Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

SUV מנצח תמיד ?!


kamashay
שימו לב! השרשור הזה בן 1418 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אבל זה פשוט לא נכון, כי רוב רכבי הSUV בעיקר בארה"ב הם חצי משאיות, ולא הפרש של 200 קילו, שזה גם כך לא זהה ל600,

בנוסף כמו שאמרו מקודם, רכב גבוהה יכול להתפך די בקלות, אחרי שאתה על הצד את זה היה פחות בטיחותי בוודאות.

 

אני אומר שכדאי לקחת את הכתבות האלה בעירבון מוגבל, פשוט להפעיל קצת היגיון ולבדוק סטטיסטיקה של כמות הSUV הגדולים/קטנים, שקטנים זה בכלל טרנד חדש, שבעבר ג'יפון היה רק BIG SIZE.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה ממש מתעקש להתעלם מהעובדות.

נראה לי הגרף הבא אמור לסגור לך את הפינות (נלקח גם הוא מהאתר של ה-IIHS*):

Capture.JPG.282a98580bd99c3c04df538cbfb7a171.JPG

בפשטות - ג'יפון קטן יותר מסוכן מפרייבט מאוד גדול (לא מדובר על משפחתיות שכידוע מכונות בארה"ב compact). בשאר המקרים, בממוצע, ג'יפון (שהוא לא טנדר) בטיחותי יותר.

 

* לגבי לקחת בערבון מוגבל, זה נכון כשזו כתבה בטמקא, אבל כאן מדובר בגוף רציני ולא מסחרי:

ציטוט

The Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) is an independent, nonprofit scientific and educational organization dedicated to reducing the losses — deaths, injuries and property damage — from motor vehicle crashes.

The Highway Loss Data Institute (HLDI) shares and supports this mission through scientific studies of insurance data representing the human and economic losses resulting from the ownership and operation of different types of vehicles and by publishing insurance loss results by vehicle make and model.

שדרך אגב קוטל באופן עקבי SUV-ים עקב פונציאל ההרג שלהם כלפי הולכי רגל ומכוניות קטנות יותר.

 

 

גם לעניין ההתפכויות מתייחס בדף הנ"ל. פחות משליש מההרוגים הם ממקרי התהפכות ומתוכם באופן מפתיע (באמת!) יש יותר הרוגים בפרייבט מאשר בSUV.

אתה מוזמן לקרוא שם עוד פרטים.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, A_lex כתב:

אתה ממש מתעקש להתעלם מהעובדות.

נראה לי הגרף הבא אמור לסגור לך את הפינות (נלקח גם הוא מהאתר של ה-IIHS*):

Capture.JPG.282a98580bd99c3c04df538cbfb7a171.JPG

בפשטות - ג'יפון קטן יותר מסוכן מפרייבט מאוד גדול (לא מדובר על משפחתיות שכידוע מכונות בארה"ב compact). בשאר המקרים, בממוצע, ג'יפון (שהוא לא טנדר) בטיחותי יותר.

 

* לגבי לקחת בערבון מוגבל, זה נכון כשזו כתבה בטמקא, אבל כאן מדובר בגוף רציני ולא מסחרי:

שדרך אגב קוטל באופן עקבי SUV-ים עקב פונציאל ההרג שלהם כלפי הולכי רגל ומכוניות קטנות יותר.

 

 

גם לעניין ההתפכויות מתייחס בדף הנ"ל. פחות משליש מההרוגים הם ממקרי התהפכות ומתוכם באופן מפתיע (באמת!) יש יותר הרוגים בפרייבט מאשר בSUV.

אתה מוזמן לקרוא שם עוד פרטים.

 

המידע הזה הוא ממש לא מדויק, מסיבה אחת פשוטה.

בגרף הזה מראים לך תאונות שכבר התרחשו, ונכון, אין שום ספק שבתאונה ובעיקר חזיתית רכב כבד יותר עדיף.

אבל מה הסיכוי של רכב כבד יותר להיות בתאונה מלכתחילה?

את זה לא רואים פה.

 

אם לדוגמא מתוך מיליון רכבים קטנים 10 אלף עשו תאונות, וברובם היה מוות, נגיד 9 אלף מתו.

ומתוך מיליון רכבים גדולים 100 אלף עשו תאונות ומתו רק אלף אנשים.

 

אז מה תגיד שרכב גדול עדיף פי 9?

 

משום כך אני מסכים עם ה - wildlands2019

 

לפני 19 שעות, wildlands2019 כתב:

אבל זה פשוט לא נכון, כי רוב רכבי הSUV בעיקר בארה"ב הם חצי משאיות, ולא הפרש של 200 קילו, שזה גם כך לא זהה ל600,

בנוסף כמו שאמרו מקודם, רכב גבוהה יכול להתפך די בקלות, אחרי שאתה על הצד את זה היה פחות בטיחותי בוודאות.

 

אני אומר שכדאי לקחת את הכתבות האלה בעירבון מוגבל, פשוט להפעיל קצת היגיון ולבדוק סטטיסטיקה של כמות הSUV הגדולים/קטנים, שקטנים זה בכלל טרנד חדש, שבעבר ג'יפון היה רק BIG SIZE.

 

בארה"ב יש הרבה יותר רכבים גדולים על הכביש מאשר בישראל ובאירופה.

 

אומנם ברכב גדול הסיכוי לשרוד תאונה חזיתית גדולים יותר, אבל גם הסיכויים להיות בתאונה גדולים יותר.

מה עדיף לשרוד תאונה או למנוע תאונה? 

 

בכל מקרה הפקטור הכי גדול בתאונה זה לא הרכב, לא המשקל ולא הסוג, אלא הנהג.

 

משום כך תמיד צריך לנהוג בזהירות, לא להתעסק בדברים אחרים, ולנהוג פסיבי, אין מקום למשחקי אגו בכביש.

מישהו רוצה לעקוף, תתן לו.

 

בכל מקרה זה המידע שיש לי לאחר מחקר קטן שעשיתי.

אז שאף אחד לא יקח את זה כעובדות או המלצות ויבדוק בעצמו מה הכי טוב לו.

כי בסופו של דבר מדובר בחיי אדם.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, A_lex כתב:

אתה ממש מתעקש להתעלם מהעובדות.

נראה לי הגרף הבא אמור לסגור לך את הפינות (נלקח גם הוא מהאתר של ה-IIHS*):

Capture.JPG.282a98580bd99c3c04df538cbfb7a171.JPG

בפשטות - ג'יפון קטן יותר מסוכן מפרייבט מאוד גדול (לא מדובר על משפחתיות שכידוע מכונות בארה"ב compact). בשאר המקרים, בממוצע, ג'יפון (שהוא לא טנדר) בטיחותי יותר.

 

* לגבי לקחת בערבון מוגבל, זה נכון כשזו כתבה בטמקא, אבל כאן מדובר בגוף רציני ולא מסחרי:

שדרך אגב קוטל באופן עקבי SUV-ים עקב פונציאל ההרג שלהם כלפי הולכי רגל ומכוניות קטנות יותר.

 

 

גם לעניין ההתפכויות מתייחס בדף הנ"ל. פחות משליש מההרוגים הם ממקרי התהפכות ומתוכם באופן מפתיע (באמת!) יש יותר הרוגים בפרייבט מאשר בSUV.

אתה מוזמן לקרוא שם עוד פרטים.

תגיד, איך אתה מסביר את העובדה שברכב פרטי, large לכאורה הרבה יותר מסוכן מ-midsize ומסוכן כמעט כמו small? ואת היחס ב-pickups? או שאתה בוחר לקחת רק את המסקנות שאתה מחפש?

 

יכול להיות שיש משתנים מסבירים נוספים לנתונים האלו? ושהגודל ממש לא קובע? רמז: נסועה בק"מ (הכי א"ב של סטטיסטיקה), יחס הספק/משקל (שיכול לתת אינדיקציה לכמה מהקטגוריה הם רכבי ספורט שנוהגים בהם בצורה מסוכנת), גיל ממוצע של נהגים (שאולי יכול להסביר למה cars large כל כך מסוכן - כי הנהגים לרוב מבוגרים מאוד) ובטח עוד כמה שלא חשבתי עליהם.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השנקל שלי -

א. על הסטטיסטיקה הזו יש להחיל את תפוצת כלי הרכב מהחתכים השונים. אולי יש על כבישי ארה"ב פי 5 יותר רכבי מיני מג'יפים ולכן ישנה הטייה מובנית לרעת המיני?

ב. אני לא מחבב כ"כ את צורת המבחן של Euro NCAP (לא עיינתי יותר מדי באחרים). לבד מאחד, בכל המבחנים שהם מבצעים מאסת הרכב הנבחן משפיעה באופן ישיר על מידת הנזק שתגרם לרכב - בעוד במציאות הנזק הוא, לכל הפחות, סכום שתלוי במאסות שני כלי הרכב המתנגשים (הרכב שתעשה איתו תאונה, בממוצע, יהיה גדול ממיני וקטן מג'יפ). זו הטיה מובנית במבחן שעושה לג'יפים שירות רע.

הם היו צריכים לקחת את הרכב האירופאי הממוצע ולפי מידותיות לתפור מעין רכב ברירת מחדל כדי שידגים בצורה מהימנה תאונה אפשרית באירופה, או מידות של ג'יפ אם רוצים להדגים את המקרים היותר קשים - ולרסק אותו/עליו את כלל כלי הרכב הנבחנים.

במובן הזה זו עוד נקודה, לצערי, לטובת הג'יפים. שכן, בעוד במבחנים של Euro NCAP כלי הרכב ייפגעו בדרך כלל מהמאסה של עצמם (משל עשו תאונה עם ג'יפ זהה להם) - במציאות האירופאית, הרכב הממוצע קטן וקל יותר מג'יפ, מה שאומר שהג'יפ ינזק פחות.

 

המבחן הרלוונטי היחידי שלהם, לטעמי, הוא זה בו ישנו מעין מלבן שמדמה ניגוח של רכב אחר מהצד. רוב התאונות אינן של רכב שמתנגש חזיתית בקיר בטון או של רכב שמסיע עצמו הצידה לתוך עמוד פלדה (זה גם לא אפשרי כ"כ אלא במקרים מיוחדים).

בכלל, הם גם לא בוחנים מקרים נפוצים מאד של תאונה בה אתה עומד ברמזור או בשולי הדרך או סתם באמצע נסיעה ומישהו מתנגש בך. כ"כ הרבה אנשים מתו ונפצעו מתאונות כאלה, שבמבחנים הנ"ל לא מגולמות כלל. גם לא בוחנים התהפכויות.

בנוסף, אם אני יושב במכונית נמוכה ומישהו מתנגש בי מהצד, בין אם המכונית המתנגשת היא מיני, סדאן או ג'יפ - אני יודע שיש סיכוי גבוה מאד לפגיעה ישירה של חזית הרכב המתנגש בגופי, בעוד שבג'יפ אתה יושב גבוה יותר ומשכך ישנו סיכוי נמוך יותר לפגיעת ראש ופגיעה בחלק גוף עליון. בין מאזדה 3 ל-CX-30, על אף שאני מתעב את תרבות הג'יפים במדינה הזו, אבחר בכל יום באחרונה. בעיקר כי אני מעדיף להיות בה אם מתנגשים בי מהצד.

אפשר לשם הקצנה והבהרת הנקודה תמיד לדמיין תאונה בין משאית לבין מכונית רגילה. מיני או אחרת. בהרבה מקרים כאלה נהג המכונית מת ולנהג המשאית לא קרה דבר. זו אמנם הקצנה, וג'יפ בנוי אחר גם, אבל זה מדגים את זה יפה.

ג. להערכתי משקל הרכב לא מהווה פקטור כה חשוב להבחנה מי מהנהגים ייפגע קשה יותר (אפשר לדמיין שתי מכוניות זהות שעומדות להתנגש חזיתית, שלאחת מהן רתום נגרר במשקל חצי טון).
ג'יפים בדר"כ יהיו בעלי מרכב חזק יותר (הם הרי צריכים להציג ציון טוב כשכל המאסה הזו מתנגשת בקיר בטון) והנוסעים בהם ישבו בדר"כ גבוה יותר (מה שיקטין את הסיכוי שלהם לפגיעת ראש ישירה מהרכב המתנגש) ולהערכתי בזה טמון ההבדל והיתרון היחסי שלהם.

לסיכום - הג'יפ במבחנים מתחרה בדר"כ מול המאסה הגדולה מהממוצע שלו ומולה מערכות ההגנה שלו אמורות לתפקד, ולכן כשהוא מתנגש ברכב ממוצע (בעל מרכב חלש משלו וגובה נמוך משלו) - הוא נתון לפגיעה קטנה יותר.

עריכה אחרונה על ידי ...
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק לגבי ההערה הראשונה - המספרים בהיסטוגרמה הזו מתוקננים למספר כלי הרכב הרשומים בכל קטגוריה, כך שעניין מספר כלי הרכב מנוטרל. גורמים אחרים, כמו נסועה, מצבת באזורים שונים, מאפייני נהגים וכו' לא מתוקננים.

 

לגבי מבחני NCAP - הם הולכים ומתקדמים עם השנים, ונוספים להם מבחנים חדשים. ובכל מקרה, מבחני הריסוק מהוים רק שלושה מתך חמשת הכוכבים. עוד שני כוכבים ניתנים על מערכות עזר לנהג. לכן חשוב לקרוא את כל הדו"ח, ולהזהר בהשוואה בין מבחנים משנים שונות, שכן המבחנים והניקוד מתעדכנים פעם בשנתיים.

 

המבחנים האמריקאיים שונים, ואם הם קיימם לגבי דגם מסויים כדאי לקרוא גם אותם. שאר המבחנים די אזוטריים, כי אינם בודקים מספיק דגמים רלוונטיים לנו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1418 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...