMS אפטרמרקט אם אתה מחליט לוותר על גלגל הספייר. 

 

במכוניות הקודמות ללא TPMS, כשהייתי מזהה ירידה בלחץ אוויר ואין פנצר'ריה ממש קרובה, הייתי מחליף גלגל לספייר. כי לא ברור באיזה קצב האוויר יורד. באוטו עם TPMS אני מנפח עם קומפרסור, מאפס את ה TPMS ונוסע לפנצ'ריה גם אם זה רחוק. אם תהיה ירידה בלחץ אוויר, ה TPMS תתריע. 

 

 

פורסם

קודם כל אני ממליץ לך לצאת מדי פעם מאיזור המרכז. לצמצם את חייך לאיזור המרכז.. זה מאוד פרובינציאלי. 

יש לנו ארץ מאוד יפה עם כבישים משובחים.

 

דבר שני, ממליץ לא לוותר על גלגל המלאי. אם יש לך אתה אפילו לא צריך ללכת לקנות אחד.

למרפי יש נטייה להכות חזק בצורה משולבת. 

קרע מוחלט של הצמיג יגיע במקום מרוחק, בשעות שכל הצמיגיות סגורות וכשאתה ממש צריך את הרכב לנסיעה.

 

בשום אופן לא כדאי להמשיך נסיעה על צמיג ריק. ההרס לגלגל די מובטח. המקרה היחיד שכדאי לעשות את זה הוא כאשר אתה על כביש מהיר ומסוכן לעצור, מתוך שיקול שעדיף לסכן את הגלגל ולא את החיים.

אם פעם אחת הצלחת לנסוע בלי נזק לגלגל זה לא מוכיח שזה לא יקרה בעתיד.

ציינת שהצמיג המלאי במידה שונה משאר הצמיגים, חשוב לרענן אותו מידי כמה שנים כי אם הוא ישן הוא עלול להיות מסוכן ולא מועיל הרבה.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם
לפני 14 דקות, amosbmw כתב:

אם פעם אחת הצלחת לנסוע בלי נזק לגלגל זה לא מוכיח שזה לא יקרה בעתיד.

נסיעה על צמיג ריק לחלוטין מאוויר הורסת את הצמיג בערך תוך 5 סיבובי גלגל, השפה של החישוק לועסת את דופן הצמיג.

 

אפשר לנסוע על צמיג עם לחץ נמוך מאוד אבל לא על צמיג שהלחץ בו שווה לאטמוספרי.

 

 

 

 

פורסם (נערך)

יש לי ספייר קטן ומעצבן בבגאז, בנוסף משאבה נחמדה שעושה יופי של עבודה, כבר נתקלתי במצב שהיה לי פנצר גדול מדי בשביל שהמשאבה תהיה אפקטיבית, האויר ירד די מהר והבנתי שכדי שלא אצטרך לעצור יותר מפעם אחת בכביש 6 בצד הדרך כדי לנפח שוב את הצמיג פשוט עדיף להחליף אותו. לא חייבים להיות בכביש הערבה כדי שהפנצריה הפתוחה הקרובה תהיה במרחק של כמה עשרות קילומטרים ממך וגם אם היא כן קרובה מי אמר שתהיה פתוחה ?

אז נכון הגלגל ספייר שוקל 10 קילו, האם זה כלכך משמעותי ? 

אם כבר חסכון במשקל אני ממליץ לך למלא כל פעם רק חצי מיכל דלק, אין שום סיה לסחוב 450 קילו של נוזל באוטו כשתחנת הדלק כלכך קרובה.

עריכה אחרונה על ידי Roycohen1979
פורסם

איזה אוטו יש לך שחצי מיכל דלק שוקל 450 קילו? משאית פול טריילר 40 טון?

  • מצחיק 2

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
לפני 31 דקות, Roycohen1979 כתב:

יש לי ספייר קטן ומעצבן בבגאז, בנוסף משאבה נחמדה שעושה יופי של עבודה, כבר נתקלתי במצב שהיה לי פנצר גדול מדי בשביל שהמשאבה תהיה אפקטיבית, האויר ירד די מהר והבנתי שכדי שלא אצטרך לעצור יותר מפעם אחת בכביש 6 בצד הדרך כדי לנפח שוב את הצמיג פשוט עדיף להחליף אותו. לא חייבים להיות בכביש הערבה כדי שהפנצריה הפתוחה הקרובה תהיה במרחק של כמה עשרות קילומטרים ממך וגם אם היא כן קרובה מי אמר שתהיה פתוחה ?

אז נכון הגלגל ספייר שוקל 10 קילו, האם זה כלכך משמעותי ? 

אם כבר חסכון במשקל אני ממליץ לך למלא כל פעם רק חצי מיכל דלק, אין שום סיה לסחוב 450 קילו של נוזל באוטו כשתחנת הדלק כלכך קרובה.

פעם חשבתי על זה באמת עם המשקל של הדלק אבל הבנתי שהדלק שאני אבזבז בללכת לתחנה זה יותר מהדלק שאני אחסוך במשקל

פורסם

אני חושב שזה בטל בשישים, אנחנו לא מכוניות מרוץ בפורמולה 1 שכל קילוגרם משנה, אני מעדיף לא להתקע מאשר לסחוב עוד כמה קילוגרמים והתקיעה בהחלט אפשרית, בגלל זה יש לי גם באוטו כמה כלים בסיסיים, קופסא עם נורות ספייר, סט כבלים שיוחלפו בעתיד בבוסטר התנעה, הם יושבים יפה יפה בבגאז בתקווה שלעולם לא אצטרך להשתמש בהם

 

פורסם
בתאריך 5.2.2021 בשעה 16:39, Shab00 כתב:

שבוע שעבר נתקלתי בסיטואציה שהיה לי פאנצר קטן, אז עמדו בפני שני אופציות

או להחליף לצמיג הרזרבי או למלא אוויר מהמשאבה החשמלית שלי ולהמשיך לנסוע, אז מילאתי אוויר  ובדקתי 10 דקות אחר כך שכבר הגעתי לפנצריה וירד אולי 2-3psi.

ואז זה הכה בי, מה הפואנטה לצמיג רזרבי? הוא תופס מקום, מעלה את משקל מה שאומר צריכת דלק גבוה, והאם אני סומך על צמיג בן 10 שיעשה את העבודה?

 

אם יהיה לי פאנצר קטן יש לי משאבה חשמלית ואני יוכל להמשיך לנסוע ולבדוק כל כמה דקות עד ליעד, קל יותר מלהחליף צמיג.

אם יש לי פאנצר בינוני אני יכול להשתמש בתרסיסי אנטי פאנצר האלו שאפילו חלק מהרכבים החדשים באים איתם.

אם יש לי פאנצר עצום שממש קרע לי את הצמיג? אני אסע על הצמיג המפונצר כי מה אכפת לי, נזק לגאנט לא יהיה במהירות סבירה ובמילא הצמיג לא הולך להיות שמיש יותר אז שישחק.

 

מה הפואנטה באמת לשמור את הצמיג שם? במקרה שלי זה גם צמיג רזרבי בגודל מלא (מלא של הדגם הבסיסי יותר שלא נמכר בארץ אבל מלא) סתם גדול וכבד.

 

זה דיון אז נסו לשכנע אותי או לתמוך בי בלי לקרוא לי מטומטם.

קצת קשה למלא את הבקשה שלך,

 

בגלל מקרה יחיד שקרה לך אתה בא לבטל את הצורך בצמיג רזרבי? אני מנסה לזכור כמה פעמים החלפתי צמיגים ברכב ב 35 השנים האחרונות, ולא מצליח להיזכר אפילו בפעם אחת בה החלטתי שאני לא מחליף את הצמיג ונוסע עם הפנצ'ר. 

ואם זה קורה לך בבוקר כשאתה ממהר לעבודה? ואם זה קורה לך בחצות כשאתה מת להגיע הביתה, ואין שום פנצ'ריה פתוחה? ואם אתה בדרך לסבתא עם הילדים? 

הצמיג הרזרבי מאפשר לך להמשיך לנסוע חופשי. 

בגלל דליפה של אוויר בחיים לא החלפתי צמיג, ניפחתי והגעתי לפנצ'ריה. אבל צמיג קרוע או כזה שלא ניתן לנפח? מה השאלה בכלל? 

 

אגב, חלק מיצרני הרכב חושבים כמוך והפסיקו לשים רזרבי ברכב בשם החסכון במשקל. זו לדעתי טעות גדולה בהיבט הצרכני. 

צמיג רזרבי הא לא nice to have הוא must לדעתי. 

בזכות הפוסט שלך אעלה מאמר משתמשים בדיוק בנושא הזה. 

  • מעניין 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם (נערך)

ברכבים מסויימים מותקנים כיום צמיגי Runflat המאפשרים המשך תנועה גם עם "פאנצ'ר".

והם בד"כ לא מצויידים בגלגל חלופי.

 

בצמיגי Runflat הדופן מחוזקת ותומכת את משקל הרכב בעת איבוד לחץ וכך הג'אנט לא מתיישב על ה"סולייה".

בעת איבוד לחץ צמיגים אלו מאפשרים בהתאם להוראות היצרן - בד"כ המשך תנועה של 80 קמ ב80 קמ"ש.

אך לאחר נסיעה כזאת יש צורך להחליף את הצמיג.

החיסרון בהם שעלותם גבוהה משל צמיג רגיל.

 

ברכבים בהם מותקנים צמיגים אלו חייבים להיות גם חיישני TPMS, מכיוון שאיבוד הלחץ לא מורגש כמו בצמיג רגיל.

 

ruf-08-runflat-driveguard-1911-720x540.jpg.619358566b403182e2f5106a10e17f96.jpg

 

 

אצל כל יצרן הטכנולוגיה שונה, ישנם יצרנים שאצלם יש טבעת על הג'אנט מבפנים שתומכת את משקל הרכב.

 

michelin_pax_stuetzring.jpg.1c75e46159562d42d30c997ab032869b.jpg1_S5eA_cvp9_kbaDsBr0RHMg.thumb.png.f6ce4d0bc2067d17c54b0b6978339edb.png

 

סרטון המדגים את ההבדלים בין צמיג רגיל לצמיג RUNFLAT:

 

 

אני אישית עדיין הייתי מעדיף את האופציה של גלגל חלופי, וכמו שרשמו לפני בעת החלפת צמיגים כדי להשאיר את הגלגל החלופי יחסית "רענן" אפשר להחליף את הצמיג שלו עם אחד הצמיגים שיורדים מהרכב.

ברכבי אין אפילו מקום לגלגל ספייר מתחת לרצפה(גם אם להוציא את הפוליסטיריןֽ\פלסטיק\שטיח אולי רק אם לקפל את הצמיג 😆). 

עריכה אחרונה על ידי f31

 OM654 - 140 kW(190PS: 188hp) b47 - 140 kW (190 PS; 188 hp)

פורסם

עושים סיפור מה 10 קילו של צמיג רזרבי. רק אבק יש לי במשקל דומה על האוטו וזה לפני בוטנים, סוכניות, מסטיקים, טישו ומגבונים.

 

השלב הבא זה משולש מסיבי פחמן, צלון מטיטניום, שטיחי קבאלר ואפוד זוהר בגזרה ברזילאית?

  • מצחיק 4

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

×
×
  • תוכן חדש...