Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנוע PSA 1.2 PureTech השרשור המרוכז לגבי עניין האמינות של רצועת התזמון הטבולה בשמן.


Alkash
מעבר לפיתרון נפתר ע"י אורן שרותי רכב,

פוסטים מומלצים

GOSSER, אתה אכן צודק אם כי צריך להסתכל על התמונה באופן אובייקטיבי, גם יבואנים אחרים לא יצאו מגדרם לטפל או לסייע במקרה של תקלות "אופייניות" ובכלל, חלקם נאלצו לספוג פסקי דין בתביעות אישיות או ייצוגיות ויכול להיות שגם ללקוח הישראלי שלפעמים איננו מן הנוחים והישרים בעולם יש תרומה מסוימת ליחס הזה.

במקרה הקונקרטי גם אני סבור שלובינסקי היו יכולים לשקף יותר את המידע, ליזום יותר ובמיוחד באותם מקרים שאינם נופלים בגדר הריקול אך סמוכים בזמני הייצור ומנגד, צריך לזכור שהאחריות כאן ארוכה (5 שנים) ושלא רצוי שאיזה מתלמד במוסך יפרק לנו חצי מנוע במקרה שאיננו באמת מצדיק זאת...

 

 

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 2.3 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 51 דקות, spidrman כתב:

בחיי שאינני מבין מה הביג דיל...

רוב הפיורטקים מסיימים את חייהם בתאונה או מסיבה אחרת-בדיוק כמו מיליוני הרכבים האחרים...

אז מחליפים רצועת תזמון פעם ב-60 עד 80 אלף ק"מ.. מה קרה? 

כך היה נהוג ברכבים הכי אמינים עם רצועות גומי מאז ומתמיד...

אז מה? טויוטה היברידית זה חרא שלא נוגעים בו כי פעם ב7-8 שנים מחליפים סוללה שעולה כמו 4 רצועות תזמון..?

אתם חושבים שבמוסכים של קיה ויונדאי, הונדה סוזוקי אין עבודה? אנשים לא משאירים שם אלפי שקלים על תקלות? אין תקלות מאופיינות וחוזרות?

כל הרכבים הרובוטיים שמציפים את הכבישים הם משהו שלא נוגעים בו כי יש היתכנות לתקלה יקרה?

94 עמודי שרשור, וואלה נסחפנו, נראה לי שאנחנו מחפשים ממה להילחץ וקצת מחפשים הצדקה למה צרפתי זה חרא... זה לא.

גילוי נאות-בעלים מרוצה מאד של קקטוס 2018.

 

כי לא כולם גולשים כאן בפורום וזו תקלה שיכולה להשבית מנוע? מספיק ביג דיל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@spidrman

1. אני לא מתכוון להרים כל מכונת פיורטק ולהחליף לה שמן כדי לבדוק אם יש שבבים על המסנן

2. רוב הדגמים האלה אוכלים שמן בכמויות בגלל התקלה הזו חלקם ברמה פשוט לא הגיונית

3. חלק גדול מאוד עוברים החלפת מנוע כמה פעמים בעודם חדשים

4. ידוע לי שיש חלק קטן שמודעים לתקלה וטפלו בה כראוי, אבל הכמות שלהם כל כך קטנה שעדיף לחפש מי אשם בקורונה.

 

אז למה לי להכניס ראש בריא למיטה חולה,

הקיה ויונדאי האלה יסעו בוודאות בלי כאב ראש בכלל, כן יצטרכו יותר דלק, וכאן זה מסתכם, עדיף מהתעסקות עם המנוע של PSA על בסיס יומי,

 

למען הסר ספק, אין לי בעיה עם המותג, להפך אני מאוד אוהב את המכוניות שלו, ואפילו מתישהו כנראה אקנה לי 3008 1.6 טורבו, אך ל1.2 הזה קשה מאוד להתקרב.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש קטגרויות וטווח מחירים מסוים שלצרפתיות יש יתרון בביצועים, נוחות ומחיר רכישה.

ולדגמים אחרים אין פיתרון או פתרון אמין אבל פחות מזמין.

זאת הסיבה שרכשתי קקטוס.

  • רעיון טוב! 2

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, wildlands2019 כתב:

@spidrman

1. אני לא מתכוון להרים כל מכונת פיורטק ולהחליף לה שמן כדי לבדוק אם יש שבבים על המסנן

2. רוב הדגמים האלה אוכלים שמן בכמויות בגלל התקלה הזו חלקם ברמה פשוט לא הגיונית

3. חלק גדול מאוד עוברים החלפת מנוע כמה פעמים בעודם חדשים

4. ידוע לי שיש חלק קטן שמודעים לתקלה וטפלו בה כראוי, אבל הכמות שלהם כל כך קטנה שעדיף לחפש מי אשם בקורונה.

 

אז למה לי להכניס ראש בריא למיטה חולה,

הקיה ויונדאי האלה יסעו בוודאות בלי כאב ראש בכלל, כן יצטרכו יותר דלק, וכאן זה מסתכם, עדיף מהתעסקות עם המנוע של PSA על בסיס יומי,

 

למען הסר ספק, אין לי בעיה עם המותג, להפך אני מאוד אוהב את המכוניות שלו, ואפילו מתישהו כנראה אקנה לי 3008 1.6 טורבו, אך ל1.2 הזה קשה מאוד להתקרב.

 

זה בדיוק מה שבאתי להגיד,יש לך מספיק אופציות הנעה ברכבים של פיגו , ה1.6 בנזין המעולה,הדיזל,החשמלי,אם אתה לא שלם עם ה1.2 יש מספיק אופציות טובות מאד שמשלימות מערכת הנעה מצויינת עם גיר פלאנטרי 8 הילוכים.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לא יקרה כלום אם לא תקנה פז'ו. יש מספיק דברים נחמדים אחרים. ואפילו היצרן ממשיך למכור לא רע את המכוניות שלו, כולן אגב גם עם המנוע הזה ( אולי למעט 508 ) וכבר קרוב ל 10 שנים. אולי בכל זאת השד פחות נורא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
בתאריך 22.9.2021 בשעה 21:41, daniel.asu כתב:

תלוי מתי יוצר המנוע. במרץ 2017 הוחלפה הרצועה מהמתפוררת לחדשה, אז כל מנוע חדש יותר אמור להגיע איתה. עם זאת, ייתכן שהרכב עלה לכביש גם אחרי 2017 אבל המנוע שלו יוצר לפני, ועל כן הוא לא נכלל בריקול (שמכסה רכבים עד 2017 אם אני זוכר נכון), למרות שהרצועה ישנה יותר.

איזה רכב ושנתון יש לך?

הרכב שלי עלה לכביש במרץ 2018. תאריך ייצור המנוע לפי הלינק בשרשור הוא 28.3.2017. ניתן לדעת מזה אם הרצועה חדשה או לא? כרגע על 80000 ק״מ. כדאי כבר להחליף? הרכב (C3) עדיין באחריות יבואן לעוד שנה וחצי. להחליף במורשה יבואן? לנסוע למרכז בשביל זה? לא עלולות להיות בעיות עם היבואן בכל המוגע לאחריות אם לא אטפל ״אצלו״?

בתאריך 23.9.2021 בשעה 08:26, FixTrics כתב:

כדי למצוא את יום ייצור הרכב יש מדבקה בדלת הנהג , סימנתי איך זה נראה אצלי, תקח את 5 הספרות הראשונות שהדגשתי ותשים באתר:http://www.citroen-ds-id.com/gen/Gen_Organr.html , אצלי אני מקבל שתאריך הייצור 10.07.17 , ובכל זאת התפוררה אצלי הרצועה ברגע שהמנוע עבר 100000 קמ. הריקול נקבע לפי מה שהיצרן קבע, הוא החליט שדגמים מסויימים כן ואחרים לא, אני ניסיתי לדבר מול מחלקת השירות של היבואן אבל ברגע שאתה לא נמצא בריקול אם הרצועה התפוררה לדעתם זה באשמתך, לא שמת שמן מתאים או איחרת בטיפול. אני חושב שפשוט הרצועות האלה מתפוררות, בדגמים החדשים פחות והן מחזיקות יותר אבל בסופו של דבר גם הן נהרסות,  מקווה שהתביעה הייצוגית תצליח ושהמהנדס שתכנן את המנוע הזה בתור עונש ינקה משאבות שמן סתומות למחייתו כל חייו.

1630658259488.jpg

התאריכים בלינק הזה נראים קצת מוזרים. גם הדגמים החדישים יותר בכלל לא מוזכרים כאן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

ככלל, האחריות לא נפגעת מכל טיפול מחוץ לרשת היבואן, בתנאי שהטיפול עומד בסטנדרט של היצרן (יש לקבל קבלה מפורטת עם מקטים של כל החלקים כהוכחה).

עם זאת, הטיפול בחוץ כן עלול לפגוע ברצון הטוב של היבואן לבוא לקראתך, אם ישתבש משהו שלא במסגרת האחריות בעתיד. צריך לזכור אבל שזו רק טובה בפוטנציה שהיבואן אולי יעשה לך אם תטפל רק אצלו. האם זה מצדיק את הפער במחיר בין היבואן לבין מוסכים מומחים? על זה רק אתה תוכל לענות לעצמך.

זאת ועוד, גם אם תחליף מחוץ לרשת היבואן - אני לא בטוח שהם יידעו מזה והאם זה יהיה רלוונטי גם לרצון הטוב (בהנחה שהטיפולים התקופתיים קורים אצל היבואן גם כך).

לגבי ביצוע ההחלפה - נשמע שהמנוע שלך ממש על הגבול. אישית, הייתי מחליף רק בשביל הראש השקט. ואם הייתי עושה את זה אצל היבואן - הייתי ממש מנסה לשבת להם בגרון כדי לקבל מחיר יותר טוב מההצעה הראשונית, ורק אז מחליט האם הפער בינם לבין המוסכים המומלצים מצדיק את עצמו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ללא ספק הייתי בודק את מצב הרצועה, ולהחליף במקרה הצורך, וכך להיות עם ראש שקט.

תבדוק את פער המחירים, במוסך כמו גבע/אורן שירותי רכב זה עולה בערך אלפיים שקל.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי מוסיף גם לפרק אגן שמן ולבדוק שהכל בסדר בגיזרה הזו . זה קצת מייקר את הטיפול אבל אם כבר שקט נפשי אז עד הסוף

  • רעיון טוב! 1

Casper כתב: "היום יום שני בשבוע. זהו יום הרביעי במספרו שלא נגעתי באוטו.ורק מהמחשבה הזאת עולה אצלי לחץ דם.נראה לי שאלך להחליף ריחן." :roflmao: 30.1.2006 פורום VAG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את האגן כדאי לפרק במקרה ורואים שהרצועה לא במצב 100% תקין. מקרה נוסף, כאשר ידוע שהחליפו רצועה בעקבות מצבה, אבל לא פתחו לנקות את המערכת כמו שצריך.

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 4.10.2021 בשעה 06:30, yulianx כתב:

ללא ספק הייתי בודק את מצב הרצועה, ולהחליף במקרה הצורך, וכך להיות עם ראש שקט.

תבדוק את פער המחירים, במוסך כמו גבע/אורן שירותי רכב זה עולה בערך אלפיים שקל.

לפני הקנייה התייעצתי עם מנהל השירות במוסך היבואן שטיפל לי ב-C4. הוא אמר לי שבעניין הרצועה והריקול הם רק מודדים את הרוחב שלה. האם הבדיקה הזו מספיקה? הבנתי מהטון שהם לא רואים בזה סיפור גדול. האם במוסך יבואן יוכלו לראות אם זו הרצועה המקורית או המשופרת או שהמכונאי המקרי שייפול על האוטו שלי ימדוד רוחב וישלח אותי לדרכי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא מעניין את המוסך אם הרצועה חדשה או ישנה, רק לפי הרוחב, היו מקרים שהרצועה לא הוחלפה, אך זמן קצר לאחר מכן התחילה להתפורר.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, Renaultrap כתב:

לפני הקנייה התייעצתי עם מנהל השירות במוסך היבואן שטיפל לי ב-C4. הוא אמר לי שבעניין הרצועה והריקול הם רק מודדים את הרוחב שלה. האם הבדיקה הזו מספיקה? הבנתי מהטון שהם לא רואים בזה סיפור גדול. האם במוסך יבואן יוכלו לראות אם זו הרצועה המקורית או המשופרת או שהמכונאי המקרי שייפול על האוטו שלי ימדוד רוחב וישלח אותי לדרכי?

הבדיקה הזו חד משמעית לא מספיקה ובגדול שווה לת*ת (כאילו לא לגמרי כי כן יצליחו לעלות על רצועות שכבר במצב מחפיר). הם אכן לא רואים בזה סיפור גדול כבר 3 שנים על אף רכבים הלך להם המנוע בגלל זה, נקווה שיצא משהו מהתביעה הייצוגית ובהקדם.

הכל לכאורה כמובן.

 

נכון ללפני שנה גבע הציעו בדיקה של הרצועה כולל פתיחת אגן שמן, שווה לבדוק אם עדיין רלוונטי

עריכה אחרונה על ידי Blaz00r
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוצע ריקול.
לעיונכם רשימה במה שהוחלף, היה קשה מאד להוציא פירוט של הטיפול מהמוסך.
יצוין כי המנוע הוחלף במסגרת האחריות לאחד חדש ב2018 לפני 50 אלף קילומטר.

מישהו יכול לשפוך קצת אור על החלקים ואם הרצועה היא מהמהדורה האחרונה (הגיל השלישי).

 

244150210_425064109217175_1933636325256244100_n.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...