Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2860 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
נתיכים ברכב הם תמיד עם מקדם של 30-50% מהזרם של הצרכן.

ביונדאי גטס הנתיך הוא 20 אמפר.

הנתיך בשברולט ספארק החדשה הוא 15 אמפר.

הנתיל בסיטרואן C4 דור ראשון הוא 30 אמפר.

אם הנתיך לא יכול לעמוד בעומס, אז הוא יתפרק. ההחלפה של נתיך מאוד פשוטה.

פורסם
נכון, לכן לדעתי 9-10 אמפר אפשר למשוך...למה אתה אומר שרק 5 לאורך זמן?

מניסיון, חוטים שרופים מקצה לקצה, נזק של אלפי שקלים לשחזר או להחליף צמת חשמל מתחת לדשבורד, בגלל לדוגמה, שואב אבק שהיה בשימוש של חצי שעה או אולי יותר.

השואב היה לדעתי משהו כמו 10A.

די נדיר אבל נתקלתי יותר מפעם אחת.

פות"ש רוצה לשם 6A, נראה לי בסדר אבל כדי לדעת שזה צרכן שעומד על הזרם הזה לאורך זמן לא מתחיל לצרוך יותר תוך כדי שימוש ממושך.

 

ביונדאי גטס הנתיך הוא 20 אמפר.

הנתיך בשברולט ספארק החדשה הוא 15 אמפר.

הנתיל בסיטרואן C4 דור ראשון הוא 30 אמפר.

אם הנתיך לא יכול לעמוד בעומס, אז הוא יתפרק. ההחלפה של נתיך מאוד פשוטה.

הלוואי שנתיכים ברכב היו נשרפים כל פעם שהזרם מגיע קרוב לערך הנקוב עליהם ובאותו רגע... היו נחסכים רכבים שרופים ונזקים יקרים.

פורסם (נערך)
ביונדאי גטס הנתיך הוא 20 אמפר.

הנתיך בשברולט ספארק החדשה הוא 15 אמפר.

הנתיל בסיטרואן C4 דור ראשון הוא 30 אמפר.

אם הנתיך לא יכול לעמוד בעומס, אז הוא יתפרק. ההחלפה של נתיך מאוד פשוטה.

אל תסתמך על הערך הנומינלי של הפיוז בכדי לקבוע כמה זרם מותר לצרוך משקע המצית או משקע מתח נוסף הקיים ברכבים מסויימים.

 

ברכבים שבהם ערך הפיוז הוא 20-30 אמפר בדרך כלל מחוברים אל הפיוז שני שקעים במקביל כאשר אחד שקע המצית והשני שקע ACC.

 

תמיד לבדוק בספר הרכב מהו הזרם המקסימלי שניתן לצרוך מכול שקע בנפרד.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם
הוספת אחלה הסבר על אופן הפועלה של האלטרנטור דרך הקישור. אבל השם אלטרנטור הוא גנרטור חשמלי לרכב. אין לי מושג מדוע באנגלית ובעברית יש הגדרה מיוחדת לאלטרנטור ברכב, כי לפי תרגום (דרך גוגל תרגום) ברוסית אין מושג כזה אלטרנטור.

גנרטור = מכונה חשמלית שמפיקה אנרגיה חשמלית מאנרגיה מכנית (מסיבובי המנוע). מנוע חשמלי = מכונה חשמלית שמפיקה אנרגיה מכנית מאנרגיה חשמלית (כמו סטארטר).

בנוסף להסבר בקישור על אופן השימוש באלטרנטור, האלטרנטורים בעשרונים האחרונים, הם גנרטור סינכרוני קטנים תלת פאזים. בעבר הרחוק מאוד האלטרנטורים של הרכב היו גנרטורים DC. הפסיקו ליצר כי היה מאוד קשה ליצר את האלטרנטורים הללו.

 

 

בכל ספר רכב שאני קראתי, יש טבלת פיוזים ששם כתוב את גודל הפיוז. בנוסף אפשר למצוא את מיקום וגודלו של הפיוז דרך גוגל.

 

1. ניסית לקרוא קודם את מה שרשמתי? אני אצטט שוב לנוחיות: "אלטרנטור וגנרטור, זה אותו הדבר רק בתצורה שונה ואופן עבודה שונה" אממ... DUDE? כאילו... השם עצמו של האלטרנטור מרמז על אופן הפעולה שלו.

עוד ציטוט ממה שכתבתי, דווקא אחד הטובים, רגע: "שניהם מספקים ומייצרים חשמל אך עושים זאת באופן שונה"

 

2. לא קראת נכון את המשפט (אשמתי) פשוט ואת ההמשכיות שלו, אני אצטט שוב: "אם זה מסקרן אותך וזה לא רשום בשום מקום ולא בספר רכב או בתיאור הפיוזים, תסתכל פיזית על הפיוז." והכוונה הייתה בנשימה אחת, במידה והבחור לא מוצא בספר הרכב או לא מוצא שום הסבר, שיציץ פיזית על הפיוז כמה רשום, מאוד פשוט.

 

 

אתה בחור טוב בסה"כ, מתרגש הרבה. :wink:

×
×
  • תוכן חדש...