Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ליסינג פרטי = מילה גסה כשמדובר במוסך מורשה יבואן


ornakash123
שימו לב! השרשור הזה בן 2207 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש ליסינג פרטי ויש ליסינג פרטי. זה משתנה בין החברות השונות והחבילות השונות שהן מציעות.

 

יש את העסקה הבסיסית - שזה עסקת מימון עם מחיר ידוע מראש, ללא הפתעות וללא התעסקות עם מכירת רכב.

יש חברות כמו אוויס לדוגמא שמציעות חבילה מעבר לעסקה הבסיסית שהופכת את העסקה להרבה יותר דומה לליסינג תפעולי, אז לא מעניין אותך תנאי האחריות של היבואן. יש דברים שבאחריות אוויס ויש דברים שבאחריות הלקוח בלי קשר למה שמציע היבואן.

 

אז זהו שזה מאוד מעניין אותך תנאי אחריות היבואן, גם אם תקח את חבילה של אוויס מעבר לעסקה הבסיסית עדיין רק אתה אחראי על הרכב ובמידה ואין אחריות יצרן בשנה השלישית כמו בסיאט לדוגמא אז התיקון עליך על כל המשתמע מכך למרות שלקחת חבילת טיפולים וביטוח מעבר לבסיס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אליהו, אתה לא מבין מה שאתה קורא.

מה שהמשפט אומר זה שמה שמעניין אותך זה אילו תנאים מציע הליסינג. אם הליסינג נותן אחריות גם על השנה השלישית, מה היצרן נותן לא מעניין אותך.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז שיהיה ברור שלמרות שחברת הליסינג נותנת שירות טיפולים וביטוח זה לא כולל אחריות במידה ויש תקלה, במידה וקונים סיאט עם שנתיים אחריות ובשנה השלישית הגיר כושל עלות התיקון על הלקוח וחברת הליסינג לא לוקחת אחריות על כך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בכל זאת מתעקש לקחת אתכם אחורה שוב.

 

ליסינג פרטי הוא עסקת מימון.

גם אם רכשת חבילת אחזקה. בשלמה ובאויס חבילות האחזקה כוללת בעצם כמה דברים ספיציפים שמודגשים.

אלו טיפולים לפי מפרט יצרן. בדרך כלל לא במוסכי יבואן ולא בחלפים מקוריים.

זה החלפת סט צמיגים אחד.

החלפת מגבים.

והחלפת מצבר.

וביטוח חובה ו"מקיף".

 

בלמים ומתכלים שלא צויינו ספציפית - לא בעניין.

במידה ויש תקלה והיא לא באחריות - על חשבונך.

 

ממש כמו בהלוואה מהבנק.

 

עניין חבילת האחזקה - יש לראות אותו כצ'ופר לבחירתך. תרצה? תיקח. לא תרצה? אל תקיח.

 

אני לקחתי 2 עסקאות ליס רצופות.

בראשונה לא לקחתי את חבילת האחזקה. הייתי חייב לטפל במוסך מורשה של היבואן, אבל הפער בין עלות החבילה למחיר הביטוח שהצלחתי להשיג באופן פרטי היה שווה.

בשנייה לקחתי את החבילה כי היא הייתה זולה מעלות הביטוח לבד ואני "מרוויח" את הטיפולים.

 

אם תפסיקו להתייחס לעסקאות האלה כליסינג תפעולי ותבינו שהם בסך הכל עסקאות מימון - אז הכל יתסדר לכם.

 

אם אני קונה סיאט דרך היבואן - אז גם ישלחו אותי לחפש את החברים שלי בשנה השלישית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במידה ויש תקלה והיא לא באחריות - על חשבונך.

.

.

.

אם אני קונה סיאט דרך היבואן - אז גם ישלחו אותי לחפש את החברים שלי בשנה השלישית.

 

כל דגמי פולקסווגן שנמכרו מתיחלת 2014 באים עם 3 שנים אחריות מלאה לכן להבנתי כל תקלה שאיננה נובעת מבלאי אמורה להיות מכוסה במסגרת אחריות היצרן.

היה ולחברת הליסינג יש סידור אחר עם היבואן שהוא שונה במהותו מהסידור שיש עם לקוחות פרטיים היא צריכה ליידע את הלקוח על כך אין חולק על כך שהרכב המדובר הוא עדיין תחת אחריות (כי לא נאמר אחרת) וככל שהלקוח לא מקבל שירות נאות מהיבאן הוא צריך לפנות לחברת הליסינג כי היא בעלת הרכב. לעניין האחריות החלה על רכבי סיאט וסקודה, ניתן לרכוש אחריות יבואן לשנה שלישית תמורת 1000 ש"ח - מעניין אם אפשרות זאת אפשרית גם לרכבי ליסינג פרטי ע"פ בחירת הלקוח.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב לא נרכש הוא בעסקת ליסינג למשך שנתיים . בדקתי אין אפשרות להוסיף שנה שלישית בתוספת שלום לקחתי זאת בחשבון ואת האמת אני כל כך מאוכזב מהשירות שאני אומר תודה שלא לקחתי את הרכב ל3 שנים אם שירות כזה עדיף לעבור לרכבת ישראל:roll:

 

לפי פות"ש אין אפשרות, לדעתי כעת זה ישתנה ויש אפשרות, למעשה אפילו תוספת צבע למשל ניתן להוסיף לרוב לפני בעסקה בתוספת תשלום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהמשך לדבריו של ZVIT:

https://www.vw.co.il/new-volkswagen/extended-warranty/

 

האחריות השלישית היא כאילו ברירת מחדל רק ב-VW. היא אינה של היצרן אלא של היבואן.

שימו לב שגם כאן האחריות ניתנת בתמורה לתשלום (העדר הנחה זה גם סוג של תשלום).

בעצם בVW - אם תוותר על אחריות שנה שלישית תקבל 1,700 חזרה. בסיאט וסקודה אם תרצה - תוסיף עוד אלפייה.

רכבי הליסינג לא זכאים.

 

אבל עדיין:

1. פותח השרשור למיטב זכרוני התלונן על יחס בזמן תקופת האחריות של השנתיים.

2. בסיאט ובסקודה ממילא ברירת המחדל היא שנתיים.

 

אז יוצא שמי שאולי מוטעה זהו לקוח שלוקח VW בליסינג פרטי.

 

אגב, לא רוצה לפתוח פה תיבת פנדורה.

אבל הייתה לי VW, אודי וסקודה. כולן פרטיות.

השירות שקיבלתי כלקוח משלם, גם לא היה מדהים בלשון המעטה.

 

לא סתם מוסך רון קוטף כאן כל כך הרבה מחמאות ממועדון הנשים המוכות של צ'מפיון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לקחתי 2 עסקאות ליס רצופות.

בראשונה לא לקחתי את חבילת האחזקה. הייתי חייב לטפל במוסך מורשה של היבואן, אבל הפער בין עלות החבילה למחיר הביטוח שהצלחתי להשיג באופן פרטי היה שווה.

בשנייה לקחתי את החבילה כי היא הייתה זולה מעלות הביטוח לבד ואני "מרוויח" את הטיפולים.

 

 

השאלה היא על מה מתחשבנת איתך חברת הליסינג כאשר הגיע המועד להחזרת הרכב. נניח כי רכבו של פותח השרשור לא טופל ע"י היבואן, בטענה שהכל תקין, ובמועד ההחזרה הגיר לא פועל כשורה. מה קורה במקרה זה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע.

 

חברת הליסינג בודקת את הרכב ויזואלית כשהוא מוחזר. נזקים שהם מעבר ל"בלאי סביר" או "שימוש סביר" - מחוייבים.

איזו שריטה היא בלאי סביר? תלוי בחברה, בבודק וכו'.

 

אני החזרתי רכב אחרי שנתיים וחצי שהיה עדיין באחריות יבואן - ככה שאם הייתה תקלה מכנית (לא הייתה) זאת לא בעיה שלי.

מכל מי שממש חושש מהסיפור הזה - פשוט שלא ייקח רכב צ'מפיון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסבר נכון ומדויק, אני חושב שהרבה מגולשי ואולי ממנהלי הפורום לא הבנו ככה וכעת הכל מובן.

 

מי שלא הבין זה אתה, ולראייה מה שכתבת על סוג זה של עסקה בהודעה הראשונה שלך:

 

רק לידיעה, מי שלוקח בליסינג פרטי סיאט/סקודה ל36 חודש ויש תקלה לאחר 24 חודשי אחריות יצרן התקלות עליו! מצב הזוי ולא תקין

 

מנהלי הפורום פה בשביל להבהיר שהדיוטות כמוך לא מבינים על מה הם מדברים, ושאין פה שומדבר "הזוי".

 

ההתעקשות שלך ליצור נרטיב חדש להודעות שלך, לא עובדת, סתם מזבלת את השרשור עד אינסוף, במקום להודות בטעות.

פעם הבאה שתכתוב דברים לא מבוססים, תקבל התראה ונעבור הלאה.

 

בזה מוצתה השתתפותך בשרשור.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליסינג פרטי זו עסקה שונה במהותה מעסקת מימון. בעסקת מימון (כולל גם ליסינג מימוני) - סיכון ירידת הערך הוא על הלקוח. גם מכירת הרכב היא באחריות הלקוח (ואם יבחר לעשות טרייד אין "ישלם" על כך). כך שליסינג פרטי הוא עסקת קומבינציה שכוללת שלושה מרכיבים: מימון, ביטוח כנגד ירידת ערך ושירותי מכירת הרכב. מי שרוצה שיסתכל על שרשור שנמצא עכשיו בפורום המשפטי, על עסקת מימון בה הרכב הגיע לאובדן מלא וההלוואה היתה גבוהה ב-30 אלף שקל מערך הרכב. בליסינג פרטי - הסיכון הזה לא היה קיים.

מאחר ומטרתו של הליסינג הפרטי (בניגוד למימוני) הוא להוריד סיכונים (בד"כ בעלות נוספת), הרי שהוא מותאם שאנשים שסולדים מסיכון. המצב בו אדם כזה חשוף למעשה לסיכון בו הוא עשוי להיות אחראי לנזק של עשרות אלפי שקלים ברכב שהוא אינו הבעלים שלו. הוא מצב אנומלי. האנומליה אפילו מתחדדת כי מדובר בסיכון שקיים אך ורק לגביי רכבים של יבואן אחד ויחיד מכל היבואנים בארץ, ומתחדדת אפילו יותר כי אפילו עבור הרכבים האלה ניתן במחיר נמוך לבטל את הסיכון ברכישה פרטית (אבל לא בליסינג פרטי).

כלומר גם לקוח שבדק בחברת הליסינג מה בדיוק קורה במקרה של תקלה בשנה השלישית לגביי רכב אחר שבדק, ואפילו בדק בפולקסוואגן מה משך האחריות שלהם, עשוי "ליפול" למצב של "חוסר ביטוחי" (גם חוסר אחריות הוא חוסר ביטוחי).

אפשר להתווכח הרבה האם מצב כה חריג ואנומלי, בניגוד גמור לאופי המשתמשים בליסינג הפרטי הוא "הזוי" או לא.

אבל אפילו אם הבחירה במילה איננה נכונה, ברור שאליהו העלה פה נקודה חשובה מאוד שהועילה רבות לקוראי השרשור. באופן אישי אני מודה לו על כך, שכן הנקודה הזו לא הובהרה לי כשביקשתי הצעות לליסינג פרטי ואם הייתי הולך על ליסינג פרטי, בהחלט הייתי עשוי לפספס את זה.

הבחירה להתנצח על המילה "הזוי" היתה מיותרת וזיבלה את השירשור בדיון לא רלוונטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נעזוב רגע את הפרופיל הפסיכולוגי של מי שלקוח עסקה כזאת.

 

תסתכל על עסקת ליסינג פרטי כמקרה שבו אתה למעשה לוקח הלוואה על סך הרכב מחברת הליסינג.

אתה מחזיר אותו ואחרי שהחזרת אותו יתרת ההלוואה מתבטלת.

במקום לשים מראש את כל הסכום, אתה שם רק את החלק היחסי של ההלוואה ואת השאר מחזיר להם עם הרכב שאתה מחזיר.

נכון שאתה קונה סיכון/חשיפה קטנה יותר - כי אין לך מושג כמה הרכב יהיה שווה עוד שנתיים וחצי.

אבל עדיין זאת עסקת מימון לכל דבר. זאת הדרך היחידה להסתכל עליה.

 

האנומליה שאתה מתאר - היא לא אנומליה.

דוגמא להמחשה - אדם לא רוצה לקנות רכב משומש עקב חשש לתקלות. הולך ורוכש רכב חדש. רכב איכותי גרמני. פולקסווגן גולף. אחרי תקופת האחריות יש תקלה. שוד ושבר! אנומליה! למה שמישהו ירכוש גולף חדשה?!! ועוד ברכב שלו. שאחרי שיחליף בו רכיב משמעותי כמו תיבת הילוכים ערכו של הרכב ייאבד ולא יוכל למכור אותו.

 

לגבי התאונה והמימון - מה קורה אם שמת מקדמה - 20 אלף. אחרי 6 חודשים הלך הרכב טוטאללוסט? בדקת פעם מה כתוב במסמכים של עסקת הליסינג?

מה קורה אם תרצה להחזיר את הרכב אחרי שנה? היה גם מקרה כזה כאן שלא הלך כל כך חלק.

 

עשו פה מזבוב - עדר פילים.

פותח השרשור לקח גולף בליסינג.

החליפו לו קלאצים בתקופת האחריות ללא עלות או בעיות.

כעת הוא חש שוב בקצת רעידות. המוסך טען שזה תקין.

בחודשים הקרובים הוא מחזיר את הרכב.

 

סוף סיפור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2207 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...