Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מרמור על מצב הכבישים/פקקים


Benor
שימו לב! השרשור הזה בן 1738 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

המצב רק יהיה גרוע יותר.

 

כל עוד בהקמה של מקומות תעסוקה ושכונות מגורים לא יחשבו קודם כל על תחבורה ציבורית אלא על מכוניות, המצב יהיה גרוע.

מקומות כמו פארק אפק (אזור התעשיה) ופסגת אפק (השכונה החדשה בראש העין) - זה חלמאות.

מקום כמו איירפורט סיטי לא היה אמור לקום ללא תחנת רכבת וקו רכבת שישרתו אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 270
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ראש העין באופן כללי זו עיר שכל מה שיש לעשות בא זה לעמוד בפקקים בדרך לעבודה, לעמוד בפקקים בדרך חזרה מהעבודה ולישון בין לבין העמידה בפקקים. איכות חיים first class במחיר של מליון וחצי לדירה - פרוייקט מחיר למתפקק, שיגעוווווןןןןן.

 

יש שם גם פיצה טובה במרכז המסחרי הקטן באזור רחוב כינור. :lol:

עריכה אחרונה על ידי Alon_A

SAY MY NAME | www.alonadler.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש פרויקט של רכבת ישראל ומשרד התחבורה - נקרא קו רציף.

אפשר לפנות אליהם כדי לנסות ולטפל במה שהעלית.

 

http://www.kav-ratzif.mot.gov.il/

 

את זמני הרכבת לא ישנו - שאלה של סלוטים ותפעול במערכת סגורה - אבל אוטובוס לא רואה בעיה לשנות.

גם אם לא ישנו, מתאר לעצמי שתיהיה תשובה למה זה קורה.

 

תודה על הקישור.

שלחתי להם פניה.

בזמנו, פניתי לחברת מטרופולין, והם אמרו שזה סיפור להזיז זמנים של אוטובוסים, כי הם נקבעים ע"י משרד התחבורה, והבירוקרטיה שם לא הגיונית...

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהמשך לשירשור על פיצוץ האוכלוסין:

תמשיכו להתרבות ולעודד ילודה,

יש מקום לכולם וכולנו אוהבים לחיות בצפיפות :screwy:

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי פיצוץ אוכלוסין. הערים בישראל מאוד לא צפופות ברמות אוכלוסיה לקמ"ר. פריז (שבה אין כמעט בכלל בנייה לגובה) צפופה פי 3 מתל אביב, לדוגמא. בארץ לא בונים צפוף, ואז לא מבינים למה הכל פקוק בפרברים...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שטוען שהבעיה היא בגלל פיצוץ אוכלוסין- תקראו את השרשור על פיצוץ האוכלוסין, כולו.

הוסבר שם, כולל לינקים אינפורמטיביים וכל מה שצריך, שהבעיה היא הזנחה מוחלטת של התחבורה הציבורית.

למעשה, ישראל במצבה הנוכחי לא צריכה מערך רכבות שפועל ביעילות עילאית כמו של יפן או סינגפור, זה פשוט שהבדיחה האומללה שקיימת פה כרגע רחוקה שנות אור מלהיות מספיקה, מערך התחב"צ והרכבות של היום מתאים לצרכי שנות ה 90 פחות או יותר, שהעומסים היחידים בארץ היו בין חיפה לתל אביב ובין תל אביב לירושלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפיתרון המיידי הוא דו"ג.

למרחקים קצרים - אופניים רגילים או חשמליים, ולמרחקים ארוכים אופנוע או קטנוע.

 

כשעבדתי במרחק 7 ק"מ מהבית, זמן הנסיעה ברכב היה חצי שעה ובתח"צ כמעט שעה ו2 אוטובוסים (ל7 ק"מ)!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי פיצוץ אוכלוסין. הערים בישראל מאוד לא צפופות ברמות אוכלוסיה לקמ"ר. פריז (שבה אין כמעט בכלל בנייה לגובה) צפופה פי 3 מתל אביב, לדוגמא. בארץ לא בונים צפוף, ואז לא מבינים למה הכל פקוק בפרברים...

 

 

פרברים, לכשעצמם, לא אמורים להוות בעיה.

אם נמשיך עם אותה דוגמה שהבאת, גם לפריז ישנם פרברים (ואפילו איזורים מרוחקים יותר) בהם גרים המוני צרפתים שעובדים במרכז פריז.

למעט בעיית ה FIRST MILE שמשותפת כמעט לכל מטרופולין בעולם, הצרפתי מגיע בבוקר לתחנת הרכבת בעיירה שלו, ומשם יוצא ברכבת מהירה ויעילה לאחת התחנות בטבעת המטרופולין, ומשם ממשיך כמעט עד פתח המשרד שלו במטרו (מה שפותר את הבעייה היודועה כ- LAST MILE)

 

בארץ, בעיית המייל הראשון, בהרבה מקומות, חמורה הרבה יותר מבמטרופולין אירופי ממוצע (כמו בדוגמה של בנאור) , וגם בעיית המייל האחרון לא מטופלת בכלל.

יוצא, שלמרות שכלי התחבורה העיקרי (רכבת) יחסית יעיל ומהיר, הדרך אליו וממנו הופכת את השימוש בו ללא יעיל בכלל, מה שגורם לרוב הישראלים לבחור ברכב הפרטי, מה שמגדיל את העומס בכבישים.

 

ישנה באקדמיה לתכנון אורבני גם תפיסה כמו שלך (אסתר זנדברג, למשל היתה מגבה אותך כאן :-P) שצריך לצופף את מרכזי הערים, כד שיותר אנשים יוכלו לגור בהן, על חשבון פרברי השינה.

אני אישית סבור שזו תפיסה שגוייה. מה שכן נכון הוא, לפתח מספר מיני-מטרופולינים, כך שכל אחד כזה ישרת מס' "ערי שינה" קרובות, ולא מגה מטרופולין עיקרי אחד שמגיעים אליו ממרחקים גדולים.

 

ולבסוף- כל המדינה שלנו היא בגודל ומס' תושבים כולל של מטרופולין אירופי אחד.

ראבאק, אלולא עשרות שנים של הזנחה אפשר היה כבר משמן לפתור את הבעיה הזו.

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רוב הזמן שלי נמצא בראשל"צ, כשהגעתי לפני 5 שנים התנועה היתה בסדר גמור ללא יותר מדי פקקים.

עכשיו עם הקמת הקניון החדש במזרח העיר ועם העומס המטונף שיש במערב ליד הסינמה (איפה שאני עובד), בלתי נסבל לצאת אחרי השעה 7 בבוקר.

הפקקים שיש לפעמים ימי שישי וחגים בירידה במחלף 431 (בסיבוב הספירלה ליד התחנת רכבת) לתוך ראשון לציון פשוט הזויה, כל הסיבוב פקוק רכבים לא זזים כי האידיוטים שהקימו את הקניון לא חשבו על הרחבת הכביש, כל מי שגר באיזור נתקע שם כל יום שעות, זה פשוט מטומטם לחלוטין, העיקר קניון!!

 

אותו הדבר באיזור הסינמה והיס פלאנט, שם הולכים להקים עוד בתים ואני לא יודע איך הכבישים אמורים לזרום בזמנים האלו.

לוקח לי להגיע מהדירה שאני שוכר, בנווה ים, אל הסינמה לפעמים - 20 דק' +- כשמרחק הליכה לוקח פחות.

אם החכמתי ויצאתי ב 6 וחצי אז הזמן מתקצר בחצי

Opel Adam S 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני בדיעה שהתחבורה הציבורית נוראית. העבודה של אשתי:

 

ברכב: המרחק מהבית לעבודה הוא כ 4 ק"מ כ 6-7 דקות.

 

בתחבורה ציבורית: ללכת 5 דקות עד התחנה, להמתין לאוטובוס, לנסוע איתו 4 תחנות, להמתין לאוטובוס נוסף, לנסוע איתו 10 דקות + ללכת 10 דקות ברגל בעליה. היא יוצאת מהבית ב 7:00 ומגיעה ב 7:45.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שעובד במרחקים כאלה של עד 5 ק"מ מהעבודה באמת צריך לנסות אופניים רגילות. זה נוח מאוד, פרקטי וסבבה. ומעל זה, 10-15 ק"מ גם מרחקים שהם כלום בשביל אופניים חשמליים.

בניגוד לתחבורה ציבורית שלא לוקחים כי זה לחכות בתחנה, זה לשלם בנוסף לזה שאתה משלם על האוטו בחניה - אופניים זה בחינם (חוץ מהקניה שזה זניח), זה לא צפוף, וזה אפילו עושה לך קצת ספורט שלא תתנוון במשרד או תבזבז זמן וכסף בחדר כושר.

 

לא אומר למכור את האוטו, בימים גשומים וימים מיוחדים הוא עדיין שם. אבל חסכתם דלק ופקקים בלי להפסיד כלום.

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל המירמור על התחבורה הציבורית במקום, אבל יש גבול כמה מהר ניתן לפתח אותה. עם קצב גידול האוכלוסיה של היום, כל התקציב של ישראל צריך להיות מופנה לשם על מנת להדביק את הפער.

להפסיק להתרבות כמו שפנים הרבה יותר יעיל וזול. וגם פותר הרבה יותר בעיות, חוץ מפקקים.

 

אבל כיוון שכל זה לא יקרה, ואנחנו חייבים "פרו ורבו ומלאו את הארץ",

אז ברוכים הבאים לישראל 2050:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5033159,00.html

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין מה לעשות, שרשור אחד למטה נמצאת הסיבה.

 

[ATTACH=CONFIG]495818[/ATTACH]

 

 

ובקשר לתחב"צ שמתאימה לקצב גידול האוכלוסיה, ביבי כבר אמר - "לא יהיה כלום, כי אין כלום".

 

אבל יש כאלה שחיים נכון :-)

Capture.JPG

התנגדות של בידוד איננה לינארית ואם המתח השאריתי באזור הזליגה של גוף החימום כשהאפס מחובר נמוך מספיק לא תהיה זליגה משמעותית. כשהאפס מנותק מלוא המתח מופיע בנקודה החלשה ונוצרת פריצה להקפיץ את הפחת.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פרברים, לכשעצמם, לא אמורים להוות בעיה.

אם נמשיך עם אותה דוגמה שהבאת, גם לפריז ישנם פרברים (ואפילו איזורים מרוחקים יותר) בהם גרים המוני צרפתים שעובדים במרכז פריז.

למעט בעיית ה FIRST MILE שמשותפת כמעט לכל מטרופולין בעולם, הצרפתי מגיע בבוקר לתחנת הרכבת בעיירה שלו, ומשם יוצא ברכבת מהירה ויעילה לאחת התחנות בטבעת המטרופולין, ומשם ממשיך כמעט עד פתח המשרד שלו במטרו (מה שפותר את הבעייה היודועה כ- LAST MILE)

 

בארץ, בעיית המייל הראשון, בהרבה מקומות, חמורה הרבה יותר מבמטרופולין אירופי ממוצע (כמו בדוגמה של בנאור) , וגם בעיית המייל האחרון לא מטופלת בכלל.

יוצא, שלמרות שכלי התחבורה העיקרי (רכבת) יחסית יעיל ומהיר, הדרך אליו וממנו הופכת את השימוש בו ללא יעיל בכלל, מה שגורם לרוב הישראלים לבחור ברכב הפרטי, מה שמגדיל את העומס בכבישים.

 

ישנה באקדמיה לתכנון אורבני גם תפיסה כמו שלך (אסתר זנדברג, למשל היתה מגבה אותך כאן :-P) שצריך לצופף את מרכזי הערים, כד שיותר אנשים יוכלו לגור בהן, על חשבון פרברי השינה.

אני אישית סבור שזו תפיסה שגוייה. מה שכן נכון הוא, לפתח מספר מיני-מטרופולינים, כך שכל אחד כזה ישרת מס' "ערי שינה" קרובות, ולא מגה מטרופולין עיקרי אחד שמגיעים אליו ממרחקים גדולים.

 

ולבסוף- כל המדינה שלנו היא בגודל ומס' תושבים כולל של מטרופולין אירופי אחד.

ראבאק, אלולא עשרות שנים של הזנחה אפשר היה כבר משמן לפתור את הבעיה הזו.

 

אני לא חושב שצריך לפתח\לתכנן שום דבר מיוחד. אני כן חושב שהדרך הנכונה ביותר שבה עיר מתפתחת היא באמצעות גדילה טבעית. העיר "יודעת" בעצמה מה היא צריכה ואיך היא צריכה לעשות את זה. אני כן חושב שמה שצריך לעשות זה לקבוע קריטריונים ברורים בוועדות התכנון ולא לסטות מהם. לדוגמא: שכונה חדשה של 5000 תושבים צריכה נת"צ אמיתי למרכז העיר\מטרופולין קרוב\תחנת הרכבת הקרובה. שכונה של 10000 תושבים מחייבת תחנת רכבת נגישה (בשביל אופניים ונתיב תח"צ) במרחק מקסימלי של 2 ק"מ. אזור תעסוקה של 10K עובדים ומעלה מחייב תחנת רכבת במרחק של עד קילומטר.

 

הבעיה שלי עם ערי שינה, פרברים, שהם לא יכולים להיות עם מערכת תחבורה ציבורית טובה ומחייבים החזקה של רכב או שניים בכל מקרה. ואם יש לך רכב, אתה כבר תשתמש בו גם כדי לסוע לעבודה....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שעובד במרחקים כאלה של עד 5 ק"מ מהעבודה באמת צריך לנסות אופניים רגילות. זה נוח מאוד, פרקטי וסבבה. ומעל זה, 10-15 ק"מ גם מרחקים שהם כלום בשביל אופניים חשמליים.

בניגוד לתחבורה ציבורית שלא לוקחים כי זה לחכות בתחנה, זה לשלם בנוסף לזה שאתה משלם על האוטו בחניה - אופניים זה בחינם (חוץ מהקניה שזה זניח), זה לא צפוף, וזה אפילו עושה לך קצת ספורט שלא תתנוון במשרד או תבזבז זמן וכסף בחדר כושר.

 

לא אומר למכור את האוטו, בימים גשומים וימים מיוחדים הוא עדיין שם. אבל חסכתם דלק ופקקים בלי להפסיד כלום.

 

לגמרי בעד ועושה זאת מדי פעם בקיץ, הבעיה בחורף שקר וגשום.

Opel Adam S 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...