Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כמה כרטיסי אשראי אתם מחזיקים? למה?


sorvall
שימו לב! השרשור הזה בן 1646 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלושה.

אחד חיוב מיידי (Debit).

אחד מקומי עיקרי שמשמש לכל הוראות הקבע / תשלומים בדברים גדולים שישמשו לאורך זמן, ואחד בינלאומי שמשמש בלעדית לקניות ברשת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 75
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

למה בעצם דביט?

יותר נוח לעקוב בגלל שזה מחייב מייד? טריק פסיכולוגי?

 

מעניינת הגישה של כרטיס אחד להוראות קבע - אני מניח שכאשר עושים את ההפרדה, זה מאפשר מעקב יותר נוח ומזהים דיי מהר אם יש חריגה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחזיק 2

אחד של לאומי קארד עד לא מזמן היה שייך ללאומי קארד שהפך להיות MAX.

חסך לי המון כסף בהמון אטרקציות בארץ. כל מני פינוקים 1+1

לסרט

לונה פארק

ספארי

שפיים ועוד.

עכשיו שייך לבנק לאומי גודיז.

היה כמה מבצעים ממש שווים בקיץ וחסכנו המון כסף.

לדוגמה נסענו ל סופרלנד בעלות כניסה של 10 ש"ח לאדם!

 

 

 

כרטיס שני זה ויזה של שופרסל, מסיבה פשוטה שהוא כטיס שני במשפחה ( ללא תשלום)

אבל בתכלס הנוכלים לוקחים איזה 5 שקלים אחרי שנה.

יש לי שם מסגרת גדולה בחינם לכל מני מקרים, תשלומים וגם חנות הטבות נוספת של cal.

 

 

אני בכלל מאמין שצריך לבחור כרטיס אשראי לפי הצריכה והדרישות האישיות של המשפחה.

 

אני מכיר לא מעט אנשים שהופכים את הנקודות של הכרטיס לכרטיסי טיסה, ופעם ב יש להם כרטיס טיסה בחינם.

 

מי שעושה המון קניות בגדים נתקלתי לא מזמן בכרטיס ממש משתלם של

MAX dream card

שמקנה הנחות ממש מעולות ברוב הרשתות.

 

לי מתאים יותר כרגע לנצל את ההטבות באטרקציות בארץ ולכן בינתיים אני עם הכרטיסים הללו, אבל לא פוסל לשנות/ להחליף בעתיד.

טויוטה קורולה ספייס 2019

מאזדה 3 ספיריט 2014 2.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה בעצם דביט?

יותר נוח לעקוב בגלל שזה מחייב מייד? טריק פסיכולוגי?

 

מעניינת הגישה של כרטיס אחד להוראות קבע - אני מניח שכאשר עושים את ההפרדה, זה מאפשר מעקב יותר נוח ומזהים דיי מהר אם יש חריגה.

 

אני לא רואה היגיון בקניית אוכל למשל או תשלום למוניות וכו' בכרטיס אשראי רגיל.

זה פשוט חוסך לי את חוסר הנוחות של ללכת פיזית לכספומט ולמשוך כסף.

לגבי כרטיס אחד להוראות קבע, זה פשוט חוסך לי את העברת הוראות הקבע לכרטיס חדש במקרה שיהיה צורך לבטל את הכרטיס שמשמש לקניות ברשת.

(ויש בזה גם משום הרגל, הוא היה שם עוד לפני הכרטיס הבינלאומי ונשאר שם מאז).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וזה מביא אותי לשאלה שבכותרת, עם כמה כרטיסים אתם מסתובבים? ולמה?

Sent from my MI MAX 3 using Tapatalk

 

לעסק אני מחזיק רק כרטיס אחד והכל עובר דרכו - מחומרי בניין ועד ביטוח לרכב, סולר וכל דבר שקשור אך ורק לעסק או לרכב של העסק.

 

בבית -

 

כ.אשראי אחד עבור כל הוצאות ה"ברזל" של הבית (הוא לא בארנק, הוא בבית תמיד).

 

כ.אשראי אחד נוסף עבור הוצאות הדלק של הרכב בבית.

 

2 כרטיסי אשראי (ישראכרט של רמי לוי + ויזה של שופרסל) - עבור הוצאות האוכל ב-ל-ב-ד של הבית

 

כ.אשראי נוסף אחד משמש אותי רק לקניות באינטרנט (עם דגש על איביי ואליאקספרס)

 

דברים מסויימים, שבחלקם יכולים להיות תחת הוצאות קבועות של הבית (תלוי איך מסתכלים על זה) הכנסתי תחת קטגוריית "ביזבוזים" שמתנהלת אך ורק על ידי כסף מזומן, שזה למעשה הפער בין ההכנסות להוצאות הקבועות - שאני מושך אחת לחודש מהבנק ומחלק אותו ל-4 שבועות בחודש.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

כל העניין הנ"ל נולד אחרי שאימצתי את מודל ניהול התקציב שקראו לו פעם "שיטת המעטפות", שהיה מאוד מיושן ומסורבל בשבילי, ועשיתי לו מעין אינטגרציה שתהיה לי יותר נוחה מבחינת חלוקה ושליטה יותר מדוייקת על ההוצאות - למעשה הפכתי אותו ממעטפות לכרטיסי אשראי עם חלוקה ברורה (בשביל לאפשר מעקב) וכמובן לפני כן ישבתי באופן יסודי על קובץ אקסל ובמשך לא מעט זמן עשיתי לו "פיין-טיונינג" - כי כל הרעיון הוא לקחת את התקציב החודשי (ההכנסה של 2 בני הזוג) ולחלק אותו בצורה נאותה, כולל גמישות מסויימת לבלת"מים.

כל הרעיון בחלוקה לכרטיסי אשראי ובקרה על ההוצאות הוא לוודא שאתה עומד בחלוקת התקציב שהעמדת לכל סעיף בכל חודש (בשיטת המעטפות כשניגמר הכסף במעטפה X עבור אותו X, אתה יודע שהתקציב החודשי לאותו X אזל. עם כרטיסי אשראי העסק הזה יותר נזיל ובגלל זה צריך את הבקרה בשביל לא ללכת לאיבוד).

 

מאז שהתחלתי לעבוד במודל הזה, אני עושה חלוקה בין הוצאות קבועות חודשיות של הבית לבית הוצאות אחרות - ומאז גם התחלתי לחלק את אגרות הרישוי של הרכבים בבית ל-12 תשלומים (בעבר בוצע בתשלום אחד), בדיוק כמו שמשלמים ביטוח או דלק - כי הגעתי למסקנה שאין שום היגיון לשלם את הסכום במכה אחת (מה שיכול ליצור חוסר איזון תקציבי לאותו החודש) אם בסופו של דבר אנחנו עושים את התחשיב של עלויות אחזקת הרכב כ*שנתי* (ואז מחלקים ל 12 חודשים).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי יש אחד עיקרי עם מסגרת גדולה ואחד נוסף לאשתי עם מסגרת יותר קטנה,



היא אחראית על הקניות ושאר לבזבוזים אישיים עד שמצפצף לה. הפיתרון הזה

הוביל לאידליה ביננו וכמעט 0 ויכוחים על כסף.

 

בנוסף יש לנו גם כרטיס אפ. קארד נטען, עלות הטענה (3.5 ש''ח) כרטיס שמשמש לרכישה

במרשתת בלבד ואחרי הרכישה אני מאפס אותו ל 0 (ללא עלות נוספת). בכל זאת יש אתרים

שונים שהאמינות שלהם לא ידועה, לפיכך אני דואג שלא תהיה יתרה בכרטיס. כמו כן משמש

את הבת לרכישות שונות שמפוקחות ע''י ההורים שלה.

 

מזמן לא היינו בחו''ל. כאשר אנו נוסעים אני רוכש ויזה נטען $, וגם מן הסתם אקח איתי

את האפ. קארד לגיבוי.

 

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי yossy

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה בעצם דביט?

יותר נוח לעקוב בגלל שזה מחייב מייד? טריק פסיכולוגי?

 

מעניינת הגישה של כרטיס אחד להוראות קבע - אני מניח שכאשר עושים את ההפרדה, זה מאפשר מעקב יותר נוח ומזהים דיי מהר אם יש חריגה.

אכן טריק פסיכולוגי.

 

אני גם מכיר אנשים שמאמינים ש"אין חבר נאמן מכסף מזומן" - כנראה עדיין לא כייסו אותם, והם אינם מודעים למעקב אחר ההוצאות.

 

מבחינת מעקב - אין לי שום בעיה לעקוב אחר ההוצאות, ממילא נכנס כל יום לחשבון הבנק, אז צריך להוסיף עוד כניסה לחשבון של חברת האשראי. וכנראה שתוך מספר חודשים תקנות בנק ישראל יחייבו הצגת כל כרטיבי האשראי, גם החוץ בנקאיים, בחשבון הבנק.

 

חלוקת תאריכי החיוב על פני החודש יכולה להקל על מי שסובל ממינוס כרוני ויש לו תאיכי זיכוי שונים, למשל אם המשכורת של אחד מבני הזוג נכנסת ב-1 בחודש ושל האחר ב-8 בחודש.

 

לגבי עמלות - בכל פעם שמופיעה עמלה אני מתקשר למוקד של חברת האשראי ותוך מספר דקות העמלה מבוטלת. עמלת ההמרה ממט"ח היא עניין די זניח, בסופו של דבר אם אתה לא משתמש בו לסכומים גדולים אתה מדבר על לא יותר מכמה עשרות ש"ח בשנה, מאות בודדות אם אתה מטייל הרבה בחו"ל. אם מדובר במטבע שאינו דולר ארה"ב או אירו בדרך כלל עמלת ההמרה בכרטיס האשראי נמוכה גם מרכישת מזומנים.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

2 כרטיסים, שניהם של בנק הדואר:

כרטיס דביט, לקניות בארץ ולהוראות הקבע. עמלת ישראכרט לכרטיס - 4.81 ש"ח לחודש.

כרטיס נטען דולרי, לקניות באיביי ובאמזון. נטען להטענה ישירות מחשבון בנק הדואר. העמלה היא 45 ש"ח ל - 3 שנים , כלומר 1.25

ש"ח לחודש. קיימת גם עמלת טעינה של הכרטיס של 1% מסכום הטעינה. שער ההמרה מופיע באתר בזמן הטעינה.

האמת שאין הוצאות אחרות או עמלות לבנק מלבד הנ"ל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלושה.

 

אחד שמאפשר חיוב מידי בלבד, אחד של מועדון צרכנות הוט (חינם) - נותן הנחות ומבצעים, ואחד של ההסתדרות - כנ"ל.

 

אין העדפה לכרטיס מסוים בקניות בחו"ל.

עריכה אחרונה על ידי ramik33
:twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקניות בחו"ל שים לב להבדלים בעמלות ההמרה. הם קטנים, אבל אם ממילא יש לך כרטיסים חבל לבזבז סתם.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחזיק 4 נטו לטיסות לחו"ל - בפועל משתמש באחד.

כשטסים עדיף שיהיה כרטיס אחד או שניים לגיבוי, לא מדבר על טיסות של יומיים שלושה- שבוע כמובן אלא על טיסות ארוכות יותר.

Miata NC

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה בעצם דביט?

יותר נוח לעקוב בגלל שזה מחייב מייד? טריק פסיכולוגי?

 

מעניינת הגישה של כרטיס אחד להוראות קבע - אני מניח שכאשר עושים את ההפרדה, זה מאפשר מעקב יותר נוח ומזהים דיי מהר אם יש חריגה.

 

מספר סיבות:

 

א. הוצאות על בסיס מזומן יחד עם נוחות של כרטיס אשראי (לא צריך לסחוב שטרות, מעקב אחרי הוצאות ועוד)

 

ב. סיבה כלכלית אין אפשרות לשלם בתשלומים שעלולים להצטבר לכדור שלג שיחנוק את תזרים המזומנים ועלול להכניס אדם למעגל של הלוואות ממנו מאוד קשה להשתחרר.

 

ג. דחיית תשלומים שיוצרת אשלייה שיש יותר כסף בחשבון ממה שיש באמת.

 

בכלל כרטיסי אשראי בישראל הם עוף מוזר. בארה"ב כרטיס אשראי הוא כמו הלוואה חוץ בנקאית. מי שלא משלם את המלוא היתרה בכרטיס בסוף החודש מתחיל לצבור ריבית על יתרת החוב. בארץ כרטיס אשראי זה סוג של דחיית תשלום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...