Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תקנות חדשות בנוגע לחלקי חילוף - מוסך מחוייב להתקין חלק שמסופק על ידי הלקוח


shha
שימו לב! השרשור הזה בן 2427 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • ספונסר פורום

בקצרה, כתבתם כאן הרבה דברים נכונים ולא נכונים.

 

החוק הזה לא ישנה שום דבר, מוסך שמסכים לקבל חלפי מבחוץ ימשיך להסכים ומוסך שלא,לא יסכים.

 

שנית, מישהו יכול להעלות בבקשה קישור לשעתון המחייב שכולם מדברים עליו?

 

 

 

בשורה התחתונה, מוסך זהו עסק, עם תקציב תזרים ויעדים כלכלים, לא משנה איך תהפכו את זה, המוסך צריך להרוויח כסף כדי להמשיך את פעילותו, אם המוסך לא ירוויח על חלפים, תהיה עלייה רוחבית וגורפת בשעת העבודה, ולא ישנה אם הלקוח ילך למוסך אחר, גם שם,מחיר שעת עבודה יהיה יקר יותר,אך כמו שדניאל כתב, זה לא יקרה, כי אחוז האנשים שמגיעים למוסך עם החלקים הוא זניח מאוד.

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 282
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

התקנה הזו מבורכת מאוד, לי מאז ומתמיד לא הייתה בעיה שהלקוח יביא את החלפים, בתנאי שלא מדובר בחלק מאיכות ירודה שעלולה לגרום לתקלה בטיחותית, מצידי, תביא בננה ואני ארכיב לך.

 

התקנה הזו תגרום לעליית מחירי שעת עבודה ,כי ברור לכל בר דעת שמוסך מרוויח כסף על עבודה וחלפים,והמחיר הסופי ללקוח יתייקר ולמה?

 

המוסכים יעלו את המחיר על שעת העבודה, כי הם לא מרוויחים על החלפים, חנות החלפים תמכור ללקוח את החלק במחיר גבוה יותר ממה שהמוסך היה קונה כך שבשורה התחתונה, הלקוח אולי קיבל 15-20 אחוז הנחה על החלף, אבל שילם תוספת של 50 אחוז על העבודה.

 

אם שואלים אותי באופן אישי, זה המצב האידיאלי, אני הייתי שמח מאוד למכור ללקוח את החלפים בשקיפות במחיר שאני רוכש, ולחייב אותו רק בעבור העבודה.

 

בקצרה, כתבתם כאן הרבה דברים נכונים ולא נכונים.

 

החוק הזה לא ישנה שום דבר, מוסך שמסכים לקבל חלפי מבחוץ ימשיך להסכים ומוסך שלא,לא יסכים.

 

שנית, מישהו יכול להעלות בבקשה קישור לשעתון המחייב שכולם מדברים עליו?

 

 

 

בשורה התחתונה, מוסך זהו עסק, עם תקציב תזרים ויעדים כלכלים, לא משנה איך תהפכו את זה, המוסך צריך להרוויח כסף כדי להמשיך את פעילותו, אם המוסך לא ירוויח על חלפים, תהיה עלייה רוחבית וגורפת בשעת העבודה, ולא ישנה אם הלקוח ילך למוסך אחר, גם שם,מחיר שעת עבודה יהיה יקר יותר,אך כמו שדניאל כתב, זה לא יקרה, כי אחוז האנשים שמגיעים למוסך עם החלקים הוא זניח מאוד.

אורן

 

2 המשפטים האלו די מטרידים אותי: החוק נועד לתת הנחה ללקוח (לשרת את הציבור), ובסוף הוא משרת את המוסך, כי הוא דורש יותר כסף עכשיו.

הרי בכל מקרה כמות הלקוחות שמביאים חלקים למוסך הוא זניח. עם זאת, בעקבות התקנה, בעלי המוסכים יעלו את תעריף העבודה לשעה.

אז שוב אני אומר: רוב הלקוחות, שאין להם מושג מה קורה ברכב, שסומכים על המכונאי שלהם בעינים עצומות, בעלי המוסכים מעוניינים להגדיל את הרווח שלהם על חשבון התקנה החדשה.

 

לצורך ההבנה: נקח בחשבון שכל המוסכים יעלו בממוצע את מחיר העבודה ב-150% (כפי שאורן הציע).

רכב יונדאי גטס (כמו שיש ברשותי), לטיפול שמן + פילטר שמן עלה 450 ש"ח, שמתוכם 250 ש"ח על עבודה. אחרי עליה המחירים הטיפול יעלה 575 ש"ח.

לבעל המוסך לא מעניין שאני לקוח קבוע שלו, שרק אצלו אני קונה את החלפים. אותו מעניין, על כמה לקוחות בודדים שמביאים לו את החלקים. איך הוא יכול להגדיל את הקופה.

 

את מי אני יכול להאשים? את אורן שרוצה להרוויח את כספו בכבוד? את המדינה שרוצה לדאוג לי ולא מצליחה? האמת שאין לי את מי להאשים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם המדינה צריכה להמשיך להרוויח אותו דבר, והמוסכים צריכים להרוויח אותו דבר, למה שהמחיר לצרכן הסופי יירד?

 

רוצים להוריד מחיר? תודיעו למכס שהוא יוציא דרישות תשלום על פי מחירון ידוע, ללא עיכובים, ללא טירטורים והכי חשוב - לאפשר לכל אחד, אבל כל אחד, בין אם הוא עוסק קטן ובין אם הוא בעל מוסך או לקוח, לייבא כל רכיב, חדש או משומש, בתנאי שיש לו תקן אירופאי או אמריקאי שלא סותר את דרישות התקינה הישראלית (פנסים למשל).

הצהרת הייבוא תיבדק און ליין כי הלקוח הקטן ידווח באמצעות המחשב על הרכישה וישלח חשבונית כבר בהזמנה. החבילה תיבדק כשתגיע, ואם יימצא דיווח תקין החבילה תשוחרר מייד, ללא חיוב על אחסנה במכס. מי שייתן דיווח שקרי יישא בכל העלויות של אחסנה, קנס ומס אם ירצה לשחרר בכל זאת.

לא עוד כל משלוח נתקע במכס ומחוייב בעמלות שקר שאין בשום מקום אחר.

אבל זה לא יקרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

זה לא יקרה, המחירים לא יעלו, כי לא תהיה מסה של לקוחות שתגיע עם חלפים בעצמם.

 

אני באופן אישי, בעד שלקוחות שלי ייבאו בעצמם חלפים יקרים בארץ וזולים בחו"ל, ובשירשור הזה יש כמה גולשים שמגיעים אלי עם חלפים ואני מתקין בשמחה.

גם אני רוכש את החלפים בארץ במחיר הגבוה, עם הנחה שלרוב (בחלפים מקוריים) היא לא משמעותית כך שיוצא שאם לקוח שילם 8000 שקל על חלף ו-500 על העבודה החלק הגדול של הסכום עבר לספק החלק.

 

החוק הזה הוא פופוליסטי נטו ולא תהיה לו שום אחיזה בשטח.

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
2 המשפטים האלו די מטרידים אותי: החוק נועד לתת הנחה ללקוח (לשרת את הציבור), ובסוף הוא משרת את המוסך, כי הוא דורש יותר כסף עכשיו.

הרי בכל מקרה כמות הלקוחות שמביאים חלקים למוסך הוא זניח. עם זאת, בעקבות התקנה, בעלי המוסכים יעלו את תעריף העבודה לשעה.

אז שוב אני אומר: רוב הלקוחות, שאין להם מושג מה קורה ברכב, שסומכים על המכונאי שלהם בעינים עצומות, בעלי המוסכים מעוניינים להגדיל את הרווח שלהם על חשבון התקנה החדשה.

 

זה בדיוק הבעיה בהתערבות ממשלה בשוק חופשי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפתרון יהיה פשוט. המוסך ינקוב במחיר שעת עבודה גבוה, ויתן הנחה למי שקונה את החלק ממנו. או לחלופין הרווח של המוסך על החלק ירד ויכנס למחיר שעת העבודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי התוצאה הראשונית של התקנות הללו תהיה שמעכשיו מוסכים יזהרו שלא לדחות לקוחות המביאים את החלק עמם. בהמשך, זה יכול לקרות מהר וזה יכול לקחת שנים, מחירי החלפים יירדו. בכמה יירדו? קשה לומר עכשיו. האם מחיר העבודה יעלה? - יתכן. בכמה? קשה לומר עכשיו.

האם התוצאה הכללית תטיב עם הצרכן? לדעתי כן. מצב הצרכן יוטב גם בהיבט המחיר וגם ביכולת שלו להשוות את מחירי העבודה במוסכים. האם בעלי המוסכים והיבואנים אוהבים את התקנות החדשות? ברור שלא! וזה כשלעצמו הסימן המובהק שהתקנות הן לטובת הצרכן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא מחייב שמחירי החלפים ירדו זה פשוט פותח ערוץ חדש לקניות חלפים.

הרי מוסכים עדיין היו לקוחות של חנויות חלפים,אפשר אפילו לומר לקוחות שבויים.

דבר כזה יכול לגרום לעלייה במחיר שיימכר למוסך ובכל יעלה את מחיר הטיפול.

 

במדינה מתוקנת זה אמור לבוא עם חקיקה של פתיחת ייבוא אישי של חלפים שיאפשר לכל אדם ועסק להזמין חלקים בעלות מכס מופחת.

אבל כמו בארץ זה תמיד חצי קלאץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכל הפסימיים, ככה גם אמרו לפני רפורמת הניוד שלאחריה באה גולן ושברה את השוק.

גם אז טענו שאיכות השירות תרד, שהחברות יגלגלו את המחיר בדרך עקיפה, שזה תוך שנה יעלה ובלה בלה.

 

מאז כולנו חוסכים והחברות? מרויחות פחות, אבל מרויחות.

לא רואה למה זה לא יכול להתקיים במוסכים.

 

ומי שמכיר נתונים כספיים של מוסכים יודע ששולי הרווח שלהם בסך הכל מצויינים וגם אם ירויחו פחות - עדיין ירויחו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רוצה להעלות בעיה שלא צוינה כאן, לכל מוסך יש עלות שעתית מוצהרת.

פתחתי פוסט בנושא בעבר.

אך כאשר עובדים על רכבים אין התייחסות למשך זמן הטיפול בהערכת המחיר.

תחליפו גומיות ציריה- גם אם מדובר בחצי שעת עבודה עדיין העלות הינה כ300 שקלים עם עלות חלקים של 25.

להבנתי גם אם אתעד בוידאו משך טיפול ויוצא יותר זול "להפעיל מונה" לא אוכל לדרוש את המחיר השעתי כי קיבלתי הצעת מחיר שלה הסכמתי.

 

אולי מספיק לנסות להיכנס לכיס של בעלי המוסכים?

לדעתי הלקוח צריך לשלם על השירות שהוא מקבל, גם אם הוא עלה על הליפט לחמש דקות, או הטכנאי התחבר למחשב רכב.

 

יש מספיק עלויות שהלקוחות מדחיקים ולא מעוניינים לשלם עליהן, לדוגמה:

חשמל, ארנונה, מיסים, עובדים, בדיקות בטיחות, ציוד כלים וליפטים, בלאי, ביטוח וכו', והעובדה שבעלי מוסכים כן נותנים שירות חינם של ייעוץ או בדיקה, זה מתוך רצון טוב, ולא חובתם.

 

לדעתי האישית, זו זכותו של בעל המוסך לתמחר את העבודה ב-800 ש"ח גם אם היא לוקחת לו חצי שעה,

ואתה כמו כל לקוח אחר, יכול לבחור אם לתקן או לעבור למוסך אחר.

החוק הזה לא ברור מכיוון שהוא מטיל חובה על בעל המוסך להתעסק עם חלקים שהגיעו ממקורות לא מזוהים, חלקים סיניים, ואפילו חלקים מזוייפים.

 

 

 

נ.ב.

אין לי מוסך ואני לא מתכנן לפתוח מוסך אבל אני כן מאמין שהעצמאים במדינה שלנו צריכים להתפרנס בכבוד,

והלקוחות לא צריכים להיכנס להם לכיס.

זה שוק חופשי, ואם יש מישהו שהמחיר לא מתאים לו, אז שיעבור הלאה.

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לאף אחד בעיה של כמות זמן שהמוסך מצהיר.

הבעיה היא שמוסך יכול לקחת שעת עבודה לאותו טיפול כמות שונה רק בגלל שלקוח הביא את החלקים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

mark_Avn, אולי כדאי שתחשוב על זה בצורה אחרת:

* לקוח קנה את החלקים לבדו והביא למוסך? מחיר העבודה הוא המחיר הרגיל (ללא הנחה).

 

*המוסך סיפק חלקים+עבודה? הלקוח קיבל הנחה במחיר של העבודה/חלקים.

 

 

נ.ב.

מבחינתי זה כמו להגיע למסעדה עם פיתה, סלטים ושיפודי פרגיות ולומר למלצר:

"קניתי את הכל בסופר, שים את הפרגיות על האש ותרכיב לי את הכל ביחד בפיתה"

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומבחינתי טיפול במוסך דומה להתקנת מזגן, אתה יכול לרכוש מהמתקין, ואתה יכול לרכוש מחנות ולבקש מהמתקין התקנה בלבד.

כנ"ל לגבי חייט, תרכוש את הבד בנפרד או שתרכוש אצלו. כנ"ל לגבי שיפוצים במבנה וכו'.

 

מסעדה היא מקרה קצה. ברוב השירותים ישנה הפרדה בין המוצר לעלות ההתקנה/בנייה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומבחינתי טיפול במוסך דומה להתקנת מזגן, אתה יכול לרכוש מהמתקין, ואתה יכול לרכוש מחנות ולבקש מהמתקין התקנה בלבד.

כנ"ל לגבי חייט, תרכוש את הבד בנפרד או שתרכוש אצלו. כנ"ל לגבי שיפוצים במבנה וכו'.

 

מסעדה היא מקרה קצה. ברוב השירותים ישנה הפרדה בין המוצר לעלות ההתקנה/בנייה.

 

 

זה מעולה שיש הפרדה בין המוצר לעלות ההתקנה/בנייה, אבל אתה לא יכול לבקש מהמוסכניק הצעת מחיר,

ואח"כ לומר לו שאתה מביא את החלפים לבד ואתה צריך רק את העבודה.

זה פשוט לא הוגן.

 

 

כשאתה קיבלת את הצעת המחיר, המוסכניק חישב חלק מהרווח על חשבון החלפים וחלק על חשבון העבודה.

אין בעיה שתביא את כל החלפים איתך, אבל לפחות תהיה הוגן ותעדכן את המוסכניק שאתה מביא הכל לבד, עוד לפני שהוא נותן את הצעת המחיר.

 

נ.ב.

עדיין לא הבנתי למה זה נהיה מקובל להביא חלפים למוסך, ולא להביא את הירקות למסעדה כדי ש"ירכיבו" לך את הסלט.

עריכה אחרונה על ידי BEEKER

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2427 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...