Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנוע PSA 1.2 PureTech השרשור המרוכז לגבי עניין האמינות של רצועת התזמון הטבולה בשמן.


Alkash
מעבר לפיתרון נפתר ע"י אורן שרותי רכב,

פוסטים מומלצים

לפני 19 שעות, yulianx כתב:

אין סיבה להחליף טיימינג כול 50 אלף, אחרת אחזקת הרכב הופכת ליקרה.

גם שמן.

משפט יפה אך נוגע בדיוק בבעיה של המנוע הזה. 

יש סיבה להחליף כל 50000,והיום אנחנו יודעים למה. 

יש סיבה להחליף שמן בתדירות גבוהה וגם כאן אנחנו יודעים למה. 

זה שזה מייקר את אחזקת הרכב זה בטוח, אך כולם מבינים שאנחנו רוצים להאריך את חיי המנוע כמה שיותר, ואין כנראה דרך אחרת לגרום לזה לקרות. 

אז עוד 1500 שקל ב3 שנים לרצועה ועוד 200 שקל בשנה לשמן הם זניחים עבורי לעומת ההוצאות האחרות על הרכב. 

כל אחד והשיקול שלו. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 2.4 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

איך אתה יודע שהרצועה החדשה לא תחזיק 100 אלף?

לפי מה קבעת דווקא 50 אלף?

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין מניעה להחמיר עם הרצועה והשמן. במיוחד לאור ההיסטוריה שלה. זה שהחליפו אותה בחלק משופר לא אומר שאנשים לא יפחדו להשאר עם הרצועה לאורך זמן.

  • רעיון טוב! 1

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 59 דקות, tamir3000 כתב:

משפט יפה אך נוגע בדיוק בבעיה של המנוע הזה. 

יש סיבה להחליף כל 50000,והיום אנחנו יודעים למה. 

יש סיבה להחליף שמן בתדירות גבוהה וגם כאן אנחנו יודעים למה. 

זה שזה מייקר את אחזקת הרכב זה בטוח, אך כולם מבינים שאנחנו רוצים להאריך את חיי המנוע כמה שיותר, ואין כנראה דרך אחרת לגרום לזה לקרות. 

אז עוד 1500 שקל ב3 שנים לרצועה ועוד 200 שקל בשנה לשמן הם זניחים עבורי לעומת ההוצאות האחרות על הרכב. 

כל אחד והשיקול שלו. 

 


אני חושב שצריך להחליט; או שמחליפים שמן בתדירות גבוהה (ואז יוצאים מנקודת הנחה שהרצועה לא תיפגע ותחזיק בקלות 100K ק"מ או יותר), או שעובדים "לפי הספר" ומחליפים את הטיימינג כל 50-60K ק"מ כ"תחזוקה מונעת" (למרות שהדבר הנכון לעשות הוא לשייך את החלפות השמן התכופות ל"תחזוקה מונעת" ולא להחלפה של החלק שעלול להיפגע).
 

  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, Mikelt89 כתב:

טסלה זה רכב עממי, רק בארץ נחשב לרכב יוקרה

זה עממי כמו סדרה 3 או A4

 

לגבי השמן, אם משתמשים בתקן 2297 לא חושב שיש מניעה מלהחליף פעם ב15 או שנה-כמו בכל מנוע אחר.

בקשר לטימינג אני חושב שכדאי אחת ל4 שנים או כ(15*4)60K בתור תחזוקה מונעת, למרות שעם המקט החדש לא סביר שנראה בעיה לפני 100 

עריכה אחרונה על ידי ik3

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טסלה זה לא ב.מ.וו ולא אודי, זה יצרן צעיר שיש לו לא מעט בעיות איכות, כעקרון הדגמים האלה של הגרמניות אכן יחסית עממיים באירופה וארצות הברית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 6.8.2021 בשעה 08:08, Mikelt89 כתב:

טסלה זה רכב עממי, רק בארץ נחשב לרכב יוקרה

 

טסלה מודל 3 לא נחשבת לרכב עממי בשום מקום בעולם. מודל 2 יהיה הרכב "העממי" הראשון של טסלה ויפנה לפלח שוק שקונה מכוניות בתקציב 130-140 אלף. 

 

בתאריך 6.8.2021 בשעה 10:29, מלטבשי כתב:

אין מניעה להחמיר עם הרצועה והשמן. במיוחד לאור ההיסטוריה שלה. זה שהחליפו אותה בחלק משופר לא אומר שאנשים לא יפחדו להשאר עם הרצועה לאורך זמן.

 

בטח שיש מניע והוא נקרא מחיר. לגהץ 2,000 - 2,500 שקל על רצועה כל 50,000 ק"מ (לא כולל שאר התחזוקה) זה לא פרופרציונלי למחיר של המכונית. 

עריכה אחרונה על ידי TaxGuy
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, ronrcz כתב:

טסלה זה לא ב.מ.וו ולא אודי, זה יצרן צעיר שיש לו לא מעט בעיות איכות, כעקרון הדגמים האלה של הגרמניות אכן יחסית עממיים באירופה וארצות הברית.

הם אולי לא, מבחינת מחיר אם תשים לב זה מחיר דומה אם תשווה בין ה3 של טסלה לסדרה 3.

חוץ מזה שזה לא חדש שבתעשיית הרכב ההשוואה בין דגמי טסלה היא לדגמים הפשוטים של במוו או אודי

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, TaxGuy כתב:

בטח שיש מניע והוא נקרא מחיר

אני דיברתי על מניעה. אתה על מניע.

 

ואם כבר מניע של כסף,

1. אני הייתי מעדיף להחליף רצועה על 50-60 אלף ק"מ מאשר להמר על אם הרצועה החדשה תחזיק או לא. לאורך 150 אלף ק"מ יותר זול להחליף רצועה מאשר להחליף או לשפץ מנוע. תשאל חברים פה כמה גובים לובינסקי על החלפת מנוע משופץ (ליצרן יש חוסר במנועים משופצים). במנועים מייבוא לא יודע כמה כדאי לגעת כי מי יודע מה מקבלים. גם המוסכים המומלצים גובים סכום נכבד על שיפוץ מנוע.

2. אם אני רוכש רכב משומש, מחירו כמשומש (ממש בדיחה) לוקח בחשבון הרבה מהסטיגמות (חלקן נכון וחלקן לא). אני כחובב המותג מחכה להזדמנות שלי לקניית רכב במחיר מצחיק ולהחזיק בו כמה שנים

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא 150 אלף ק״מ עד להחלפה, אלא 105 אלף.

בהתחלה הם חשבו שהרצועה תחזיק 165 אלף או 10 שנים. מה שהיה בפועל מוזיל את אחזקת הרכב.

השאלה, האם במורשה יבואן בדיקת הרצועה תהיה חלק משיגרת הטיפולים?

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 32 דקות, מלטבשי כתב:

1. אני הייתי מעדיף להחליף רצועה על 50-60 אלף ק"מ מאשר להמר על אם הרצועה החדשה תחזיק או לא. לאורך 150 אלף ק"מ יותר זול להחליף רצועה מאשר להחליף או לשפץ מנוע. תשאל חברים פה כמה גובים לובינסקי על החלפת מנוע משופץ (ליצרן יש חוסר במנועים משופצים). במנועים מייבוא לא יודע כמה כדאי לגעת כי מי יודע מה מקבלים. גם המוסכים המומלצים גובים סכום נכבד על שיפוץ מנוע.

 

תחילה היצרן אמר שצריך להחליף רצועה כל 160 אלף או 10 שנים. עכשיו היצרן אומר שצריך להחליך רצועה כל 100 אלף או 5 שנים המוקדם מבין השניים. לדעתי היצרן נקט בגישה מספיק מחמירה. אין צורך להקצין עוד יותר ולהחליף רצועה כל 50,000 ק"מ. 

לפני 22 דקות, yulianx כתב:

השאלה, האם במורשה יבואן בדיקת הרצועה תהיה חלק משיגרת הטיפולים?

 

אני לא סומך על מוסך מורשה בשום דבר. לדעתי מדובר בחאפרים שמסתתרים מאחורי הסינר של היבואן + גובים 30-40% פרמיה על הטיפול במורשה. 

עריכה אחרונה על ידי TaxGuy
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 דקות, TaxGuy כתב:

לדעתי היצרן נקט בגישה מספיק מחמירה. אין צורך להקצין עוד יותר ולהחליף רצועה כל 50,000 ק"מ. 

 

אם דעתך נכונה, הרי שבהחלפה הראשונה לאחר 50 אלף ק"מ נראה שהמערכת נקייה והרצועה אינה בלויה מספיק. נוכל להמשיך בפעם הבאה בהחלפה במרווח של 75 אלף (סתם מספר שזרקתי). אבל אם לאחר 50 אלף כבר החלו סימני בלאי, הרי שאתה מציל את המנוע.

 

מדוע היצרן החליט לבצע עדכון מחשב במסגרת הריקול שלו? בגלל ירידת יעילות הבלימה. 

אבל אם נלך לשיטתך, הרצועה החדשה שאינה אמורה להתבלות, לא תוריד מיעילות הבלימה ולכאורה זה מיותר.

דעתי האינה מלומדת, הם יודעים שהרצועה תתבלה ותסתום את המערכת, רק לא יודעים מתי. לכן קיצרו בחצי את מרווח ההחלפה והכניסו עדכון שאמור לשמור על יעילות הבלימה. 

הלוואי שבסוף יוציאו קיט להסבה לשרשרת

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, מלטבשי כתב:

אם דעתך נכונה, הרי שבהחלפה הראשונה לאחר 50 אלף ק"מ נראה שהמערכת נקייה והרצועה אינה בלויה מספיק. נוכל להמשיך בפעם הבאה בהחלפה במרווח של 75 אלף (סתם מספר שזרקתי). אבל אם לאחר 50 אלף כבר החלו סימני בלאי, הרי שאתה מציל את המנוע.

 

רכב שדורש החלפה של רצועת טיימינג כל 50,000 ק"מ זה רכב שאסור לרכוש אותו. נכון לגבי כל הדגמים של פיג'ו/סיטרואן שמבוססים על המנוע הזה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זכור לי שבעבר (שנות ה-2,000) שגרת הטיפולים של PSA בנושא טיימינג בארץ הייתה 3 שנים או 60,000 ק"מ.

 

פרדוקס..

ככל שיותר אנשים לא ירצו לקנות, כך יותר אנשים יקנו את האוטו בגלל VFM.

  • אהבתי 1

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...