Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

SUV מנצח תמיד ?!


kamashay
שימו לב! השרשור הזה בן 1418 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מעוניין לרכוש משפחתית בטיחותית, וחבר יעץ לי - ״בתאונה SUV תמיד ינצח״ אני מבין שזו טענה פשטנית, אבל אולי היא נכונה? האם SUV הוא הרכב הבטיחותי בארוע של תאונה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בכלל בכלל לא.

 

קודם נתחיל מהפקטור שיש כול כך הרבה גורמים שמשפיעים בתאונה זווית הפגיעה עוצמות וכו... בימינו כאשר כמעט כול הרכבים מקבלים 5 כוכבי בטיחות קשה להגיד ש "רכב א' יותר בטוח מב'" כי ההבדל בתוצאות המבחנים (בין רכבים של 5 כוכבים) הוא מאוד סינטטי.

 

לגבי הSUV להם בגלל מרכז הכובד הגבוהה יש נטיה גבוהה יותר להתהפך ולאבד שליטה לכן SUV לא בהכרח בטוח יותר תר.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאו דווקא. הדאסטר של דאצ'יה הוא דוגמה מצויינת למתי לא.

 

למרות זאת, די ברור שיש חשיבות למסה, ושכל רכב מיני, בטיחותי ככל שיהיה, לא ישרוד התנגשות חזיתית בסמי-טריילר.

 

כשמשווים שני רכבים במשקל קרוב (SUV סטנרקטי לא שוקל 2.5 טון), ההפרש בבטיחות הוא שולי עד רנדומלי.

 

בקיצור - קנה רכב שקיבל ציון ריסוק טוב ויש לו הכי הרבה מערכות אקטיביות. כל עוד הקטגוריות קרובות, ההבדל בבטיחות יהיה כנראה מספיק שולי כדי לא להוות פקטור ברכישה.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש תודה - הייתי צריך את ההבהרה הזו - אני אחדד - האם נכון הוא שכמה שרכב בעל מסה גדולה יותר כך הוא בטוח יותר, ואם פשוט קונים SUV מעצם זה שהוא לרוב מאסיבי יותר הוא בטוח יותר? יש למישהו קישור פשוט השוואתי לציוני בטיחות ומבחני ריסוק של רכבים שונים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול כן, מאסה גדולה יותר הופכת רכב לבטיחותי יותר, אבל זה צריך להיות הפרש משמעותי, לא 100 ק"ג לכאן או לשם.

 

רוב ה-suv-ים המודרניים (אלו שהם לא מוכווני שטח) לא יהיו כבדים משמעותית ממשפחתית, ואז ההבדל בבטיחות נובע הרבה יותר מאיך הרכב בנוי ואיזה מערכות בטיחות יש לו והרבה פחות מהמשקל.

 

אפשר למצוא תוצאות מבחני בטיחות (כולל ריסוק) ב-euroncap.com, ויש גם מבחנים אמריקאיים, יפניים אוסטרלים ואחרים, חיפוש קצר בגוגל ייתן לך מה שאתה מחפש.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. יש לשים לב שדירוג מבחני הריסוק הוא ביחס לאותה קטגוריה. כלומר ציון של 70 בקטגוריית SUV לא שווה ל-70 בקטגוריית משפחתית קומפקטית.

2. הפרש המשקלים יכול להיות לא קטן. לא עשיתי סטטיסטיקה אבל לתחושתי משקל SUV בינוני הוא באיזור ה1500+, ואילו משפחתית (לא היברידית) ממוצעת בין 1200 ל1300 ק"ג. זה כ-20% הפרש.

 

זה כמובן לא אוטומטי שSUV יהיה בטוח ממשפחתית, אבל אם אפשר לקחת SUV מבלי לוותר על מע' בטיחות ומבלי לרדת בציון מבחן ריסוק לעומת משפחתית, אני משוכנע שהSUV יהיה בטיחותי יותר ברוב המוחלט של המקרים.

 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק לגבי המבחנים האירופיים. במבחנים האמריקאיים המסה נכנסת לניקוד, ולכן רכבים שאנו מכנים "משפחתיים" לעולם יקבלו דירוג נמוך.

 

יש גם הבדלים בין SUV אירופים ואמריקאיים - חלק גדול מהאמריקאיים נגזרים ממשאיות ולכן נוטים למשל להתהפך.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאו דווקא. האירופים, למשל, לא בודקים עמידות להתהפכות. האמריקאים כן. אם ה-SUV נוטה להתהפך הוא יהיה בעיייתי, אבל ה-EuroNCAP לא יזהה זאת.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, kamashay כתב:

אז הטענה כן נכונה בסופו של דבר - מי שידו משגת ל SUV במקום משפחתית עבור צרכים דומים (שאינם נסיעות בשטח) כן יהיה בטוח יותר על הכביש.

 

תלוי למה משווים אם אתה משווה SUV למיני אז כן. אם אתה משווה "בטיחות לשקל" לרוב במחיר של ג'יפון נמכרות משפחתיות מנהלים שהן כבדות יותר ולרוב בעלות תכנון בטיחותי עדיף.

 

אני בספק שאופל גרנדלנד יהיה בטיחותי יותר במקרה של תאונה מאופל אינסיגניה. או שברולט טראקס נגד מאליבו או סדרה 3 נגד X1.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למאסת הרכב יש חלק כלשהו בתוצאה סופית, הרי בסופו של דבר היא תיצר אנרגיה קנטית גבוהה יותר, אך היא לא תמיד זו שתכריע,

ואני לא חושב שSUV בפרט תמיד יהיה כבד יותר מרכב משפחתי, אני במקרה בדקתי את זה לא מזמן מול הפוקוס החדשה שרכשתי, והמשקל שלה היה לי קצת לא ברור, שהוא יותר כבד מג'יפונים אחרים,

 

לדוגמא:

משפחתיות:

הפוקוס StLine , שוקלת 1440 ק"ג

מאזדה 3, 1451 ק"ג

 

ג'יפונים:

פיג'ו 2008 , שוקלת 1280 ק"ג

פיג'ו 3008 1.2, שוקלת 1395 ק"ג

פיג'ו 3008 1.6, שוקלת 1505 ק"ג

סקודה קארוק , 1318 ק"ג

 

בקיצור, אין כאן באמת הבדלי משקל משמעותיים בין משפחתית וSUV.

 

ואם מדברים כבר משקל ובטיחות, אני מציע שתבדוק איך הGMC ספארי מתרסקת עם ה2.5 טונות שלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו לא הראשונים לתהות בשאלה זו... אז בבקשה:

SUVs are safer than cars in front crashes, but there is more to the story

 

ציטוטים נבחרים (אשתדל להציג תמונה מאוזנת):

ציטוט

In car vs. SUV head-on crashes, the study found that the odds of death were 7.6 times higher for the car driver than the SUV driver. In crashes where the car had a better front crash-test rating than the SUV did, the car's driver fared a bit better but was still four and a half times more likely to die than the SUV driver.

ציטוט

The researchers concluded that at least for head-on crashes, the vehicle type is more important than the crash-test rating in predicting survival.

 

כמובן שלדירוג הבטיחות עדיין יש חשיבות, אבל כפי שכבר אמרתי אם אפשר גם וגם - עדיף...

ציטוט

the Institute says overall "...a driver of a vehicle rated Good in the moderate [front] overlap test is 46 percent less likely to die in a frontal crash, compared with a driver of a vehicle rated Poor.

ציטוט

Choosing an SUV for safety isn't an automatic win, as their higher center of gravity makes them more prone to rollover, an often fatal event. Electronic stability control (ESC) substantially reduces rollover risk, and we highly recommend it when shopping for a used vehicle

בימינו ESC קיים בכל הרכבים, אבל עדיין הייתי מייחס חשיבות למבחן המוס שבו חלק מהג'יפונים כושלים (זכור לי ראב4 למשל).

 

ולסיכום:

 

ציטוט

Just because a big, heavy vehicle has the advantage in a head-on with a smaller, lighter one, it doesn't mean that lighter vehicles are unsafe.

 

עריכה אחרונה על ידי A_lex
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא חושב שהכתבה הזו שווה את הפקסלים שמשתמשת בהם מהמסך,

 

אני גם קראתי וראיתי סרטונים ביוטיוב, אך רובם מבצעים תאונה חזיתית לא פרופורציונלית, כמו רכב גדול וכבד כמו הקיה סורנטו מול הקיה פורטה המסכנה, עם כל הכבוד זה לא בר השוואה, הסורנטו שוקל כמעט 600 ק"ג יותר,

זה כמו שתלביש חזיתית פיג'ו 2008 בוולוו S90, אני מבטיח לך שה2008 תתפרק הרבה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה המעניינת היא למה בדיוק consumer report קורא SUV. אני לא ממש משוכנע שזו אותה קטגוריה שפות"ש מתייחס אליה.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, wildlands2019 כתב:

לא חושב שהכתבה הזו שווה את הפקסלים שמשתמשת בהם מהמסך,

 

אני גם קראתי וראיתי סרטונים ביוטיוב, אך רובם מבצעים תאונה חזיתית לא פרופורציונלית, כמו רכב גדול וכבד כמו הקיה סורנטו מול הקיה פורטה המסכנה, עם כל הכבוד זה לא בר השוואה, הסורנטו שוקל כמעט 600 ק"ג יותר,

זה כמו שתלביש חזיתית פיג'ו 2008 בוולוו S90, אני מבטיח לך שה2008 תתפרק הרבה יותר.

   אז במאזדה 3 תנגח את ה-CX-5. עדיין הפרש של מעל מאתיים קילו. וב-S90 את הג'יפ הרלוונטי של וולוו (לא בדקתי אבל מנחש שגם שם יהיה פער).

ומעבר למשקל גם לגובה איזורי הקריסה יש חשיבות. הנה כתבה בנושא, הפעם של ה-iihs: 

https://www.iihs.org/topics/vehicle-size-and-weight

 

אני שוב אומר, זה לא גורף ובטוח שיש דוגמאות שמראות מצב הפוך, אבל באופן כללי, אם אפשר גם בטיחותי וגם גבוה וכבד יותר - יותר בטוח.

 

שלא תבין אותי לא נכון - אני נוסע היום על פרייבט רגילה (אפילו האצ'בק), ואם היו מעט ג'יפונים \ ג'יפים על הכביש לכולנו היה בטוח יותר. אבל מכיוון שזה לא המצב, החלטתי שהרכב הבא שלי יהיה ג'יפון, כאשר שיקול הבטיחות הוא אחד המרכיבים בהחלטה זו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1418 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...