Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

וזה בא לידי ביטוי בשרשורים על אוכלי שניצלים, הורים ממורמרים ששונאים את הילדים שלהם בסתר ועוד?

בחייאת, נו...

השאלה היא לא אם יש בעיה, אלא האם יש סיכוי לאור בקצה המנהרה.

וכמובן שאם רואים רק את הבעיות בכל דבר בעולם, אז כמובן שפוגעים מדי פעם. 

 

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
 
2008 היה משבר מונטרי. היה לפד תחמושת להתמודד איתו - הפחתת ריבית ושלושה סבבים של QE.
 
2020 הוא משבר ממשי - פחות ייצור ופחות צריכה. כבר בערב המשבר הפד עמד כמעט ללא תחמושת, עם ריבית מינימלית, בתוך Not QE4 ומשבר מטורף בשוק הריפו שהתחיל בספטמבר - שכבר אז בספטמבר היה אמור לזעזע את השווקים אם הפד לא התערב וחזר להדפיס דולרים.
 
הפד הוריד ריבית ב-0.50% - והדאו התרסק. הפד מודיע היום על הזרקת 1.5 טריליון דולר!! דרך עסקאות ריפו - והדאו יורד ב-10%.
 
אם בעקבות הפגישה החודשית של הפד ב-18 לחודש הם עדיין לא מצליחים לאזן את השוק, אז ניתן לומר בפה מלא שהם איבדו שליטה על המערכת המוניטרית האמריקאית - והשלב הבא הוא ריביות שליליות או רכישה ישירה של מניות \ ETFs.
 
משהו אומר לי שעם עשרות מליונים של אמריקאים ללא ביטוח בריאות וחובות מכאן עד מחרתיים, מהלכים כאלו לא יעברו כאן חלק בכלל.

אין פה מה לאזן, השוק כרגע מאזן את עצמו ומתמחר את חוסר הוודאות ואת הפגיעה של הווירוס בכלכלה.

המהלכים של הפד לא יוכלו לעשות הרבה בפן הזה כי מבחינת תעסוקה וייצור לא הייתה בעיה לפני המשבר ואין גם עכשיו. מה שיצר את הבעיה הוא גורם חיצוני שלא קשור לכלכלה.

היחיד שיכול לעשות משהו בפן הזה לדעתי זה הממשל.

לעניין מערכת הבריאות האמריקאית ממה שידוע לי היא מצויינת, למי שיש כסף. כאשר האמריקאים יקומו משנת החורף שלהם הם יבצעו את הצעדים הנדרשים כדי שכל אזרח אם צריך יעבור בדיקה. אם זה אומר להכריז על מצב חירום, להפעיל את המשמר הלאומי והצבא, להקים בתי חולים זמניים, וכו׳.

האמריקאים באופן היסטורי ישנו על האף עד הרגע האחרון. הם רחוקים וקשה להם להפנים שמשהו ״זר״ ורחוק מתקרב אליהם ומאיים עליהם.

פרל הרבור מצלצל מוכר? זה אומנם היה ארוע אחר, אבל בהרבה מובנים זה דומה.

לא הייתי מספיד את האמריקאים בעניין הזה.

לגבי הכלכלה אין לדעת איפה תהיה התחתית ואם האירוע הזה יקח אותנו למשבר ארוך כרגע זה מתחיל להריח כמו ברווז, נקווה שלא.
  • מעניין 2

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם
לפני 28 דקות, farkash7 כתב:


אין פה מה לאזן, השוק כרגע מאזן את עצמו ומתמחר את חוסר הוודאות ואת הפגיעה של הווירוס בכלכלה.
 

לדעתי אי אפשר להגיד שהשוק מתמחר משהו כרגע, לא בארה"ב ולא בארץ. הירידות בשבוע האחרון הן תוצאה של המון אנשים שפודים קופות וקרנות, ומנהלי ההשקעות נאלצים למכור את כל מה שהם יכולים למכור בלי לחשוב בכלל על תמחור. הירידות חסרות היגיון לחלוטין- נוצר חוסר מתאם ברור בין שוק המניות, שוק האג"ח הקונצרני ושוק האג"ח הממשלתי. זה לא אומר שלא צריכות להיות ירידות (לדעתי יש עוד הרבה לאן לרדת, מכפיל הרווח הממוצע של S&P500 סגר אתמול על קצת מעט 18) אלא רק אומר שהתמחור הנוכחי הוא לא תוצאה של אנליסטים שהעלו שיעורי היוון או עידכנו את תרחיש הבסיס בהערכות השווי.

  • מעניין 1
פורסם

ברי מסכים. יש הרבה לחץ ופאניקה. יש אומנם ענפים שבאמת מתמחרים את השינוי במצב, למשל ענף התעופה וכל מה שקשור לתיירות, אבל כן אני לא יכול להגיד שזה משהו גורף.
אני לא לתיימר להגיד שמדובר רק בפאניקה ולחץ. אין לי מושג מה יהיה, מהבחינה הזו שכל אחד יעשה חושבים עם עצמו ויהיה שלם עם ההחלטה שלו, הרי הוא בכל מקרה יפגוש חכמולוגים עכשיו/בעוד חודש/חצי שנה/שנה שיגידו אמרתי לכם.
 

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם (נערך)

תלוי את מי שואלים. 

 

יש כלכלנים שטוענים שהכלכלה חולה מזה עשרות שנים. הכלכלה הגלובלית מלאה בחברות אוויר ומאות מיליוני בני אדם מועסקים ב-bullshit jobs. משבר 2008, 2001 ו-1995 היו משברי לוואי ולא משבר אמיתי וזה היה רק עניין של זמן עד שכוח חיצוני כלשהו יפוצץ את הבועה. במקרה הכוח החיצוני הזה הוא הקורונה, אבל יכל להיות גם מלחמה גדולה או משהו בסגנון. 

 

טענה נוספת היא שב-18 במרץ הפד ינסה לשלוף תוכנית מאוד גדולה וניסיונית בשביל להחזיר את היציבות לשווקים. ישנו סיכוי גבוה שהתוכנית הזאת לא תעבוד וזהו הגענו ל-game over. 

 

זמן יגיד מי צדק. 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני 2 שעות, ChemGuy85 כתב:

ממש לא.

 

אני אדם מפוכח. למדתי לפני שנים רבות שיש לי יכולת לזהות כשלים ארגוניים שהרוב לא מבחינים בהם או מבחינים ולא אכפת להם/מדחיקים.

יש לי חבר שמשוכנע שהוא אנין טעם, אבל הדברים היחידים שהוא אוכל זה פיצה בלי תוספות וארוחות ילדים.

אתה מזכיר לי אותו.

  • מצחיק 3

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם (נערך)

תמיד יש כלכלנים שטוענים שהכלכלה חולה מה חדש?
אם התוכנית לא תעבוד אז היא לא תעבוד ויהיו ירדות של עוד 30% ננניח סתם לצורך העניין אז מה? מה זה בדיוק Game Over? אני מטבעי בעניינים האלה אופטימי ולא חושב שיש סיבה להיות כל כך פסימי.
מגפות נוראיות פי כמה חלפו מן העולם, ולא היה לאנושות את הכוח שיש לה היום. זה יקרה גם במקרה הזה, ולאחר מכן אני ואתה נחזור לקנות אייפון, לצפות בנטפליקס (אני אישית לא אבל אני כנראה מקרה מיוחד), לקנות באמזון, ליילל על מחירי הדיור/המשכנתא בקיצור אם אתה חושב שמשהו באמת הולך להשתנות זה לא יקרה. בדיוק כמו בכל האסונות האחרים שקרו ויקרו. קצת מייללים. כמה אנשים מתפטרים/משלמים קנס/נכנסים לכלא והעולם ממשיך הלאה.

להגיד שמשבר 2008 לא היה משבר אמיתי זה לעצום עיניים. מספיק להסתכל על ההסטוריה של מחירי בתים בארהב כדי להבין כמה המשבר היה חמור. זה שהצליחו להתגבר עליו לא אומר שלא היה מי ששילם את המחיר. המון אנשים שילמו את המחיר שם. אנשים פשוטים אומנם, ולא מנהלים בכירים כמו שהיית מצפה אבל שילמו מחיר כבד. 

 

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם (נערך)

ארגון מחדש של הסדר העולמי. 

 

בוא גם ב-1929 האמינו שהבורסה תמשיך לעלות לנצח וכולם חסיני משברים. 

 

בינתיים הבנקים בעולם מגיבים בצעדי פאניקה של הורדה בריבית. העניין שאין כבר לאן להוריד את הריבית. 

 

ארגז התחמושת התרוקן במשבר 2008 ועדיין לא התמלא. 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם
לפני 42 דקות, Benor כתב:

אז מדובר בפאניקה ותו-לא ?
אני בכל מקרה לא ממהר למכור.

ממש לא פאניקה ותו לו, אני רק אומר שלא מדובר באיזה תמחור רציונאלי לאור ניתוח הסיטואציה. בהחלט יכול להיות שניתוח שכזה יביא למסקנה שהמחירים צריכים לרדת עוד.

 

לפני 15 דקות, farkash7 כתב:

תמיד יש כלכלנים שטוענים שהכלכלה חולה מה חדש?

עזוב, הוא רק יודע לדבר בסיסמאות. היחיד בשירשור הזה שהביא ניתוח מנומק ללאן המצב יתדרדר זה קורולה.

  • מעניין 1
פורסם (נערך)
לפני 13 דקות, ChemGuy85 כתב:

ארגון מחדש של הסדר העולמי. 

 

בוא גם ב-1929 האמינו שהבורסה תמשיך לעלות לנצח וכולם חסיני משברים. 

 

בינתיים הבנקים בעולם מגיבים בצעדי פאניקה של הורדה בריבית. העניין שאין כבר לאן להוריד את הריבית. 

 

ארגז התחמושת התרוקן במשבר 2008 ועדיין לא התמלא. 


 

אז אני אומר, לא יהיה שום ארגון מחדש.
מה זה בדיוק ארגון מחדש? שחלק מהמפעלים יצאו מסין? זה התחיל כבר לפני המשבר, ובכל מקרה זה לא ארגון מחדש כי מסין הם יצאו לוויאטנם ועדיין תהיה תלוי באוניות ומטוסים כדי להביא סחורה.
אף אחד לא יתחיל לייצר פתאום בעולם המערבי דברים שהפסיקו לייצר שם כי זה פשוט לא כלכלי ובסוף ה$ מדבר. אם זה לא כלכלי לא ייצרו ואף מדינה לא תתחיל לסבסד מפעל למסכות פנים.

אם אתה חושב שמיליון מתים ישנו את זה אז לא, זה לא יקרה. במלחמת העולם הראשונה מתו 16.5 מיליון אנשים, זה ממש גרם לשינוי חיובי...

החלופה לגלובליזציה ולסחר בין המדינות היא הרבה יותר גרועה פשוט, אז אין שום סיבה שמשהו השתנה.

הדבר היחיד שהשתנה הוא שישקיעו יותר כסף בסטארטאפים לפיתוח מהיר של חיסונים על בסיס בינה מלאכותית למשל ויפתחו מודלים כל כך טובים שתוך ימים הם מניבים לך חיסון יחסית בטוח לניסויים. השינוי והפתרון יהיו טכנולוגיים ולא משהו שישפיע על היומיום של האנשים כי האנשים לא מוכנים לסבסד חברה ממשלתית לייצור מסכות ולא מוכנים לקנות אייפון ביוקר וכן אם אתה שואל הם מעדיפים למות מקורונה.
 

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם (נערך)
לפני 4 דקות, BarryG כתב:

ממש לא פאניקה ותו לו, אני רק אומר שלא מדובר באיזה תמחור רציונאלי לאור ניתוח הסיטואציה. בהחלט יכול להיות שניתוח שכזה יביא למסקנה שהמחירים צריכים לרדת עוד.

 

עזוב, הוא רק יודע לדבר בסיסמאות. היחיד בשירשור הזה שהביא ניתוח מנומק ללאן המצב יתדרדר זה קורולה.

 

אוי עוד כלכלן... אתה יודע מה אומרים על כלכלנים, כן? כלכלנים וחזאים בעלי המקצועות היחידים שיכולים לטעות רוב הזמן ועדיין לשמור על העבודה שלהם. 

 

אכן מדבר בסיסמאות והסיסמאות שלי מתגשמות. איך להגיש לך את הכובע? עם מלח? רוצה קטשופ? יש גם רוטב BBQ. 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם

 

לפני 3 דקות, BarryG כתב:

עזוב, הוא רק יודע לדבר בסיסמאות. 

 

הוכחה:

 

Just now, ChemGuy85 כתב:

אוי עוד כלכלן... אתה יודע מה אומרים על כלכלנים, כן? כלכלנים וחזאים בעלי המקצועות היחידים שיכולים לטעות רוב הזמן ועדיין לשמור על העבודה שלהם. 

 

לפני 34 דקות, ChemGuy85 כתב:

תלוי את מי שואלים. 

 

יש כלכלנים שטוענים שהכלכלה חולה מזה עשרות שנים. הכלכלה הגלובלית מלאה בחברות אוויר ומאות מיליוני בני אדם מועסקים ב-bullshit jobs. משבר 2008, 2001 ו-1995 היו משברי לוואי ולא משבר אמיתי וזה היה רק עניין של זמן עד שכוח חיצוני כלשהו יפוצץ את הבועה. במקרה הכוח החיצוני הזה הוא הקורונה, אבל יכל להיות גם מלחמה גדולה או משהו בסגנון. 

 

  • מעניין 1
פורסם (נערך)

אני מציג פרספקטיבה נוספת. 

 

כמו כן ציינתי במפורש שהזמן יגיד מי צדק. 

 

כמובן היה לך נוח להשמיט את הקטע הזה. 

 

שקרים וסתימת פיות זה בערך כל מה שאתם עושים מאז שנפתח השרשור. 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
×
×
  • תוכן חדש...