Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

מה קשור לטמון את הראש בחול..

אף אחד מאיתנו לא יודע מה יהיה.

ברור לכולם שיש מגפה עולמית, והמצב לא מדהים.

חלקנו, כלומר אנשים סבירים וממוצעים שבסך הכל אוהבים את החיים, מנסים לראות את האור בקצה המנהרה או לשמור על אופטימיות.

חלקנו יפסלו כל גרגר של תקווה למשהו סביר, כי גרייט דפרשן 2 או תמותה של מיליונים בסין או מלחמת עולם או עליית הנאצים ושואה נוספת, משום מה, מושכת יותר.

זה כבר לא פרגמטיות, או שום דבר אחר. זה פשוט פסימיזם קיצוני.

 

 

  • מעניין 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם (נערך)
לפני 39 דקות, יבגניפ כתב:

טוב זו הפעם השניה או השלישית שאני כותב את זה, אבל ואו... היכולת שלך לחפש את התסריט הכי רע שיכול להיות ולעוף עליו... ואו

 

 

שפל כלכלי גדול הוא ממש לא התסריט הכי גרוע שיכול להיות. מדובר בסוג של תסריט ביניים. וכן, צריך להתכונן לאפשרות הזאת. 

 

אנחנו עומדים לפני אירוע חסר תקדים בהיסטוריה לאחר מלחמת העולם השנייה שילוב של וירוס בהיקף של השפעת הספרדית, כלכלה שעדיין לא החלימה ממשבר 2008 ובנקים וממשלות עם ארגז תחמושת די ריק.  

 

  

לפני 17 דקות, יבגניפ כתב:

חלקנו, כלומר אנשים סבירים וממוצעים שבסך הכל אוהבים את החיים, מנסים לראות את האור בקצה המנהרה או לשמור על אופטימיות.

חלקנו יפסלו כל גרגר של תקווה למשהו סביר, כי גרייט דפרשן 2 או תמותה של מיליונים בסין או מלחמת עולם או עליית הנאצים ושואה נוספת, משום מה, מושכת יותר.

 

 

 

 

לא יודע אולי הגנים היהודים שלי ששרדו פוגרומים ורצח עם קיבלו יכולת להרגיש אסונות מתקרבים. סוג של יכולת שמתפתחת בעקבות ברירה טבעית. 

 

==========================

 

מגייסים עובדי מעבדה דרך פאקינג טוויטר 

 

דרושים עובדי מעבדה למעבדה המרכזית לנגיפים בבי"ח שיבא תל השומר עבור ביצוע בדיקות לנגיף הקורונה. 100% משרה למשך חצי שנה-שנה. לבעלי תואר ראשון בביולוגיה. יתרון: לבעלי תואר שני בביולוגיה מולקולרית ולבעלי תעודת הכרה במעמד. לרלוונטים נא לשלוח קו"ח במייל: [email protected].

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם
לפני 28 דקות, Pika007 כתב:

אם ביום ראשון נראה פתאום ש S&P צנחו ב 60% ביום אחד, אצטט את הפוסט הזה ואכתוב שטעיתי לחלוטין.

(דווקא אתה כמי שעוסק בתחום אמור לדעת היטב שמה ששולט בשווקים זה אמון, ופאניקה יכולה לגרום לנפילות למרות שאין סיבה קונרקטית לנפילה. הדרך הכי טובה להימנע ממשבר היא פשוט לא לצעוק בראשי חוצות שעומד להיות אחד)

 

הירידות כרגע הרבה יותר חדות מ- 2008 מבחינת שיעור הירידה ביחס לזמן.

אין דבר כזה נפילה של 60% ביום, הכי חמור של הדאו ג'ונס היה 22.6%, היום רשמנו את הירידה התוך יומית הרביעית בחומרתה.

  • מעניין 2
  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)

איך בדיוק זה ווירוס בהיקף של השפעת הספרדית? כמה אנשים מתו מזה וכמה מהשני?

ולמה הימנעות מלטחון כל מיני תרחישי יום הדין זה לקבור את הראש בחול?

להעלות מודעות של אנשים ללהקפיד לרחוץ ידיים, לא להתקהל, להימנע ממקומות שהיו בהם חולים, אלה עצות פרקטיות ומועילות. אבל לאגור מזון ונייר טואלט, לקנות סטוקים של תרופות ללא מרשם, להתכונן לקריסת הבנקים ולא יודע מה, גורם נזק מיותר שמעצים את הנזק שכבר נגרם מהווירוס. 

זה כבר לא עניין של גישה אופטימית או פסימית אלא ממש להוסיף שמן למדורה.

 

עריכה אחרונה על ידי SlowRide
  • מעניין 2

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני כשעה, ChemGuy85 כתב:

מגייסים עובדי מעבדה דרך פאקינג טוויטר 

 

כן, מה הבעיה? עוד מקומות שעושים את זה דרך קבע:

רוב החברות הגדולות בתעשיה בישראל, ה FAA+FDA בארה"ב, כל חברת מדיה בעולם, דיסניוורלד, חלק נכבד מהחברות החדשות שקמות בעמק הסיליקון, סטארטאפים פה בארץ (למרות שפייסבוק יותר פופולרי בגלל שישראל זו זירת פייסבוק יותר מטוויטר), ועוד ועוד. ולא רק בטוויטר אלא גם בפייסבוק ובאינסטוש.

 

וישראל כרגע במחסור מטמטם של עובדי מעבדה, אז עזוב מדיה חברתית- אני לא אופתע לראות פרופסורים תולים פשקווילים בקרוב.

פורסם (נערך)
לפני 1 שעה, Pika007 כתב:

 

כתבתי את זה טריליון פעם ואכתוב את זה שוב:

המסחר לא עצר. לפי כל המדדים וכל כלכלן בעולם, אפילו עם הפאניקה ששולטת בשווקים, אנחנו עדיין רחוקים שנות אור מלראות נפילות מטורללות סטייל 2008, בטח שלא קרוב לשפל הגדול.

 

אם ביום ראשון נראה פתאום ש S&P צנחו ב 60% ביום אחד, אצטט את הפוסט הזה ואכתוב שטעיתי לחלוטין.

(דווקא אתה כמי שעוסק בתחום אמור לדעת היטב שמה ששולט בשווקים זה אמון, ופאניקה יכולה לגרום לנפילות למרות שאין סיבה קונרקטית לנפילה. הדרך הכי טובה להימנע ממשבר היא פשוט לא לצעוק בראשי חוצות שעומד להיות אחד)

יו, וואו, אני לא יכול שלא להסכים יותר.

יש המון סיבות קונקרטיות מצויינות לנפילות האלו. הוירוס הזה פוגע ישירות (כלכלית) בכל כך הרבה סגמנטים: תיירות, תעופה, ארועים, תחבורה, ובטח עוד מיליון שאני לא חושב עליהם. עזוב סקטורים ספציפיים, כמעט כל חברה שצריכה מפגש פיזי עם הלקוח (בין אם B2C או B2B) נמצאת כרגע בבעיה, כולל הרבה מאוד חברות הייטק, בעיקר B2B. אנחנו למשל לא יצאנו לדמו באוסטרליה, ויש עוד כמה דמואים באירופה שכנראה לא יקרו בזמן הקרוב. אז גם אם ה-R&D עובד מהבית, שום חברה לא תחזיק המון זמן בלי מכירות.

 

וזה רק השלב הראשון של הדומינו - כל החברות האלו שהתזרים שלהן פתאום לא יספיק להחזרי החוב שלהם, כל העובדים שיפוטרו / יוצאו לחל"ת ופתאום לא יוכלו לעמוד בכל תשלומי ה-משכנתא / ג'יפון חדש / שלושה טיולים אחרונים לחו"ל / בר מצווה לילד / שיפוץ במטבח, כמה זמן צריך כדי שהחובות האלו יצטברו ויתחילו להפיל את המלווים? מה עם כל החברות שתכננו לגייס עוד חוב בקרוב ונתקעו?

 

כל המבנה הכלכלי (לפחות המערבי) תלוי ביכולת של אחוז גדול מאוד מהמשתתפים (חברות / אנשים) לייצר תזרים קבוע ו/או למחזר חוב. שיתוק של סקטורים נרחבים במשק לכמה חודשים יכול לייצר תגובת שרשרת מרשימה.

 

תוסיף לכל זה את מערכת הרפואה האמריקאית ואת ההעדפה של האמריקאי הממוצע למות מקורונה ע"פ לשלם על בדיקות קורונה למהגרים מקסיקנים שמכינים לו את האוכל במקדונלדס, ויש לך פה פוטנציאל מרשים מאוד להתרסקות כלכלית.

 

גם אחרי כל הנפילות האחרונות, הבורסה האמריקאית עדיין נמצאת ברמת מחירים די גבוהה. הנאסדק למשל סגר היום על 7200, הפעם הראשונה שהוא הגיע למחיר כזה היתה בסוף 2017 / תחילת 2018. בתחילת 2019 הוא חזר שוב לטריטוריה הזו. לדעתי, אין שום מניעה שעוד שבוע מהיום הוא לא יהיה על 4000-5000 (אולי אפילו פחות, אבל אני משתדל להיות אופטימי). ואם יתברר שטראמפ עצמו חטף, all hell will brake loose.

עריכה אחרונה על ידי pooh-bear
  • מעניין 1

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

פורסם
לפני 1 שעה, Pika007 כתב:

 

כתבתי את זה טריליון פעם ואכתוב את זה שוב:

המסחר לא עצר. לפי כל המדדים וכל כלכלן בעולם, אפילו עם הפאניקה ששולטת בשווקים, אנחנו עדיין רחוקים שנות אור מלראות נפילות מטורללות סטייל 2008, בטח שלא קרוב לשפל הגדול.

 

2008 היה משבר מונטרי. היה לפד תחמושת להתמודד איתו - הפחתת ריבית ושלושה סבבים של QE.

 

2020 הוא משבר ממשי - פחות ייצור ופחות צריכה. כבר בערב המשבר הפד עמד כמעט ללא תחמושת, עם ריבית מינימלית, בתוך Not QE4 ומשבר מטורף בשוק הריפו שהתחיל בספטמבר - שכבר אז בספטמבר היה אמור לזעזע את השווקים אם הפד לא התערב וחזר להדפיס דולרים.

 

הפד הוריד ריבית ב-0.50% - והדאו התרסק. הפד מודיע היום על הזרקת 1.5 טריליון דולר!! דרך עסקאות ריפו - והדאו יורד ב-10%.

 

אם בעקבות הפגישה החודשית של הפד ב-18 לחודש הם עדיין לא מצליחים לאזן את השוק, אז ניתן לומר בפה מלא שהם איבדו שליטה על המערכת המוניטרית האמריקאית - והשלב הבא הוא ריביות שליליות או רכישה ישירה של מניות \ ETFs.

 

משהו אומר לי שעם עשרות מליונים של אמריקאים ללא ביטוח בריאות וחובות מכאן עד מחרתיים, מהלכים כאלו לא יעברו כאן חלק בכלל.

  • מעניין 1

No worries 8)

פורסם
לפני 5 שעות, Pika007 כתב:

 

כתבתי את זה טריליון פעם ואכתוב את זה שוב:

המסחר לא עצר. לפי כל המדדים וכל כלכלן בעולם, אפילו עם הפאניקה ששולטת בשווקים, אנחנו עדיין רחוקים שנות אור מלראות נפילות מטורללות סטייל 2008, בטח שלא קרוב לשפל הגדול.

 

אם ביום ראשון נראה פתאום ש S&P צנחו ב 60% ביום אחד, אצטט את הפוסט הזה ואכתוב שטעיתי לחלוטין.

(דווקא אתה כמי שעוסק בתחום אמור לדעת היטב שמה ששולט בשווקים זה אמון, ופאניקה יכולה לגרום לנפילות למרות שאין סיבה קונרקטית לנפילה. הדרך הכי טובה להימנע ממשבר היא פשוט לא לצעוק בראשי חוצות שעומד להיות אחד)

 

אתה רציני ?

צריך 60% ביום בשביל שתבין שהשווקים קורסים ?

כתבתי כאן לפני כמה ימים ש S&P מתחת ל 2700 יצנח 10-15% והנה זה קרה

 

אם ירד מתחת 2300 יש לו אפילו 20% נוספים לעשות

מצטער שבשבילך זה לא משמעותי. בשבילי מינוס 25% בחודש זאת קריסה לכל דבר

 

לפני 3 שעות, tzahico כתב:

 

2008 היה משבר מונטרי. היה לפד תחמושת להתמודד איתו - הפחתת ריבית ושלושה סבבים של QE.

 

2020 הוא משבר ממשי - פחות ייצור ופחות צריכה. כבר בערב המשבר הפד עמד כמעט ללא תחמושת, עם ריבית מינימלית, בתוך Not QE4 ומשבר מטורף בשוק הריפו שהתחיל בספטמבר - שכבר אז בספטמבר היה אמור לזעזע את השווקים אם הפד לא התערב וחזר להדפיס דולרים.

 

הפד הוריד ריבית ב-0.50% - והדאו התרסק. הפד מודיע היום על הזרקת 1.5 טריליון דולר!! דרך עסקאות ריפו - והדאו יורד ב-10%.

 

אם בעקבות הפגישה החודשית של הפד ב-18 לחודש הם עדיין לא מצליחים לאזן את השוק, אז ניתן לומר בפה מלא שהם איבדו שליטה על המערכת המוניטרית האמריקאית - והשלב הבא הוא ריביות שליליות או רכישה ישירה של מניות \ ETFs.

 

משהו אומר לי שעם עשרות מליונים של אמריקאים ללא ביטוח בריאות וחובות מכאן עד מחרתיים, מהלכים כאלו לא יעברו כאן חלק בכלל.

 

כל החדשות האלה לא באמת מזיזות לשוק

השחקנים הגדולים עושים מה שבא להם

אין שום קשר לחדשות, אין שום קשר למלאים ולכל הדברים שמתפרסמים..

את הסיבות לעליות \ ירידות מתרצים אחר כך באלף דברים שנקשרו אחד בשני, בדיוק כמו למצוא 4 פסוקים בתנך ולחבר איזה אותיות שנוח לנו ולראות שיצא  "קורונה"

 

כשיש עליה אז זה כמובן בגלל חדשות טובות

כשיש ירידה אז זה "בגלל שהחדשות היו טובות מדי ולא  רוצים שאנשים יאבדו שליטה"

בולשיט בקיצור

 

 

מישהו יודע אם המצב בסין באמת משתפר? הרי לא מאמינים לשום דבר שמספרים שם

 

פורסם
לפני 49 דקות, Transporter כתב:

בולשיט בקיצור


אפשר לשאול מה כבודו חושב על המצב בשוק הריפו? בולשיט או Bailout אמיתי של הפד דרך הדלת האחורית שמתבצע בשקט בשקט כבר מספטמבר-19?

No worries 8)

פורסם (נערך)
לפני 3 שעות, David32 כתב:

 

 

כמובן, חובה כשמדברים על שווקים ואמריקה וטיפשות ומה לא


צחוק, צחוק, אבל אני אישית לא מבין כיצד חברות של כלום ושום דבר כמו Uber, Lyft ושאר ״חדי הקרן ״ שלא הרוויחו סנט אחד בכל הקיום שלהם הגיעו לשווי כל כך מטורף. 
 

עכשיו אני קולט שהוירוס יתן מכת מוות ״לכלכלה שיתופית״ כמו WeWork ושות׳. יודעים מה? טוב שכך. עוד סקטור של כלום ושום דבר מלא ב-Bullshit jobs.
 

 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם
ציטוט

 

לא יודע אולי הגנים היהודים שלי ששרדו פוגרומים ורצח עם קיבלו יכולת להרגיש אסונות מתקרבים. סוג של יכולת שמתפתחת בעקבות ברירה טבעית. מה קשור לטמון את הראש בחול..

אף אחד מאיתנו לא יודע מה יהיה.

אבל דפוס הדיון בשרשור ברור.

 

לא, אתה פשוט "נהנה" לראות את ההכי רע שאפשר בכל דבר, מגפה עולמית זו סתם הדוגמא הכי מוקצנת שאפשר למצוא לזה :)

 

 

  • מעניין 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

ממש לא.

 

אני אדם מפוכח. למדתי לפני שנים רבות שיש לי יכולת לזהות כשלים ארגוניים שהרוב לא מבחינים בהם או מבחינים ולא אכפת להם/מדחיקים.

  • מצחיק 2
  • מעניין 1
×
×
  • תוכן חדש...