Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחדשתי בפיאסטה ידנית (2014) - שרשור מעקב


iEminem
שימו לב! השרשור הזה בן 945 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

במשך חודש וחצי אני מחפש רכב סופר מיני שמור. התכנון הוא להישאר עם האוטו לפחות ב4-5 שנים הקרובות כל עוד לא יהיו תקלות מכבידות.

יצא לי לחפש ריו, איי20, איביזה/פולו (ידנית).. או שיותר מדי קמ, או שהרכב חייב לעבור פחחות, מונית/השכרה לשעבר... בקיצור, מודעות של רכבים שבורים.

כל יום נכנסתי לסינון המועדף עליי - פורד פיאסטה ידנית. וכל יום מחדש מספר המודעות נשאר קבוע - 10, ואף אחד מהם לא רלוונטי אליי (קמ/מרחק/שנה). לפני כמה ימים נכנסתי וראיתי מודעה חדשה - הבחור קרוב אליי, 60 אלף קמ, טסט לחצי שנה, 2014. אבל היה 9 בערב לא היה לי נעים להתקשר. קם למחרת - ירדה המודעה. 

במשך כמה ימים נכנסתי כל שעה למודעות לראות אם יש משהו חדש. פתאום אני רואה תוצאה חדשה - פיאסטה ידנית שנת 2014 עם 88 אלף קמ. המוכר קרוב אליי, המחיר בתקציב, והרכב נראה טוב בתמונות. מתקשר, שואל פרטים, וקבענו להיפגש בערב.

מגיע לאוטו - קצת שפשופים, שבר בפנס אחורי שמאלי (מחזיר אור? פנס ערפל? לא בטוח איך השם הולך), קצת שריפות בלכה כי לא ניקה צואה של ציפורים.. והכי נורא - עשה פוליש ווקס בתחנת דלק. האוטו כביכול אחרי שטיפה אבל חייב לעבור טיפול יופי. הערכה בבית כבר מוכנה - גרניק, שמפו, פלסטלינה, פוליש, ווקס, רק צריך למצוא זמן.

נכנסים לאוטו - נסיעת מבחן - הרכב מגיב כמו שצריך ואין שום דבר חריג.

פותחים מכסה מנוע - שום דבר חריג. חוץ מהעובדה שלא טיפל בטיימינג. בפורום קראתי יותר מדי דעות חלוקות - חלק אומרים 6 שנים, חלק 8, חלק אומרים 80 אלף קמ, חלק 120, המוכר טוען שבמוסך אמרו לו ב200 אלף... בכל אופן התקשרנו למוסך שווידא שזה 120 אלף קמ.

צמיגים - הראה לנו קבלות שקנה באוטודיפו לפני חודשיים (גודייר כלשהן, לא זוכר את הדגם), אבל מה? זוג צמיגים משנת 2016, זוג צמיגים משנת 2018. למרות השנה, הם נראים חדשים לגמרי (אעלה תמונה כשיצא) ואין שום בעיית אחיזה / התנהגות. אני ממש בהתלבטות אם להחליף את ארבעתם או לא.

מולטימדיה (פתחתי שרשור נפרד בפורום טכני) לא יצא לי לבדוק במעמד הקנייה לצערי. המסך לא עובד. הרדיו מדי פעם עובד מדי פעם לא. ניחא - אחליף לפיוניר כשאמצא זמן. מה שכן - כשהרדיו/אוקס כן עובדים, הסאונד מצוין. 

נוחות נסיעה - יצא לי לנסוע סה״כ 80 קמ - בכל אופן האוטו מרגיש די נוח. צריך למצוא תנוחת נהיגה מתאימה וזה קשה בלי האפשרות להרים את הכיסא לגובה. הבולמים לא נוקשים מדי והאוטו לא מתרסק מבורות.

הייתי נותן לנוחות 8/10.

התנהגות כביש - בהילוך ראשון או שני אין מה ללחוץ על הגז. האוטו בכל מקרה לא יטוס. מה שכן, מהילוך שלישי ומעלה האוטו מרגיש יותר נמרץ. ב100 קמש האוטו על 2700 סלד אם אני לא טועה, שיא המומנט מגיע ב4500 סלד ולכן האוטו מרגיש די זריז במהירויות האלה. בלי לשים לב אפשר בקלות לעבור את ה120 קמש.

על 100-110 כמעט ואין רעשי רוח. אם נשווה ללאנסר, על מאה קמש כבר צריך.להרים את הקול. פה אפילו לא צריך להגביר את המוזיקה או את הקול, אלא רק מ120 ומעלה.

מבחינת מרווח בפנים, אין מה לצפות יותר מדי. לדעתי ל4 אנשים אין ממש מקום להתרווח, לכן לא הייתי ממליץ לתכנן נסיעה משפחתית באוטו הזה.

צריכת דלק - עוד לא יודע, נסעתי רק 80 ק"מ, אעדכן כשתהיה אינדיקציה נורמלית.

 

דברים שאני צריך לסדר (סדר אקראי):

- סמל של פורד מקדימה + בגאנטים.

- מכסה דלק (לטענת המוכר, גנבו לו פעמיים וכבר לא היה לו כוח למצוא שוב).

- פוליש/ווקס/פלסטלינה ד ח ו ף.

- ניקוי מושב נהג - יש סימני זיעה מגעילים.

- קניית מולטימדיה ומצלמת דרך.

- השחרת חלונות.

- התקנת forscan והוספת כל מיני דברים דרכו.

 

מבחינת נתונים:

פורד פיאסטה שנת 2014 (עלייה לכביש בחודש פברואר), מנוע 1242 סמ"ק גיר ידני. יד 2 (ברישיון 01). מחיר מעדיף שלא לפרסם מסיבות אישיות.

 

בפוסט זה אענה על שאלות למי שיש, וכמובן אעדכן כשיהיה על מה :)

 

 

וכמובן לתמונות:

 

IMG_20200819_132427__01.jpg

IMG_20200819_132408__01.jpg

IMG_20200819_132355__01.jpg

IMG_20200819_132343__01.jpg

  • אהבתי 5

Ford Fiesta 2014 Manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 49
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תתחדש.

קשה לי להאמין שמכרו לו לפני חודשיים צמיגים 2016. למרות זאת, אם הם תקינים ואכן הורכבו לפני חודשיים לא הייתי מחליף. בטח לא עכשיו.

 

עריכה אחרונה על ידי Nakamichi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתן התייחסות.

קודם כל הפיאסטה נותנת תמורה מצויינת במחיר, אחרי כמעט 3 חודשים איתה אני מחזיק בעמדה הזו.

בנוגע לנוחות 8\10, לא יודע מה הסטנדרטים שלך אבל זה עוד רחוק משם, כמובן ביחס לסופר מיני עממית אני יכול להסכים, אבל ביחס לרכבים באופן כללי היא איפשהו ב5-6 :)

אני לא מצאתי דווקא את המנוע זריז בהילוכים הגבוהים מ3, לדעתי בהילוך שני שלישי הוא די זריז, ואיפשהו בהילוך חמישי סביב ה95-110 קמש. 

בהילוך רביעי הרגשתי שדי חסר לו כוח ואני כבר מיד מעביר לחמישי וכמעט שוכח שאין שישי לאחר מכן (רגיל לדיזלית שלי... מה נעשה).

הצבע הזה יושב עליה בול, אנחנו גם אוכלים כל מיני דהיות של הצבע בגלל לשלשת ציפורים שישבה עם השנים, הרכב שחור...

מרווח הפנים שלה די בסדר ל4 מבוגרים בגלל משענת שקועה של המושבים הקדמיים, מה שנותן יותר מרווח לברכיים. כמובן שוב - ביחס לקטגוריה.

הבגאז' נפלא ואנחנו עושים קניות בלי למלא אותו אפילו עד הסוף.

צמיגים תחליף רק כשתהיה חייב, כשתראה שהם כבר סדוקים או כשתרגיש איבוד אחיזה בפניה על כביש רטוב.

בנוגע לטיימינג - ממליץ לעשות בשנה הקרובה אצל @מרכז שירות שי-לי שנותנים מחיר טוב לחברי הפורום.

המולטימדיה גם ככה דרעק לכן לא נורא שהיא לא עובדת, זה רק מתמרץ אותך להחליף אותה. 

אגב, שים לב שגם את הג'אנטים הוא החליף. הרכב מגיע במקור עם ג'אנט ברזל, הג'אנט שהרכיבו לך הוא ג'אנט סיני כלשהו שגם אצלי יש.

המלצה נוספת:

קנה באינטרנט פנס בלימה מרכזי, מדובר בלד שעולה בארץ קרוב ל600 שקל, ובחו"ל תמצא אותו ב100-150 שקל. לך תדע מתי ישרף לך, ותקווה שזה לא יהיה יום לפני הטסט. לכן עדיף להצטייד מראש ברזרבי ולשמור במחסן לכל מקרה שלא יהיה.

צריכת דלק  - כתבתי לך בפרטי אבל אשתף גם את חברי הפורום.

קודם כל כאן יש תיעוד של התדלוקים שלנו 

http://www.fuelly.com/car/ford/fiesta/2014/ekic25/1010928

אנחנו לא נוסעים הרבה אבל בעיקרון צריכת הדלק של הרכב נעה בין 1 ל12.5 בעיר לבין 1 ל17-18 מחוץ לעיר. כך שהצריכה המשולבת תלויה בחלוקת הנסועה בין התוואי העירוני לבין עירוני, בין 1 ל13 ל1 ל16.

לא רואה שכתבת לגבי טיפולים, אבל מה ההיסטוריה? מתי נעשה טיפול אחרון? ממליץ לך לבדוק אם הוחלף פילטר מזגן. צריך לפרק כמה טורקסים מתחת לרגל שמאל של הנוסע כדי להחליף אותו והרבה מקומות לא עושים את זה ואז הוא צובר עובש וגועל.

 

וזהו, מה נשאר להגיד? תתחדש ותהנה. סופר מיני משתלמת ביותר.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על המידע אלי :)  אזמין בהקדם את הנורה הזאת, לצערי מרפי מכיר אותי טוב מדי ובאמת יבוא אליי דווקא לפני הטסט.

לגבי טיפולים אני כבר לא זוכר מה בוצע, אני רק זוכר שבוצע טיפול ב15 אלף. כל התיעוד נמצא בספר רכב. מקווה שמחר לא אשכח לתעד את המידע.

Ford Fiesta 2014 Manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שכחתי לציין משהו שבטוח ישגע אותך עכשיו, המראה הימנית נמוכה מהמראה השמאלית.

אגב, ההגה טלסקופי וזה יעזור לך לתנוחת ישיבה אולי.

עריכה אחרונה על ידי EliC25
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש\תתיישן...

 

בתאריך 21.8.2020 בשעה 20:32, iEminem כתב:

זה קשה בלי האפשרות להרים את הכיסא לגובה.

 

זו הסיבה העיקרית למה לא רכשתי את הרכב כחדש בשנת 2014. מעבר לעובדה שאני אוהב לשבת גבוה, עצבן אותי שחסכו בפיצ'ר כל כך חיוני לנהיגה. שימו מולטימדיה בסיסית, שיהיו טאסות ולא חישוקים קלים- אבל כסא נהג? באמת?

 

והייתה סיבה נוספת לא לקנות אותה (מבחינתי); בזמנו חיפשתי סופרמיני שתהיה רכב שני במשפחה, וידנית דווקא היה העדפה. למי שזוכר, הוצעו אז כמה וכמה סופרמיניס ידניות בסיסיות (בעיקר באבזור) וזולות, סביב ה-80K ש"ח, שאת כולן אפיין מנוע אטמוספרי קטן-נפח וכ"ס בסביבות ה-80. בעיר לא הייתה לזה משמעות, ממילא אני לא הולך להתחרות באף אחד ברמזורים. אבל מחוץ לעיר, מצאתי שהסל"ד גבוה מדי בשביל מהירות שיוט של 100+-, וכן, זה לא מקל על השיחה. וכשרצית לעקוף, זה לקח יותר מדי זמן, לטעמי. בחנתי אז את הפיאסטה, הקליאו (יחסית מאובזרת), סוויפט וה-208. תכל'ס? כולן היו זהות, וסיפקו את אותה חוויה. טוב, לא ציפיתי ליותר מדי מתחבורה בסיסית.

 

בסוף נרכשה קורסה ידנית, שהייתה בסיסית כמו כל השאר, אבל לפחות עם מנוע 1.4 סמ"ק ו-100 כ"ס. אה, ואפשר היה לכוון לה את המושב. 🙂

 

פתחתי שרשור בזמנו אבל אני לא מוצא אותו. בקיצור- התחילה כמשהו בסיסי לא מהנה במיוחד, אבל עד שמכרתי אותה שנתיים אח"כ, כבר ידעתי להנות ממנה. אבל עד היום אני תוהה עד כמה הייתי מתעקש על מנוע "גדול" אם בפיאסטה היה כסא נורמלי עבורי.

עריכה אחרונה על ידי yohai71
יש סיבה, אל תדאגו.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, EliC25 כתב:

שכחתי לציין משהו שבטוח ישגע אותך עכשיו, המראה הימנית נמוכה מהמראה השמאלית.

 

מה ?!?!?

איך מייצרים דבר כזה ???

אההה... ואחרי שנרגעתי מהטראומה, פות''ש, מזל טוב! תתחדש ותהנה!

Today is a great day!

Just like every day...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית תתחדש - צבע לפנים - קניתי חדשה בזמנו ב 70000 ב 2014 ורציתי את הצבע הזה ולא היה. מבאס, לקחתי אפור.

חסרון גדול שאני מתחיל לגלות עם השנים - איכות ההרכבה על הפנים, מהיום הראשון הדלתות נשמעות בסגירה כמו קרטון, ועכשיו בפנים די מקרקש כל העסק. חבל, לא מתאים לרכב גרמני.

נוחות באמת ביינונית, אולי יחסית לסופר מיני אחרות היא סבבה, אבל לא משהו לרוץ לחברה לספר עליו.

מנוע חלשלוש. עקיפות צריך לתכנן טוב מראש.

מאוד נח וזול לטיפול ותחזוקה עצמית. בכלל אחזקה זולה - גם ביטוחים.

לי המולטימדיה שהורכבה בארץ עדיין מחזיקה מעמד - וה BT מתחבר מעולה.

לא הייתה לי שום תקלה במשך שש שנים חוץ מבחודשיים האחרונים - קויל התחיל לזייף והוחלף.

אם יש לך שאלות כלשהם - תרגיש חופשי.

ליאור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קויל זו לא 'תקלה' אלא בלאי טבעי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שטיפה ראשונה אצלי - גרניק, שמפו של כמיקל שברח לי השם שלו, מחדש פלסטיקה של סקול, ספריי חידוש והברקת חישוקים של סונקס, וג'ל צמיגים של מגווירס. לצערי גיליתי שיש לי חור בג'ריקן רק אחרי שהועמס מלא לרכב .... וכמובן שמהלתי יותר מדי מים במקציף אז הקצף לא היה סמיך.. לא נורא. התגלו על הרכב הרבה שריטות ושפשופים שלא ממש ראיתי (וגם לא רואים במצלמה). טיפה מכוער אבל אין מה לעשות.

מאז שקניתי את האוטו אני רוצה לעשות לו פוליש פלסטלינה ווקס, נראה מתי אעשה את כל זה. האוטו מפוצץ סווירלים, ועבר פוליש גרוע אצל הבעלים הקודמים.

בינתיים האוטו עומד על קצת פחות מחצי מיכל, ועם 275 קמ בטריפ. אני לא נוסע כזה הרבה, רוב הנסיעות עירוניות עם מזגן ועצירות, אז בינתיים אין לי תדלוקים וחישובים של צריכת דלק.

קיבלתי הצעת מחיר של 1700 שקל למערכת אנדרואיד 2 ג'יגה ראם 32 רום כולל פלסטיקה והתקנה. בהזדמנות הראשונה שתהיה לי אתקין את זה כי נמאס לי שהמערכת לא עובדת דווקא כשאני חייב שתעבוד.

שבת שלום :)

IMG_20200828_070340__01.jpg

עריכה אחרונה על ידי iEminem

Ford Fiesta 2014 Manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

עקב עודף זמן פנוי בזכות (או בגלל) הקורונה, החלטתי לעשות היום את "טיפול היופי" שדחיתי מאז שקניתי את האוטו.

בתכנון היה לתפור גם כיסוי הגה שרכשתי למיצובישי הקודמת, אך לצערי הכיסוי מתאים אך ורק ללאנסר הצורה החדשה ולא לפיאסטה. לא נורא.

בנוסף, קיבלתי את המצלמה 70MAI PRO שהזמנתי ב23.8, לקח לה חודש וחצי להגיע, התקנתי אותה אבל עדיין לא סידרתי כבלים, משום שעוד מעט ארכוש מולטימדיה חדשה, אז אנצל את פירוק הפלסטיקה גם לסידור כבל המצלמה.

 

התחלתי בשעה 8:30, סיימתי ב 14:30. למזלי אחד השכנים התחשב בי והסכים להשאיל לי את החניה שלו לכמה שעות שאוכל לעבוד ברוגע בצל מתחת לבית.

באחת התמונות רואים את הרכב אחרי הקצפה עם הגרניק, אני חושב שהשמפו שאני משתמש בו (מאקסי סאדס של כמיקל) פשוט לא טוב להקצפה. שמתי כלכך הרבה שמפו וזה עדיין יצא דליל. ויש לי עוד 2 ליטר של זה.. טוב ניחא.

לצערי שמתי לב לסימנים הלבנים בטמבון האחורי רק כשהעלתי את כל חומרי הניקוי הביתה 😔 כשיהיה לי כוח ארד עם הספריי פלסטיקה ואעלים את זה.

התכנון היה להתקין גם חיישני רוורס, אך לצערי הסט שהיה בבית כנראה שבק חיים ולא מתפקד. הוזמן חדש מאיביי, מקווה שיגיע מהר. לבינתיים מן הסתם השארתי את מה שיש על הטמבון.

עדיין לא הגעתי ל90 אלף קמ, אבל בכל זאת הלכתי לשי לי להחלפת רצועת טיימינג לפני כשבועיים. לצערי שכחתי להתלונן על רעש מהמזגן, אבל בכל מקרה אנחנו נכנסים לחורף ואני מתחיל ללמוד, אז אוכל להסתדר עם זה.

 

שיהיה לכולם חג שמח.

IMG_20201007_082356__01.jpg

IMG_20201007_135045.jpg

IMG_20201007_144548__01.jpg

IMG_20201007_144616__01.jpg

IMG_20201007_144632__01.jpg

IMG_20201007_083705.jpg

עריכה אחרונה על ידי iEminem
  • אהבתי 2
  • מעניין 1

Ford Fiesta 2014 Manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 945 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...