Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2859 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כפי שנכתב, יש רכבים עם 10A ויש עם 15A וכן הלאה, תלוי ברכב.

אם זה מסקרן אותך וזה לא רשום בשום מקום ולא בספר רכב או בתיאור הפיוזים, תסתכל פיזית על הפיוז.

 

לגבי מטען, אם אתה מתכוון למטען פלאפונים משודרג או מהיר וכו' בעל מספר פורטים (סתם מנחש) אז לרוב מה שהם נותנים ביציאה זה לא מה שהם מבקשים בכניסה כיוון שהם ממירים מ 12 ל 5 וולט.

רשום על המוצר כמה A הוא צריך, בכללי INPUT OUTPUT, רשום על המכשיר אם זה המקרה כן, סתם מתוך ניחוש.

פורסם
כפי שנכתב, יש רכבים עם 10A ויש עם 15A וכן הלאה, תלוי ברכב.

אם זה מסקרן אותך וזה לא רשום בשום מקום ולא בספר רכב או בתיאור הפיוזים, תסתכל פיזית על הפיוז.

 

לגבי מטען, אם אתה מתכוון למטען פלאפונים משודרג או מהיר וכו' בעל מספר פורטים (סתם מנחש) אז לרוב מה שהם נותנים ביציאה זה לא מה שהם מבקשים בכניסה כיוון שהם ממירים מ 12 ל 5 וולט.

רשום על המוצר כמה A הוא צריך, בכללי INPUT OUTPUT, רשום על המכשיר אם זה המקרה כן, סתם מתוך ניחוש.

 

יש לי מטען לסוללה של מחשב שצריך input של 10A.

 

שאלה נוספת לידע כללי :

ברגע שהרכב מונע, האם החשמל זורם מהמצבר או מהגנרטור שיש לרכב ?

האם אני יוצר איזשהוא בלאי או מקצר את חייו של המצבר בצורה כלשהיא ?

פורסם

אין ברכב גנרטור.

יש אלטרנטור שתפקידו להטעין את המצבר בזמן שהרכב מונע והמצבר נותן את המתח לרכב כלומר החשמל יגיע מהמצבר.

בקשר לבלאי לא הייתי כל כך דואג ישבו עליו מהנדסים ותיכננו כל פרט קטן אז לא הייתי דואג מזה יותר מדי.

פורסם

אלטרנטור וגנרטור, זה אותו הדבר רק בתצורה שונה ואופן עבודה שונה, זה הכל (אלטרנטור יעיל יותר מגנרטור למשל).

שניהם מספקים ומייצרים חשמל אך עושים זאת באופן שונה והרמז לכך הוא בשם עצמו "אלטרנטור".

מצאתי משהו קטן שאולי יוכל להסביר בעברית קצת יותר טוב ובאופן פשוט יותר:

 

https://davidson.weizmann.ac.il/online/askexpert/technology/%D7%94%D7%90%D7%9D-%D7%99%D7%A9-%D7%94%D7%91%D7%93%D7%9C-%D7%91%D7%99%D7%9F-%D7%90%D7%9C%D7%98%D7%A8%D7%A0%D7%98%D7%95%D7%A8-%D7%95%D7%92%D7%A0%D7%A8%D7%98%D7%95%D7%A8-%D7%92%D7%9C

פורסם
אין ברכב גנרטור. - לא קיים שום הבדל בין גנרטור לאלטרנטור.

יש אלטרנטור שתפקידו להטעין את המצבר בזמן שהרכב מונע והמצבר נותן את המתח לרכב כלומר החשמל יגיע מהמצבר.

מה זה השטויות האלה ?

איזה כייף לי :)

פורסם
יש לי מטען לסוללה של מחשב שצריך input של 10A.

 

שאלה נוספת לידע כללי :

ברגע שהרכב מונע, האם החשמל זורם מהמצבר או מהגנרטור שיש לרכב ?

האם אני יוצר איזשהוא בלאי או מקצר את חייו של המצבר בצורה כלשהיא ?

אינני מבין את מה שכתבת "יש לי מטען לסוללה של מחשב שצריך input של 10A."

 

צלם את המדבקה עם הנתונים הרלוונטים.

איזה כייף לי :)

פורסם

כשהמנוע פועל כל צריכת החשמל של הרכב מסופקת על ידי האלטרנטור שגם טוען את המצבר.

 

 

רק במצב מאוד ספציפי של נסיעה מאוד איטית + כל הצרכנים האפשריים פועלים - מזגן, רדיו, אורות, חימום שמשות וכיסאות וכו' - מה שמספק האלטרנטור בסיבובי סרק יכול לא להספיק ואז תהיה צריכה מהמצבר. במכוניות מודרניות במצב הנ"ל מחשב מנוע יעלה מעט את סל"ד הסרק כדי לא לרוקן את המצבר.

 

 

פורסם

בדרך כלל שקע כוח סטנדרטי ברכב מתוכנן ל 120-130W זה אומר לא יותר מ 8 אמפר ורצוי מניסיון לא לעבור את ה 5 אמפר לזמן ממושך.

יש מקרים ששקע הכוח מתוכנן להספקים גבוהים יותר וזה יהיה מצוין על המכסה של השקע וכדאי גם לבדוק מה רשום בספר הרכב.

פורסם
אלטרנטור וגנרטור, זה אותו הדבר רק בתצורה שונה ואופן עבודה שונה, זה הכל (אלטרנטור יעיל יותר מגנרטור למשל).

שניהם מספקים ומייצרים חשמל אך עושים זאת באופן שונה והרמז לכך הוא בשם עצמו "אלטרנטור".

מצאתי משהו קטן שאולי יוכל להסביר בעברית קצת יותר טוב ובאופן פשוט יותר:

 

https://davidson.weizmann.ac.il/online/askexpert/technology/%D7%94%D7%90%D7%9D-%D7%99%D7%A9-%D7%94%D7%91%D7%93%D7%9C-%D7%91%D7%99%D7%9F-%D7%90%D7%9C%D7%98%D7%A8%D7%A0%D7%98%D7%95%D7%A8-%D7%95%D7%92%D7%A0%D7%A8%D7%98%D7%95%D7%A8-%D7%92%D7%9C

הוספת אחלה הסבר על אופן הפועלה של האלטרנטור דרך הקישור. אבל השם אלטרנטור הוא גנרטור חשמלי לרכב. אין לי מושג מדוע באנגלית ובעברית יש הגדרה מיוחדת לאלטרנטור ברכב, כי לפי תרגום (דרך גוגל תרגום) ברוסית אין מושג כזה אלטרנטור.

גנרטור = מכונה חשמלית שמפיקה אנרגיה חשמלית מאנרגיה מכנית (מסיבובי המנוע). מנוע חשמלי = מכונה חשמלית שמפיקה אנרגיה מכנית מאנרגיה חשמלית (כמו סטארטר).

בנוסף להסבר בקישור על אופן השימוש באלטרנטור, האלטרנטורים בעשרונים האחרונים, הם גנרטור סינכרוני קטנים תלת פאזים. בעבר הרחוק מאוד האלטרנטורים של הרכב היו גנרטורים DC. הפסיקו ליצר כי היה מאוד קשה ליצר את האלטרנטורים הללו.

 

כפי שנכתב, יש רכבים עם 10A ויש עם 15A וכן הלאה, תלוי ברכב.

אם זה מסקרן אותך וזה לא רשום בשום מקום ולא בספר רכב או בתיאור הפיוזים, תסתכל פיזית על הפיוז.

 

לגבי מטען, אם אתה מתכוון למטען פלאפונים משודרג או מהיר וכו' בעל מספר פורטים (סתם מנחש) אז לרוב מה שהם נותנים ביציאה זה לא מה שהם מבקשים בכניסה כיוון שהם ממירים מ 12 ל 5 וולט.

רשום על המוצר כמה A הוא צריך, בכללי INPUT OUTPUT, רשום על המכשיר אם זה המקרה כן, סתם מתוך ניחוש.

בכל ספר רכב שאני קראתי, יש טבלת פיוזים ששם כתוב את גודל הפיוז. בנוסף אפשר למצוא את מיקום וגודלו של הפיוז דרך גוגל.

×
×
  • תוכן חדש...