Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2764 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

סקודה רומסטר 2010, 1200 סמ"ק.

בשבועיים האחרונים הופיעה לי תקלה P0068 בליווי נורות בקרת יציבות ולחץ אוויר. מקריאה ברשת התקלה נובעת מחיישן MAF לא תקין, מצערת מלוכלכת, או דליפת ואקום.

הנורות לא נדלקות שוב בפעם הבאה שאני מניע את הרכב, והתקלה מופיעה אקראית פעם בכמה ימים (בעיקר כשהמנוע חם).

השאלה שלי היא - במידה ואחד מהם הוא אכן הגורם לתקלה, מדוע היא לא מופיעה באופן קבוע? הרי אם החיישן מקולקל, אז הוא לא מקולקל כל הזמן? המצערת לא מנקה את עצמה, וצינור האוויר לא נאטם שוב בלילה.

אשמח לקבל הסבר.

 

P0068.png

P0068_2.jpg

פורסם (נערך)

המחשב מחליט אם יש או אין תקלה על פי קרטריונים וערכי סף שהיצרן הגדיר.

במצב גבולי, לדוגמא דליפה מאוד קטנה, או חיישן מלוכלך אבל שמיש, או מצערת מלוכלכת אבל לא קטסטרופה, יתכן שישנה חריגה מערכי הסף של היצרן בסיטואציות מסויימות אבל לא כל הזמן. וזה מה שאתה מקבל.

 

אני הייתי מתחיל מלוודא שהצנרת יניקה שלמה, לאחר מכן הייתי מבצע ניקוי מצערת יסודי, ורק אם כל זה לא עוזר הייתי נוגע בmaf. בנוסף שווה לוודא שהדיאפרגמה של הנשם, שנמצא על מכסה השסתומים, שלמה.

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

פורסם

עדיין שום חיישן לא מקולקל וייתכן שהוא רק מזייף אך לא בערכים גבוהים מספיק כדי להדליק נורת תקלה באופן קבוע. אם אין תופעות נילוות אז או שתחכה שיהיו או שתחכה שהנורה תדלק קבוע או שתתחיל בניקוי יסודי למצערת ואיפוס התקלה ותעקוב.

פורסם
אני הייתי מתחיל מלוודא שהצנרת יניקה שלמה, לאחר מכן הייתי מבצע ניקוי מצערת יסודי, ורק אם כל זה לא עוזר הייתי נוגע בmaf. בנוסף שווה לוודא שהדיאפרגמה של הנשם, שנמצא על מכסה השסתומים, שלמה.

 

או שתתחיל בניקוי יסודי למצערת ואיפוס התקלה ותעקוב.

 

לדעתי, מה שאתם מציעים בעיקר לעשות היה גורם לתקלה להופיע באופן קבוע. בגלל שהתקלה מופיעה ונעלמת אני הולך יותר בכיוון של חיישן מזייף.

פורסם
לדעתי, מה שאתם מציעים בעיקר לעשות היה גורם לתקלה להופיע באופן קבוע. בגלל שהתקלה מופיעה ונעלמת אני הולך יותר בכיוון של חיישן מזייף.

 

מניסיון אתה טועה.

לפני פחות חודש עשיתי ניקוי מצערת למזדה 2 שהייתה מופיעה אצלה תקלת תערובת עשירה בסרק, יום כן יום לא יום למה לא..

לאחר הניקוי שקט תעשייתי. אגב תקלה מוכרת בדגם הזה.

 

במקרה של הוואגית של פות"ש הייתי מתחיל דווקא עם בדיקת מנגנון הPCV שעל מכסה השסתומים, הידוע לשימצה בדגמים הללו.

יום טוב גם לך

פורסם

אם הדיאפרגמה של מערכת הpcv פגומה, נכנס אויר לא מדוד מחלל גל הארכובה לסעפת היניקה.

תעשה בדיקה פשוטה, פתח מכסה מילוי שמן או תוציא מדיד בזמן שהמנוע בסרק. אם אתה מרגיש יניקת אויר מהפתחים הללו, והצליל של המנוע משתנה משמעותית, יש לך בעיה בpcv.

יום טוב גם לך

פורסם
אם הדיאפרגמה של מערכת הpcv פגומה, נכנס אויר לא מדוד מחלל גל הארכובה לסעפת היניקה.

תעשה בדיקה פשוטה, פתח מכסה מילוי שמן או תוציא מדיד בזמן שהמנוע בסרק. אם אתה מרגיש יניקת אויר מהפתחים הללו, והצליל של המנוע משתנה משמעותית, יש לך בעיה בpcv.

 

עידכון מיום רביעי:

בבדיקה שעשיתי לא היו הסימפטומים שתיארת.

נסעתי למוסך (שם גם נדלקה נורת check engine כתומה) ובוצע ניקוי מצערת.

מאז נראה שהכל בסדר.

שאלת המשך: האם המצב הזה תקין? נראה כמו שמן טרי שהשפריץ החוצה.

 

20181202_082801_HDR.jpg

×
×
  • תוכן חדש...