Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תקנות חדשות בנוגע לחלקי חילוף - מוסך מחוייב להתקין חלק שמסופק על ידי הלקוח


shha
שימו לב! השרשור הזה בן 2444 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כי לפעמים (ברוב המקרים) הרווח של המוסך זה מהחלקים. עלות העבודה מכסה את שאר העלויות.

לא מסכים אתך. עלות שעת עבודה במוסך אינה זולה בכלל. ההיפך, היא מאוד יקרה. יותר מכך, הלקוח אינו מחוייב לפי מספר השעות שעבדו על הרכב בפועל אלא לפי שעתון שהוגדר מראש לכל פעולת מוסך. אני לא צריך להזכיר לך שהשעתון הזה פועל לטובת המוסך ולא לטובת הלקוח. פעולה שלוקחת לבן אדם לא מיומן נניח 5-10 דקות מוגדר לה שעתון של 40 דקות. כלומר מראש מחירי העבודה במוסך מאוד יקרים. לכן, מוסך שמסרב לקבל לקוח המביא אתו חלקים, פועל ממניעים שאינם לעניין ומנסה למקסם רווחים גם על חלקים וגם על עבודה. מהחודש הקרוב זה יהיה בלתי חוקי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 282
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

חזרנו להתחלה..

 

יש לך מוסך? אתה יודע מה הן ההוצאות שכלולות בהחזקת מוסך? כל מוסך עושה את החשבון שלו ולפיו קובע את עלות שעת העבודה. להחזיק מוסך קטן מורשה משרד התחבורה לא עולה כמו מוסך גדול מורשה יבואן.

יש שכירות, ביטוח, עובדים, כלים, מתכלים, חשמל, מים, ארנונה. יש כאלה שיחזיקו גם מזכירות וחדרי המתנה (לא רק מורשי יבואן), שיפוץ של המוסך כי היבואן דורש או כי יש בלאי ואין ברירה. אתה משלם גם עבור מיומנות העובד, הדרכתו ועוד.

 

היבואן לא קובע את כמות השעות שצריך לגבות אלא היצרן. על זה כבר התווכחנו אלף פעם בפורום.

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מלטבשי, אני לא כאן כדי להתווכח אתך. אני מבין שיש לך מוסך ומאחל לך בהצלחה. רק אזכיר לך שגם סלקום ואורנג' ופלאפון פעם טענו שחשבון חודשי של 1000 שקל לחודש הוא סביר כי יש להם הוצאות: עובדים, שכירות, ארנונה, הסעות, ארוחות, דמי זיכיון, משדרים יקרי ערך בכל פינה, הוצאות שיווק ופרסום ועוד ועוד. והיום הם מסתפקים בחשבון של 20-30 שקל לחודש וממשיכים להתקיים.

רק בריאות.

עריכה אחרונה על ידי shha
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי מוסך? באמת? מתי פתחתי? רוצה טיפול חינם להרגשה טובה? מאיפה אתה מביא את זה?

לפני שאתה כותב דברים נסה לברר קצת יותר. חפש על הבנאדם, תראה מה כתב בפורום.

מחירי החלקים בארץ יקרים ויש עליהם רווח גדול. על זה שנינו מסכימים. מוסך חי מהרווחים של החלקים. זה אני יודע משיחה עם בעלי מוסך. אני מדבר איתם הרבה כי אני עוזר לחברים בעבודה עם הרכבים, דואג לתחזוקה של כל הרכבים במשפחה המורחבת.

 

גם אני, עם כל הכבוד עושה סקר שוק לפני שאני נכנס לטיפול, אם משתלם רוכש חלקים ומספק ושאין ברירה רוכש מהמוסך.

 

עובד איכותי במוסך עולה לבעלים שלו יותר מ-10,000 שקלים בחודש. מוסך שעובד טוב מחזיק 3 עובדים לפחות. לכל עובד צריך ארגז כלים, צינור אויר (מדחס), ליפט אחד לפחות (לפעמים רכב נתקע על ליפט (מחכה לחלקים/ראש מנוע שיחזור מחריטה ועוד). מוסך צריך לרכוש ולתחזק ציוד דיאגנוסטיקה, צריך לרכוש כלים ספציפיים (לדוגמא, מכשיר לניקוי שסתומים בשבבי אגוזים), צריך להחזיר מלאי של חלקים מינימלי, צריך לשלם מיסים למדינה ולעירייה, לדאוג לפינוי שמן ולעמוד בתקני בטיחות ואיכות סביבה.

בנוסף התנאים במוסך בדרך כלל לא קלים. חם בקיץ קר בחורף ועובדים ברעש. לא כל אחד מוכן לעבוד בתנאים כאלה. יש מקצועות שמשלמים יותר על השירות. חשמלאי שמחליף לך קו בבית ועובד שעה ולוקח 500 שקל זה שונה? מי שיודע שיעשה לבד.

אני לא נגד הכנופיה, נעזרתי בהם כמה פעמים, הם לא צריכים לשאת בהוצאות כמו מוסך ולכן אי אפשר להשוות בניהם.

 

אתה יודע מה שכחתי - מוסך גם צריך לדאוג לבעלים שלו להתקיים.

חברות הסלולר צימצמו כוח אדם, פיטרו אנשים וסגרו מרכזי שירות. עברו לתקן טלפונים במעבדות מרכזיות כדי לחסוך עליות בגלל הכנסת מתחרים. אתה תהיה מעוניין שבמוסך יחליפו את העובד הותיק בעובד חדש שמבין פחות כדי שבעל המוסך יוכל לעמוד במחיר החדש?

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
אני מבין שיש לך מוסך ומאחל לך בהצלחה. רק אזכיר לך שגם סלקום ואורנג' ופלאפון פעם טענו שחשבון חודשי של 1000 שקל לחודש הוא סביר כי יש להם הוצאות: עובדים, שכירות, ארנונה, הסעות, ארוחות, דמי זיכיון, משדרים יקרי ערך בכל פינה, הוצאות שיווק ופרסום ועוד ועוד. והיום הם מסתפקים בחשבון של 20-30 שקל לחודש וממשיכים להתקיים.

רק בריאות.

 

ראשית, לי יש מוסך,ואני גאה מאוד להיות בעליו,מוסך שמפרנס 7 משפחות,וגם אני, מתפרנס ממנו בכבוד.

 

כאשר שילמתי חשבון לחברת התקשורת של 200 ש"ח בחודש קיבלתי מכשיר סלולרי הכי חדש לאותה תקופה בזיכוי מלא, וכל תקלה הייתה מתוקנת ללא תשלום מצידי, ואת המכשיר הייתי משדרג בממוצע כל 24 חודש.

 

היום משלם 39 שקל בחודש, רוכש את המכשיר ב-4000 ומשלם על תיקונים בעצמי 500-1000 בשנה, עדיין משדרג בממוצע כל 24 חודש.

 

אז שילמתי בממוצע 2400 שקל בשנה, היום כ-3200.

 

אבל מה כן, השירות שאני מקבל ירד ב-100 דרגות, אז, היה לי מספר טלפון נייד של נציג שירות אישי שהיה זמין עבורי בשביל כל שאלה או תקלה, היו עשרות מרכזי שירות מכירה ותיקונים, כאשר הנייד היה מתקלקל, היה שליח מגיע אל המוסך, משאיר לי מכשיר חליפי, ולוקח את שלי למעבדה עד סיום התיקון, ובמקרה הצורך היה מחליף אותו לאחר.

 

היום, אני צריך לנסוע לעיר אחרת כדי להגיע למרכז שירות, אני צריך לשלם מכיסי עבור כל תיקון ותיקון, במידה והנייד לא בר תיקון אני צריך לרכוש אחד אחר בעצמי, לא ניתן לשוחח עם ניצג שירות בשום מצב, וכל מעבר חבילה או שינוי פרטים מחוייב בתשלום.

 

בכל עסק,ובכל ענף, ברגע שהרווח התפעולי יורד, רמת השירות נפגעת.

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי מוסך? באמת? מתי פתחתי? רוצה טיפול חינם להרגשה טובה? מאיפה אתה מביא את זה?

לפני שאתה כותב דברים נסה לברר קצת יותר. חפש על הבנאדם, תראה מה כתב בפורום.

מחירי החלקים בארץ יקרים ויש עליהם רווח גדול. על זה שנינו מסכימים. מוסך חי מהרווחים של החלקים. זה אני יודע משיחה עם בעלי מוסך. אני מדבר איתם הרבה כי אני עוזר לחברים בעבודה עם הרכבים, דואג לתחזוקה של כל הרכבים במשפחה המורחבת.

 

גם אני, עם כל הכבוד עושה סקר שוק לפני שאני נכנס לטיפול, אם משתלם רוכש חלקים ומספק ושאין ברירה רוכש מהמוסך.

 

עובד איכותי במוסך עולה לבעלים שלו יותר מ-10,000 שקלים בחודש. מוסך שעובד טוב מחזיק 3 עובדים לפחות. לכל עובד צריך ארגז כלים, צינור אויר (מדחס), ליפט אחד לפחות (לפעמים רכב נתקע על ליפט (מחכה לחלקים/ראש מנוע שיחזור מחריטה ועוד). מוסך צריך לרכוש ולתחזק ציוד דיאגנוסטיקה, צריך לרכוש כלים ספציפיים (לדוגמא, מכשיר לניקוי שסתומים בשבבי אגוזים), צריך להחזיר מלאי של חלקים מינימלי, צריך לשלם מיסים למדינה ולעירייה, לדאוג לפינוי שמן ולעמוד בתקני בטיחות ואיכות סביבה.

בנוסף התנאים במוסך בדרך כלל לא קלים. חם בקיץ קר בחורף ועובדים ברעש. לא כל אחד מוכן לעבוד בתנאים כאלה. יש מקצועות שמשלמים יותר על השירות. חשמלאי שמחליף לך קו בבית ועובד שעה ולוקח 500 שקל זה שונה? מי שיודע שיעשה לבד.

אני לא נגד הכנופיה, נעזרתי בהם כמה פעמים, הם לא צריכים לשאת בהוצאות כמו מוסך ולכן אי אפשר להשוות בניהם.

 

אתה יודע מה שכחתי - מוסך גם צריך לדאוג לבעלים שלו להתקיים.

חברות הסלולר צימצמו כוח אדם, פיטרו אנשים וסגרו מרכזי שירות. עברו לתקן טלפונים במעבדות מרכזיות כדי לחסוך עליות בגלל הכנסת מתחרים. אתה תהיה מעוניין שבמוסך יחליפו את העובד הותיק בעובד חדש שמבין פחות כדי שבעל המוסך יוכל לעמוד במחיר החדש?

 

אלעד

מלטבשי, לא התכוונתי לשלילה, פשוט מאופי התגובה שלך והידע הרב בנושאי ניהול מוסך, הנחתי הנחה מוטעית (מתברר). אם נפגעת - קבל את התנצלותי, למרות שאיני רואה שום רע בלהיות בעל מוסך (הלוואי עלי ).

הדוגמא שהבאתי (חברות הסלולר) נכונה תמיד. תמיד כשמישהו אומר "המחיר סביר כי יש הוצאות" זה טעון בדיקה חשבונאית. כי תמיד צריך למצוא את קו הגבול בין הוצאות לא יעילות ורווח לא סביר לכאלו שהם בגדר הסביר. כמובן שיש הבדל בין מוסך מורשה יבואן למוסך כללי והראיה היא חוסר התחרותיות בתחום המוסכים מורי היבואן. סירוב לקבל חלק שהלקוח מביא גם הוא ראיה לחוסר תחרותיות בענף (למה שמישהו ידחה עבודה שנותנים לו?!)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

אז שילמתי בממוצע 2400 שקל בשנה, היום כ-3200.

 

 

אורן

אורן, ראשית אני מאחל לך הצלחה ופרנסה טובה בעסק שלך. אתה בהחלט צריך להיות גאה בהיותך בעל מוסך.

לעצם העניין, אם הוצאות הטלפון שלך עלו לעומת העבר, זו בעיה שלך. לא חייבים לרכוש טלפון ב 4000 שקל. אפשר לקנות טלפון ב 500 שקל מחברה סינית שהאיכות/תכונות שלו דומה לאלו של אייפון/סמסונג. גם לא חייבים לשדרג כל 24 חודש. אבל זו הבחירה שלך. אני דיברתי על עלות השיחות. זה שמחיר השיחות ירד לא השפיע בכלל על כל נושא החומרה (הטלפון והתיקונים). אני אישית מכיר מישהי ששילמה בזמנו 1000 שקל לחודש עבור שיחות. היום היא משלמת 30-40 שקלים לחודש. אם חברות הסלולר התייעלו כנראה שזה מה שהן היו צריכות לעשות. אני לא טוען שמוסכים חסרי יעילות באותה מידה שהיו חברות הסלולר בזמנו, אבל כשמוסך מבקש ממני 500 שקל+ מע"מ על עבודה שלי אישית,עם כל חוסר הניסיון שלי במכונאות, לקחה 5-10 דקות - זה חוצפה! כשמוסך גובה ממני 3300 שקל על חלק שעולה 350 שקל באי.ביי - זו חוצפה! וזה לא מקרה בודד. כל אחד נתקל בתופעה הזו. שום תירוץ על הוצאות לא יכול להצדיק דבר כזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להאשים את המוסך שהוא אחרון בשרשרת זה לא פייר.

המוסך קונה את החלק במחיר מסוים (ומוכר ביותר - מרוויח עליו לפי החישוב שלו) מחנות חלפים שקונה מיבואן חלקים זה או אחר.

 

התלונה של האנשים צריכה לבוא לכיוון היבואן חלקים ולא לכיוון המוסך. שם מתחילה החזירות

מה שעשתה המדינה - היא מפנה את הכעס של הצרכן למקום הלא נכון.

 

כאשר אתה קונה מאיביי אתה עוקף את שרשרת החזירות.

 

אלעד

עריכה אחרונה על ידי מלטבשי

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להאשים את המוסך שהוא אחרון בשרשרת זה לא פייר.

המוסך קונה את החלק במחיר מסוים (ומוכר ביותר - מרוויח עליו לפי החישוב שלו) מחנות חלפים שקונה מיבואן חלקים זה או אחר.

 

התלונה של האנשים צריכה לבוא לכיוון היבואן חלקים ולא לכיוון המוסך. שם מתחילה החזירות

מה שעשתה המדינה - היא מפנה את הכעס של הצרכן למקום הלא נכון.

 

כאשר אתה קונה מאיביי אתה עוקף את שרשרת החזירות.

 

אלעד

ראשית, לא האשמתי דווקא את בעל המוסך, אני בהחלט מודע לכך שהיבואן הוא הגורם הראשוני ליוקר החלפים.

אבל, בעלי המוסכים, בעיקר מוסכים מורשים, משתפים פעולה עם החזירות הזו ולכן הם לא יכולים לטעון "ידינו נקיות". כשאני הייתי במוסך ומנהל העבודה דרש ממני 1800 שקל+מע"מ על החלק ואני אמרתי לו שאני אביא את החלק בעצמי, הוא סירב בכל תוקף. הסירוב הזה מטיל על המוסך את האשמה. המוסך כאן פועל בניגוד לטובת הלקוח ובניגוד לכללי יושרה מינימליים, לאור העובדה שהמוסך מודע ל"חזירות" של המחיר המבוקש לעומת המחיר האמתי של החלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, שלא תחשוב שהמוסך מחזיק את החלקים ה"יקרים" הללו במחסן שלו. יצא לי כמה פעמים לשלם מחיר מופקע על החלקים ותמיד המוסך טען שאין לו את החלקים במחסן, וצריך להזמין מהיבואן, ואז צריך לחכות 3 שעות עד שהחלק יגיע. המוסך לא פרייר להחזיק חלק "יקר" כזה, אבל בכלל לא אכפת לו שהלקוח ישלם ביוקר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הקטע בכל שרשור מהסוג הזה להכנס לחישובי הוצאות של מוסכים??

אתם (חוץ מאורן) לקוחות או בעלי מוסכים? מתכננים לפתוח מוסך בקרוב?

 

אני בתור לקוח שנכנס לקבל שירות מבית עסק X, מעניין אותי 3 דברים: מה השירות שאני מקבל, באיזו עלות, מה האלטרנטיבה שלי. סאטו, נקודה, סוף.

 

כל המצקצקים בלשונם שיבואו להטיף לי עכשיו על "אני ואפסי", "הישראלי המכוער" ושאר קלישאות, אין לי ספק שמעל דפי הפורום זה יוציא אותכם גברים.

אבל בעולם האמיתי, אלו הדברים שמעניינים כל לקוח, בכל העולם.

כל החישובים החשבונאיים הללו תשמרו למי שרוצה לפתוח מוסך. איך הם רלוונטים ללקוחות??

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז ככה : מה שסיכמתי עם המוסך זה שאני אחויב בדמי חליצה. כמו במסעדה איכותית .עדיין "הארוחה" יצאה יותר זולה.

אתם צריכים לזכור שמוסך יבואן קונה מהמחסן המרכזי את החלפים ב 20-40٪ הנחה שאינה מגולגלת ללקוח.

זה חלק מתחשיב הרווח.

גם מוסך פרטי מקבל הנחות , אולי לא כאלה גדולות.

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז ככה : מה שסיכמתי עם המוסך זה שאני אחויב בדמי חליצה. כמו במסעדה איכותית .עדיין "הארוחה" יצאה יותר זולה.

.

 

יש אומרים שגם "חליצה" ברבנות יותר זולה מלרכוש את הסחורה כולה (כתובה וטבעת) :-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית, לא האשמתי דווקא את בעל המוסך, אני בהחלט מודע לכך שהיבואן הוא הגורם הראשוני ליוקר החלפים.

אבל, בעלי המוסכים, בעיקר מוסכים מורשים, משתפים פעולה עם החזירות הזו ולכן הם לא יכולים לטעון "ידינו נקיות". כשאני הייתי במוסך ומנהל העבודה דרש ממני 1800 שקל+מע"מ על החלק ואני אמרתי לו שאני אביא את החלק בעצמי, הוא סירב בכל תוקף. הסירוב הזה מטיל על המוסך את האשמה. המוסך כאן פועל בניגוד לטובת הלקוח ובניגוד לכללי יושרה מינימליים, לאור העובדה שהמוסך מודע ל"חזירות" של המחיר המבוקש לעומת המחיר האמתי של החלק.

 

אגב, שלא תחשוב שהמוסך מחזיק את החלקים ה"יקרים" הללו במחסן שלו. יצא לי כמה פעמים לשלם מחיר מופקע על החלקים ותמיד המוסך טען שאין לו את החלקים במחסן, וצריך להזמין מהיבואן, ואז צריך לחכות 3 שעות עד שהחלק יגיע. המוסך לא פרייר להחזיק חלק "יקר" כזה, אבל בכלל לא אכפת לו שהלקוח ישלם ביוקר.

 

מוסך לא משתף פעולה עם החזירות בכלל.

למוסך נכנס לקוח שביקש לתקן את הרכב. חלק מהתיקון מצריך החלפת חלקים ומה לעשות שצריך לרכוש אותם מחנות/יבואן.

 

מוסכים מורשי יבואן הרבה פעמים מחויבים לרכוש חלקים מהיבואן עצמו ובכך "נאנסו" לאסור עלייך להביא חלקים. מוסך הוא עסק רווחי לכל דבר. הוא יכול לבוא לקראת הלקוח כאשר מתאפשר לו ולפעמים לא.

 

נכון, לפני עידן החוק שמאפשר להביא חלקים היית כבול ומחויב לרכוש חלקים מהמוסך. היום, לקוח נבון שמבין עניין יכול למצוא את החלקים שמתאימים לו (בתקווה שהכל יתאים) בארץ או בחו"ל ולספק למוסך. כמות האנשים הזו נמוכה (בפועל, אין מה לעשות נגד זה) וזה יהיה בשוליים. פה בפורום עושים מזה הרבה רעש כאילו מחר כולם הולכים לקנות ולהביא חלקים למוסך.

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2444 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...