Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תקנות חדשות בנוגע לחלקי חילוף - מוסך מחוייב להתקין חלק שמסופק על ידי הלקוח


shha
שימו לב! השרשור הזה בן 2413 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עכשיו אנשים יקנו חלפים בשקל וחצי באיביי, כדי לחסוך כסף וילכו להתקין במוסך,ועוד יצפו לאחריות על העבודה.

דווקא אנשים שלא מבינים ברכב וחלקים, אם הם רוכשים באינטרנט, הם ירכשו את החלפים המקוריים, אלו שמותקנים כבר ברכב או כאלו שהמוסך יבואן מתקין להם. הם לא יקחו סיכון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 282
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

היו לי 2 מיקרים של תקלות חוזרות במוסך שבו טיפלתי ברכב. הכנסתי את הרכב למוסך, החליפו לי את החלק (החלק מהמחסן של המוסך) והתקלה חזרה אחרי שנה ו 10 חודשים. חלק אחד עלה לי במוסך 3300 שקלים לא כולל עבודה (זה היה וסת לחץ למשאבת סולר). חלק אחר עלה לי כ 2000 שקלים לא כולל עבודה. בשני המקרים, לאחר שהתקלה חזרה ביררתי כמה עולה החלק והתברר שעלותו כ 300 שקלים באי ביי. בשני המקרים המוסך טען שאין יותר אחריות. מה עזרה לי האחריות דרך המוסך?! אילו הבאתי את החלק לבד לפחות זה היה עולה 300 שקל ולא 3300 שקל. מה שאני רוצה לומר שאחריות זה לא הכל. הרבה יותר חשוב המחיר!

אני מסכים שאחריות זה לא הכול, אבל אחריות היא בהחלט פקטור ונותן שקט נפשי ללקוח ולפעמים זה ההבדל שקובע מה יבחר לקוח לעשות.

אתה נתת מקרים בהם כבר אין אחריות, אך נניח שהחלפת חלק ב 2000 ש"ח ואחרי חודשים החלק התקלקל? זה לא משהו מופרך ובהחלט קורה פה ושם ואם היה קורה לך אישית והיה נחסך ממך להוציא שוב אלפיים שקלים חדשים + עבודה, הטון שלך היה אחר לגמרי, גם אם ביבוא אישי החלק היה עולה לך 500 ש"ח (ועכשיו לך תחכה שהחלק יגיע והרכב תקוע על הליפט, גם זה פקטור).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא, זה אתה משווה.

אני הגבתי על האמירה של החזקת מחסן ומחסנאי,

אתה עכשיו בשביל לצאת צודק התחלת לצעוק על עלויות יבוא ותקינה. הבנת הנקרא ומים קרים חביבי. אהבתי את הזיגזוג.

 

אגב, זה מעניין,

האם יבואן רישמי של מותג X, שמחוייב על פי חוק להחזיק מלאי חלפים למותג X, עדיין עובר את כל הסיוט עם יבוא ותקינה כאשר הוא מיבא את החלפים כמו ספק שלא קשור למותג?

אני לא חושב.

אני מבין טוב מאוד וגם בגלל זה כתבתי "ועוד" .

ראיה צרה של נקודה אחת לא מועילה. צריך להסתכל על כל התמונה.

אתה מודע לכך שכל מוסך באירופה יכול לרכוש חלקים ישירות מהיצרנים באירופה? בתוך האיחוד האירופאי יש סחר חופשי ואין הגבלות ותקנים.

במדינת ישראל יש חסם גדול בדמות הרגולציה ואותה אנחנו כרוכשים חד פעמיים לא מרגישים. במדינת ישראל יש מונופול על חלקים מקוריים והחנויות הקטנות שמייבאות חלפים מקוריים לא מזיזות הרבה ליבואנים.

שאתה מייבא חלק אני צריך להרוויח עליו ולהביא כסף לבית וחייב לתמחר את כל ההוצאות שהיו בדרך.

 

חלקים מקוריים שמסומנים ככאלה לא מצריכים תקינה כמו חלק תחליפי, מופיע בתקנות ייבוא חלקים.

 

האמירה שלי על לחסוך כמה שקלים היא יחסית. בגלל הפרסום הנרחב שעושים לתקנה החדשה הרבה "מבינים" יתחילו להזמין חלקים לטיפול קטן ויקוו להרוויח כמה שקלים.

 

לעומת זאת,

כמה אנשים יעמידו את האוטו שלהם עד שיגיעו חלקי חילוף לרכב שמושבת בגלל אי אילו חלקים שעולים בארץ מאות ואלפי שקלים? לא לכולם יש את האפשרות להמתין לחלקים ועוד לקוות שהמכס ודואר ישראל יעשו את העבודה שלהם על הצד הטוב ביותר.

 

תבין, אני לא נגד התקנה. אני עצמי עושה הרבה שימוש בחלקים מחו"ל. אבל זה מדגם לא מייצג. אנשים מחפשים נוחות ולא סרבול.

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון ובשביל הנוחות והפשטות הרוב המכריע מגיע למוסך ומשלם על כל "החבילה" (חלק זמין + עבודה + אחריות).

 

זניחים הם אלו שמביאים איתם חלקים למוסך וכדאי היה שישקיעו בתיקון וחידוש רגולציות במקומות שבהם העיוות הוא חמור יותר ונוגע לרובינו ולא בחקיקה פופוליסטית שנוגעת למעטים בלבד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מודע לכך שכל מוסך באירופה יכול לרכוש חלקים ישירות מהיצרנים באירופה? בתוך האיחוד האירופאי יש סחר חופשי ואין הגבלות ותקנים.

 

אתה ממשיך במנטרה של תקינה ועלויות יבוא מבלי להתייחס לנקודה השניה שכתבתי.

אתה חושב שיבואן רכב רישמי צריך תקינה וסובל מעלויות יבוא מיוחדות עבור חלפים שהוא ממילא מחוייב על פי חוק להחזיק?

לדעתך יבואן רכב בארץ הקודש לא רוכש את החלפים ישירות מהיצרן?

 

דניאל החוק בהחלט פופוליסטי ממדרגה ראשונה.

הסממן הראשון לכך הוא שהחוק מלא בכלכך הרבה חורים שבברור אף אחד לא התכוון באמת לאכוף אותו...

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע לגבי חורים כי לא ראיתי את לשון החוק המלאה, יחד עם זאת דיי ברור לי שלא משנה עד כמה נוסך החוק בקפידה, לרוב המוסכים זה לא ישנה הרבה בהתייחסותם לעניין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים שאחריות זה לא הכול, אבל אחריות היא בהחלט פקטור ונותן שקט נפשי ללקוח ולפעמים זה ההבדל שקובע מה יבחר לקוח לעשות.

אתה נתת מקרים בהם כבר אין אחריות, אך נניח שהחלפת חלק ב 2000 ש"ח ואחרי חודשים החלק התקלקל? זה לא משהו מופרך ובהחלט קורה פה ושם ואם היה קורה לך אישית והיה נחסך ממך להוציא שוב אלפיים שקלים חדשים + עבודה, הטון שלך היה אחר לגמרי, גם אם ביבוא אישי החלק היה עולה לך 500 ש"ח (ועכשיו לך תחכה שהחלק יגיע והרכב תקוע על הליפט, גם זה פקטור).

לידיעתך, לא כל חלק שצריך להחליף משבית את הרכב. שנית תמיד אפשר להזמין חלק בדואר מהיר. זה מגיע תוך כמה ימים והעלות הנוספת של המשלוח זניחה לעומת החיסכון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

 

דניאל החוק בהחלט פופוליסטי ממדרגה ראשונה.

הסממן הראשון לכך הוא שהחוק מלא בכלכך הרבה חורים שבברור אף אחד לא התכוון באמת לאכוף אותו...

גם את חוק שיויון הזדמנויות בתעסוקה ואי אפליית נשים, נכים ומבוגרים בקבלה לעבודה אף אחד לא ממש אוכף. אז מה? לבטל ?

החוק קובע נורמות רצויות. את ההמשך יקבעו האזרחים. גם מסע של אלף קילומטר מתחיל בחוק חלפים אחד קטן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נושא השרשור הוא לא חלקים שיציג היצרן בארץ (זכיין במחזיק ברשיון יבוא כלי רכב מתוצר מסוים) חייב להחזיק, אלא חובת מוסך להתקין חלקים שבעליו הביא. גלשנו לנושא רגולציה.

 

עשו השוואה בעיתון בין מחיר לאלטרנטור של פיקנטו בארץ ובאיביי.

אני אגיע למוסך וארצה להחליף אלטרנטור ברכב של האישה שכל יום לוקחת את הילדים איתו לגנים. מחיר בארץ 2500 שקל. מאיביי 1750.

מע הגאון שיעמיד את האוטו עד שיגיע האלטרנטור וישלח את אישתו בתח"צ או ישכיר לה רכב אחר? מי המטומטם שירכוש חדש ולא יילך על משופץ בפחות מחצי מחיר? איפה הגאון שירכוש אחד מפירוק וימשיך בסדר היום שלו? משום מה מתעלמים מזה בכל מקום שדיברו על התקנה הזו.

 

 

מקרה אמיתי, הרכב שלי במוסך על תקלת אלטרנטור ומשאבת הגה. בגלל שאני לא זקוק לו בשבוע הקרוב אני מחפש אלטרנטיבה זולה ונעזר להשגת חלקים מכמה מקומות בארץ. ביום אחר לא הייתי חושב בכלל ונותן למוסך לעשות מה שצריך כי השקט שזה ייתן לי שווה הכל.

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נושא השרשור הוא לא חלקים שיציג היצרן בארץ (זכיין במחזיק ברשיון יבוא כלי רכב מתוצר מסוים) חייב להחזיק, אלא חובת מוסך להתקין חלקים שבעליו הביא. גלשנו לנושא רגולציה.

 

אתה העלת את נושא העלויות של הספקים המקומיים, אני רק פיתחתי את הרעיון.

שוב, אהבתי את ההתחמקות והזיגזוג.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נושא מחירי הספקים הוא נלווה לכדאיות רכישה בארץ או בחו"ל.

את הצרכן הסופי זה לא מעניין אבל שמתעמקים רואים שלפעמים יש סיבה למחיר בארץ או לפחות לחלק מהמחיר. אני עומד מאחרי כל מה שכתבתי ובכל זאת - אוהב להזמין חלקים מחו"ל. גם כי זה תורם לתחרות וגם בגלל שאני יכול להרשות לעצמי לפעמים לחכות לחלקים.

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לידיעתך, לא כל חלק שצריך להחליף משבית את הרכב. שנית תמיד אפשר להזמין חלק בדואר מהיר. זה מגיע תוך כמה ימים והעלות הנוספת של המשלוח זניחה לעומת החיסכון.

נכון, לא כל חלק משבית רכב, לפעמים הרכב לא מושבת אבל פרקו כמה חלקים לצורך אבחון ועכשיו מה, תשלם על פירוק ובהרכבה פעמיים עד שיגיע החלק?

עליך לקבל כי לכל אחד יש את השיקולים שלו וחישוב העלויות שלו ומניסיון אני אומר לך, שהרוב יעדיפו לשלם פי שתיים יותר יקר, רק שיהיה מוכן הרכב מחר! ולא בשבוע הבא וגם זה בספק ואולי...במידה שהחלק שהגיע תקין ומתאים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים שאחריות זה לא הכול, אבל אחריות היא בהחלט פקטור ונותן שקט נפשי ללקוח ולפעמים זה ההבדל שקובע מה יבחר לקוח לעשות.

אתה נתת מקרים בהם כבר אין אחריות, אך נניח שהחלפת חלק ב 2000 ש"ח ואחרי חודשים החלק התקלקל? זה לא משהו מופרך ובהחלט קורה פה ושם ואם היה קורה לך אישית והיה נחסך ממך להוציא שוב אלפיים שקלים חדשים + עבודה, הטון שלך היה אחר לגמרי, גם אם ביבוא אישי החלק היה עולה לך 500 ש"ח (ועכשיו לך תחכה שהחלק יגיע והרכב תקוע על הליפט, גם זה פקטור).

 

עוד דבר, מסתבר שגם כאשר הלקוח קונה את החלק בעצמו ומגיע למוסך שירכיבו לו, הרי לפי התקנות החדשות האחריות של המוסך על העבודה והחלק קיימת בתנאי שהחלק נרכש כחוק. הטענה של נציגת המוסכים בנושא האחריות נדחתה ע"י וועדת הכנסת . יו"ר הוועדה טען כי אל למוסך לעשות ללקוח מה שהמוסך אינו רוצה שהיבואן יעשה לו. הכוונה כאן היא שישנה אחריות של יבואן לגבי חלק חילוף שהורכב במוסך גם אם החלק חילוף נרכש ע"י המוסך לא ישירות מהיבואן. מסתבר שהחוק לא כל כך פרוץ.:wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דניאל, המצב שאתה מתאר הוא שלקוחות של מוסך מגיעים עם צ'ק פתוח.

יש כאן הרבה חברים שהם בדיוק ההפך: לומדים את הרכב, לומדים את התקלות ואבחון המחלות של הרכב. ברגע שיש תקלה, אפשר להזמין מחו"ל או לקנות בחנות שאנחנו סומכים.

בנוסף, כשיש תקלה, נדלק צ'ק אנג'י. אין צורך בהתרגשות אדירה לפירוק והרכבה, אלא לחבר את הסורק היעודי, מוצאים קוד תקלה ומשם ממשיכים. מוסך צריך לדעת לפרש את הקודים האלו במקום להתחיל לפרק חצי רכב.

אנחנו חיים ב-2017 ולא בשנות השמונים.

עריכה אחרונה על ידי gbguy
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד דבר, מסתבר שגם כאשר הלקוח קונה את החלק בעצמו ומגיע למוסך שירכיבו לו, הרי לפי התקנות החדשות האחריות של המוסך על העבודה והחלק קיימת בתנאי שהחלק נרכש כחוק. הטענה של נציגת המוסכים בנושא האחריות נדחתה ע"י וועדת הכנסת . יו"ר הוועדה טען כי אל למוסך לעשות ללקוח מה שהמוסך אינו רוצה שהיבואן יעשה לו. הכוונה כאן היא שישנה אחריות של יבואן לגבי חלק חילוף שהורכב במוסך גם אם החלק חילוף נרכש ע"י המוסך לא ישירות מהיבואן. מסתבר שהחוק לא כל כך פרוץ.:wink:

תסביר לי בבקשה איך מוסך יתן אחריות על חלק שהוא לא רכש? ישלם על רכישת החלק מבלי לחייב את הלקוח? ז"א החלק יהיה על חשבון המוסך?

הרי אם מוסך רוכש חלק מסויים ולא משנה מאיפה, אם בתקופת האחריות החלק נמצא לא תקין, יחזיר המוסך את החלק המקולקל לספק ויקבל תמורותו אחד חדש ללא חיוב.

איך כזה תהליך יצא לפועל במקרה של חלק שאותו סיפק הלקוח, גם אם הביא קבלה?

 

עוד תסביר לי מה האמירה הריקה הזאת בדיוק אומרת:

"יו"ר הוועדה טען כי אל למוסך לעשות ללקוח מה שהמוסך אינו רוצה שהיבואן יעשה לו"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2413 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...