Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת שמן גיר רנו קליאו 2012 גיר DP0


itamar1239
 שיתוף
עוקבים 7

פוסטים מומלצים

שלום לכולם.

 

אני רוצה להחליף שמן גיר ברנו קליאו אוטומטית 2012 (גיר dp0) 

הבנתי שצריך לפתוח בורג תחתון ואז בורג מוביל

אחרכך למלא מלמעלה בערך 3.5-4 ליטר

הבעיה שלי שרשום שצריך שהגיר צריך להיות 60 מעולות +-1 ואז רק לבצע ריקון עודפים.

קניתי סורק לרכב אבל לא ממש הצלחתי למצוא איך להציג את הטמפרטורה של השמן גיר (דרך תוכנת torque pro זה מציג את הטמפרטורה של הגיר כמו הנוזל קירור)

ברור לי שאני יכול לנחש ובערך לפתוח ב60 מעלות אבל לא מתחשק לי לטעות ולהרוס גיר.

 

כל עזרה ממש ממש תעזור כי האמת כבר התייאשתי מלחפש ברשת:(

תודה!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 22 שעות, itamar1239 כתב:

שלום לכולם.

 

אני רוצה להחליף שמן גיר ברנו קליאו אוטומטית 2012 (גיר dp0) 

הבנתי שצריך לפתוח בורג תחתון ואז בורג מוביל

אחרכך למלא מלמעלה בערך 3.5-4 ליטר

הבעיה שלי שרשום שצריך שהגיר צריך להיות 60 מעולות +-1 ואז רק לבצע ריקון עודפים.

קניתי סורק לרכב אבל לא ממש הצלחתי למצוא איך להציג את הטמפרטורה של השמן גיר (דרך תוכנת torque pro זה מציג את הטמפרטורה של הגיר כמו הנוזל קירור)

ברור לי שאני יכול לנחש ובערך לפתוח ב60 מעלות אבל לא מתחשק לי לטעות ולהרוס גיר.

 

כל עזרה ממש ממש תעזור כי האמת כבר התייאשתי מלחפש ברשת:(

תודה!

 

 

את המדריך של איציק מצאת? כלול בו ביצוע מפלס לתיבת הילוכים מסוג AL4/DP0.

 

הנה הוא:

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • danniel שינה את הכותרת ל"החלפת שמן גיר רנו קליאו 2012 גיר DP0"
לפני שעתיים, danniel כתב:

 

 

את המדריך של איציק מצאת? כלול בו ביצוע מפלס לתיבת הילוכים מסוג AL4/DP0.

 

הנה הוא:

כן ראיתי. בדיוק הבעיה שלי. הוא אומר במדריך להרית את האוטו כמה דקות שזה בערך לנחש. מעדיף משהו מדוייק שלא יהיו בעיות בהמשך.

 

 

לפני 9 שעות, Kooper כתב:

אהלן,

באיזה סוג גיר מדובר? (פלנטרי/DSG/רציף)

כמו כן מה הקילומטראז של הרכב?

 

האמת אין לי מושג. לא המבין הכי גדול.

לגבי הקילומטראז זה 100 אלף

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סורק גנרי עם טורק לא יציג טמפרטורת גיר, כי הוא לא יודע לדבר עם המחשב גיר. 

יש כל מיני כללי אצבע ברשת, להניע, לחכות שהוונטה תכנס לפעולה 3 פעמים, ואז לפתוח בורג עודפים. שים לב כמובן שיש לפתוח בורג עודפים כאשר המנוע עובד. 

מהנסיון שלי, כמה מיליליטרים של נוזל לפה או לשם לא משפיעים על שום דבר בגיר הזה, לכן בהחלט ניתן להסתפק בכלל אצבע שכזה ולא להזיע יותר מידי עם סורקים. 

יום טוב גם לך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כשאתה עובד לפי המדריך של איציק, שים לב שהכלים שאתה צריך הם אלו שמפורטים בהודעה השניה ולא ברשאונה, כי יש לך את הדגם החדש של הגיר. 

 

מילוי בטמפרטורה של 60 מעלות נועד להבטיח כמות שמן מדוייקת שלא תלויה בטמפרטורה חיצונית, אבל הבדל בנפח השמן בין 50 ל 70 מעלות נגיד הוא מאוד קטן לכן כמו שנכתב, אפשר במקרה זה להסתפק בהערכה ולא במדידה עם סורק.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר להסתדר גם עם מד טמפרטורה אינפרא, למדוד את הטמפרטורה של המכסה מוח גיר, שם בטח גם נמצא החיישן טמפ'. 

בימינו זה מכשיר שזמין לרכישה הכל מקום וגם זול. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 8 שעות, danniel כתב:

אפשר להסתדר גם עם מד טמפרטורה אינפרא, למדוד את הטמפרטורה של המכסה מוח גיר, שם בטח גם נמצא החיישן טמפ'. 

בימינו זה מכשיר שזמין לרכישה הכל מקום וגם זול. 

מדידת המכסה לא תהיה מדוייקת עם מד אינפרא, המוח גיר  מוגן ע"י פחית נוספת אחרי המכסה החיצוני.

מד הטמפ' נמצא במכסה צד האחורי בחלקו העליון.

אינני שולל שימוש במד אינפרא לצורך ניתור הטמפ', אומנם לא הכי מדויק אך מספיק בהחלט.

בתאריך 18.10.2020 בשעה 17:03, Kooper כתב:

אהלן,

באיזה סוג גיר מדובר? (פלנטרי/DSG/רציף)

כמו כן מה הקילומטראז של הרכב?

 

הוא רשם DP0 זה גיר פלנטרי.

מה הקילומטראז רלוונטי לשאלה?

עריכה אחרונה על ידי ba323f
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

פחות מכיר את התצורה של התיבות  האלו,  אבל טמפ' המוח עצמו לא מעניין אלא טמפ' הנוזל, המגן פח הוא דק וישקף בצורה טובה את טמפ' הנוזל ATF, אתה לא חושב ככה?

מה גם שאני זוכר שהוא מושחר ולא מבריק ולכן לא יהיו זיופיים בבדיקה, מה שקורה עם חיישני טמפ' אינפרא במדידת  משטחים מבריקים (מאלומיניום למשל). 

ברור שאידאלי זה סקנר שקורא את הטמפ' של ה ATF  כי זה כוונת היצרן. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 25 דקות, ba323f כתב:

 

הוא רשם DP0 זה גיר פלנטרי.

מה הקילומטראז רלוונטי לשאלה?

חיפשתי באינטרנט ולא ראיתי אם מדובר בגיר פלנטרי או רציף.

הקילומטראז רלוונטי לשאלה אם זהו גיר פלנטרי, והאם בוצעה החלפה בעבר.

(לא בקיע לגבי גירים רציפים).

 

לא קשור לנושא, גיר פלנטרי שלא בוצעו בו החלפה מעולם, ויש לו בלאי רב, החלפת נוזל עלולה לגרום לנזק, ובעיקר להחלקה של הגיר.

מטרתי הייתה לוודא שאכן לא מדובר במצב זה ורק מרצון טוב ועזרה.

 

כמו כן בחזרה לנושא שעליו נפתח השרשור,

טובים ממני כבר ענו לו על השאלה ששאל ונתנו לו פתרון מעולה.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

המכסה החיצוני של המוח גיר בצבע שחור.

מניסיוני אין הבדל בין 60 מעלות לבין 90 מעלות המפלס זהה.

השמן גיר ברכב הזה עובר דרך מחליף חום(סנדוויץ) עם נוזל הקירור של המנוע, כך שהוא מתחמם ומתקרר מהר.

בדיקת מפלס ללא סורק ייעודי, הייתי מציע לתת למנוע להגיע לטמפ' עבודה, כאשר המאוורר יכנס לפעולה ולאחר מכן יפסיק ומיד בודק.

ריקון דרך הפקק התחתון והוצאת המוביל תרוקן כ3.5 ליטר זאת הכמות הראשונית למילוי לאחר ריקון, להתניע את המנוע, לפתוח פקק תחתון לבדיקה ולמלא עד שמתחיל השמן לצאת דרך מוביל הבדיקה, לסגור פקק תחתון, להמתין שהמנוע יגיע לטמפ' עבודה ושוב לפתוח ולרוקן עודפים(יצא ממש מעט כ50 מ"ל), עד כאן אם בוצע בהצלחה אין דאגה.

 

רק לשים לב, לא לבדוק כאשר הגיר נמצא בN והגלגלים מסתובבים שהרכב באוויר! במצב שהגלגלים מסתובבים בN יהיה ניתן למלא אפילו עוד 2ליטר בכיף עם זה יש להזהר.

עריכה אחרונה על ידי ba323f
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 9 שעות, ba323f כתב:

המכסה החיצוני של המוח גיר בצבע שחור.

מניסיוני אין הבדל בין 60 מעלות לבין 90 מעלות המפלס זהה.

השמן גיר ברכב הזה עובר דרך מחליף חום(סנדוויץ) עם נוזל הקירור של המנוע, כך שהוא מתחמם ומתקרר מהר.

בדיקת מפלס ללא סורק ייעודי, הייתי מציע לתת למנוע להגיע לטמפ' עבודה, כאשר המאוורר יכנס לפעולה ולאחר מכן יפסיק ומיד בודק.

ריקון דרך הפקק התחתון והוצאת המוביל תרוקן כ3.5 ליטר זאת הכמות הראשונית למילוי לאחר ריקון, להתניע את המנוע, לפתוח פקק תחתון לבדיקה ולמלא עד שמתחיל השמן לצאת דרך מוביל הבדיקה, לסגור פקק תחתון, להמתין שהמנוע יגיע לטמפ' עבודה ושוב לפתוח ולרוקן עודפים(יצא ממש מעט כ50 מ"ל), עד כאן אם בוצע בהצלחה אין דאגה.

 

רק לשים לב, לא לבדוק כאשר הגיר נמצא בN והגלגלים מסתובבים שהרכב באוויר! במצב שהגלגלים מסתובבים בN יהיה ניתן למלא אפילו עוד 2ליטר בכיף עם זה יש להזהר.

ממש תודה על התשובה המפורטת.

ממה שאני הבנתי לא עדיף אם נגיד יצא לי 3.5 ליטר בריקון

אז למלא 4 ליטר

להניע לטמפרטורה הנכונה

לרוקן עודפים

לסגור וסיימתי

לא הבנתי למה לבדוק פעמיים?

לפני 9 שעות, Kooper כתב:

חיפשתי באינטרנט ולא ראיתי אם מדובר בגיר פלנטרי או רציף.

הקילומטראז רלוונטי לשאלה אם זהו גיר פלנטרי, והאם בוצעה החלפה בעבר.

(לא בקיע לגבי גירים רציפים).

 

לא קשור לנושא, גיר פלנטרי שלא בוצעו בו החלפה מעולם, ויש לו בלאי רב, החלפת נוזל עלולה לגרום לנזק, ובעיקר להחלקה של הגיר.

מטרתי הייתה לוודא שאכן לא מדובר במצב זה ורק מרצון טוב ועזרה.

 

כמו כן בחזרה לנושא שעליו נפתח השרשור,

טובים ממני כבר ענו לו על השאלה ששאל ונתנו לו פתרון מעולה.

 

 

אז רגע

החלפה תעשה לי נזק לגיר?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 4 שעות, Itamar12391239 כתב:

 

אז רגע

החלפה תעשה לי נזק לגיר?

 לא בהכרח. זה לא כלל אצבע שאפשר לעבוד לפיו.

אם אתה רוצה להיות בטוח ב100%, תוציא דגימה של שמן מהגיר, במידה והשמן שרוף, (מאופיין בצבע שחור וכמות רבה של שבבים) החלפת שמן עלולה לגרום להחלקה.

במידה והשמן תקין לא יקרה כלום.

 

בקצרה, בגיר פלנטרי ישנם כמה סטים של קלאצ׳ים רטובים. הם משתמשים בשמן שזורם דרכם בתור קרר, וחומר סיכה. מעצם הבלאי הטבעי שלהם הם "מתפרקים" לשמן, והפילטר של הגיר מסנן את אותם "שאריות". כאשר לא נעשת תחזוקה והבלאי גדול (מאד תלוי נהג) כמות החלקיקים בשמן ובפילטר גדולה, וכדי לשמור על לחץ תקין בגיר ברוב הגירים השמן עוקף את הפילטר.

במצב שכזה הקלאץ אינו מקבל סיכוך וקירור כראוי בשל כמות החלקיקים המוגברת בשמן דבר הגורם לשריפה של הקלאצ׳ים. (קלאץ׳ שרוף זה מונח "סמי-מקצועי" זה בגדול אומר שהחומר חיכוך שהיה על הדיסקה התפרק, בין אם לאוויר או למערכת סגורה, כמו השמן הנ"ל). כאשר הקלאץ׳ שרוף, החומר חיכוך שלו כבר כמעט ולא נמצא עד הדיסק אלא בשמן. כעת במצב כזה החלפה לשמן נקי, תוריד משמעותית את כמות החלקיקים בשמן, ותגרום להחלקת הגיר.

תחזוקה מונעת מגיעה כדי לתת פתרון לתקלה עתידית מורכבת, באמצעות פעולות שגרתיות סדורות.

כמו לדוגמא החלפת שמן המנוע כדי למנוע בלאי בעתיד.

 

לעניינו, אחרי שהבנת על קצה המזלג, אינני יכול לנחש את מצב הגיר שלך.

האפשרות הינה בגדר הסביר, אך בשל הק"מ היחסית נמוך שציינת (90k אם אינני טועה) אני לא חושב שיקרה נזק, במידה ותבצע את ההליך נכון. כמו שאיציק שיצר את המדריך המצולם רשם, יש רכבים שעוברים החלפת שמן פעם ראשונה ב150k והכל תקין, ואני ראיתי רכבים עם ק"מ נמוך יותר שהתחילו להחליק לאחר החלפה.

 

מתנצל מראש על טעויות טכניות למינהן במידה ויש.

מקווה שעזרתי.

בשורות טובות.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

קופר, אתה מתאר מקרה קיצוני מאד של תיבה שחיה חיים קשים ולא תוחזקה כלל.
אם נוזל התיבה האוטומטית איננו שרוף לחלוטין - הסיכוי להחלקה של התיבה לאחר החלפה אפסי.
בכל מקרה, למיטב הבנתי - תיבה שתחליק לאחר החלפה זו תיבה שהייתה קרובה לשיפוץ גם כך.

נזק לגיר החלפת נוזל לא יכולה לעשות, כמו שנכתב - היא לכל היותר תציף בעיות שהיית נתקל בהן בהמשך.
לא מאמין שזה רלבנטי לרכב משפחתי שחי חיים רגילים ובקושי עבר 100,000 ק"מ.

 

הנה סרטון של הגורו כריספיקס עם עוד מידע:

 

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • Create New...