Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תקנות חדשות בנוגע לחלקי חילוף - מוסך מחוייב להתקין חלק שמסופק על ידי הלקוח


shha
שימו לב! השרשור הזה בן 2392 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בנוגע לחלקים מורכבים יותר (קיט טיימינג למשל) - האחריות היא באמת עניין אפור.

 

בדיוק. סט טיימינג ישנו מרכיב מהותי לאיכות העבודה וכן הנזק הפוטנציאלי גבוה (נזק למנוע)

לעומת זאת, חלפים כגון בולמים ותושבות, צלחות בלימה, שמנים, פילטרים (כמובן בתנאי שמדובר בחלפים טובים) - אני חושב שלא תהיה בעיה להביא לבד וגם לממש את האחריות במדיה והחלק תקול, מכיוון שהעבודה איננה דורשת דיוק רב, הסיכוי לחלפים פגומים נמוך, וכן הנזק הפוטנציאלי קטן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 282
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • ספונסר פורום
בדיוק. סט טיימינג ישנו מרכיב מהותי לאיכות העבודה וכן הנזק הפוטנציאלי גבוה (נזק למנוע)

לעומת זאת, חלפים כגון בולמים ותושבות, צלחות בלימה, שמנים, פילטרים (כמובן בתנאי שמדובר בחלפים טובים) - אני חושב שלא תהיה בעיה להביא לבד וגם לממש את האחריות במדיה והחלק תקול, מכיוון שהעבודה איננה דורשת דיוק רב, הסיכוי לחלפים פגומים נמוך, וכן הנזק הפוטנציאלי קטן.

 

:mm_yeah::mm_yeah:

מרכז שירות שי לי - מורשה יבואן לרכבי פורד ומאזדה. רחוב היוזמים 12 אור יהודה, טלפון: 03-5333082
מוסך הסדר לחברות הביטוח מגדל, מנורה, ביטוח ישיר, 9 מליון, איילון, שירביט וליברה.
לחנות האונליין של שי לי עם הנחות ומבצעים לחצו כאן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נאמרו כאן מספר דברים שאני רוצה להגיב עליהם:

1. נטען כאן שאם המוסך לא ירוויח על חלפים הרי ששעת עבודה במוסך תתייקר. ראשית, כל מוסך חייב להציג על גבי שלט את מחיר שעת העבודה שלו. ירצה בעל המוסך לייקר את שעת העבודה - בבקשה. אבל בשקיפות. כל לקוח שיגיע למוסך, יראה את המחיר שהמוסך גובה על שעת עבודה ויחליט אם זה מתאים לו או לא. בסופו של יום כמות האנשים שיכנסו למוסך ויפקידו את הרכב בידיו תלויה (כמו בכל מוצר ושירות) במחיר. בעל הרכב יעשה את החישוב שלו ובעל המוסך יעשה את החישוב שלו. לפי התיאוריה הכלכלית, אכן מחיר שעת עבודה יתייקר, אבל פחות מהירידה במחיר החלפים, כך שבסופו של דבר הלקוח ירוויח (זו תוצאה של עקומות ביקוש והיצע).

2. נטען כאן שהלקוח יקבל 15%-20% הנחה על החלף וישלם 50% יותר על עבודה. ובכן בקשר להנחה על החלף: לעניות דעתי ההנחה תהיה הרבה יותר גבוהה. סתם דוגמא קטנה: במוסך דרשו ממני על שסתום כ 2000 שקלים. קניתי את אותו שסתום מקורי (לא חיקוי ולא תחליפי) באי ביי בפחות מ 300 שקלים. זה לא 20% זה כמעט 90%! אז יתכן ובחלקים מסויימים ההנחה תהיה נמוכה יותר, וגם ב 20% אני לא מזלזל. לאורך זמן זה הרבה כסף. ואם ההפרש לא משמעותי אני מניח שהלקוח לא יטרח להביא את החלף בעצמו. בקשר להתייקרות שעת עבודה: אין סיכוי שמחיר שעת עבודה יעלה ב 50%! מוסך שיעלה את שכרו כך ייאלץ לסגור את שעריו מחוסר עבודה.

3. לכל רגולציה ותקנה יש ויהיו מתנגדים. תמיד יש מי שמפסיד מהתקנה ויש מי שמרוויח, או מפסיק להפסיד כפי שהפסיד עד כה. אחד החוקים הבסיסיים בתחום הצרכנות שמגן על הצרכן הוא איסור התניית שירות בשירות. זה האלף בית של זכויות הצרכן. ובזה בדיוק עוסקת התקנה הזו. אין המוסך ראשי לדרוש מהלקוח שיקנה ממנו את החלק על מנת שימכור לו גם את שירותי העבודה. המוסך, כמו כל עסק, מקבל רישיון עסק מהמדינה. הוא אמור לעמוד החוקים ובתקנות הנהוגים המדינה. לומר באיזה זכות המדינה מתערבת לי? זה כמו לומר שכל התקנות והחוקים הנוגעים לפיקוח על מחירים ורגולציה על עסקים צריכים להתבטל ולעבור מין העולם. זה כמו לומר עדיף לחיות בג'ונגל ולא בחברה מתוקנת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועוד דבר טוב יש בכך שהלקוח יביא את החלף בעצמו: סוף סוף הלקוח ידע בוודאות איזה שמן שמו לו במנוע! הוא ידע בוודאות שזה שמן חדש ונקי ולא משהו שנשפך לתוך המנוע שלו או הגיר שלו מתוך חבית ענקית שאיש לא יודע כמה זמן השמן שכב שם או איזה משקעים יש בחבית הזו. ושמן זה רק דוגמא. זה נכון לכל חלק וחלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התקנה הזו מבורכת מאוד, לי מאז ומתמיד לא הייתה בעיה שהלקוח יביא את החלפים, בתנאי שלא מדובר בחלק מאיכות ירודה שעלולה לגרום לתקלה בטיחותית, מצידי, תביא בננה ואני ארכיב לך.

 

התקנה הזו תגרום לעליית מחירי שעת עבודה ,כי ברור לכל בר דעת שמוסך מרוויח כסף על עבודה וחלפים,והמחיר הסופי ללקוח יתייקר ולמה?

 

המוסכים יעלו את המחיר על שעת העבודה, כי הם לא מרוויחים על החלפים, חנות החלפים תמכור ללקוח את החלק במחיר גבוה יותר ממה שהמוסך היה קונה כך שבשורה התחתונה, הלקוח אולי קיבל 15-20 אחוז הנחה על החלף, אבל שילם תוספת של 50 אחוז על העבודה.

 

אם שואלים אותי באופן אישי, זה המצב האידיאלי, אני הייתי שמח מאוד למכור ללקוח את החלפים בשקיפות במחיר שאני רוכש, ולחייב אותו רק בעבור העבודה.

שנינו יכולים להבין שיש היום לקוחות שלא ירוצו לחנות חלפים בשביל לקבל 15-20% הנחה על מחיר החלפים.

אתה טוען שאחרי התקנה הזו, מחיר העבודה יעלה.

המצב האידיאלי שלך שאתה תמכור ללקוח את החלקים במחיר שאתה קונה.

אז השאלה שלי: האם לקוח יקנה את החלקים ממך במחיר שאתה קונה (לאחר אישור התקנה)?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שנינו יכולים להבין שיש היום לקוחות שלא ירוצו לחנות חלפים בשביל לקבל 15-20% הנחה על מחיר החלפים.

אתה טוען שאחרי התקנה הזו, מחיר העבודה יעלה.

המצב האידיאלי שלך שאתה תמכור ללקוח את החלקים במחיר שאתה קונה.

אז השאלה שלי: האם לקוח יקנה את החלקים ממך במחיר שאתה קונה (לאחר אישור התקנה)?

 

השאלה שלך במקום אבל הערה קטנה: המוסך אינו היחיד הגוזר כאן קופון על גב הלקוח. המוסכים בדרך כלל מקבלים הנחה של כ 30% מהיבואן על חלפים. זה המון! כי אם נתייחס למחיר המקורי של החלק ההנחה הזו שווה הרבה יותר מהעלות המקורית בה נרכש החלק מהיצרן. אבל בל נשכח את היבואן. היבואן הוא זה שגוזר הרבה פעמים קופון ענק על מחירי חלפים, בייחוד כאלו שהם לא סטנדרטים או יחודיים לרכבים שהוא מביא, כך שללקוח עדיין ישתלם לייבא את החלף לבד. אם כולם ינהגו כך, אני בטוח שגם היבואן יוזיל מחירים בצורה משמעותית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לומר באיזה זכות המדינה מתערבת לי? זה כמו לומר שכל התקנות והחוקים הנוגעים לפיקוח על מחירים ורגולציה על עסקים צריכים להתבטל ולעבור מין העולם. זה כמו לומר עדיף לחיות בג'ונגל ולא בחברה מתוקנת.

בלי קשר לשאר מה שאמרת.

פיקוח מחירים צריך לעבור מהעולם.

פיקוח מחירים בכל תחום גורם לירידה ברמת השירות\מוצר, שוק שחור, בעיה בנגישות למוצר ועוד בעיות רבות אחרות. יש לו אפס יתרונות חוץ מלהישמע טוב.

"when you see a good move, look for a better one..."

 

Mazda 2 2014

Kawasaki Z400 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלי קשר לשאר מה שאמרת.

פיקוח מחירים צריך לעבור מהעולם.

פיקוח מחירים בכל תחום גורם לירידה ברמת השירות\מוצר, שוק שחור, בעיה בנגישות למוצר ועוד בעיות רבות אחרות. יש לו אפס יתרונות חוץ מלהישמע טוב.

 

היכן שיש כשל שוק, לא נותרת ברירה אלא פיקוח על המחיר.

אבל כאן אין פיקוח על המחיר! יש כאן החלה של כלל בסיסי במסחר של איסור התניית שירות בשירות. זהו. את אותו כלל החילו על חברות הסלולר כשאסרו עליהם להתנות חבילות מוזלות ברכישה של מכשירי סלולר מהם. הכלל הזה למיטב ידיעתי חל על כל העסקים במדינה ולפעמים צריך פשוט לחדד את התקנות על מנת להבהיר מה מותר ומה אסור. הנושא הזה של התניית שירות בשירות במוסכים היה כמדומני הפוסט הראשון שלי כאן בפורום ואני שמח שמישהו עשה מעשה ותיקן את העוול הזה.

עריכה אחרונה על ידי shha
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

2. נטען כאן שהלקוח יקבל 15%-20% הנחה על החלף וישלם 50% יותר על עבודה. ובכן בקשר להנחה על החלף: לעניות דעתי ההנחה תהיה הרבה יותר גבוהה. סתם דוגמא קטנה: במוסך דרשו ממני על שסתום כ 2000 שקלים. קניתי את אותו שסתום מקורי (לא חיקוי ולא תחליפי) באי ביי בפחות מ 300 שקלים. זה לא 20% זה כמעט 90%! אז יתכן ובחלקים מסויימים ההנחה תהיה נמוכה יותר, וגם ב 20% אני לא מזלזל.

 

מצטרף:

מוסך ידוע וחביב הפורום גובה על שמן יורול סינטטי מלא 5/40W - מחיר של 199 ש"ח לפני מע"מ כלומר 233 ש"ח ללקוח.

את השמן הזה אני רוכש מאבי חלקי חילוף ב... 100 ש"ח.

וזו דוגמה להנחה סופית ללקוח הרבה יותר גבוהה מ 20%.

 

 

אגב,אני בטוח שאותו מוסך רוכש את השמן בפחות מ 100 ש"ח...

 

ראוי לציין, כשבאתי עם החלפים וביקשתי רק עבודה מחיר עלות העבודה זינק מ 150 ש"ח ל250 ש"ח (הגיוני לאור הפסד הרווח במכירת החלפים)

 

לדעתי הרבה יותר שקוף ובריא לדעת כמה החלק וכמה העבודה עולה.

 

במקרה כזה של טיפול פשוט, אני רוכש את החלקים לבד וניגש למוסך פרטי וקטן רק כדי לבצע את הטיפול. העלות היא 100 ש"ח.

עריכה אחרונה על ידי דור--
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראוי לציין, כשבאתי עם החלפים וביקשתי רק עבודה מחיר עלות העבודה זינק מ 150 ש"ח ל250 ש"ח (הגיוני לאור הפסד הרווח במכירת החלפים)

 

לדעתי מה שאתה מתאר אינו חוקי מאחר והחוק מחייב את בעל המוסך לציין על שלט את מחיר שעת העבודה. לכל טיפול יש שעתון מחייב של משרד התחבורה שאותו מכפילים במחיר שעת העבודה. לכן, המוסך אינו יכול לומר ללקוח אם אתה מביא חלקים מחיר העבודה משתנה. זה אסור כבר היום ועוד יותר לאחר כניסת התקנות לתוקף החודש הבא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ונראה לך שאני אעיר על כך לבעל המוסך שהרכב שלי מופקד אצלו?

הבנתי את זה לפעמים הבאות, ואת הטיפולים השוטפים עשיתי לבד, את הטיפולים המורכבים יותר (קלאץ' וטיימינג) עשיתי אצלו למרות הידיעה שאני אוכל לחסוך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוסך יכול לגבות ממך יותר שעות על החלפת חלק המקום להעלות את שעת העבודה

 

חכם יעשה אדם שיבקש הצעת מחיר בכתב שכוללת חלקים ועבודה ולאחר מכן יביא חלקים.

אני כבר תקופה ארוכה מייבא חלקים. לפעמים מתקין לבד, לפעמים מוצא מוסך שירכיב.

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ונראה לך שאני אעיר על כך לבעל המוסך שהרכב שלי מופקד אצלו?

 

קרה לי שבקשתי הצעת מחיר ממוסך עבור טיפול תקופתי וכשהוא שמע שאני מביא את החלקים הוא תקע לי מחיר יותר גבוה ממחיר שלוקח מוסך מורשה יבואן. כשהערתי לו על כך הוא ענה בצורה תוקפנית ושאל אם מוסך מורשה יבואן מסכים שאני אביא את החלקים. אמרתי לו: הבנתי. תודה רבה. והוא הפסיד לקוח.

ישנם בעלי מוסכים שלא יודעים לנהל עסק. כשבא לקוח חדש, אסור לבעל המוסך להסתכל רק על הטיפול הנוכחי. לקוח מייצג שורה ארוכה של טיפולים וביקורים חוזרים במוסך, ולא רק עבור הרכב של הלקוח, אלא רכבים נוספים מהמשפחה וחברים. השווי הכלכלי של לקוח הוא שווי טיפול אחד כפול מספר השנים שהלקוח חי כפול מספר הרכבים של משפחה וחברים. זה המון המון כסף. בעל מוסך חכם יודע שלקוח חדש הוא המלך ולכן מתייחס אליו בהתאם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי מה שאתה מתאר אינו חוקי מאחר והחוק מחייב את בעל המוסך לציין על שלט את מחיר שעת העבודה. לכל טיפול יש שעתון מחייב של משרד התחבורה שאותו מכפילים במחיר שעת העבודה. לכן, המוסך אינו יכול לומר ללקוח אם אתה מביא חלקים מחיר העבודה משתנה. זה אסור כבר היום ועוד יותר לאחר כניסת התקנות לתוקף החודש הבא.

סבבה.

אז הוא יקח מכולם 500 שקל שעת עבודה. הנחה 60% על העבודה למי שקונה ממנו חלפים.

בהצלחה.

"when you see a good move, look for a better one..."

 

Mazda 2 2014

Kawasaki Z400 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סבבה.

אז הוא יקח מכולם 500 שקל שעת עבודה. הנחה 60% על העבודה למי שקונה ממנו חלפים.

בהצלחה.

 

סבבה. עד שיגיע הלקוח העצבני שיגיש נגדו תביעה ייצוגית, כי מה שאתה מתאר זה בדיוק התניית שירות בשירות: אם תקנה ממני - תקבל מחיר אחר. וזה לא חוקי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2392 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...