Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2152 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי

רכשתי את הרכב לפני שנתיים עם 85K.

ב 120K התחילה נזילת שמן,

1. מאטם מכסה שסתומים. הוחלף גם המכסה עקב נשם תקול שהוא חלק מובנה במכסה.

2. מקרטר המנוע. אין אטם. האיטום ע"י סיליקון.

 

כיום ב 130K נזילה מהאטם של הפלטה מצד המנוע. מכסה טיימינג?

תיקון די יקר. כ 2500 ש"ח. הצעה שקיבלתי ממוסך כללי 2500-3000

הלכתי לחוות דעת נוספת במוסך מורשה umi בראשל"צ וקיבלתי הצעה של 2500.

כמובן שהתיקון יבוצע שם...

 

שאלתי האם זה סביר לתקלות הנ"ל בהתייחס לגיל הרכב והק"מ?

 

תודה.

 

פורסם

מוזר מאוד, מכסה טיימינג הוא רק מכסה את החגורה, לא אמור לאטום שום דבר שיגרום לנזילה.

אתה יכול לצלם את האיזור שנדע על איזו פלטה אתה מדבר?

לעיתים יש נזילה ממכסה שסטומים שנוזלת כלפי מטה ונראה שהנזילה ממקום אחר.

פורסם
לפני 6 שעות, trademark כתב:

מוזר מאוד, מכסה טיימינג הוא רק מכסה את החגורה, לא אמור לאטום שום דבר שיגרום לנזילה.

אתה יכול לצלם את האיזור שנדע על איזו פלטה אתה מדבר?

לעיתים יש נזילה ממכסה שסטומים שנוזלת כלפי מטה ונראה שהנזילה ממקום אחר.

 

מכסה השסתומים והאטם הוחלפו לפני כ 10K.

מדובר בשרשת טיימינג. אין לי אפשרות לצלם.

צירפתי תמונה מגוגל, עד כמה שהבנתי על הפלטה הזאת מדובר..

 

spacer.png

פורסם (נערך)

בהנחה שאנחנו מדברים על 1.4T LUJ / A14NET

אם ה"נשם" (דיאפרגמה למעשה) במכסה השסתומים שלך היה תקול, ויש לך נזילות שמן ממקומות שונים - יתכן כי שסתום הPCV בסעפת היניקה תקול מה שגורם ללחץ מהטורבו להגיע למקומות לא רצויים ובן היתר לגרום לנזילות שמן וחוסר סחיבה.

גם לי היתה נזילת שמם ממכסה הטיימינג וקיבלתי הצעת מחיר דומה שסירבתי לה (הרכב בזמנו היה עם 60 אלף ק"מ בלבד), בפועל לאחר תיקון השסתום בסעפת - הנזילות נעלמו כלא היו.

 

קרא מה שכתבתי פה:

ופה:

 

 

לאחר תקופה כן חזרו לי נזילות בסביבה, הם היו מחיישני מיקום הקאמשפט שנמצאים על אותו מכסה טיימינג - ראה וקרא פה:

 

עריכה אחרונה על ידי dalet11
  • אהבתי 1

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017 | Chevrolet Sonic R S2015 - 2017-2024

BYD Dolphin 2024 Design 2024-Unknown

BYD Atto 3 2024 Design 2024-Unknown

פורסם

היי,

תודה על המידע.

אותו שסתום זה מה שיושב על המכסה, למעשה מובנה עליו?

הגומיה במכסה שסתומים הייתה ממש קרועה...

האם הלחץ שאתה מדבר יכול לגרום לנזק לגומיה שעכשיו מחליפים לי,

שכרוכה בהרבה עבודה?

 

 

 

 

613aRmBkehL._AC_SL1283_.jpg

פורסם (נערך)

שסתום הPCV שאני מדבר עליו הוא חלק מסעפת היניקה ולא מכסה השסתומים.

כאשר הוא תקול, לחץ מהטורבו בורח ולמעשה מופעלים לחצים על מגוון חלקים במנוע שלא אמורים לעבוד בלחץ - מה שגורם לנזילות שמן עם הזמן ושלל תופעות נוספות.

כיוון שציינת שהיתה לך בעיה בדיאפרגמה של מכסה השסתומים (מה שכינית כ"נשם") יש חשד גדול שאכן השסתום בסעפת היניקה תקול, כאשר הוא תקול לאורך זמן הוא גורם לכשל של הדיאפרגמה במכסה השסתומים. אם הוא אכן תקול ולא יטופל, תמצא את עצמך עם מכסה שסתומים תקול כל 10-20K ק"מ.

456514460_.thumb.png.943646b71a52c3a7ed226092743bda3b.png

כמו כן, אותם לחצים שבורחים מהשסתום עשויים גם לגרום לנזילות שמן מהאטם של מכסה השסתומים - אך זה גם יכול להיות תוצאה של גיל וממילא אם החלפת מכסה השסתומים מחליפים את האטם.

 

לא הייתי ממהר להחליף את האטם של מכסה הטיימינג לפני שבודקים את עניין השסתום בסעפת, אם אכן הוא יתברר כתקול - הייתי מטפל בעניין הזה קודם כל ןמנקה את כל שאריות השמן, לאחר מכן עוקב לראות אם הנזילות נפתרו ורק אם לא כנראה יש צורך אמיתי בהחלפת האטם - כפי שציינתי במקרה שלי, תיקון השסתום בסעפת פתר את בעית נזילות השמן לחלוטין (כבר חלפו 30K וטרם נזלה טיפת שמן אחת).

עריכה אחרונה על ידי dalet11

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017 | Chevrolet Sonic R S2015 - 2017-2024

BYD Dolphin 2024 Design 2024-Unknown

BYD Atto 3 2024 Design 2024-Unknown

פורסם
לפני 6 דקות, dalet11 כתב:

שסתום הPCV שאני מדבר עליו הוא חלק מסעפת היניקה ולא מכסה השסתומים.

כאשר הוא תקול, לחץ מהטורבו בורח ולמעשה מופעלים לחצים על מגוון חלקים במנוע שלא אמורים לעבוד בלחץ - מה שגורם לנזילות שמן עם הזמן ושלל תופעות נוספות.

כיוון שציינת שהיתה לך בעיה בדיאפרגמה של מכסה השסתומים (מה שכינית כ"נשם") יש חשד גדול שאכן השסתום בסעפת היניקה תקול, כאשר הוא תקול לאורך זמן הוא גורם לכשל של הדיאפרגמה במכסה השסתומים. אם הוא אכן תקול ולא יטופל, תמצא את עצמך עם מכסה שסתומים תקול כל 10-20K ק"מ.

456514460_.thumb.png.943646b71a52c3a7ed226092743bda3b.png

כמו כן, אותם לחצים שבורחים מהשסתום עשויים גם לגרום לנזילות שמן מהאטם של מכסה השסתומים - אך זה גם יכול להיות תוצאה של גיל וממילא אם החלפת מכסה השסתומים מחליפים את האטם.

 

לא הייתי ממהר להחליף את האטם של מכסה הטיימינג לפני שבודקים את עניין השסתום בסעפת, אם אכן הוא יתברר כתקול - הייתי מטפל בעניין הזה קודם כל ןמנקה את כל שאריות השמן, לאחר מכן עוקב לראות אם הנזילות נפתרו ורק אם לא כנראה יש צורך אמיתי בהחלפת האטם - כפי שציינתי במקרה שלי, תיקון השסתום בסעפת פתר את בעית נזילות השמן לחלוטין (כבר חלפו 30K וטרם נזלה טיפת שמן אחת).

 

הבנתי. לצערי מאוחר מדי כבר. הרכב לקראת סיום עבודה.

והאם במוסך מורשה מרכזי לא יודעים על השסתום הזה?

כיצד אני בודק אותו?

יש לציין שמלבד הנזילות אני לא מרגיש משהו לא תקין מבחינת כח\נסיעה\וכו'.

 

 

 

פורסם

מנסיון שלי עם 2 מורשי יבואן, אין להם שמץ במה מדובר.

תסתכל כאן כיצד לבדוק:

 

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017 | Chevrolet Sonic R S2015 - 2017-2024

BYD Dolphin 2024 Design 2024-Unknown

BYD Atto 3 2024 Design 2024-Unknown

פורסם
לפני 2 שעות, dalet11 כתב:

מנסיון שלי עם 2 מורשי יבואן, אין להם שמץ במה מדובר.

תסתכל כאן כיצד לבדוק:

 

כל מה שכתבת עם הכשל בPCV קורה רק המנוע 1.4 טורבו או יכול לקרות גם ב1.4 הרגיל (כמו של הדגם סדאן) ?

פורסם

לא רלוונטי למנוע 1.4 הרגיל (101 כ"ס)

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017 | Chevrolet Sonic R S2015 - 2017-2024

BYD Dolphin 2024 Design 2024-Unknown

BYD Atto 3 2024 Design 2024-Unknown

פורסם

היי

הוצאתי את הרכב היום מהמוסך.

שאלתי את המנהל הטכני של המוסך כיצד בשנה אחת

יש נזילה מ 3 מקומות שונים, והאם הם בדקו את השסתום המדובר.

 

תשובה לא ממש קיבלתי, מלבד כך שלטענתו אם השסתום לא היה תקין

הרי שהייתה נדלקת נורית תקלה, מה שלא קרה עד כה.

 

 

מה דעתך?

 

פורסם

מנסיון שלי - גם לא תקבל תשובה, מנסיון עם 2 מוסכי יבואן אין להם בכלל שמץ במה מדובר.

אין קוד תקלה שמעיד ישירות על כשל בשסתום הזה  - הקוד תקלה שעשוי לקפוץ מידי פעם זה P0299 (TURBO UNDERBOOST) ורק בתנאי נהיגה מסויימים, הקוד תקלה אומר שהמחשב מזהה שיש חוסר לחץ מהטורבו (כיוון שכאשר השסתום כושל, הלחץ מהטורבו בורח) - כיוון שבאופן יחסי הבריחה לא ענקית, המחשב לא מזהה את הבריחה הזו מיידית כיוון שיש לו טווח מסויים שמבחינתו המצב עדיין בגדר הנורמה ורק לעיתים במצבי נהיגה מסויימים היא תקפוץ.

קוד תקלה נוסף שיקפוץ הוא P0171 - כאשר השסתום התקול והלחץ העודף על הדיאפרגמה במכסה השסתומים גרם לכשל שלה - מה שקרה אצלך ואת מכסה השסתומים כבר החליפו.

 

בקיצור, תסתכל בפוסט שציינתי - כתבתי שם עם תמונות בדיוק איך לבדוק את תקינות השסתום, זה מאוד פשוט ולא דורש שום ידע מיוחד או כלים מיוחדים.

 

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017 | Chevrolet Sonic R S2015 - 2017-2024

BYD Dolphin 2024 Design 2024-Unknown

BYD Atto 3 2024 Design 2024-Unknown

פורסם
לפני 5 שעות, dalet11 כתב:

מנסיון שלי - גם לא תקבל תשובה, מנסיון עם 2 מוסכי יבואן אין להם בכלל שמץ במה מדובר.

אין קוד תקלה שמעיד ישירות על כשל בשסתום הזה  - הקוד תקלה שעשוי לקפוץ מידי פעם זה P0299 (TURBO UNDERBOOST) ורק בתנאי נהיגה מסויימים, הקוד תקלה אומר שהמחשב מזהה שיש חוסר לחץ מהטורבו (כיוון שכאשר השסתום כושל, הלחץ מהטורבו בורח) - כיוון שבאופן יחסי הבריחה לא ענקית, המחשב לא מזהה את הבריחה הזו מיידית כיוון שיש לו טווח מסויים שמבחינתו המצב עדיין בגדר הנורמה ורק לעיתים במצבי נהיגה מסויימים היא תקפוץ.

קוד תקלה נוסף שיקפוץ הוא P0171 - כאשר השסתום התקול והלחץ העודף על הדיאפרגמה במכסה השסתומים גרם לכשל שלה - מה שקרה אצלך ואת מכסה השסתומים כבר החליפו.

 

בקיצור, תסתכל בפוסט שציינתי - כתבתי שם עם תמונות בדיוק איך לבדוק את תקינות השסתום, זה מאוד פשוט ולא דורש שום ידע מיוחד או כלים מיוחדים.

 

 

אוקיי.

לגבי הקיט שמוכרים שפירסמת, לא ממש הבנתי כיצד להרכיב אותו.

בגלל העלות הנמוכה, חשבתי לקנות גם אם השסתום תקין כרגע.

ניסתי ביוטיוב אבל לא ממש הבנתי כיצד לחבר אותו.

האם אני צריך לפרק את כל היחידה שמתחבר למנוע ולעשות את זה מחוץ לרכב?

 

פורסם

בקיט שמותקן אצלי V2 היה צורך לפרק את כל הסעפת ולהרכיב כאשר החלק מפורק, יש לו קיט חדש V3 שניתן ליישום בלי פירוק, יש סרטון ביוטיוב שמסביר את כל העניין שלב אחר שלב. צריך קצת ידע טכני וידים טובות כדי לבצע את זה.

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017 | Chevrolet Sonic R S2015 - 2017-2024

BYD Dolphin 2024 Design 2024-Unknown

BYD Atto 3 2024 Design 2024-Unknown

פורסם
בתאריך 28.7.2020 בשעה 17:26, dalet11 כתב:

בקיט שמותקן אצלי V2 היה צורך לפרק את כל הסעפת ולהרכיב כאשר החלק מפורק, יש לו קיט חדש V3 שניתן ליישום בלי פירוק, יש סרטון ביוטיוב שמסביר את כל העניין שלב אחר שלב. צריך קצת ידע טכני וידים טובות כדי לבצע את זה.

 

ניסתי לבדוק את השסתום, אבל קשה מאוד לראות משהו.

לא מצליח... גם עם פנס. החור הזה חשוך למדי.

יש לך הצעה כלשהי?

 

דבר נוסף, חשבתי האם ניתן לבדוק את הנתונים ממחשב הרכב בזמן אמת כאשר המנוע מונע,

ועל פי זה לדעת מה המצב?

 

 

×
×
  • תוכן חדש...