Jump to content

bagilad

  • הודעות

    44
  • כאן מאז:

הנקודות של bagilad

נהג חדש

נהג חדש (2/14)

2

מוניטין

  1. כלומר במקרה שלי ברגע שנורת השמן כבתה משמע נשמר לחץ שמן תקין לכל אורך הזמן שהמנוע עבד..
  2. תודה על התשובות המרגיעות מסקרנות אשאל, מהי כמות השמן המינימלית שמתחתיה יכול להגרם נזק למנוע?
  3. שלום לכולם, שנים רבות אני מטפל ברכבים שלי בעצמי ולרוב הכל עובר בשלום. ביום שישי האחרון ביצעתי בפעם הראשונה טיפול קטן לרכב הנ"ל שקניתי לא מזמן. כשהרכבתי את הפילטר החדש מילאתי אותו בשמן (ברכב הזה מיקום הפילטר מאפשר את זה) סגרתי את הכל היטב רק שהפעם חרגתי ממנהגי, ומילאתי את השמן החדש במנוע בעוד הרכב עומד בחלקו הקדמי על הבוקים ולא על הקרקע. עשיתי זאת כי לרכב יש מגן ממתכת על איזור אגן השמן והפילטר וצריך להרכיב אותו חזרה בסוף העבודה ורציתי להמנע מהרמה חוזרת של הרכב וגם כי למדתי לאורך השנים מקריאה כאן ובפורומים אחרים על התופעה ההפוכה שמזיקה לא פחות ונפוצה במיוחד במוסכים והיא מילוי יתר של שמן, לפעמים אפילו חצי ליטר שגורם לנזק למנוע (מחזירי שמן ואטמים) וגם ממנה אני מנסה מאד להמנע. אחרי שמילאתי 3 ליטר שמן חדש מתוך 3.5-3.7 (בספר רכב מופיע 3.5 וברשת 3.7) ליטר מקסימליים הנעתי את הרכב ל 30-60 שניות בערך. נורת לחץ השמן כבתה מיד בהנעה ונשארה כבוייה אבל המדיד היה יבש - סביר להניח בגלל שהרכב היה בשיפוע. כשהורדתי את הרכב לקרקע השלמתי את המפלס החסר ובמחשבה שניה קצת נבהלתי שאולי גרמתי למנוע נזק כי הנעתי אותו עם מעט מידי שמן. האם סביר להניח שנגרם למנוע נזק כלשהו? מאז אני עוקב בדאגה אבל על פניו הוא נשמע כרגיל ונוסע כרגיל. תודה מראש.
  4. היי, אפשר בבקשה את המקט"ים? אני עם אותו הרכב וייתכן שבהמשך אצטרך אותם גם
  5. אכן, האיזור נגיש למבט חזותי והמספר הסידורי של המנוע נמצא ממש שם ונבדק בד"כ בזמן הטסט. אני אמשיך לעקוב ומסכים שאם איבוד השמן הוא מזערי אין מה לגעת..רק לנקות היטב לפני הטסט והמעניין הוא שהרכב דווקא עבר טסט לפני חודשיים בדיוק ללא כל בעיה. החשש הוא יותר מסדק שמתהווה בבלוק ואולי מחמיר לאט לאט..מעניין אם זה מעייפות חומר כי המנוע לא חווה שום טראומת התחממות.
  6. אוקיי, אנסה לעשות את זה. השאלה אם המצב מחייב תיקון או שניתן לחיות עם זה לאורך זמן?
  7. ניקיתי הכי טוב שיכולתי בינתיים, האם יתכן שהוא יוצא מאטם ראש המנוע? לגבי הסדקים, לא זכור לי שהם היו שם קודם לכן..
  8. שלום לכולם, כמו שכתבתי בכותרת, מדובר בהונדה סיוויק עם מנוע 1600 סמ"ק דגם מנוע D16W7. הרכב עבר 153,000 ק"מ, מטופל היטב ובזמן ומשרת אותי נאמנה. לאחרונה בעת בדיקת נוזלים שגרתית שמתי לב להזעת שמן באיזור בלוק המנוע קרוב לחיבור עם הגיר. בדקתי היטב ולא זיהיתי שום נזילה מאטם מכסה שסתומים או מפקק הפלסטיק (גורם ידוע לנזילות שמן בדגם הזה) שנמצא סמוך ל EGR והוחלף לחלק מקורי לפני 3 שנים במסגרת יישור קו לאחר הקנייה. כרגע אין איבוד נוזלים חריג - הרכב צורך בערך ליטר שמן בין טיפול לטיפול ונוסע 8,000-10,000 ק"מ בשנה בממוצע והמנוע לא עבר כל התחממות או טראומה. מצורפות תמונות בהן ניתן לראות את ההזעה לפני שניקיתי את האיזור כדי לנסות לאתר את מקור הנזילה, יש גם תמונה מהיום וקצת קשה לראות אבל האיזור לח משמן. אני רואה משהו דומה לנימים קטנים שאולי מרמזים סדק שמתהווה לו באיזור..אשמח לרעיונות וחוות דעת במיוחד על הסדקים שאולי מתחילים להיווצר ומאותתים לי שכדאי בצער רב להחליף את הרכב בקרוב לפני שיתחילו בעיות. תודה מראש לעונים!
  9. אני רוצה להודות לאסף וללידור היקרים על המקצוענות, הסבלנות והרצון הטוב לעזור לי לבצע טיפול טיימינג מקיף בהונדה CIVIC 2003 שלי. הטיפול שבוצע כלל החלפת רצועת טיימינג מותחן, משאבת מים ,אטם מכסה שסתומים ורצועת אביזרים. קבענו להפגש בשבת אחרי סדרת התכתבויות ושאלות מצידי כדי לוודא שאני קונה את כל החלקים המתאימים, אסף התחיל מיד בעזרת לידור ובעזרתי בעבודת פירוק יעילה וזריזה ותוך שעה קלה הטיימינג היה מפורק לגמרי ובוצעו כיוונונים וסימונים והיינו מוכנים להרכבת החלקים החדשים. אסף הקפיד על כל בורג וכל שלב בעבודת הפירוק ובמיוחד ההרכבה בוצע בסבלנות והשקעה כאילו הוא עובד על הרכב שלו, לאחר קרוב לשעתיים בהם הרכבנו את כל החלקים והרכב היה מוכן להנעה וניקוז אויר ממערכת הקירור. אני תמיד ככ נהנה לראות מדריכים מצולמים עולים לפורום, הפעם היה תענוג להיות חלק מטיפול שכזה ,J שמחתי מאד על הזכות שנפלה בחלקי לעבוד איתכם אסף ולידור! חג שמח ושוב תודה רבה!! גלעד
  10. שלום חברים, יש לי אוטודאטה בגרסה ישנה מעט ולכן לא הצלחתי לוודא מהם החלקים הדרושים לטיפול גדול (120,000) לניסן נוט של אמא שלי דגם מנוע (HR16) מנוע 1.6 שמן גיר - האם נדרש נוזל מקורי של ניסן או 3 DEXRON ? וכן כמה ליטרים נדרשים בהחלפה? פלאגים - לדעתי מעולם לא הוחלפו ברכב, ככל הנראה מדובר בפלאגים אירדיום. מהו הדגם המדוייק והאם נדרש אטם חדש לסעפת היניקה שיש לפרק בעת ההחלפה? לגבי שמן ושאר הפילטרים אני פחות או יותר סגור. אשמח לעזרתכם.
  11. תודה חברים, אני יודע לקרוא את הסימנים על המיכל שנמצא למטה מתחת למצבר.. אמשיך לעקוב ובמידת הצורך אדאג לבצע בדיקת לחץ למערכת.
  12. עצה מחברי הפורום, רכשתי לפני מספר שבועות את הרכב הנ"ל, הרדיאטור המקורי של הרכב נזל מהחלק העליון ולכן הוחלף, אך גם לפני ההחלפה וגם אחריה מיכל העודפים מתרוקן - זאת לאחר שהרכב מתקרר מספר שעות לאחר הנסיעה. אין כל סימנים לנזילה אחרת, אטם או ראש מנוע (חלילה) ושריפת נוזל קירור... העניין המוזר הוא שכשמיכל העודפים מתרוקן (נבדק במשך שבוע) לא חסרים מים ברדיאטור.. הפקק ברדיאטור מקורי שנראה תקין ושלם על פניו. האם זה בהכרח מעיד על תקלה? מה מומלץ לעשות במצב הזה? תודה מראש לעונים
  13. שלום אנשים, היום צצה תקלה מעצבנת ברכב שלי, לפתע חלון הנהג הפסיק לעלות (בעת שימוש במתג הדלת או בעת נעילת הרכב) חשוב לציין שהחלון יורד מצויין עד הסוף ועולה עד האמצע ומשם מתקשה לעלות אלא אם אני עוזר לו עם היד. פירקתי את פנל הדלת, ישנו כיסוי ספוגי מבודד שדבוק לדלת ומכסה את כל המנגנון, הסרתי חלק ממנו והצלחתי להתיז מעט ספריי סיליקון על המסילות אך לא מעבר לכך והדבר עזר לחלון לרדת טוב יותר אך לא לעלות. הצצה באיביי מעלה שיש מנגנון שלם להחלפה כולל מנוע, או רק קיט לתיקון..המנגנון נראה מעט מורכב. למישהו יש ניסיון עם התקלה הנ"ל? כיוון לגורם לתקלה? תודה מראש!
×
×
  • תוכן חדש...