Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תקנות חדשות בנוגע לחלקי חילוף - מוסך מחוייב להתקין חלק שמסופק על ידי הלקוח


shha
שימו לב! השרשור הזה בן 2444 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אם כבר דיברו על עלויות הטיפולים: פעם אחת נכנסתי למוסך, בקשתי שמן סינטטי מלא ליונדאי גטס. עלות הטיפול 470 ש"ח.

עלות החלקים 300 ש"ח ועבודה 170 ש"ח.

שמן: ZIC 5W30 במחיר שח 150 ש"ח.

שמן פילטר מקורי - 80 ש"ח

פילטר אוויר (לא זוכר אם מקורי או לא) - 70 ש"ח.

בחנות חלפים המחיר הוא בדיוק חצי.

מאותו רגע הבנתי שטיפול קטן אני יכול לעשות לבד. קניתי כמה כלים, ועובד לפי המדריכים השונים באינטרנט.

 

גם בחנות חלפים שאני קונה הוא משרת כמה משפחות טובות. אין שום סיבה שמוסך מורשה משרד התחבורה (לא יבואן), ימכור עבורי חלפים במחיר כפול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 282
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מוסך לא משתף פעולה עם החזירות בכלל.

למוסך נכנס לקוח שביקש לתקן את הרכב. חלק מהתיקון מצריך החלפת חלקים ומה לעשות שצריך לרכוש אותם מחנות/יבואן.

 

מוסכים מורשי יבואן הרבה פעמים מחויבים לרכוש חלקים מהיבואן עצמו ובכך "נאנסו" לאסור עלייך להביא חלקים. מוסך הוא עסק רווחי לכל דבר. הוא יכול לבוא לקראת הלקוח כאשר מתאפשר לו ולפעמים לא.

 

נכון, לפני עידן החוק שמאפשר להביא חלקים היית כבול ומחויב לרכוש חלקים מהמוסך. היום, לקוח נבון שמבין עניין יכול למצוא את החלקים שמתאימים לו (בתקווה שהכל יתאים) בארץ או בחו"ל ולספק למוסך. כמות האנשים הזו נמוכה (בפועל, אין מה לעשות נגד זה) וזה יהיה בשוליים. פה בפורום עושים מזה הרבה רעש כאילו מחר כולם הולכים לקנות ולהביא חלקים למוסך.

 

אלעד

שלשה דברים:

1. "

חלק מהתיקון מצריך החלפת חלקים ומה לעשות שצריך לרכוש אותם מחנות/יבואן." - לא, לא צריך לקנות אותם מחנות/יבואן כשהלקוח מביא אותם אתו.



2. "מוסכים מורשי יבואן הרבה פעמים מחויבים לרכוש חלקים מהיבואן עצמו ובכך "נאנסו" לאסור עלייך להביא חלקים" - גם לפני התקנות החדשות מה שאתה מתאר הוא עבירה בוטה על החוק. יש כאן התאגדות כובלת, יש כאן התניית שירות בשירות ויש כאן חוסר שירותיות וניגוד עניינים המפר חובת הגינות כלפי לקוח תוך כדי הטעייתו לגבי מחירו הסביר של חלק. מכל כיוון שתסתכל על כך - זה פסול. התקנות החדשות לא חידשו דבר מבחינת החוק, הן באו לומר למוסכים דברים מפורשים, כדי שלא יאמרו לא ראינו, לא ידענו, לא שמענו, בבחינת לימוד א-ב של סוסים: כך צריך להיות ולא אחרת ואל תתחכמו עם הצרכן.

3. "כמות האנשים הזו נמוכה (בפועל, אין מה לעשות נגד זה) וזה יהיה בשוליים" - חכם סיני אמר "גם מסע של אלף מילין מתחיל בצעד אחד קטן". ודי לחכימא ברמיזא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית, לי יש מוסך,ואני גאה מאוד להיות בעליו,מוסך שמפרנס 7 משפחות,וגם אני, מתפרנס ממנו בכבוד.

 

כאשר שילמתי חשבון לחברת התקשורת של 200 ש"ח בחודש קיבלתי מכשיר סלולרי הכי חדש לאותה תקופה בזיכוי מלא, וכל תקלה הייתה מתוקנת ללא תשלום מצידי, ואת המכשיר הייתי משדרג בממוצע כל 24 חודש.

 

היום משלם 39 שקל בחודש, רוכש את המכשיר ב-4000 ומשלם על תיקונים בעצמי 500-1000 בשנה, עדיין משדרג בממוצע כל 24 חודש.

 

אז שילמתי בממוצע 2400 שקל בשנה, היום כ-3200.

 

אבל מה כן, השירות שאני מקבל ירד ב-100 דרגות, אז, היה לי מספר טלפון נייד של נציג שירות אישי שהיה זמין עבורי בשביל כל שאלה או תקלה, היו עשרות מרכזי שירות מכירה ותיקונים, כאשר הנייד היה מתקלקל, היה שליח מגיע אל המוסך, משאיר לי מכשיר חליפי, ולוקח את שלי למעבדה עד סיום התיקון, ובמקרה הצורך היה מחליף אותו לאחר.

 

היום, אני צריך לנסוע לעיר אחרת כדי להגיע למרכז שירות, אני צריך לשלם מכיסי עבור כל תיקון ותיקון, במידה והנייד לא בר תיקון אני צריך לרכוש אחד אחר בעצמי, לא ניתן לשוחח עם ניצג שירות בשום מצב, וכל מעבר חבילה או שינוי פרטים מחוייב בתשלום.

 

בכל עסק,ובכל ענף, ברגע שהרווח התפעולי יורד, רמת השירות נפגעת.

אורן

אתה צוחק נכון? איזה הוצאות שוטפות יש לטלפון נייד ששוות לך 500-1000 ש"ח בשנה? יש מצב שאתה מפיל את הטלפון בצורה סדרתית ומנפץ את המסך?

בנוגע לשיטת התמחור הישנה אתה שוב מטעה - בעבר היית משלם על המכשיר החדש כ-100 פלוס שקלים לחודש למשך 36 חודשים. נחש מה? גם אם פורסים 4000 שקל לתשלומים הם נשארים עדיין 4000 שקלים.

אגב, אם אתה כל כך מעוניין עדיין קיימים אצל החברות הגדולות מסלולים שבהם אתה יכול לשלם סכום גבוה יותר ולקבל שירות אישי ומקיף כמו איסוף ומסירה חזרה של המכשיר עד הבית, ביטוח מקיף למגוון תיקונים ללא עלות וכו'.

 

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk

עריכה אחרונה על ידי eidl113
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית, לי יש מוסך,ואני גאה מאוד להיות בעליו,מוסך שמפרנס 7 משפחות,וגם אני, מתפרנס ממנו בכבוד.

 

כאשר שילמתי חשבון לחברת התקשורת של 200 ש"ח בחודש קיבלתי מכשיר סלולרי הכי חדש לאותה תקופה בזיכוי מלא, וכל תקלה הייתה מתוקנת ללא תשלום מצידי, ואת המכשיר הייתי משדרג בממוצע כל 24 חודש.

 

היום משלם 39 שקל בחודש, רוכש את המכשיר ב-4000 ומשלם על תיקונים בעצמי 500-1000 בשנה, עדיין משדרג בממוצע כל 24 חודש.

 

אז שילמתי בממוצע 2400 שקל בשנה, היום כ-3200.

 

אבל מה כן, השירות שאני מקבל ירד ב-100 דרגות, אז, היה לי מספר טלפון נייד של נציג שירות אישי שהיה זמין עבורי בשביל כל שאלה או תקלה, היו עשרות מרכזי שירות מכירה ותיקונים, כאשר הנייד היה מתקלקל, היה שליח מגיע אל המוסך, משאיר לי מכשיר חליפי, ולוקח את שלי למעבדה עד סיום התיקון, ובמקרה הצורך היה מחליף אותו לאחר.

 

היום, אני צריך לנסוע לעיר אחרת כדי להגיע למרכז שירות, אני צריך לשלם מכיסי עבור כל תיקון ותיקון, במידה והנייד לא בר תיקון אני צריך לרכוש אחד אחר בעצמי, לא ניתן לשוחח עם ניצג שירות בשום מצב, וכל מעבר חבילה או שינוי פרטים מחוייב בתשלום.

 

בכל עסק,ובכל ענף, ברגע שהרווח התפעולי יורד, רמת השירות נפגעת.

אורן

מה הקשר בין תעריף שיחות לבין רכישת ותיקון מכשיר?

אני זוכר עשור אחורה, שחשבון טלפון היה עולה 200 שקל לפחות בחודש, כלומר 2400 בשנה רק על השיחות.

אם תשווה להיום, תכפיל את ה39 שח שלך, יצא לך 468 לשנה, וכך חברות הסלולר "מפסידות" על כל לקוח בשנה, 2000 שח הפרש.

המכשירים עולים אותו דבר, העלות הייתה בפריסה חודשית של מכשירים מעפנים יחסית ב49-65 שח לחודש, והנוקיות המשודרגות יותר עלו באיזור ה120 100 שח לחודש, כלומר אותה עלות כמו היום , הסמסונג שלי עלה 1400 שח ויש אןפציה לביטוח שברים, בכל זאת לא עשיתי ושילמתי על תיקון מסך פעם אחת בשנתייפ וחצי האחרונות - 360 שח .

כך שהסכומים שלך תלןשים מהמציאות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלשה דברים:

1. "

חלק מהתיקון מצריך החלפת חלקים ומה לעשות שצריך לרכוש אותם מחנות/יבואן." - לא, לא צריך לקנות אותם מחנות/יבואן כשהלקוח מביא אותם אתו.



2. "מוסכים מורשי יבואן הרבה פעמים מחויבים לרכוש חלקים מהיבואן עצמו ובכך "נאנסו" לאסור עלייך להביא חלקים" - גם לפני התקנות החדשות מה שאתה מתאר הוא עבירה בוטה על החוק. יש כאן התאגדות כובלת, יש כאן התניית שירות בשירות ויש כאן חוסר שירותיות וניגוד עניינים המפר חובת הגינות כלפי לקוח תוך כדי הטעייתו לגבי מחירו הסביר של חלק. מכל כיוון שתסתכל על כך - זה פסול. התקנות החדשות לא חידשו דבר מבחינת החוק, הן באו לומר למוסכים דברים מפורשים, כדי שלא יאמרו לא ראינו, לא ידענו, לא שמענו, בבחינת לימוד א-ב של סוסים: כך צריך להיות ולא אחרת ואל תתחכמו עם הצרכן.

3. "כמות האנשים הזו נמוכה (בפועל, אין מה לעשות נגד זה) וזה יהיה בשוליים" - חכם סיני אמר "גם מסע של אלף מילין מתחיל בצעד אחד קטן". ודי לחכימא ברמיזא.

 

1. אני מדבר על המצב עד היום. לפני התקנה החדשה, כשלא היתה לך ברירה וקנית החלקים התבצעה עם תיווך נוסף.

2. אנסה לתקן קצת. המחוייבות לחלקים מהיבואן היא בגלל גובה ההנחה שמקבלים כאשר קונים יותר חלקים. מוסך חזק מקבל 30%-40%. ממה שאני שמתי לב, מוסכים כאלה "באים לקראת" לקוח ונותנים 15%-20% הנחה. אם מוסך ירכוש פחות אז יקחו לו את ההנחה. (חפשו את התביעה של ז'אן נגד לובינסקי).

3. אני עדיין מאמין שזה ישאר בשוליים כמו שאנשים לא באים עם פופקורן לקולנוע. גברת כהן מירוחם לא יודעת איזה חלקים לרכוש ותמשיך ללכת כרגיל למוסך.

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. אני מדבר על המצב עד היום. לפני התקנה החדשה, כשלא היתה לך ברירה וקנית החלקים התבצעה עם תיווך נוסף.

2. אנסה לתקן קצת. המחוייבות לחלקים מהיבואן היא בגלל גובה ההנחה שמקבלים כאשר קונים יותר חלקים. מוסך חזק מקבל 30%-40%. ממה שאני שמתי לב, מוסכים כאלה "באים לקראת" לקוח ונותנים 15%-20% הנחה. אם מוסך ירכוש פחות אז יקחו לו את ההנחה. (חפשו את התביעה של ז'אן נגד לובינסקי).

3. אני עדיין מאמין שזה ישאר בשוליים כמו שאנשים לא באים עם פופקורן לקולנוע. גברת כהן מירוחם לא יודעת איזה חלקים לרכוש ותמשיך ללכת כרגיל למוסך.

 

אלעד

אוקי אלעד, אז סיכמו והסכמנו:

1. התקנות החדשות מבורכות. כן ירבו כמותן בישראל.

2. שתהיה לילדים שלנו שנת לימודים פוריה.

3. שנהיה בריאים. סוף שבוע רגוע.

:)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שנדע להשתמש בתקנות בחוכמה.

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אורן, אני נוהג לתת המון כבוד לדעתך המקצועית בפורום, נהנה לקרוא את הודעותיך, ואין לי ספק שאתה אכן בעל מקצוע מעולה.

בכל הקשור לסלולר, אני לא יודע על מה אתה מדבר.

פעם שילמתי פי 10 בכל חודש, ממה שאני משלם היום.

פעם צרכתי, בדקות שיחה והודעות (בוא נכניס גם הודעות sms וגם ווטסאפ יחדיו) בערך עשירית ממה שאני משתמש היום. אז חויבתי לקנות חבילה, כי חבילה של פי 10 ממה שאני משתמש עלתה כמו מה ששילמתי.

עלויות המכשירים, ובכן, פעם היה לי נוקיה שעלה 1000 ש''ח בערך, היום יש לי סוני שעלה כ1000 ש''ח. מעבד מתומן ליבות, כרטיס זכרון, מצלמה טובה, בקיצור טלפון חזק.

הסוני גם עמיד למים, נפל כמה פעמים, ועדיין לא קרה לו כלום. ממש כמו נוקיה של פעם בעולם הסמרטפונים.

שירות? כשהייתי ברשת הוט קיבלתי שירות טוב. עברתי להום סלולר, עדיין קיבלתי שירות טוב. היום סלקום בלעה את הום סלולר, אני פוחד לנסות אפילו לדבר עם השירות, כווייה מפעם.

גלשנו עם הדוגמה שלך לאוף טופיק רציני, אבל השורה התחתונה היא שבפועל היום נשארים לי כאלפיים ש''ח בשנה יותר מפעם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

כל המתממים בנושא הסלולר, פעם שילמתי 200 שקל,וקבלתי שיחות,אינטרנט, הודעות ומכשיר סלולרי הכי חדש, לא שילמתי בנוסף על המכשיר, והמכשיר היה באחריות החברה, היום המכשיר נקנה בנפרד, ואני אחראי לו, מי ששילם 1000 שקל בחודש, כנראה היה מחייג לחלל..

 

בשורה התחתונה, כמו כל שוק, שוק תיקוני הרכב הוא שוק חופשי, וכל צרכן יכול לבחור איפה ובאילו חלפים לתקן את רכבו.

 

ממה שראיתי בשבועות האחרונים, מוסכים מורשים עודכנו בתקנות החדשות ומסרבים לתת שירות לבעל רכב שמביא את החלפים בטענה שאינם יודעים מהיכן הגיע החלק והאם הוא תואם לרכב ומבקשים אישור מהיצרן שהחלק תואם, במוסך מורשה גדול שביקרתי בו היום,השכילו ותלו שלט שמורה על כך.

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אורן,

 

שיבוא לקוח עם חלקים מקוריים למוסך מרכזי, לא יקבלו אותו?

 

יצרן לא יאשר הרכבת חלק חליפי. הוא לא יודע כמה זה ישפיע על הרכב ויוכל לבטל אחריות אם תעלה בעיה בעתיד.

המלצתי - ברכב חדש/ באחריות - רק חלקים מקוריים ורק במוסך המרכזי.

 

שם זה הכי כואב. הם קונים חלקים בעשירית המחיר לצרכן.

 

אלעד

עריכה אחרונה על ידי מלטבשי

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל המתממים בנושא הסלולר, פעם שילמתי 200 שקל,וקבלתי שיחות,אינטרנט, הודעות ומכשיר סלולרי הכי חדש, לא שילמתי בנוסף על המכשיר, והמכשיר היה באחריות החברה, היום המכשיר נקנה בנפרד, ואני אחראי לו, מי ששילם 1000 שקל בחודש, כנראה היה מחייג לחלל..

 

בשורה התחתונה, כמו כל שוק, שוק תיקוני הרכב הוא שוק חופשי, וכל צרכן יכול לבחור איפה ובאילו חלפים לתקן את רכבו.

 

ממה שראיתי בשבועות האחרונים, מוסכים מורשים עודכנו בתקנות החדשות ומסרבים לתת שירות לבעל רכב שמביא את החלפים בטענה שאינם יודעים מהיכן הגיע החלק והאם הוא תואם לרכב ומבקשים אישור מהיצרן שהחלק תואם, במוסך מורשה גדול שביקרתי בו היום,השכילו ותלו שלט שמורה על כך.

אורן

אורן, התגובה הזו של המוסכים היא היתממות. כל לקוח שמגיע עם חלק למוסך עושה זאת עם חלק מקורי (בדרך כלל) או חלק תחליפי שגם המוסך משתמש בו. מוסך שיתנהל כפי שאתה מתאר מסתכן בשלילת הרישיון שלו. לגבי המוסך שתלה שלט, השלט הזה יכול לשמש ראיה בידי הצרכן להפרה של התקנות ע"י המוסך. אז לא יודע אם המוסך "השכיל" כדבריך.

בקשר לשוק חופשי, מה חופשי כאן?! ההסדר הכובל בין המוסך ליבואן שהמוסך לא ישתמש בחלק שלא נקנה אצל היבואן? זה שוק חופשי?! או אולי מחיר חלקים של עד פי 10 ממחיר השוק החופשי, זה שוק חופשי?! אין כאן שוק חופשי אלא שוק כבול כנגד הצרכן.

אגב לגבי עלות של 1000 שקל בחודש לסלולר, מדובר על לפני כ 20 שנה שאז כל דקת שיחה עלתה שקל ויותר. זה לא בחלל זה כאן בישראל.

עריכה אחרונה על ידי shha
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, מוסך שטוען שהוא אינו יודע אם החלק מתאים, לא הייתי מפקיד בידיו את הרכב שלי מחשש לחוסר מקצועיות. גם משרד התחבורה צריך לבחון את כשירותו של מוסך כזה לטפל בכלי רכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל המתממים בנושא הסלולר, פעם שילמתי 200 שקל,וקבלתי שיחות,אינטרנט, הודעות ומכשיר סלולרי הכי חדש, לא שילמתי בנוסף על המכשיר, והמכשיר היה באחריות החברה, היום המכשיר נקנה בנפרד, ואני אחראי לו, מי ששילם 1000 שקל בחודש, כנראה היה מחייג לחלל..

 

בשורה התחתונה, כמו כל שוק, שוק תיקוני הרכב הוא שוק חופשי, וכל צרכן יכול לבחור איפה ובאילו חלפים לתקן את רכבו.

 

ממה שראיתי בשבועות האחרונים, מוסכים מורשים עודכנו בתקנות החדשות ומסרבים לתת שירות לבעל רכב שמביא את החלפים בטענה שאינם יודעים מהיכן הגיע החלק והאם הוא תואם לרכב ומבקשים אישור מהיצרן שהחלק תואם, במוסך מורשה גדול שביקרתי בו היום,השכילו ותלו שלט שמורה על כך.

אורן

איזו חברה מביאה לך פלאפון בחינם ועוז משדרגת לך כל שנתיים? מעולם לא שמעתי על דבר כזה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיוב זיכוי ברכישת חבילה. אל תשכח שללקוחות עיסקיים היו תנאים טובים יותר.

 

גם היום לקוח עיסקי משלם פחות. אצלי מטעם המעסיק - 5 שקלים עולה לי חבילת שיחות ללא הגבלה. גלישה 6GB. מכשיר בעלות מופחתת ביחס לשוק וכולל ביטוח תיקונים ואבדן. חברת סלקום.

שירות תיקון - יש נציגות קבועה של סלקום אצלנו כך שזה נעשה מיידי.

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2444 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...