Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרסומות חדשות למאזדה 3


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2252 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כשחלק מהתרחישים הנפוצים זה תאונה חזיתית או חזית אחור, אני מזמין אותך לדו קרב. אני עם רכב השטח שלי עם שלדת סולם, אחרי הגבהה של 2'' (ברישיון למי שדואג) ואתה ברכב החדש שלך. מה תרצה - חזיתית או חזית/אחור?

יודע מה, לוקח גם צד. אתה פוגע בי או אני פוגע בך, מה שתבחר.

 

למעו הסר ספק, זה בהומור. רענן הוא חבר ולא הייתי רוצה שיאונה לו כל רע. אני אשטוף אח"כ את הלנדקרוזר עם גירניק להוריד את סימני הצבע הכחול.

 

אני מעדיף בכל רגע נתון להתחמק מהתאונה. זכורה לי נסיעה מסויימת ביקנעם, בקצר המוגבה, שלקח שתי פניות מתונות ב-45 קמ"ש בהרגשת סכנת חיים, פניות שהייתי רגיל לקחת במהירות כמעט כפולה כלאחר יד.

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 63
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני מעדיף בכל רגע נתון להתחמק מהתאונה. זכורה לי נסיעה מסויימת ביקנעם, בקצר המוגבה, שלקח שתי פניות מתונות ב-45 קמ"ש בהרגשת סכנת חיים, פניות שהייתי רגיל לקחת במהירות כמעט כפולה כלאחר יד.

זה ברור.

כל רכבי השטח ה "אמיתיים", כלומר אלו עם שלדת סולם נפרדת נחותים משמעותית מכל מכונית פרטית, ולאבד שליטה על ג'מוס ששוקל 2 טון זה תענוג קטן מאד.

וזה מה שקרה לטנדרים היפניים - מירוץ החימוש גרם ליצרנים להביא אותם להספקי מנוע וביצועים שגדולים ב 8 מידות על יכול השלדה שלהם, וזה יכול להגמר רע במהירויות שכל משפחתית ממוצעת רחוקה מאד מלהתרגש מהן.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה ברור.

כל רכבי השטח ה "אמיתיים", כלומר אלו עם שלדת סולם נפרדת נחותים משמעותית מכל מכונית פרטית, ולאבד שליטה על ג'מוס ששוקל 2 טון זה תענוג קטן מאד.

וזה מה שקרה לטנדרים היפניים - מירוץ החימוש גרם ליצרנים להביא אותם להספקי מנוע וביצועים שגדולים ב 8 מידות על יכול השלדה שלהם, וזה יכול להגמר רע במהירויות שכל משפחתית ממוצעת רחוקה מאד מלהתרגש מהן.

זה היה בהתייחסות לדיסקו וברור שג'יפים אמיתיים מעט יותר טובים בכביש מאשר מכוניות ספורט בשטח, אבל בערך זהו.

העניין הוא שהג'יפונים נחותים ממקבילות קומפקטיות גם כן. לא באותו סד"ג, אבל שוב - פיזיקה.

 

Sent from my MI 5 using Tapatalk

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה היה בהתייחסות לדיסקו וברור שג'יפים אמיתיים מעט יותר טובים בכביש מאשר מכוניות ספורט בשטח, אבל בערך זהו.

Sent from my MI 5 using Tapatalk

 

You can go faster, I can go anywhere

 

על זה אין ויכוח.

 

הדיון הוא על ג'יפונים כמו ספורטאז' או טוסון או 3008 או כל משהו אחר. ההבדלים ביציבות מול מכוניות נוסעים רגילות הם זניחים, בוודאי עם מערכות הבטיחות המתקדמות היום.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגמריה, בגלל זה אני תמיד נמנע מלנסוע באוטובוסים, לא להיסתכן בסיכונים שכאלה.

 

[video=youtube;7-jt5EYHZ5U]

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חן הדבר שאתה טוען לגבי מערכות העזר היה נכון במידה והרכבים הנמוכים היו נעדרים ממערכות אלו.

 

בדיוק כפי שהן משפרות את האחיזה של הרכבים הגבוהים, כך הן משפרות את אלו של הרכבים הנמוכים.

 

השאלה האמיתית מתי המערכות יצטרכו להתחיל לעבוד בכל רכב.

ובכךל, כל זה ךא רלוונטי שכן מערכות אלה הן למקרים בהם הנהג קצת הגזים, לא משהו שאמורים להסתמך עליו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה ברור, אבל לפחות מהתרשמות די ארוכה מקיאה ספורטאז' ויונדאי טוסון, לא הרגשתי הבדל כלשהוא, גם לא בנהיגה נמרצת, אם כי אני מוכן לקבל את העובדה שבמצבי קיצון יש מצב שיהיו פחות יציבים.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה מרגש במנוע 2 ליטר שמזנק בפחות מ9 שניות? אפילו יונדאי עשו את זה לפני 2 עשורים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניתן לתמונות לדבר.

 

בסרטונים הבאים ניתן לראות שלמרות שעד 78 קמ"ש, שני הרכבים נשארים בין הפילונים, ההתנהגןת במסלול היא שונה לחלוטין ומאחר ואת הבדיקות של ה CX5 הם הפסיקו ב 78 קמ"ש כי מעבר לזה הוא ברח מהפילונים (מה שהמזדה 3 לא עשתה), ניתן לשער אין ה CX5 יתנהג לא ב 78 נמדדים ושקולים אלא ב 120.

 

 

 

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וזה עוד אחרי שנציין שיחסית לSUV ה-CX5 מתנהגת טוב מאוד יחסית לבנות קבוצתה. הבעיה שלה מתחילה כשמשווים אותה מול משפחתיות סטנדרטיות. גם מול כאלו שלא מתיימרות להיות "ספורטיביות" או מתנהגות במיוחד.

 

מכמה נסיעות בספורטאז' הקודמת, אני בהחלט יכול להגיד שממש מרגישים נחיתות מול רכבים נמוכים. מעבר בין נתיבים במהירות גבוהה יחסית בכביש מהיר גורם לרכב להתנדנד לא מעט, מה שלרכב משפחתי ממוצע, גם מלפני יותר מעשור לא יזיז הרבה.

 

יוצא לי לנהוג בהרבה ג'יפונים בסגנון (גם בחדשות יותר), והן וכולן נופלות בהשוואה מול אחיותיהן המשפחתיות מהבחינה הזאת ללא יוצא דופן. לרובן היום יש אחיזה לא רעה בכלל ועם כל מערכות הבטיחות הן בהחלט לא מרגישות מפחידות, אבל כאשר מכניסים אותן לרצף פניות (למשל כמו התחמקות ממכשול), פניות הדוקות יותר וכד' שם הן נופלות הרבה יותר מהר בהשוואה לרכבים נמוכים. גם מבחינת בלימה ויציבות בבלימת חירום עדיין יש פער.

 

דבר נוסף, רוב ה-SUV הנפוצות אמורות לעמוד בתקציב מסוים והרבה יותר קשה לייצר מתלים שמשלווים התנהגות ונוחות כאשר מרכז הכובד של הרכב גבוה. למשל פיאט 500X או מאזדה CX3 מתנהגות טוב מאוד יחסית לג'יפון, אפילו מהנות לנהיגה נמרצת. אבל הן נוקשות וקופצניות משמעותית מול רכב נמוך יותר שיכול להציע התנהגות דומה/עדיפה בלי לוותר בצורה כזאת על נוחות הנסיעה. בכל הג'יפונים הוויתור על נוחות או על התנהגות תהיה גבוהה יותר.

עריכה אחרונה על ידי cars-@-lover
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מזמן יצא לי להשוות קורולה מול אאוטלנדר (אם ממש רוצים, אפשר לדחוס אותם בכח לאותה קטגוריית מחיר, קורולה בגירסת 50th מול אאוטלנדר בסיסית 0 ק"מ).

 

יתרונות -

א) האאוטלנדר הרבה יותר מרווחת.

 

ב) למנוע יש קצת יותר כח (2 ליטר בכ"ז).

 

ג) יש בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב ומולטימדיה יחסית מוצלחת (למי שזה חשוב לו) בגירסת בסיס.

 

ז"א, למי שמחפש יותר אוטו לשקל, האאוטלנדר מנצח.

 

חסרונות -

א) רכב כבד ומגושם, אבל כבד בצורה כזאת שלא מרגיש מאסיבי כמו מכונית אירופאית, אלא פשוט כבד. כמו להשוות מישהו עם 120 קילו שומן מול מישהו עם 120 קילו שרירים. האאוטלנדר יהיה השמן.

 

ב) ישיבה גבוהה וניתוק מהכביש. ישיבה גבוהה זה טוב בשני מקרים - להעמיס ילדים באוטו, ולאנשים עם בעיות גב. לי אישית יותר נוח באוטו נמוך, מרגישים יותר טוב את הכביש והרכב.

 

ג) איכות חומרים בתא נוסעים לא משהו. כאן דווקא יש תיקו מול קורולה. באאוטלנדר הספציפית שנסעתי בה, דלתות לא נסגרו עד הסוף מניסיון ראשון (רכב עם 250 ק"מ).

 

ד) אומנם למנוע יש יותר כח, אך לא בהרבה. גם הגיר הרציף של אאוטלנדר הרבה פחות מוצלח מזה של קורולה. פלוס יש את עניין המשקל, וה-2 ליטר מרגיש חלש על הרכב הזה. קורולה, שהיא על הנייר יותר חלשה, מרגישה יותר זריזה ונמרצת מהאאוטלנדר השמן אחרי מנה קבב עם צ'יפס וסלטים. הקורולה קלה יותר, ועם שילוב גיר/מנוע יותר מוצלחים, פלוס מצב ECO שמתנתק לבד מתי שצריך לתת גז.

 

ה) נגזרת מהסעיף הקודם - צריכת דלק יותר גבוהה באאולנדר.

 

ו) האאוטלנדר פחות יציב.

 

ז) חיסרון משמעותי - הביטוח על האאוטלנדר הרבה יותר יקר, וכמעט כל חברת ביטוח דורשת איתוראן.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באופן כללי אני מסכים שרכב נמוך יהיה בעל התנהגות כביש טובה יותר, אבל כנראה שמרווח הגחון מהכביש יהיה אפילו משמעותי יותר. (וכמובן מרכז הכובד, בטסלה x הג׳יפון של טסלה, שבו הסוללות המאסיבית נמצאות בריצפת הרכב, מרכז הכובד יהיה נמוך יותר משמעותית מג׳יפון רגיל אחר).

 

דרך אגב, אני מעריך שההבדל בהתנהגות הכביש נובע משינוי הפרופורציות של המרכב ביחס לכביש ולא מהבדל נטו בגובה המרכב ובמרווח הגחון.

 

כלומר אם תיקח רכב מסויים ותגדיל אותו בדיוק כפול שניים, לרבות את כל החלקים שלו וגם את הגלגלים שלו וכתוצאה מכך הגובה שלו ומרווח הגחון ייגדלו בדיוק פי שניים ותיתן לשני הרכבים הללו לנסוע בכבישים שמתאימים לגודלם, ההתנהגות הכביש שלהם תהיה זהה לחלוטין לדעתי.

 

וגם אם רכב נמוך יותר הוא בעל התנהגות כביש טובה יותר, אז מה? נתחיל לנסוע ברכבים ״רגילים״ בגובה של למבורגיני קונטאש?

 

למה גם הרכבים ״הרגילים״ צמחו בגובה בשיעור של בין 10 עד 15 ס״מ בתהליך הדרגתי החל מסוף שנות התשעים ואילך (הגובה של האלפא 33 של אבא שלי היה 1.31 ס״מ בלבד) שזה שיעור די דומה להבדל בגובה בין רכבים רגילים לג׳יפונים היום. למעשה הרכבים הרגילים של היום הם כמו ג׳יפונים יחסית לרכבים ההם.

 

ולימינו :-) בתור מי שנהג ב- cx5 בחמש ומשהו השנים האחרונות וכעת נוהג בקיה פיקנטו במשך חודש, ההבדל בהתנהגות הכביש מוחשי מאד, לרעת ה- cx5 ולטובת הפיקנטו.

 

הפיקנטו מרגישה כמו רכב קארטינג לעומת ה-cx5.

 

אבל ההשוואה הזאת לא נכונה, ההבדלים בין הרכבים הללו הם לא רק בגובה הרכב, אלא גם בגודל ובמשקל.

 

השוואה נכונה צריכה להיות בין רכבים שמציעים נתונים דומים וההבדל הוא רק בגובה שלהם, במקרה הנדון השוואה נכונה היא למאזדה 6 כמובן.

 

נהגתי גם במאזדה 6 במשך שבועיים באוסטריה, גם כאן המאזדה 6 מתנהגת טוב יותר מה- cx5 בצורה משמעותית (למרות תחושה פחות קארטינגית מהפיקנטו).

 

אבל ההבדלים הנ״ל משמעותיים לנהג הדינמי ובקצב נהיגה גבוה, בנהיגה שגרתית של הנהג הסביר, תורגש הנחיתות בהתנהגות הכביש של ה- cx5 ( חלק או אפילו רוב האנשים לא ירגישו את הנחיתות הזאת כפי שעולה גם בשרשור הזה), אבל לא תהיה לכך משמעות מעשית מעבר לתחושה הזאת.

 

הבדלי ההתנהגות במצבי קיצון, גם התחמקות מתאונה, רלבנטית למי שמגיע למצבי קיצון, הנהגים השגרתיים לא מגיעים למצבי קיצון. מי שמגיע למצבי קיצון שבהם ההבדלים הנ״ל יבואו לידי ביטוי שלא יחפש את האשמה ברכב אלא בעצמו.

 

ברכישת רכב יש מגוון שיקולים גדול, התנהגות כביש לנהג השגרתי היא פרמטר שנמצא מאד נמוך ברשימה אם בכלל קיים ברשימה.

 

אני דרך אגב נהנה מאד מהנהיגה בפיקנטו ולי הפרמטר הזה קצת יותר חשוב מהנהג הממוצע, אבל יש עוד פרמטרים חשובים, לכן אני שמח שרכשתי את הקיה נירו, שהיא בגובה ביניים בין רכב משפחתי רגיל לג׳יפונים קומפקטיים. כך באופן תיאורטי היא אמורה לשלב בין היתרונות של הג׳יפונים לרכבים רגילים.

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכמה נסיעות בספורטאז' הקודמת, אני בהחלט יכול להגיד שממש מרגישים נחיתות מול רכבים נמוכים. מעבר בין נתיבים במהירות גבוהה יחסית בכביש מהיר גורם לרכב להתנדנד לא מעט, מה שלרכב משפחתי ממוצע, גם מלפני יותר מעשור לא יזיז הרבה.

 

בדיוק. כל תמרון שחורג מהתנהלות איטית עם יד על המשענת של המושב הימני ומבט על הילדים מאחור ייתקל בנדנודי מרכב לא נעימים. גם כמעט כל בלימה תיתקל בנדנודי אף לא נעימים.

 

יוצא לי לנהוג בהרבה ג'יפונים בסגנון (גם בחדשות יותר), והן וכולן נופלות בהשוואה מול אחיותיהן המשפחתיות מהבחינה הזאת ללא יוצא דופן. לרובן היום יש אחיזה לא רעה בכלל ועם כל מערכות הבטיחות הן בהחלט לא מרגישות מפחידות, אבל כאשר מכניסים אותן לרצף פניות (למשל כמו התחמקות ממכשול), פניות הדוקות יותר וכד' שם הן נופלות הרבה יותר מהר בהשוואה לרכבים נמוכים. גם מבחינת בלימה ויציבות בבלימת חירום עדיין יש פער.

 

זאת בדיוק הנקודה. הפער קיים והוא לא קטן. את הקפיצה שעשו הג'יפונים עשו גם הפרטיות ועשו גם הבקרות. בהשוואה הג'יפונים נופלים.

 

דבר נוסף, רוב ה-SUV הנפוצות אמורות לעמוד בתקציב מסוים והרבה יותר קשה לייצר מתלים שמשלווים התנהגות ונוחות כאשר מרכז הכובד של הרכב גבוה. למשל פיאט 500X או מאזדה CX3 מתנהגות טוב מאוד יחסית לג'יפון, אפילו מהנות לנהיגה נמרצת. אבל הן נוקשות וקופצניות משמעותית מול רכב נמוך יותר שיכול להציע התנהגות דומה/עדיפה בלי לוותר בצורה כזאת על נוחות הנסיעה. בכל הג'יפונים הוויתור על נוחות או על התנהגות תהיה גבוהה יותר.

 

מדויק. אין קסמים - כדי לאזן את עליית מרכז הכובד היה צורך במתלים קשיחים יותר שפוגעים בנוחות.

 

 

הפיקנטו מרגישה כמו רכב קארטינג לעומת ה-cx5.

 

הפיקנטו הרבה יותר מהנה מהקרדיט שנותנים לה. יש לה אחלה שלדה, רק הגה ארוך מדי ומנותק מדי.

 

אבל ההבדלים הנ״ל משמעותיים לנהג הדינמי ובקצב נהיגה גבוה, בנהיגה שגרתית של הנהג הסביר, תורגש הנחיתות בהתנהגות הכביש של ה- cx5 ( חלק או אפילו רוב האנשים לא ירגישו את הנחיתות הזאת כפי שעולה גם בשרשור הזה), אבל לא תהיה לכך משמעות מעשית מעבר לתחושה הזאת.

 

תהיה גם תהיה. התחמקות ממכשול אינה נחלת הנהגים הנמרצים או הספורטיביים, אלא אירוע שיכול להתרחש בכל רגע נתון. כנ"ל בלימת חירום.

 

הבדלי ההתנהגות במצבי קיצון, גם התחמקות מתאונה, רלבנטית למי שמגיע למצבי קיצון, הנהגים השגרתיים לא מגיעים למצבי קיצון. מי שמגיע למצבי קיצון שבהם ההבדלים הנ״ל יבואו לידי ביטוי שלא יחפש את האשמה ברכב אלא בעצמו.

 

אתה טועה ומטעה. התחמקות ממכשול ובלימת חירום אינם הגעה מודעת למצב קצה, אלא תגובה למתרחש בכביש. לנהג ה"שגרתי" כפי הגדרתך, הנהג הפחות מודע לנהיגה מתקדמת, יש סיכוי גבוה הרבה יותר להגיע לאותם מצבים של בלימת חירום וצורך בהתחמקות ממכשול שכן הוא מודע פחות ובעל יכולות נהיגה נחותות יותר. הוא יצפה פחות את הכביש ויכולת התגובה שלו נחותה. הוא זה שיצטרך למצות יותר אחוזים מיכולת הרכב ובניגוד לנהג ה"נמרץ" (=המתקדם) יותר, יש לו פחות יכולת לפצות על הנחיתות המובנית של הרכב שלו ביכולת הנהיגה שלו. זה נחמד שאתה מנסה להטיל את האשמה על הנהג, אבל חוץ מהטרלה בשקל אין בזה כלום.

 

אני דרך אגב נהנה מאד מהנהיגה בפיקנטו ולי הפרמטר הזה קצת יותר חשוב מהנהג הממוצע, אבל יש עוד פרמטרים חשובים, לכן אני שמח שרכשתי את הקיה נירו, שהיא בגובה ביניים בין רכב משפחתי רגיל לג׳יפונים קומפקטיים. כך באופן תיאורטי היא אמורה לשלב בין היתרונות של הג׳יפונים לרכבים רגילים.

 

הנירו מתנהגת לא רע בכלל.

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2252 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...