Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2162 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

 

@MatrixDevil אתה סתם מכניס את עצמך לחששות מיותרים בקשר לקניה מיד שניה.

תזכור שאתה קונה רכב בן שנה בערך, שהוא כמעט חדש ממילא, והכי חשוב - יש לו עוד שנה/שנתיים אחריות. ככה שאם יהיו בעיות של גיר/מנוע וכו' שאתה כל כך חושש מהן - 

זה יכוסה באחריות. אם נסעו ברכב בעדינות או התגרזנו - זה שולי לחלוטין, לא יזיק לשום דבר מעבר לשחיקה של צמיגים ובלמים, בטח בטווח זמן המדובר.

מעבר לזה הסיבה שכדאי ללכת על הלאון 2.0 190 כ"ס דווקא זה בגלל הגיר שהוא הגיר החדש 7 הילוכים מצמדים רטובים (כמו בקופרה החדשה).

סטייג'1 זה אחלה אופציה אם תרצה עוד כוח בהמשך, צריך לזכור שזה מבטל אחריות. לגבי מכירה לחלק מהקונים זה יהווה יתרון ולחלק חיסרון, אז זה די מתאזן בסה"כ, לא פקטור רציני בשיקולים.

 

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

  • תגובות 62
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
לפני 4 שעות, Eli R כתב:

אשמח אם תוכל להרחיב יותר על 'חוסר האידיליה' ביחס ל-208GTI.

 

ידנית בפקק אינסופי - תענוג מפוקפק

3 דלתות - הבעיה בעיקר זה הדלתות העצומות שדורשות מרווח רב לפתיחה. דוקא המושב האחורי מאד מאד מרווח.

 

לפני 1 שעה, MatrixDevil כתב:

תוכל בבקשה להסביר למה מכרת אותה? מה לא אהבת? מה הפריע לך? ולמה בחרת לשדרג ל 208GTI ולא לקופרה?

עברתי מ208 ללאון FR. את ה-208 אהבתי מאד מאד אבל פחות התאימה ליומיום וגם הדרישות קצת השתנו (פתאום יש נהגים חדשים ונדרשות גם מערכות בטיחות)

פורסם
לפני 32 דקות, misterb כתב:

אם נסעו ברכב בעדינות או התגרזנו - זה שולי לחלוטין, לא יזיק לשום דבר מעבר לשחיקה של צמיגים ובלמים, בטח בטווח זמן המדובר.

אהבתי, תודה! לקחתי בחשבון

 

לפני 33 דקות, misterb כתב:

הלאון 2.0 190 כ"ס דווקא זה בגלל הגיר שהוא הגיר החדש 7 הילוכים מצמדים רטובים (כמו בקופרה החדשה).

כן, גם אני ראיתי את זה, והביקורות ממש מעולות לגבי הגיר הזה, אתה בכלל לא מרגיש שהרכב מחליף הילוכים.

 

מהשיחה אתכם, אני בינתיים רואה הרבה יותר יתרונות ללאון 2.0 חדשה מאשר לקופרה יד ראשונה שנת 2019. אולי קצת דברים בעד הקופרה? חוץ מהלוק האגרסיבי יותר

לפני 35 דקות, misterb כתב:

צריך לזכור שזה מבטל אחריות

שזה עדיף אולי לאחרי שנתיים לעשות.. 

 

לפני 36 דקות, misterb כתב:

לחלק חיסרון,

דווקא חשבתי שמראש אם מישהו קונה את ה 2.0 זה כנראה לא יהיה קונה הסטנדרטי ולכן זה יהיה דווקא יתרון בשבילו.. לא?

 

אגב, @misterb קראתי את הסיקור שלך על הקופרה הכחולה - מעולה! 

לפני 14 דקות, chilcom כתב:

עברתי מ208 ללאון FR

אהה אני חשבתי הפוך.

 

לפני 14 דקות, chilcom כתב:

פתאום יש נהגים חדשים ונדרשות גם מערכות בטיחות

איך המערכות בטיחות ב-2020, אתה מרגיש שהן עוזרות?

 

בלי קשר, @chilcom, תוכל להסביר על תהליך הרכישה של ה-2.0? בגלל שזה רכב בהזמנה התהליך הוא כנראה שונה. כשאני הייתי בסוכנות אמרו לי שאזל המלאי של כל הדגמים ל 2020, ואם רוצים להשיג משהו מיוחד, צריך לחכות לאיזור אוקטובר בשביל התערוכה העולמית של סיאט ואז ניתן לבצע הזמנות מראש. הרכבים מגיעים באיזור אמצע ינואר 2021. (אגב, באתר של סיאט באתר, כל הדגמים הם ישנים ...)

פורסם
לפני 49 דקות, MatrixDevil כתב:

איך המערכות בטיחות ב-2020, אתה מרגיש שהן עוזרות?
 

בלי קשר, @chilcom, תוכל להסביר על תהליך הרכישה של ה-2.0? בגלל שזה רכב בהזמנה התהליך הוא כנראה שונה. כשאני הייתי בסוכנות אמרו לי שאזל המלאי של כל הדגמים ל 2020, ואם רוצים להשיג משהו מיוחד, צריך לחכות לאיזור אוקטובר בשביל התערוכה העולמית של סיאט ואז ניתן לבצע הזמנות מראש. הרכבים מגיעים באיזור אמצע ינואר 2021. (אגב, באתר של סיאט באתר, כל הדגמים הם ישנים ...)

 

בדגם שלי חסרה התראה על שמירת נתיב אז מותקנת צפצפה. בנוגע ליתר המערכות לא בדקתי בלימת חירום אבל בקרת השיוט האקטיבית עובדת לא רע.

 

תהליך הרכישה היה פשוט - לפני 8 חודשים היה מלאי :) שים לב שלי יש את הדגם הישן ולא את זה שהוצג לאחרונה.  

פורסם
לפני 1 דקה, chilcom כתב:

תהליך הרכישה היה פשוט - לפני 8 חודשים היה מלאי :) שים לב שלי יש את הדגם הישן ולא את זה שהוצג לאחרונה.  

אההה מגניב, ואני חשבתי שהדגם החדש שהוצג זה מה שנכר בתחילת 2020.. אז למה קוראים לו 2020 אם הוא נמכר רק בסוף 2020 / תחילת 2021 ? 

 

דיברת עם הסוכנות ישירות? הזמנת מהאתר? :D 

 

לפני 1 דקה, chilcom כתב:

בדגם שלי חסרה התראה על שמירת נתיב אז מותקנת צפצפה. בנוגע ליתר המערכות לא בדקתי בלימת חירום אבל בקרת השיוט האקטיבית עובדת לא רע.

אהה מגניב! אגב, שמת איבזור על הרכב (מצלמות, מובילאיי וכו)? 

פורסם (נערך)
לפני 15 דקות, MatrixDevil כתב:

אההה מגניב, ואני חשבתי שהדגם החדש שהוצג זה מה שנכר בתחילת 2020.. אז למה קוראים לו 2020 אם הוא נמכר רק בסוף 2020 / תחילת 2021 ? 

 

דיברת עם הסוכנות ישירות? הזמנת מהאתר? :D 

 

אהה מגניב! אגב, שמת איבזור על הרכב (מצלמות, מובילאיי וכו)? 

 

לא יודע איך קוראים לזה בסוכנות - לדגם החדש קוראים דור 4 ולי יש את דור 3.

הזמנתי מהסוכנות - הם היו ממש אחלה.

 

הרכב הגיע עם צפצפה (מחוסר ברירה חוקית), הוספתי חיישני רברס ומצלמה (מחוסר ברירה משפחתית) והוספתי איתורן (מחוסר ברירה ביטוחית). אבל לעניות דעתי תמיד עדיף להשאיר סטוק ובטח לא לשפר. מיותר לחלוטין ורק יסבך בהמשך הדרך. כוח לא חסר בשום מצב - השילוב של הגיר/מנוע נפלא.

עריכה אחרונה על ידי chilcom
פורסם
לפני 15 דקות, chilcom כתב:

הוספתי חיישני רברס ומצלמה (מחוסר ברירה משפחתית)

אני מופתע שזה לא מגיע בדגם ה FR 😮 יכולת להוסיף את זה דרך הסוכנות או שהיית צריך להתקין במוסך בצורה פרטית?

 

לפני 20 דקות, chilcom כתב:

מחוסר ברירה ביטוחית

הביטוח מחייב? או פשוט בגלל שזה רכב מבוקש לגניבות?

 

לפני 22 דקות, chilcom כתב:

רק יסבך בהמשך הדרך

מבחינת מכירה אתה מתכוון, נכון?

 

לפני 22 דקות, chilcom כתב:

כוח לא חסר בשום מצב - השילוב של הגיר/מנוע נפלא

תודה :) 

פורסם
לפני 1 שעה, MatrixDevil כתב:

אני מופתע שזה לא מגיע בדגם ה FR 😮 יכולת להוסיף את זה דרך הסוכנות או שהיית צריך להתקין במוסך בצורה פרטית?

יכול להיות שאפשר היה להוסיף במפעל. הרכב שלי היה כבר בארץ וזה התווסף דרך הסוכנות (כלול כמובן באחריות).

 

לפני 1 שעה, MatrixDevil כתב:

הביטוח מחייב? או פשוט בגלל שזה רכב מבוקש לגניבות?

הביטוח דרש. לא יודע כמה גניב.

 

לפני 1 שעה, MatrixDevil כתב:

מבחינת מכירה אתה מתכוון, נכון?

בעיקר מבחינת טסט, טיפולים, אחריות וביטוח. מספיק, לא?

אם אתה רוצה לשפר עדיף לעשות קורס נהיגה מתקדמת. קווים נכונים שווים לstage 3 וגם מאד קל להעביר לרכב הבא שלך 😉  

פורסם
לפני 28 דקות, chilcom כתב:

--> בעיקר מבחינת טסט, טיפולים, אחריות וביטוח. מספיק, לא?

אם אתה רוצה לשפר עדיף לעשות קורס נהיגה מתקדמת. קווים נכונים שווים לstage 3 וגם מאד קל להעביר לרכב הבא שלך 😉  

 

נסחפת קצת. מדובר רק על תוכנה. לא משפיע לא על טסט, לא על טיפולים ולא על ביטוח. אחריות כן, וציינתי.

קורס נהיגה מתקדמת תמיד כדאי, אבל תמיד כוח זה דבר שמתרגלים אליו ורוצים עוד, וזה נותן אופציה להרחבה בעתיד אם וכאשר יהיה רצון.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם
לפני 5 שעות, MatrixDevil כתב:

אתה מדבר על החלק של ה"חוויה הספורטיבית" מעבר ללחוץ על הדוושה עד הסוף, כלומר נסיעה מהירה בכביש מפוטל? תן לי טעימה של מה שאני לא אוכל לנצל בגלל החוסר ניסיון שלי 🤐

כבישים מפותלים ומסלול. בנהיגה אין הרבה אופציות - זה או לנסוע ישר או לנסוע בפניות :) 

 

לפני 5 שעות, MatrixDevil כתב:

@פבל - מה דעתך על ה-לאון 190 כ"ס אבל במידה וזה לא מספק, אז לעשות לו סייטג 1, מה דעתך לגבי ניסיון כזה, ואיך זה משפיע על המכירה אחר כך?

לדעתי היא מעולה. ואם אתה חושב שתשקיע את הזמן והכסף בלנצל את היכולות שלה היא אופציה טובה יותר מה-1.5 כי היא תתן לך מקום לגדול. וגם יותר טובה מהקופרה כי שם עד שתגיע למיצוי היכולות, כבר יעבור מספיק זמן שתרצה להתחדש מסיבות אחרות.

 

ותוכנה (סטייג' 1) כמו שאמרו לך זה אחלה דבר בלי חסרונות משמעותיים (למעט עניין האחריות כמו שאמרו כבר) ובמחיר שהופך אותו לשיפור הכי "שווה" מבחינת עלות/תועלת. אבל שוב - קודם תלמד לנצל את האוטו במצב סטוק ורק אחרי זה לך לשדרג. ככה אתה מקבל מדרגה נוספת אחרי תקופת זמן מסויים וההתלהבות מהרכב חוזרת כי עשית משהו חדש, ולא סתם לקנות וישר לשפר כי אז אתה מתלהב מהאוטו החדש רק פעם אחת.

  • אהבתי 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

פורסם (נערך)
לפני 5 שעות, MatrixDevil כתב:

ה-1.8/2.0 לא אמור להיות גם מהיר וגם זריז? 

מבלי לפגוע, אתה מגיע מסוזוקי עם גיר רציף, או רובוטי חד-מצמדי, ומנסה ללמוד נהיגה בהתכתבות.

קח עצה שנרמזה כבר על ידי יותר ממשתמש אחד. קודם תשפר את הנהג, אחר כך את הרכב. אתה , לפי דבריך, לא מכיר את נושא הניגה המתקדמת וכבר "רץ" לכיוון של כח והרבה. 

FR ואחיותיה חזקות דיין על מנת להנות מנהיגה נמרצת יותר מאשר כל סוזוקי שתעלה בדעתך. כל "החולשות" הן יחסיות. ולכן אין טעם בדיון על "חלש או חזק" 

 

עצתי לך, אל תדלג על שלבים משום דבר ל 290 כ"ס , תתחיל בשלבים. 

סיפר לך מישהו שעבר מ  208GTI -  עם 200   כ"ס לסיאט לאון 2 ליטר  190 כ"ס ) תקרא שוב את מה שכתב.

 

עריכה אחרונה על ידי zaf

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם
לפני 1 שעה, misterb כתב:

 

נסחפת קצת. מדובר רק על תוכנה. לא משפיע לא על טסט, לא על טיפולים ולא על ביטוח. אחריות כן, וציינתי.

קורס נהיגה מתקדמת תמיד כדאי, אבל תמיד כוח זה דבר שמתרגלים אליו ורוצים עוד, וזה נותן אופציה להרחבה בעתיד אם וכאשר יהיה רצון.

 

לפחות אצלי אחרי קורס נהיג למשך תקופה הרגשתי (והבנתי) שכוח לא חסר לי אלא לעבוד על טכניקה. זה יכול לדחות את הרצון ב"כח" לתקופה לא מבוטלת.

בכלל, הרצון לכוח לדעתי הרבה יותר משמעותי לכביש. מי שעולה על מסלול המאזן משתנה ואחיזה עולה מעלה מעלה בסולם סדר העדיפויות.

  • רעיון טוב! 1
פורסם

מצטרף לעצות ולדעה הרווחת - לעשות שינוי הדרגתי.

גם אני עברתי ממאזדה לרכב של 185 כ"ס, ואני נהנה מאוד ולא מרגיש שחסר לי כוח. בטח שלא בכביש ציבורי.

וכפי שנאמר, גם עלות הביטוח, טיפולים ודלק מהווה שיקול - יחס עלות ותמורה קלאסי (אפשר אפילו לדמות למודל של תפוקה שולית פוחתת במקרה הזה).

אתה בהחלט תרגיש את השינוי במעבר לרכב זריז מאוד.

פורסם
לפני 4 שעות, chilcom כתב:

אם אתה רוצה לשפר עדיף לעשות קורס נהיגה מתקדמת

נשמע מעולה, גם @פבל ממליץ ואני מאמין ששאר חברי הפורום גם באותה דעה. רשמתי לעצמי :) 

 

לפני 2 שעות, פבל כתב:

לדעתי היא מעולה. ואם אתה חושב שתשקיע את הזמן והכסף בלנצל את היכולות שלה היא אופציה טובה יותר מה-1.5 כי היא תתן לך מקום לגדול. וגם יותר טובה מהקופרה כי שם עד שתגיע למיצוי היכולות, כבר יעבור מספיק זמן שתרצה להתחדש מסיבות אחרות.

טיפ מעולה!

 

לפני 2 שעות, פבל כתב:

אתה מקבל מדרגה נוספת אחרי תקופת זמן מסויים וההתלהבות מהרכב חוזרת כי עשית משהו חדש, ולא סתם לקנות וישר לשפר כי אז אתה מתלהב מהאוטו החדש רק פעם אחת.

מעולה! תודה :D 

 

 

לפני 2 שעות, zaf כתב:

מבלי לפגוע, אתה מגיע מסוזוקי עם גיר רציף, או רובוטי חד-מצמדי, ומנסה ללמוד נהיגה בהתכתבות.

קח עצה שנרמזה כבר על ידי יותר ממשתמש אחד. קודם תשפר את הנהג, אחר כך את הרכב. אתה , לפי דבריך, לא מכיר את נושא הניגה המתקדמת וכבר "רץ" לכיוון של כח והרבה. 

FR ואחיותיה חזקות דיין על מנת להנות מנהיגה נמרצת יותר מאשר כל סוזוקי שתעלה בדעתך. כל "החולשות" הן יחסיות. ולכן אין טעם בדיון על "חלש או חזק" 

 

עצתי לך, אל תדלג על שלבים משום דבר ל 290 כ"ס , תתחיל בשלבים. 

סיפר לך מישהו שעבר מ  208GTI -  עם 200   כ"ס לסיאט לאון 2 ליטר  190 כ"ס ) תקרא שוב את מה שכתב.

 

אתה ממש לא פוגע, אלא להפך, "פוגע" בדיוק בנקודות הנכונות. תשובה מעולה, תודה רבה!

 

לפני 31 דקות, dpat3344 כתב:

גם אני עברתי ממאזדה לרכב של 185 כ"ס, ואני נהנה מאוד ולא מרגיש שחסר לי כוח. בטח שלא בכביש ציבורי.

המאזדה מגיעה לכ150~165 כ"ס (מדובר על מאזדה 3), ה-20 כ"ס עושים את ההבדל?

 

 

 

@פבל, @misterb @GTאי ו @zaf - מה דעתכם על המאזדה 3 החדשה כמתחרה ללאון ? זה רכב מאוד פופולארי אבל לטמעי הפנים שלו דיי "ישן" בהשוואה ללאון, בנוסף, הוא לא נראה "חדיש" במיוחד וגם מבחינת ביצועים הוא לא בשמים.. דעתכם?

 

 

 

 

 

פורסם

מטריקס, מצד אחד אתה מסכים עם הנאמר ועם ההצעות שקיבלת, מצד שני אתה שוב רץ לביצועים.

שאלנו אותך קודם - מה הביצועים שלך?  הצעתנו, שפר את ביצועי הנהיגה שלך לפני הביצועים של האוטו.

 

לענין הרכב. אתה מנסה להשוות מנוע אטמוספרי לרכב מטורבת. (מלשון טורבו) . איך נאמר בפשטות , לא כוחות.  למזדה יש הרבה סוסים בקצה סקלת הסלד ומומנט מירבי שמגיע רק בלחיצה בריאה על הגז (4000! סל"ד)

מנועי הטורבו של הסיאט  יספקו את המומנט (שהוא גבוה יותר) בפחות מחצי הסל"ד. 

  • רעיון טוב! 1

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 


×
×
  • תוכן חדש...