Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מיואשים מצ'מפיון מוטורס


adida123
שימו לב! השרשור הזה בן 2463 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יצא לי לראות איך עובדים על רכבים במוסכים מסויימים של צ'מפיון, במקרה הייתי בשטח העבודה כדי לראות משהו ברכב שלי, בהמתנה ליועץ השירות - ראיתי עובד מוסך דופק עם פטיש על צלחת הבלם - אני מסתכל עליו ורואה שיש בורג שהוא לא הוציא, הערתי לו והוא "אההה וואלה" - הוציא את הבורג והצלחת ירדה בקלות. עוד מקרה - סגירת בורג ריקון שמן עם פטיש אוויר שזה ביזיון בפני עצמו, עוד מקרה של שליפת מגן תחתון במשיכה בכח במקום לשחרר קליפסים. זה אולי מסביר למה הרכב של פות"ש חזר על אותה בעיה 3 פעמים כי כנראה ההרכבה הייתה חאפרית. יש מוסכים של צ'מפיון שאומרים שהם מקצועיים, אני לצערי ראיתי רק מוסכים שמבצעים עבודה חאפרית ועושים נזקים.

Seat IBIZA 2015 1.2 TSI DSG

Skoda OCTAVIA 2013 2.0 TDI DSG

Skoda CITIGO 2014 1.0 MPI ASG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטיפול ה"מקצועי" במוסכי היבואנים, זה לא ייחודי ליבואן מסויים. זה קורה ברוב המוסכים של היבואנים השונים. פשוט יש רכבים שהם יותר רגישים לטיפול מרושל.

יש מוסכי יבואנים מקצועיים מאוד, אבל 99.9999% מקלקלים תדמית לכל שאר הצדיקים.

 

אצל אנשים שלא מבינים יש דיעה רווחת שהרכב שלהם יקבל את הטיפול הכי טוב במוסך יבואן. לפי ניסיוני, במוסכי היבואנים השונים הטיפול הוא ברמה הנמוכה ביותר שרק אפשר לדמיין וכל זה במחיר הכי גבוה.

 

במוסכים של הרבה מאוד יבואנים לא שמעו על מושג כזה כמו ידית מומנט, סוגרים את הברגים לפי "רגש", למרות שאצל כל יצרן ויצרן מצויין בהוראות פירוק והרכבה באיזה מומנט סוגרים איזה בורג, מה סדר סגירת הברגים וכד'.

 

אני מבין באיזו מוסך מדרכה שמחליף ברקסים ושמן ב50ש"ח. אבל מוסך מורשה יבואן חייב לעבוד לפי הוראות היצרן.

 

בטיפולים לא עושים את הבדיקות האלמנטריות שצריך לעשות לפי הצ'ק ליסט של היצרן. מיילא בדיקות, אבל לפעמים "שוכחים" למרוח שמן על גומיה של הפילטר ואז בטיפול הבא קשה מאוד עד בלתי אפשרי להוריד את פילטר השמן.

אם בדרך צריך להוריד סעפות וצינורות, פותחים את מה שאפשר עם מברג שטוח, קורעים את צינורות הואקום. הצינורות נפתחים אחרי כמה זמן ומתחילות התקלות.

 

בתקלות לרוב, אין להם ניסיון לבצע דיאגנוסטיקה. הם רגילים לרכבים חדשים שדורשים רק פילטר ושמן (בחלק המוסכים אפילו לא מבצעים את הטיפולים הדרושים על ידי היצרן במועדים הנקובים, כמו החלפת נוזל קירור, החלפת פילטר ושמן גיר אם זה במקומות לא נגישים, אומרים: "לא צריך עליי"). אם צריך מעבר לזה, מחליפים חלקים בשיטת מצליח מבלי לבצע את הבדיקות האלמנטריות שרשומות עבור כל סוג תקלה בספרות הטכנית של היצרן (הרוב פשוט לא יודעים לקרוא אנגלית).

 

יש כמובן גם בעיות עם הסמכות של היצרן. היצרן דורש לעבור כל פרק זמן קורסים ומבחנים. המבחנים באנגלית, חלק בקושי עוברים.

 

 

מי שמתקשה להרדם בלילה,ובא לו לקרוא סיפור ארוך לפני השינה:

 

היו היה פעם בחור שגר במדינה קטנה במזרח התיכון, הוא טיפל באחד המוסכים המובילים (הם מקבלים כל הזמן פרסים ותעודות הוקרה) של אחד היבואנים ה"אהודים". טיפל בחור אחד שקנה רכב חדש ממיטב כספו במחיר גבוה.

עשה את הטיפולים לפני הזמן, תמיד ביקש את השמן הטוב ביותר. בהתחלה אפשרו לו לעמוד ולבקר אחרי העבודה במוסך. אחרי זה במוסך החליטו שאין יותר ביטוח ולא אפשרו לעמוד. מנהל העבודה כל פעם סילק את הבחור. הבחור היה לוקח ימי חופש כדי לטפל ברכב ולבקר אחרי פעולת האחזקה.

בכל פעם שהבחור עמד ליד הרכב, הוא הציל אותו מרשלנות כלשהי (למשל פעם אחד המכונאי עם לחץ אויר רצה לנקות בית פילטר אויר, כאשר לא סתם סעפת יניקה, היה הרבה חול, פעם אחרת מכונאי אחר סגר בורג ריקון שמן עם כוח הזוי לחלוטין, כל פעם מתלה עם מפתח מאסיבי ועוד מלא דוגמאות).

לקראת סוך האחריות אצל הבחור התחילה תקלה. נדלקה מנורה, הבחור רץ למוסך. עשו "דיאגנוסטיקה", החליפו אקטואטור של טורבו (הרכב היה יומיים במוסך).

לאחר שהרכב חזר מהמוסך, למחורת שוב נדלקה התקלה. הבחור חיבר שקע דיאגנוסטיה מישלו ומלא מה התקלה. חיפש באינטרנט, התיעץ עם מומחים בארץ ובחו"ל, קרא ספרות טכנית של היצרן, כולל הנהלים לטיפול בתקלה הספציפית.

השלב הראשון והאלמנטרי של דיאגנוסטיה בתקלה היא בדיקה יסודית של קוי ואקום.

 

הבחור כמובן חזר למוסך, "מומחה" דיאגנוסטיה המשיך לחפש, בדק שסתום ששולט באקטואטור של הטורבו, פירק צינורות שלו עם מברג שטוח (הכניס מברג שטוח לתוך צינורות ופתח אותם בכוח). לטענת ה"מומחה", השסתום תקין. ה"מומחה" אמר לבחור שבשביל להבין את מערכת הואקום ברכב הזה צריך להיות מהנדס או הנדסאי. אז הוא שאל את הבחור, מה יותר: מהנדס או הנדסאי :shock:.

 

בינתיים האחריות נגמרה, סך הכל הבחור ביקר 4 פעמים במוסך, הרכב שהה במוסך 5 ימים. לא מצאו את התקלה. "מומחה" הדיאגנוסטיקה התיעץ עם "מומחה" דיאגנוסטיקה אחר בחברה (יש להם מוקד לטיפול בדברים האלו). הוחלט להחליף את הטורבו. בינתיים האחריות הקצרה נגמרה לפני כמה ימים.

היצרן מתוך רצון טוב השתתף בעלות התיקון והחלק היה בחינם, אבל היה צריך לשלם על העבודה :shock:.

עבודה כ2500ש"ח, עלות החלק כ17500ש"ח. זה 20% מעלות הרכב.

הבחור בלע את הרוק, רק שיחליפו את החלק והלוואי התקלה תסתדר.

 

את הטורבו החליפו, למחורת התקלה כמובן חזרה.

 

הטורבו ששמו היה יותר קטן בממדים מאשר הטורבו המקורי, לטענת המכונאים בטורבו המקורי היה חופש (מה! אחרי קילומטרז' כזה וכבר חופש בטורבו למרות שהבחור שומר על הרכב, מקפיד מאוד על שמירת הטורבו וכד'?).

כמובן הרכב יצא מהמוסך בצורה הכי מרושלת שרק אפשר. היה חסר כמה ליטרים של נוזל קירור, הפרונט היה לא מכוון (היה צריך לפרק את המתלה כדי להגיע לטורבו), אבל למוסך יש מתקן לכיוון פרונט. הצינורות והכבלים מסביב כמובן לא היו מהודקים עם הקליפסים, כל הקליפסים פתוחים, הכל מבולגן. הבחור התקשר ליועץ שירות והתלונן, יועץ השירות התחיל לספר סיפורי מעשיות על אויר במערכת וכד'. הבחור הסביר שבמקרה במוסך הזה אמורים לדעת כיצד לנקז אויר, כי הם באופן קבוע אמורים להחליף נוזל קירור בטיפולים (או שלא?). יועץ שירות אמר לו: "בוא למוסך, מנדאג לך".

לבחור כמובן היה נוזל קירור להוסיף, הוא הוסיך נוזל קירור וביצע כיוון פרונט במקום מקצועי.

 

נו טוב, צריך מהנדס? הבחור מהנדס, למד את מערכת הואקום והתחיל באופן ויזואלי לבחון אותה. ומה מצא הבחור? הוא מצא צינור ואקום קרוע במקום הכי נגיש. מסכנה: "מומחה" הדיאגנוסטיקה לא ביצע את הבדיקה כמו שצריך, לא ביצע את השלבים האלמנטריים שהמצויינים במסמכי היצרן. כתוצאה מרשלנות טרטרו את הלקוח 5 ימים במוסך, חייבו אותו על עבודות שלא היה צריך.

 

הבחור כמובן חזר למוסך והראה את צינור הואקום. במוסך חתכו את החלק הקרוע, חיברו שוב את הצינור לפטמה ונסגר הסיפור. הנורה לא נדלקה יותר מאז. :shock:

5 ימים במוסך בגלל תקלה אלמנטרית שהיא תוצאה של רשלנות.

למה בכלל הצינור נקרע? בגלל רשלנות בטיפול המוסך. באחד הטיפולים הם היו צריכים להוריד בית פילטר אויר, ופירקו את הצינור עם מברג, עשו קרע קטן בצינור שהתפתח עם הזמן וגרם בהמשך לתקלה.

 

ימי עבודה שהלכו לאיבוד, תחבורה אלטרנטיבית והכל על חשבון הלקוח. הבחור הבין את הלקח, והחליף את הרכב ברכב של מותג אחר עם אחריות ארוכה יותר.

 

אך בטיפול גילה שגם שם רשלנות באותה מידה בדיוק, לא מאפשרים לעמוד ליד הרכב ולעקוב אחרי העבודה, שוב אותם סיפורי ביטוח. התוצאה, אי אפשר היה להוריד פילטר שמן (נדרשו מאמצים מטורפים), כי "שכחו" לשים שמן על הגומיה.

 

הבחור הבין את טיב המוסכים מורשי יבואנים השונים והלך לטפל ברכבו במוסך המקצועי, למרות הסיכון הכרוך בקשיים למימוש האחריות. הרי הוא הבין שמורשה יבואן הוא בהכרח יהיה צריך לממש אחריות בגלל שבכל טיפול עושים נזקים כתוצאה מרשלנות, עיגול פינות וחוסר ביצוע שלבים אלמנטריים אותם חייבים לבצע בכל טיפול וטיפול.

 

באחד הביקורים באותו מוסך איפה הבחור עבר מסכת טרטורים כתוצאה מחוסר מקצועיות מובהק, במקרה הוא שמע באוזן אחת סיחה מענינת בין הבעלים של המוסך לבין נציג היבואן. מסתבר שהמכונאים לא מצליחים לעבור את מבחני ההסמכה אותם חייבים לעבור. לכן היבואן קנס את המוסך ואיים שיסגרו לו את המוסך אם המכונאים לא יעברו. התענות היו שהמכונאים לא מצליחים לעבור את המבחנים כי לא יודעים אנגלית. המבחנים הם במחשב, אפשר לנסות לעבור אותם אינספור פעמים, אבל חייבים בסוף לקבל ציון. לא מצליחים לעבור, מקבלים ציונים 30~50 מתוך 100. כולל יועץ השירות שסיפר סיפורים על אויר במערכת. מכיוון שהמוסך עוד קיים ופתוח, כניראה איך שהוא הם עברו את ההסמכות.

עריכה אחרונה על ידי tzvipper

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטיפול ה"מקצועי" במוסכי היבואנים, זה לא ייחודי ליבואן מסויים. זה קורה ברוב המוסכים של היבואנים השונים. פשוט יש רכבים שהם יותר רגישים לטיפול מרושל.

יש מוסכי יבואנים מקצועיים מאוד, אבל 99.9999% מקלקלים תדמית לכל שאר הצדיקים..

.

כתבה שלקרוא ופשוט להזדעזע מהרמה שיש בארץ

ושאני משווה את מה שכתבת עם מה שרואים אצל רון - הבדל שמיים וארץ

קובי

:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל שני וחמישי נפתח בפורום שרשור שלילי על צמפיון וכל שני וחמישי יש את הנדהם התורן מהשרות שלהם !

יש לכם בגוגל הכל למה אתם מופתעים כל פעם מחדש ?

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?638098-%D7%94%D7%AA%D7%9E%D7%95%D7%93%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%A2%D7%9D-%D7%A6%D7%9E%D7%A4%D7%99%D7%95%D7%9F-%D7%9B%D7%93%D7%99-%D7%9C%D7%92%D7%A8%D7%95%D7%9D-%D7%9C%D7%94%D7%9D-%D7%9C%D7%98%D7%A4%D7%9C-%D7%91%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%91%D7%9E%D7%A1%D7%92%D7%A8%D7%AA-%D7%94%D7%90%D7%97%D7%A8%D7%99%D7%95%D7%AA

:fadein:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2463 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...