Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2005 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בדיוק.

 

זה על אוטו משקל כמו להגיד "אני לא צריך חגורות בטיחות, כי אני יכול לתפוס את הדשבורד עם הידיים ממש חזק".

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

או במקרה של השרשור הנ"ל.

אני לא חוגר חגורה כי אני בטוח שאני נהג כל כך טוב שלא אעשה תאונה.

אבל בפועל כולם חוגרים חגורות,אז למה חגורה כן ובקרת סטיה מנתיב לא?

או כי חוק או כי הרגל שנוצר כתוצאה מחוק.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם

זה חוק שנכתב בדם.

 

ראו שחגורות בטיחות מצילות חיים, אבל אנשים שמים פס על זה, אז שמו קנס על אי חגירת חגורות, אנשים התחילו לחגור כי לא רוצים קנס, ובפועל נהרגים פחות.

 

זה כמו שקנס על עישון במקומות ציבוריים והעלאת מס על מוצרי טבק בפועל עושה טוב לאזרחים.

 

זה מציל אותך מעצמך, ויש המון דוגמאות לזה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

  • ספונסר פורום
פורסם
בתאריך 21.12.2020 בשעה 19:34, vadim6385 כתב:

מישהו אחר נהנה מכל רגע עם אותה אלטו

לא, אני מצטער, פשוט לא... אין חייה כזו להזכיר אלטו + הנאה מנהיגה באותו משפט!  תננצל עכשיו ומיד!😁

לפני 21 שעות, SlowRide כתב:

אם זה שומר עלי מהמטומטמים, זה מצויין. אני לא אקנה רכב עם המערכות האלה כי אני מעדיף לנהוג בעצמי אבל זה שהעדר רודף אחרי החידושים האחרונים בתחום הבטיחות זה מצויין לכל משתמשי הכביש.

אין צורך להתווכח על השינויים האדירים שעוברת התעשייה בשנים האחרונות בתחום הבטיחות.

ונעשה סדר: כל הדיון בשרשור הזה, שעניינו בטיחות אקטיבית (כלומר איך ניתן למנוע תאונה מלכתחילה), הוא לא במקום, כי פות"ש שאל לרכב רכב גדול - וזה מביא אותנו לעניין הבטיחות הפאסיבית, כלומר איך הרכב מגן עלינו במקרה שהתאונה כבר התרחשה.

 

ובהקשר הזה - אין עוררין שבעולם האמיתי של בטיחות פאסיבית - הגודל כן קובע...

לא עובי הפח כמובן, לא המשקל בפני עצמו (על אף שגם זה בהחלט מרכיב), אלא מה גודלו של "כלוב ההישרדות" שמעניקה השילדה מסביב ליושבים ברכב.

וככל שיש יותר סנטימטרים שמשמשים כאזורי קריסה בעת תאונה - כך ניתן לראות שסיכויי ההישרדות של הנהג והנוסעים עולים (בהינתן שאנו עוסקים במכוניות מודרניות שגילן לא עולה על, נניח, 10-12 שנה). סטטיסטית זה כבר ידוע - במכוניות גדולות יותר, שורדים יותר.

 

ולכן, הייתי רוצה להעלות כאן שאלה הפוכה לגמרי מזו של פות"ש - מדוע שהמכונית הראשונה של נהג צעיר וחסר ניסיון תהיה אי-פעם מכונית קטנה ופחות בטיחותית??

ב-10 השנים האחרונות יצא לי לקנות 3 "מכוניות ראשונות" לילדי. אף אחת מהן לא היתה בגודל של פחות מגולף. לא מעלה על דעתי לנהוג אחרת. כל שאר השיקולים של חיסכון-חנייה-אופי  פשוט מתגמדים לעומת נושא הבטיחות.   

  • אהבתי 1

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

פורסם
לפני שעה, oriu כתב:

ונעשה סדר: כל הדיון בשרשור הזה, שעניינו בטיחות אקטיבית (כלומר איך ניתן למנוע תאונה מלכתחילה), הוא לא במקום, כי פות"ש שאל לרכב רכב גדול - וזה מביא אותנו לעניין הבטיחות הפאסיבית, כלומר איך הרכב מגן עלינו במקרה שהתאונה כבר התרחשה.

זה לא מדויק,שכן ברכבים גדולים(לרוב יקרים) הטכנולוגיה הזו הגיעה קודם ויותר סביר למצוא אותה ברכב גדול.

יותר סביר למצוא סקודה סיטיגו בלי בלימנ אוטונומית מסקודה סופרב.

לפני שעה, oriu כתב:

ובהקשר הזה - אין עוררין שבעולם האמיתי של בטיחות פאסיבית - הגודל כן קובע...

 

בהשוואה של רכבים באותם שנתונים.

לפני שעה, oriu כתב:

 

ולכן, הייתי רוצה להעלות כאן שאלה הפוכה לגמרי מזו של פות"ש - מדוע שהמכונית הראשונה של נהג צעיר וחסר ניסיון תהיה אי-פעם מכונית קטנה ופחות בטיחותית??

ב-10 השנים האחרונות יצא לי לקנות 3 "מכוניות ראשונות" לילדי. אף אחת מהן לא היתה בגודל של פחות מגולף. לא מעלה על דעתי לנהוג אחרת. כל שאר השיקולים של חיסכון-חנייה-אופי  פשוט מתגמדים לעומת נושא הבטיחות.   

כי חסכון,חניה ואופי אלה פרמטרים שנהגים מסתכלים עליהם.

אז למה להסתפק בגולף?למה לא פאסאט?או פייתון (זצ"ל)?

איך החלטת שדווקא גולף היא אופטימלית אבל פולו לא מספיק בטיחותית?

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם (נערך)
לפני שעתיים, oriu כתב:

לא עובי הפח כמובן, לא המשקל בפני עצמו (על אף שגם זה בהחלט מרכיב)

 

כמו שאמרתי, משקל משפיע על סיכויי ההישרדות בהתנגשות רק בסיטואציות מאוד מסוימות, ואך ורק על חשבון יושבי הרכב השני.

 

לפני שעתיים, oriu כתב:

ככל שיש יותר סנטימטרים שמשמשים כאזורי קריסה בעת תאונה - כך ניתן לראות שסיכויי ההישרדות של הנהג והנוסעים עולים.

 

נכון יותר לומר שברכב גדול יותר, יותר קל להנדס אזורי קריסה יעילים. אבל ייתכן רכב קטן יותר שמהונדס טוב יותר מרכב גדול יותר, אז...

 

לפני שעתיים, oriu כתב:

סטטיסטית זה כבר ידוע - במכוניות גדולות יותר, שורדים יותר.

 

איפה הסטטיסטיקה הנ"ל?

 

אין מובאות אין טיעון.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
  • אהבתי 1
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

  • ספונסר פורום
פורסם
לפני כשעה, חן ג. כתב:

כמו שאמרתי, משקל משפיע על סיכויי ההישרדות בהתנגשות רק בסיטואציות מאוד מסוימות, ואך ורק על חשבון יושבי הרכב השני.

תאונת דרכים איננה ארוע חברתי ואיננה משפט צדק. החזק שורד. ורכב מסדר גודל גולף ומעלה מעלה את סיכויי ההישרדות לאין ערוך לעומת כל האלטו-פיקנטו שעל הכביש.

לפני כשעה, חן ג. כתב:

נכון יותר לומר שברכב גדול יותר, יותר קל להנדס אזורי קריסה יעילים. אבל ייתכן רכב קטן יותר שמהונדס טוב יותר מרכב גדול יותר, אז...

כתבתי - בהינתן שהרכבים כולם מודרניים. ישנו הסירטון הידוע שמראה איך רנו מודוס קטנה "מכסחת" וולוו 940 סטיישן ענקית וזקנה ממנה בעשור. לא לזה התכוונתי. בוודאי שלא ממליץ לקנות רכב ישן גדול, אלא לקנות, לדוגמא, פאסאט 2010 ב-40,000 ש"ח במקום פיקנטו. זו הישרדות יעילה (שלא לומר חוויית נהיגה אחרת).

לפני כשעה, חן ג. כתב:

איפה הסטטיסטיקה הנ"ל?

 

אין מובאות אין טיעון.

נו, אם קשה לך למצא - אז בבקשה, כתבה מאתר אדמונדס הידוע בארה"ב

והגירסא הקצרה, המספרים בלבד:

Driver deaths per million registered passenger vehicles 1-3 years old, Source: IIHS
  Vehicle Size Rate (2005) Rate (2015)
Cars Mini 144 64
Small 106 46
Midsize 70 38
Large 67 48
Very Large 44 22
SUVs Small 60 24
Midsize 57 18
Large 48 14
Very Large 24 13
Pickups Small 122 27
Large 104 39
Very Large 101 40

 

 
לפני כשעה, חן ג. כתב:

כמו שאמרתי, משקל משפיע על סיכויי ההישרדות בהתנגשות רק בסיטואציות מאוד מסוימות, ואך ורק על חשבון יושבי הרכב השני.

זאת ועוד - באתר IIHS (האורקל לענייני בטיחות רכב בארה"ב) נאמר במפורש שהמצב במכוניות גדולות, כאיום על קטנות מהן בעת תאונה, השתפר מאד בשנים האחרונות.

ועדיין - רכב גדול בטוח יותר:

A bigger, heavier vehicle provides better crash protection than a smaller, lighter one, assuming no other differences. The longer distance from the front of vehicle to the occupant compartment in larger vehicles offers better protection in frontal crashes. Heavier vehicles also tend to continue moving forward in crashes with lighter vehicles and other obstacles, so the people inside them are subject to less force.

Large vehicles aren't as big a threat to people in small vehicles as they used to be. A lighter vehicle will always be at a disadvantage in a collision with a heavier vehicle. But in recent years automakers have reduced the threat SUVs and pickups pose by more closely aligning their energy-absorbing structures with those of cars.

 

בקיצור - הגודל כן קובע. אמת קשה, אבל עדיין אמת.

ובמלחמת ההישרדות הידועה גם בשם כבישי ונהגי ישראל - כמו בכל מלחמה, יוצאים ממוגנים.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

פורסם (נערך)

אוקיי, יש מובאות, יש טיעון...

 

כמובן, לא נעשתה אבחנה בין גודל למשקל, אבל מאחר ואנחנו לא מנסים לבודד משתנים אלא לנתח את המצב בפועל, נכון להניח שרכב גדול יותר יהיה גם כבד יותר ושלכן המשוואה הזו של גודל = בטיחות מתקיימת.

 

מה שפייר פייר.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

  • ספונסר פורום
פורסם

לזה קוראים המתמטיקה של החיים...

אכן לא הבחנתי מדי בין גודל למשקל, אך נאמר כך:
משקל כבד יותר הוא יתרון רק במידה ומתנגשים ברכב אחר (כי בתאונה עצמית מול, נניח, קיר, למשקל קל יותר יש יתרון של פחות אנרגיה שמשתחררת לשילדת הרכב).
הדבר היותר חשוב הוא מרחק הנהג מהנקודה הקדמית ביותר בכלוב הבטיחות.
ככל שיש אזור קריסה ארוך יותר, כך התאוטות שפועלות על הגוף האנושי קטנות יותר.
שוב - המתמטיקה של החיים...
שניסע כולנו בדרכים טובות, ושמי שקורא כאן יחשוב עוד פעם אחת לפני שהוא שם עצמו באחד הפיצקלעך הממונעים שלא ממש יגנו עליו ברגע המכריע.

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
 

  • רעיון גרוע 1
  • רעיון טוב! 1

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

פורסם (נערך)
לפני 3 שעות, oriu כתב:

הדבר היותר חשוב הוא מרחק הנהג מהנקודה הקדמית ביותר בכלוב הבטיחות.
ככל שיש אזור קריסה ארוך יותר, כך התאוטות שפועלות על הגוף האנושי קטנות יותר.

 

בהנחה ורמת ההנדסה שהושקעה בחישובי הקריסה זהה בין שני הרכבים, כן. אבל שוב, ביססת את הנקודה שלך טוב למדי.

 

אבל, בכל זאת, זה רק מנקודת מבט של בטיחות שלישונית ("פסיבית"). מנקודת מבט של בטיחות שניונית ("אקטיבית" במובן המסורתי) יש לרכב קטן יתרונות מסוימים.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

  • ספונסר פורום
פורסם

בטח שיש יתרון לקוטן.
פעם, בטיחות אקטיבית היתה מבוססת כמעט אך ורק על רמת התנהגות הכביש של הרכב.
כאן, כמובן שלרכב קטן יש באופן טבעי כושר תמרון ושינוי כיוון טוב יותר, שמאפשר התחמקות מתאונה.
אך שים לב שאינני מטיף פה לטובת טנקים\ג'יפים כבדים ומסורבלים - רק לכיוון של גולף-קלאס או דומה, במקום הגמדיות שפשו במחוזותינו, ועוד לנהגים חדשים.

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
 

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

פורסם (נערך)

מנצל את השרשור כדי לשתף בהתלבטות מאוד דומה שיש לי - אני צעיר עם תקציב של 45k וחיפשתי רכב סופר מיני אוטומטי שמור בצורה טובה תקופה, ונראה שיש לא מעט כאלה.

אבל, בשלב מסוים קלטתי שאני יכול להשיג רכבים משתלמים יותר (תמורה לשקל) אם אני מסתכל גם מעבר לסגמנט הסופר מיני, יש אפילו קרוסאוברים שמורים, שנתון סביר מאוד וקילומטרז' מעולה במחירים דומים מאוד למחירי הסופר מיני. כנראה שלסגמנט הזה פשוט יש שמירת ערך גבוהה בשל הביקוש הרב.

ב-20% פחות מהמחיר של טויוטה יאריס או הונדה ג'אז 2016 (רכבים שפשוט לא נכנסים בתקציב שלי) אפשר להביא רכבים לא גדולים בהרבה, נגיד 15-20 ס"מ ארוכים יותר, חסכוניים בצורה דומה, אמינים אמנם מעט פחות וחזקים יותר. אז למה לא בעצם? האם הפרש של 15-20 ס"מ באמת משפיע על החניות עד כדי כך? 

ברור שתהיה להם ירידת ערך חדה יותר, שהרי הם התחילו במחיר פתיחה גבוה יותר משל הסופר מיני, אבל אני מאמין שאם הם כבר הגיעו לאיזור של ה-40k ירידת הערך מעתה והלאה תהיה איטית יותר. 

 

כרגע הדבר היחיד שעוצר אותי זה הפוזה, כל החברים שלי עם רכבי מיני / סופר מיני ואני לא רוצה לנקר ולבלוט עם רכב גדול וחזק יותר... 

עריכה אחרונה על ידי Dawn
פורסם

איזה רכבים ראית?

חוץ מזה תקנה מה שמתאים לך. אני לא חושב שקומפקטית\משפחתית הצ'באק\קרוסאובר מבוסס משפחתית זה מנקר עיניים.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
לפני 16 שעות, Dawn כתב:

מנצל את השרשור כדי לשתף בהתלבטות מאוד דומה שיש לי - אני צעיר עם תקציב של 45k וחיפשתי רכב סופר מיני אוטומטי שמור בצורה טובה תקופה, ונראה שיש לא מעט כאלה.

אבל, בשלב מסוים קלטתי שאני יכול להשיג רכבים משתלמים יותר (תמורה לשקל) אם אני מסתכל גם מעבר לסגמנט הסופר מיני, יש אפילו קרוסאוברים שמורים, שנתון סביר מאוד וקילומטרז' מעולה במחירים דומים מאוד למחירי הסופר מיני. כנראה שלסגמנט הזה פשוט יש שמירת

tbhערך גבוהה בשל הביקוש הרב.

ב-20% פחות מהמחיר של טויוטה יאריס או הונדה ג'אז 2016 (רכבים שפשוט לא נכנסים בתקציב שלי) אפשר להביא רכבים לא גדולים בהרבה, נגיד 15-20 ס"מ ארוכים יותר, חסכוניים בצורה דומה, אמינים אמנם מעט פחות וחזקים יותר. אז למה לא בעצם? האם הפרש של 15-20 ס"מ באמת משפיע על החניות עד כדי כך? 

ברור שתהיה להם ירידת ערך חדה יותר, שהרי הם התחילו במחיר פתיחה גבוה יותר משל הסופר מיני, אבל אני מאמין שאם הם כבר הגיעו לאיזור של ה-40k ירידת הערך מעתה והלאה תהיה איטית יותר. 

 

כרגע הדבר היחיד שעוצר אותי זה הפוזה, כל החברים שלי עם רכבי מיני / סופר מיני ואני לא רוצה לנקר ולבלוט עם רכב גדול וחזק יותר... 

 

אני מציע לפתוח שרשור ייעודי בפורום ייעוץ.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

  • ספונסר פורום
פורסם
בתאריך 25.12.2020 בשעה 17:33, Potato כתב:

אז למה להסתפק בגולף?למה לא פאסאט?או פייתון (זצ"ל)?

איך החלטת שדווקא גולף היא אופטימלית אבל פולו לא מספיק בטיחותית?

כי זה גודל שכבר מקרב אותך מאד לממוצע שנע על כבישי ארצנו, ועדיין שומר על השימושיות היומיומית - חנייה וכיוב' - שלא תקבל כ"כ עם פאסאט (אבל כן עם הפאטון, פשוט כי היא מגיע עם נהג צמוד בד"כ 😃).

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

×
×
  • תוכן חדש...