Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הונדה סיוויק 2003 מנוע 1600 - הזעת שמן וחשד לסדקים בבלוק (תמונות בפנים)


bagilad
שימו לב! השרשור הזה בן 1565 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

כמו שכתבתי בכותרת, מדובר בהונדה סיוויק עם מנוע 1600 סמ"ק דגם מנוע D16W7. הרכב עבר 153,000 ק"מ, מטופל היטב ובזמן ומשרת אותי נאמנה. לאחרונה בעת בדיקת נוזלים שגרתית שמתי לב להזעת שמן באיזור בלוק המנוע קרוב לחיבור עם הגיר. בדקתי היטב ולא זיהיתי שום נזילה מאטם מכסה שסתומים או מפקק הפלסטיק (גורם ידוע לנזילות שמן בדגם הזה) שנמצא סמוך ל EGR והוחלף לחלק מקורי לפני 3 שנים במסגרת יישור קו לאחר הקנייה. כרגע אין איבוד נוזלים חריג - הרכב צורך בערך ליטר שמן בין טיפול לטיפול ונוסע 8,000-10,000 ק"מ בשנה בממוצע והמנוע לא עבר כל התחממות או טראומה.

 

מצורפות תמונות בהן ניתן לראות את ההזעה לפני שניקיתי את האיזור כדי לנסות לאתר את מקור הנזילה, יש גם תמונה מהיום וקצת קשה לראות אבל האיזור לח משמן.

 

אני רואה משהו דומה לנימים קטנים שאולי מרמזים סדק שמתהווה לו באיזור..אשמח לרעיונות וחוות דעת במיוחד על הסדקים שאולי מתחילים להיווצר ומאותתים לי שכדאי בצער רב להחליף את הרכב בקרוב לפני שיתחילו בעיות.

 

תודה מראש לעונים!

 

לפני ניקוי1.jpgלפני ניקוי2.jpgלפני ניקוי 4.jpgלפני ניקוי 5.jpgלפני ניקוי 3.jpgאחרי ניקוי.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביצקת אלומיניום רואים לעיתים סדקים וזה לא בהכרח מרמז על בעיה.

יש לנקות הייטב את שאריות השמן לחמם את המנוע ולהבדוק בסבלנות מאיפה יוצא השמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן ניראה שזה בחיבור של הראש לבלוק ולא פעם ראשונה שאני ניתקל בזה בהונדות. כל עוד זה לא מחמיר ואיבוד השמן נישאר כמו שהוא מיזערי מאוד כמו במצבך אין מה לגעת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן, האיזור נגיש למבט חזותי והמספר הסידורי של המנוע נמצא ממש שם ונבדק בד"כ בזמן הטסט.

 

אני אמשיך לעקוב ומסכים שאם איבוד השמן הוא מזערי אין מה לגעת..רק לנקות היטב לפני הטסט והמעניין הוא שהרכב דווקא עבר טסט לפני חודשיים בדיוק ללא כל בעיה.

 

החשש הוא יותר מסדק שמתהווה בבלוק ואולי מחמיר לאט לאט..מעניין אם זה מעייפות חומר כי המנוע לא חווה שום טראומת התחממות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1565 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...