Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חוות דעת על RAM,F350... כרכב פרטי


POHUIST
 שיתוף
עוקבים 8

פוסטים מומלצים

היי לכולם,

 

תמיד אהבתי מסחריות גדולות וגבוהות וכמובן טיולי שטח, רציתי לבדוק את הכיוון של לקנות מסחרית כמו הRAM (אני לא גר בעיר ולא מגיע לעיר אז אין לי בעיית חניה).

 

אני יודע שאני צריך להוציא רשיון משאית, אשמח לקבל קצת פרטים על המסחריות בסגנון הזה עלויות ואמינות.

 

תודה!

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נתחיל בזה- כן זה גם החלום הרטוב שלי, מאות סוסים מתחת למכסה המנוע, מומנט שמעיף אחריו שכבות של אספלט ומשאיר כביש משובש למי שנוסע אחריך, בגאז שלא נגמר, סלון כמו מכונית מנהלים אבל הרבה יותר גדול, טרטור מנוע v8 (או v6 בראם) וישיבה שבה הפנסים הקדמיים שלך נמצאים מעל הגגות של המכוניות לפניך.

ואז באה המציאות- חניונים ? בהצלחה, רוב החניונים גם הפתוחים פשוט צפופים מדי בשביל להכיל אותך, סיבוב בין מכוניות בחניון הופך להיות סיוט ואז אתה מגלה שסימון הקוים הלבנים שלתוכם אתה אמור להכנס יושב לך בדיוק על הגלגלים ותמיד יש איזו שמוק שחונה קצת צמוד לקו ואתה לא יכול לפתוח את הדלת.

תצרוכת דלק שערוריתית, 1-5 1-6 בחיים נורמלים ואם אתה לא עצמאי אין לך גם זיכוי על המע״מ.

הרכב חזק אבל הוא לא באמת רכב שטח אמיתי פשוט בגלל הגודל שלו, ואם נתקעת בוא נראה מי מצליח למשוך אותך החוצה, נכון הילוך הכוח ונעילות הדיפרנציאל יעזרו לך לצאת אבל כשאתה כבר נתקע אתה בבעיה.

יש לי חבר שחי עם ראם (עבר מסילברדו 3500) והוא מרגיש נוח יותר לרדת איתה לשטח בגלל מרווח גחון עדיף בגלל מפסק סרנים טוב יותר אבל הוא כן מוצא עצמו נזהר במקומות שלנדקרוזרים מדלגים ומדובר בחיית שטח קיבוצניקית בכל רמח אבריו.

בנוסף ירידת ערך- משאית כמו משאית- תחפש כתבה שסיכמה ירידות ערך של טנדרים מבחינה כלכלית ותבין מהוא ההבדל בינה לבין טויוטה היילקס למשל במעמד המכירה אחרי 3 שנים (ספויילר אתה יכול לקנות מכונית קטנה לשים בבגאז בהפרש שיהיה לך).

אני לא יודע להגיד לך חד משמעית לגבי אמינות אז מעדיף לא להתערב אבל התחושה שלי שמדובר בסוס עבודה שאמור להחזיק מאות אלפי קילומטרים קשים ואם אתה מחזיק אותה כפרייבט היא תסע לנצח (שמעתי על כמה פורדים שלא יוצאות מהמוסך אבל כנראה שמדובר בלימונים כיוון שראיתי גם יחידות על 400 k על השעון שחיו על טיפולים שוטפים), בכל מקרכ גם הסילברדו וגם הראם של חבר שלי לא התקלקלו מעולם ומדובר ברכבי עבודה.

אם כל אלו פחות מפריעים לך והגן הרציונלי בראש שמנע ממני פעם אחר פעם לזלוג לצעד הזה לא מפריעים לך אז לך ותחלום את החלום האמריקאי ואל תשכח לנופף למכוניות מסביב בכל פעם שיופתעו שהטנק הזה מפרפר אותם ברמזור עם ה100 קג״מ פלוס ושובל הצמיגים שתשאיר להם.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 20.11.2020 בשעה 06:49, Roycohen1979 כתב:

נתחיל בזה- כן זה גם החלום הרטוב שלי, מאות סוסים מתחת למכסה המנוע, מומנט שמעיף אחריו שכבות של אספלט ומשאיר כביש משובש למי שנוסע אחריך, בגאז שלא נגמר, סלון כמו מכונית מנהלים אבל הרבה יותר גדול, טרטור מנוע v8 (או v6 בראם) וישיבה שבה הפנסים הקדמיים שלך נמצאים מעל הגגות של המכוניות לפניך.

ואז באה המציאות- חניונים ? בהצלחה, רוב החניונים גם הפתוחים פשוט צפופים מדי בשביל להכיל אותך, סיבוב בין מכוניות בחניון הופך להיות סיוט ואז אתה מגלה שסימון הקוים הלבנים שלתוכם אתה אמור להכנס יושב לך בדיוק על הגלגלים ותמיד יש איזו שמוק שחונה קצת צמוד לקו ואתה לא יכול לפתוח את הדלת.

תצרוכת דלק שערוריתית, 1-5 1-6 בחיים נורמלים ואם אתה לא עצמאי אין לך גם זיכוי על המע״מ.

הרכב חזק אבל הוא לא באמת רכב שטח אמיתי פשוט בגלל הגודל שלו, ואם נתקעת בוא נראה מי מצליח למשוך אותך החוצה, נכון הילוך הכוח ונעילות הדיפרנציאל יעזרו לך לצאת אבל כשאתה כבר נתקע אתה בבעיה.

יש לי חבר שחי עם ראם (עבר מסילברדו 3500) והוא מרגיש נוח יותר לרדת איתה לשטח בגלל מרווח גחון עדיף בגלל מפסק סרנים טוב יותר אבל הוא כן מוצא עצמו נזהר במקומות שלנדקרוזרים מדלגים ומדובר בחיית שטח קיבוצניקית בכל רמח אבריו.

בנוסף ירידת ערך- משאית כמו משאית- תחפש כתבה שסיכמה ירידות ערך של טנדרים מבחינה כלכלית ותבין מהוא ההבדל בינה לבין טויוטה היילקס למשל במעמד המכירה אחרי 3 שנים (ספויילר אתה יכול לקנות מכונית קטנה לשים בבגאז בהפרש שיהיה לך).

אני לא יודע להגיד לך חד משמעית לגבי אמינות אז מעדיף לא להתערב אבל התחושה שלי שמדובר בסוס עבודה שאמור להחזיק מאות אלפי קילומטרים קשים ואם אתה מחזיק אותה כפרייבט היא תסע לנצח (שמעתי על כמה פורדים שלא יוצאות מהמוסך אבל כנראה שמדובר בלימונים כיוון שראיתי גם יחידות על 400 k על השעון שחיו על טיפולים שוטפים), בכל מקרכ גם הסילברדו וגם הראם של חבר שלי לא התקלקלו מעולם ומדובר ברכבי עבודה.

אם כל אלו פחות מפריעים לך והגן הרציונלי בראש שמנע ממני פעם אחר פעם לזלוג לצעד הזה לא מפריעים לך אז לך ותחלום את החלום האמריקאי ואל תשכח לנופף למכוניות מסביב בכל פעם שיופתעו שהטנק הזה מפרפר אותם ברמזור עם ה100 קג״מ פלוס ושובל הצמיגים שתשאיר להם.

תודה על התגובה המושקעת! הבנת בול את הראש שלי, אז מה כן :)

חשבתי על גראנד שירוקי או לאנדקרוזר אבל בא לי משהו יותר מיוחד יש רעיונות?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

היילקס בגרסת ה2.8 ליטר טורבו דיזל עם ארגז סגור 🤔 ?

סוס עבודה עם יכולות שטח מרחיקות לכת, המנוע הגדול יותר שנבחן פה לפני כמה שבועות בפורום על ידי @discoTD5 יתן לך אחלה פתרון, כל עוד אתה לא בונה על החזר המע״מ שמעניקה לך המשאית האמריקאית זאת אחלה אופציה.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תביא בחשבון עוד משהו - רוב מסלולי הטיול בישראל "נשחקו" לפי המידות של כלי רכב סטנדרטיים : לנדקרוזר, פג'ארו, טרופר, דיסקברי וכו'.
עם המפלצים האלה תגלה שבהרבה מקומות (למשל דוגמה - מדרגת נקרות) אתה לא יכול לעבור כי אתה ארוך מדי, רחב מדי או זווית הבטן גרועה מדי.

זה מקלט מס נוח וטוב אם יש לך את המקום להחנות אותו, אם התמרון בעיר לא מפריע לך ואם יש לך איך להתקזז על המע"מ והבלו. בתור רכב שטח - לא משהו.
עם זאת, אני בהחלט יכול להבין ולהזדהות מה מושך פה.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

גם שמעתי על שחיקה גבוהה של צמיגים אחוריים כאשר נוסעים בלי משקל.

 

ולמרות כל מה שנכתב, הייתי הולך על זה, לגמרי חלום.

עריכה אחרונה על ידי o.r
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • מובילי הדעה
בתאריך 20.11.2020 בשעה 06:49, Roycohen1979 כתב:

(או v6 בראם)

6 בשורה (או i6)

 

ולנושא: החזקתי ראם כרכב פרטי 5 שנים.

למעשה גם היום יש לי ראם מהדגם החדש אבל הוא לא צמוד אלי.

 

אני אצמד דווקא לתגובה של @Roycohen1979 כי היא די ממצה אבל לא תמיד מדוייקת.

 

בתאריך 20.11.2020 בשעה 06:49, Roycohen1979 כתב:

ואז באה המציאות- חניונים ? בהצלחה, רוב החניונים גם הפתוחים פשוט צפופים מדי בשביל להכיל אותך, סיבוב בין מכוניות בחניון הופך להיות סיוט ואז אתה מגלה שסימון הקוים הלבנים שלתוכם אתה אמור להכנס יושב לך בדיוק על הגלגלים ותמיד יש איזו שמוק שחונה קצת צמוד לקו ואתה לא יכול לפתוח את הדלת

 

אז זהו.... שלא.

זאת אומרת כן.. אבל לא. אני אסביר:

הגבלת הגובה ברוב רובם של החניונים הם מעל 2 מטרים. לא זוכר את מידת הגובה המדוייקת של הראם, אבל ב-1.95 הוא נכנס. בדגם שהיה לי, אנטנת הרדיו המקורית ישבה בצידי מכסה המנוע והיתה גבוהה טיפה מהגג (בחדש זה כבר לא ככה).

כמעט ולא נמנעתי מחניונים תת קרקעיים. לא אומר שלא היו מקרים שהתכווצתי בכסא, אבל האוטו נמכר בלי תיקוני צבע.

לגבי תמרון בנתיבי חניון צר, גם זה לא כזה נורא. כשלומדים את המידות של הרכב, די קל לתמרן איתו הודות לצמד מראות צד מעולות.  מקסימום, רוורס קטן לשיפור עמדות. רפרנס למי שמכיר: העליה הספיראלית ממעמקי החניון הדרומי בגרנד קניון בחיפה.

לגבי השמוק והדלת, זה אכן נכון. מצד שני זה קורה לי גם היום עם brz. אז זה לא הגודל, זו הדלת.

 

בתאריך 20.11.2020 בשעה 06:49, Roycohen1979 כתב:

תצרוכת דלק שערוריתית, 1-5 1-6 בחיים נורמלים ואם אתה לא עצמאי אין לך גם זיכוי על המע״מ.

 

הראם נחשב חסכוני יחסית, אז אני עמדתי על ממוצע של 1:6.5

לצורך ההשוואה, עם השברולט והפורד המקבילים קיבלתי ס"ג 1:5 באותו סגנון נהיגה.

זה לא חסכוני, אבל כשמתקזזים על הבלו ועל ההוצאות האחרות, זה לא נורא. 

*אם אתה לא עוסק מורשה ואתה לא מתקזז על הבלו ועל ההוצאות האחרות, זה כן נורא.

 

בתאריך 20.11.2020 בשעה 06:49, Roycohen1979 כתב:

הרכב חזק אבל הוא לא באמת רכב שטח אמיתי פשוט בגלל הגודל שלו, ואם נתקעת בוא נראה מי מצליח למשוך אותך החוצה, נכון הילוך הכוח ונעילות הדיפרנציאל יעזרו לך לצאת אבל כשאתה כבר נתקע אתה בבעיה.

 

בחור חכם. תקשיב לו.

ובראם אין נעילות דיפרנציאל. יש מוגבל החלקה עם דגש על מוגבל.

 

בתאריך 20.11.2020 בשעה 06:49, Roycohen1979 כתב:

בנוסף ירידת ערך- משאית כמו משאית

 

קניתי את שלי ב-200

מכרתי אחרי חמש שנים ב-107 (המחירים ללא מע"מ).

50% בחמש שנים לא נשמע לי קטסטרופה

 

בתאריך 20.11.2020 בשעה 06:49, Roycohen1979 כתב:

אני לא יודע להגיד לך חד משמעית לגבי אמינות אז מעדיף לא להתערב אבל התחושה שלי שמדובר בסוס עבודה שאמור להחזיק מאות אלפי קילומטרים קשים ואם אתה מחזיק אותה כפרייבט היא תסע לנצח (שמעתי על כמה פורדים שלא יוצאות מהמוסך אבל כנראה שמדובר בלימונים כיוון שראיתי גם יחידות על 400 k על השעון שחיו על טיפולים שוטפים), בכל מקרכ גם הסילברדו וגם הראם של חבר שלי לא התקלקלו מעולם ומדובר ברכבי עבודה.

 

בחמש שנים התפגר המזרק של האוריאה והלך רכיב כלשהוא בטורבו. נזק מצטבר של 16k ש"ח. לא מדהים. מה גם שהטיפולים אכן יקרים. סה"כ הוא צורך המון מכל דבר.

לפני 5 דקות, o.r כתב:

גם שמעתי על שחיקה גבוהה של צמיגים אחוריים כאשר נוסעים בלי משקל.

 

החלפתי צמיגים אחרי 80k ק"מ.

פשוט צריך להקפיד על לחץ האויר. אין צורך למלא 70 psi כמו שמומלץ אם לא נושאים משקל.

אני מילאתי 45-50 psi והשחיקה היתה נורמלית לחלוטין.

  • אהבתי 1

You can always count on Americans to do the right thing - after they've tried everything else.

W. Churchill

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 7 שעות, YNV כתב:

6 בשורה (או i6)

 

הגבלת הגובה ברוב רובם של החניונים הם מעל 2 מטרים. לא זוכר את מידת הגובה המדוייקת של הראם, אבל ב-1.95 הוא נכנס. בדגם שהיה לי, אנטנת הרדיו המקורית ישבה בצידי מכסה המנוע והיתה גבוהה טיפה מהגג (בחדש זה כבר לא ככה).

בחניונים הישנים בתל אביב, כיכר אתרים ודיזינגוף סנטר למשל, הגבלת הגובה בפנים יורדת לפעמים ל 1.80 ומטה, כבר הסתבכתי שם עם רכב גבוה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 19.11.2020 בשעה 17:37, POHUIST כתב:

היי לכולם,

 

תמיד אהבתי מסחריות גדולות וגבוהות וכמובן טיולי שטח, רציתי לבדוק את הכיוון של לקנות מסחרית כמו הRAM (אני לא גר בעיר ולא מגיע לעיר אז אין לי בעיית חניה).

 

אני יודע שאני צריך להוציא רשיון משאית, אשמח לקבל קצת פרטים על המסחריות בסגנון הזה עלויות ואמינות.

 

תודה!

 

 

בסופו של יום נראה כי יותר יתאים לך רכב שטח סטנדרטי שאולי מצ'ופר קצת. גרנד-צ'ירוקי מהדיזלים הבנתי שאין אמינות מדהימה לדגמים של עד 2014, בנזין פחות מכיר יודע שהמנוע נחשב יותר אמין. לא יודע מה התקציב שלך.

יש את הליברטי במודלים של אזור 2007 שהוא ממש ממש חמוד יש שניים כאלה אצלי בישוב, אך גם שם אין לי מושג מה האמינות שלו (בד"כ הבנזינים האמריקאים השמורים מהשנים הללו דיי אמינים עם עמידות גבוהה אבל עדיף שהמנוסים כאן יגיבו) ותצטרך לחפש אחד שמור.

אולי בכלל רקסטון? עם קצת השקעה יכול להיות בובה של אוטו

עריכה אחרונה על ידי ST12345

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב הקודם שלי היה צירוקי 4.7 משופר (הגבהות, נעילות, צמיגים, כננת… ), אבל עכשיו אין לי באמת הרבה זמן לטייל בשטח אז בא לי רכב שיעלה לי חיוך בבוקר.

 

מה אתם חושבים על שברולט בלייזר אספנות כמובן?

 

 

כמובן שלא יהיה קל למצוא אחד בארץ במצב טוב. 

מציין שהרכב יהיה רכב שני אז אין לי בעיה עם ההגבלות.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בהמה רצינית, נסעתי על אחד כזה של חבר שהתלהב ממנה, האמת הצליל מנוע היה ממכר, המומנט מדהים אבל הנסיעה היתה זוועתית, הרכינה בעיקולים הוציאה את החשק להפנות את ההגה, הנדנוד על שיבושים בכביש עשה מחלת ים, הרווח בין המושבים מקדימה ובין המושב לדלת עשה לי תחושה של חוסר נוחות, גם ככה היתה בסיבובים הרגשה כאילו אני נופל מהכסא והכול היה רחוק מדי בשביל לתפוס או להשען...

מצד שני ישיבה מאוד גבוהה כמעט מנותקת מהסביבה ונוכחות על הכביש שאי אפשר לפספס...

אני לא בטוח לגבי שוק החלפים בארץ אבל אם מדובר ברכב שני ובטח בעידן האי-ביי ובמיוחד שהשוק של הרכבים האלו בארצות הברית עדיין חי ובועט לא תהיה לך בעיה מיוחדת להשיג כל דבר שתרצה...

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • מובילי הדעה

לא יודע אם במקרה שמת סרטון של בלייזר אספנות שנת 71. רוב רובם של הבלייזרים בארץ הם מדור חדש יותר.

בלייזר כמו בסרטון יש אחד בארץ (שנת 72 למעשה). הוא שלי

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי YNV

You can always count on Americans to do the right thing - after they've tried everything else.

W. Churchill

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 2 דקות, YNV כתב:

בלייזר כמו בסרטון יש אחד בארץ (שנת 72 למעשה). הוא שלי

אתה גר במודיעין ?

יש בשכונה שלי בלייזר אספנות אדום לבן מדהים ביופיו, אני לא זוכר מה היה השנתון אבל זה אחד הדגמים שהיו לפני שצה״ל הפך אותו לרכב שטח לקצינים הבכירים שלו.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • מובילי הדעה

לא. שלי כתום לבן.

 לא מהסוג שהיה בשימוש צהלי

You can always count on Americans to do the right thing - after they've tried everything else.

W. Churchill

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • Create New...