Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תקנות חדשות בנוגע לחלקי חילוף - מוסך מחוייב להתקין חלק שמסופק על ידי הלקוח


shha
שימו לב! השרשור הזה בן 2431 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפעמים מחיר החלק המקורי אצל היבואן הוא גבוה מאוד, אבל לחלק הזה יש עוד יבואנים פרטיים שמוכרים אותו בחצי מחיר או פחות. בפועל המוסך יכול, באופן תיאורטי, להזמין את החלק מהיבואן הפרטי, ולמכור אותו ללקוח במחיר של היבואן הרשמי. המוסך גם יכול להזמין את החלק מאתרים בחו"ל בעשירית מחיר ולמכור ללקוח במחיר יבואן רשמי. הנה לכם עוד דרך להרוויח המון ולטעון "אני כמעט לא מרוויח על חלפים". לאור האפשרויות הללו אני מבין בהחלט את ההתנגדות העיקשת של המוסכים לתקנות החדשות. מבין אבל לא מקבל בשום צורה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 282
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פספת משהו עקרוני - איגוד המוסכים נגד החוק הזה.

איגוד המוסכים כן טוען שיש לטפל במחירים הגבוהים דרך הרגולטור ברמת הסרת חסמים וקשיים ביבוא, המיסוי ויבואני חלפים.

הם דיי חושבים מה שאני חושב או להיפך.

לא פספסתי כלום, אבל כך בדיוק מתנהלת קוספירציה טובה [emoji6]

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא פספסתי כלום, אבל כך בדיוק מתנהלת קוספירציה טובה [emoji6]

תלוש ממציאות, חברי האיגוד הם בעלי מוסכים ואין מצב שהם רוצים חוק כזה שיעבור.

עדכון מחירונים של חלפים מכוון היבואנים יהיה לטובת הצרכן ויפגע ברווחיות של מוסכים פחות מאשר אתה חושב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בואו ניקח תרחיש דמיוני ברוח החוק.כדי להמחיש את הנקודה.

כל תחום החלפים יוצא מהמוסך, המוסכים מפטרים את המחסנאים שלהם, משכירים או מנצלים את שטח המחסן לטובת משהו אחר ומורידים שעות לרואה חשבון ובטח מעלים את עלות שעת העבודה.

 

כל תחום החלפים עם כל בלבולי המוח מסביב עובר ללקוח.

כמה אתם הייתם מוכנים לקחת את זה על עצמכם?

 

בכל תיקון לדאוג מראש להשיג את המק"טים הנכונים ולרכוש את החלפים עצמאית או לשנע אותם למוסך.

פתאום תוך כדי עבודה, צריך עוד חלק שנמצא פגום בלוי, המוסך עוצר ופונה למחסנאי שלו, הלא הוא הלקוח. תביא את חלק הזה וזה.

אם החלק לא מגיע בזמן סביר והרכב תוקע ליפט יהיה מחיר השכרת ליפט או מחיר חנייה של הרכב במוסך.

פתאום הגיע החלק אבל הוא לא תקין ושבור, יהיה עלות הרכבה פעם נוספת ושוב להשיג את החלק ושוב שליח ולריב עם הספק שייתן אחריות ויממן את השליח.

רק להשיג את החלק עצמו לפעמים צריך לשבת שעתיים בטלפון ובאינטרנט כדי למצוא את החלק המתאים במחיר המתאים.

 

אלו רק חלק מהדברים היומיומיים שמוסך מתעסק בהם בענייני חלפים, עכשיו ברור למה מוסך צריך להרוויח על חלפים, יש מאחורי זה אופרציה שלמה שאותה העביר הרגולטור אמנם בחלקו, ללקוח.

התעסקות בחלקים במוסך זה לא רק לשלוח את המכונאי שיקח משהו מהמדף וירכיב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים,

הכל טוב ויפה בחוק אבל מי כבר יעשה את זה ? בן אדם שקונה חלקים מבין ברכב הוא גם זה שמחליף .ברור שמוסכים גוזרים קופון גם על חלקים אבל עדיין רכבים באחריות צריך חלקים מקורים ורק לטיפולים כלומר אלו אנשים כבר נופלים מאחוז "המרוויחים" ,רכבים ישנים יותר אולי כן אבל שוב אותם אנשים צריכים להיות מוסכניקים כדי להבין איזה חלק נדרש להחליף ואיפה לקנות את החלק הנכון ואני לא מדבר על מקרה של טיפולים רגילים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו ברור למה מוסך צריך להרוויח על חלפים, יש מאחורי זה אופרציה שלמה שאותה העביר הרגולטור אמנם בחלקו, ללקוח.

התעסקות בחלקים במוסך זה לא רק לשלוח את המכונאי שיקח משהו מהמדף וירכיב.

ברור שמוסך יכול להרוויח וגם מרוויח על חלפים, אבל לכל עסקה יש שני צדדים זה שקונה וזה שמוכר. אם הלקוח רוצה לקנות - בבקשה, אבל אם הלקוח לא רוצה לקנות את החלק אלא רק את העבודה, למה המוסך זורק אותו לכל הרוחות?! למה המוסך רוצה לאלץ אותו לקנות?! בזה עוסקות התקנות ולא בשאלה האם מוסך צריך להרוויח מהחלק או לא.

אם כמו שאתם אומרים מעטים יהיו אלו שיבואו עם החלק, למה המוסכים מתנגדים לחוק עד כדי אי ציות לחוק, כמו שאמר כאן אחד החברים שבמוסך מסוים תלו שלט שמודיע שלא יקבלו חלקים מהלקוח בתירוץ כזה או אחר?

כנראה שהרווח של המוסכים מהחלקים הרבה יותר גדול ממה שאנחנו חושבים ובגלל זה ההתנגדות שלהם כל כך גדולה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שיש פה עניין עסקי וברור שהרווח מחלקים הוא משמעותי.

מעבר לזה כבר נאמר בהתחלת השרשור, זה לא רק זה, רוצים בנוסף שמוסך יקח או יתן אחריות על אותם חלקים שהלקוח מביא למוסך.

הרי ברור שחלק מרווח על החלק בא לכסות במידה מסויימת על תיקוני אחריות עתידיים עקב חלף פגום, כי אולי את החלק הפגום המוסך יקבל מהספק ללא עלות, אבל לא יקבל שום פיצוי על העבודה.

אז לא נשאר מזה ולא נשאר מזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שיש פה עניין עסקי וברור שהרווח מחלקים הוא משמעותי.

מעבר לזה כבר נאמר בהתחלת השרשור, זה לא רק זה, רוצים בנוסף שמוסך יקח או יתן אחריות על אותם חלקים שהלקוח מביא למוסך.

הרי ברור שחלק מרווח על החלק בא לכסות במידה מסויימת על תיקוני אחריות עתידיים עקב חלף פגום, כי אולי את החלק הפגום המוסך יקבל מהספק ללא עלות, אבל לא יקבל שום פיצוי על העבודה.

אז לא נשאר מזה ולא נשאר מזה.

כנראה שאני טיפש, כי חשבתי שמחיר החלק כולל את האחריות על החלק למקרה שיצא פגום, ומחיר העבודה כולל את האחריות על העבודה למקרה שיצטרכו לחזור עליה. עכשיו מתברר שהאחריות מועמסת כולה על החלק וכלום לא על העבודה.

דניאל, היית צריך להיות נוכח בדיון בוועדת הכנסת. העו"ד שייצגה את המוסכים התפתלה והשתדלה בכל כוחה למנוע את התקנות וגם את סעיף האחריות ולא הצליחה. אולי אתה היית מצליח יותר ממנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחיר החלק כולל את האחריות על החלק בלבד. מחיר העבודה כולל רק מחיר של עבודה וכלום מעבר.

אם לא יהיה רווח על חלק ויתפו לאחריות, מה שלא יתכן, כל זה יועמס על מחיר העבודה. פשוט.

היית או ראית את הדיון של הוועדה? או שאתה ממציא?

ישנם תקנות וחוקים שהציבור לא יכול עמוד בהם, אז מבטלים אותם.

בענין אחריות על חלק שלא המוסך סיפק בוודאי שאי אפשר לעמוד בזה וזה יקרוס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך אתם מצפים שמוסך ייתן אחריות על חלק שלא סיפק?

נניח שהחלפתם קלאץ' ברכב. כמובן שהחלפתם מייסב לחץ.

נניח שהגיר הוא רובוטי ולכן זה עובד בצורה שלא מאפשרת בדיקה לפני הרכבה.

לאחר שהמוסך השקיע מזמנו 5 שעות עבודה של פירוק והרכבה הגיע הרגע שצריך לכייל את הקלאץ'.

אבל, המחשב מודיע על תקלה בזמן הכיול ודיאגנוזה מובילה לכשל במיסב.

 

איך אתם מצפים מהמוסך לנהוג? לפרק ולספק לבעל הרכב חלק תקין ולהרכיב בחזרה? כמה הוגן זה לדעתכם? איפה המוסר שלכם? זה אומר שהרכב יצטרך לבלות עוד יום עבודה במוסך ולהשקיע עבודה חינם ואף להפסיד על הלקוח.

 

ההגיון אומר -

המוסך ביצע את העבודה וקודם כל יש לשלם לו. לאחר מכן יש לשלם שוב על פירוק והרכבה. אני מאמין שמישהו מהגולשים בפורום בזמן זה יתעקש לספק שוב את החלק למוסך.

 

אלעד

עריכה אחרונה על ידי מלטבשי

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפועל בתקנה אין שום התחייסות לאחריות על החלק, ז"א שחוץ מאזכורים ודיבורים בעניין האחריות בוודעה, הנושא כלל לא מוזכר בתקנה החדשה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחיר החלק כולל את האחריות על החלק בלבד. מחיר העבודה כולל רק מחיר של עבודה וכלום מעבר.

אם לא יהיה רווח על חלק ויתפו לאחריות, מה שלא יתכן, כל זה יועמס על מחיר העבודה. פשוט.

היית או ראית את הדיון של הוועדה? או שאתה ממציא?

ישנם תקנות וחוקים שהציבור לא יכול עמוד בהם, אז מבטלים אותם.

בענין אחריות על חלק שלא המוסך סיפק בוודאי שאי אפשר לעמוד בזה וזה יקרוס.

מאיפה אתה יודע את זה?

אם מה שאתה אומר נכון אז כשבמוסך מתבצעת עבודה בלבד, ללא חלקים, הרי שאין אחריות על העבודה. למשל, במוסך ביצעו ניקוי מצערת וכשהרכיבו בחזרה את המצערת לא הדקו את הברגים כיאות וללקוח יש תקלה. לפי מה שאתה אומר: אין אחריות.

אז זהו שלא כך. יש ויש אחריות. כלומר מחיר העבודה במוסך כולל אחריות כמו מחיר של כל עבודה בכל תחום ובכל מקצוע. מוסך הוא לא חיה משונה שלא דומה לכלום. אחריות היא דבר בסיסי שקיים על כל עבודה.

בקשר לדיון בוועדה: ישנם פרסומים בעיתונות. לא המצאתי כלום. למשל כאן:

http://www.thecar.co.il/%D7%90%D7%95%D7%A9%D7%A8-%D7%91%D7%9B%D7%A0%D7%A1%D7%AA-%D7%9E%D7%95%D7%A1%D7%9B%D7%99%D7%9D-%D7%97%D7%99%D7%99%D7%91%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%94%D7%A9%D7%AA%D7%9E%D7%A9-%D7%91%D7%97%D7%9C%D7%A4%D7%99/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפועל בתקנה אין שום התחייסות לאחריות על החלק, ז"א שחוץ מאזכורים ודיבורים בעניין האחריות בוודעה, הנושא כלל לא מוזכר בתקנה החדשה.

 

מדובר כאן בתוספת/שינוי לתקנות קיימות המחייבות את בעל המוסך לתת שירות ללקוח הבא עם חלק חילוף. מרגע שהשירות ניתן, חלים אותם כללים על הלקוח הנ"ל כמו על לקוח אחר, כלומר גם נושא האחריות תקף לגביו.

הנה קישור לתקנות החדשות. הן תכנסנה לתוקף החל מ 10.9.17 או החל מ 27.9.17 :

https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/501_669.htm

עריכה אחרונה על ידי shha
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך אתם מצפים שמוסך ייתן אחריות על חלק שלא סיפק?

נניח שהחלפתם קלאץ' ברכב. כמובן שהחלפתם מייסב לחץ.

נניח שהגיר הוא רובוטי ולכן זה עובד בצורה שלא מאפשרת בדיקה לפני הרכבה.

לאחר שהמוסך השקיע מזמנו 5 שעות עבודה של פירוק והרכבה הגיע הרגע שצריך לכייל את הקלאץ'.

אבל, המחשב מודיע על תקלה בזמן הכיול ודיאגנוזה מובילה לכשל במיסב.

 

איך אתם מצפים מהמוסך לנהוג? לפרק ולספק לבעל הרכב חלק תקין ולהרכיב בחזרה? כמה הוגן זה לדעתכם? איפה המוסר שלכם? זה אומר שהרכב יצטרך לבלות עוד יום עבודה במוסך ולהשקיע עבודה חינם ואף להפסיד על הלקוח.

 

ההגיון אומר -

המוסך ביצע את העבודה וקודם כל יש לשלם לו. לאחר מכן יש לשלם שוב על פירוק והרכבה. אני מאמין שמישהו מהגולשים בפורום בזמן זה יתעקש לספק שוב את החלק למוסך.

 

אלעד

אני לא מבין, אני צריך לממן גם את הטעויות של המוסך?

מישהו משלם על הטעויות שלי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדובר כאן בתוספת/שינוי לתקנות קיימות המחייבות את בעל המוסך לתת שירות ללקוח הבא עם חלק חילוף. מרגע שהשירות ניתן, חלים אותם כללים על הלקוח הנ"ל כמו על לקוח אחר, כלומר גם נושא האחריות תקף לגביו.

הנה קישור לתקנות החדשות. הן תכנסנה לתוקף החל מ 10.9.17 או החל מ 27.9.17 :

https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/501_669.htm

מחר אתה מגיע למוסך של 'הכנופיה' עם מחשב ניהול מנוע חדש שעלה לך באיביי 6000 שקלים. המוסך מתקין לך את המחשב ומשקיע 3 שעות עבודה בהתקנה+תכנות המחשב עד כאן הכול סבבה.

 

הרכב מניע ואתה נוסע. למחרת הרכב מת ובעל המוסך טוען שהמחשב הרכב שרכשת תקול. אתה מצפה שבעל מוסך יפצה אותך ב-6000 שקלים שעלה לך המחשב ? אם אתה חושב שכן אז אתה חיי בלללנד...

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2431 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...