Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תקנות חדשות בנוגע לחלקי חילוף - מוסך מחוייב להתקין חלק שמסופק על ידי הלקוח


shha
שימו לב! השרשור הזה בן 2431 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא הבנתי. מי משלם למי עבור שעות העבודה שהשקיע בעל המוסך בפירוק/הרכבה של חלק שהתברר תקול.

 

* חלקים אלקטרונים כגון: מחשב ניהול, מודול הצתה ועוד...אתה יכול רק לחלום להחזיר לייבואן בארץ וגם המוסך לא יכול להחזיר חלק כזה למוכר.

אתה מגיע עם חלק. מאמין שהוא תקין, התברר שהוא לא תקין.

הרכב חוזר לבעליו. מוסך עשה את העבודה, קיבל כסף ושלום על ישראל.

הרכב נכנס לא תקין, ויצא לא תקין בגלל החלק. מוסך יכול להציע תיקון ולהזמין את החלק, הלקוח ראשי לסרב.

המוסך יוריד את הרכב מהליפט, יכניס הילוך ניוטרל, יוציא את הרכב לרחבת החניה. המשך טיפול הוא של בעל הרכב.

הפכתם דבר פשוט לרצון להוכיח כלום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 282
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

חבר'ה, אני מקווה שאף אחד לא יצטרך לעמוד במצב כזה מול בעל מוסך שהתקין חלק שהזמנתם מאיביי והשקיע כמה שעות עבודה ולאחר מכן התברר שהחלק לא מתאים או לא תקין.

 

אכן לצערנו נעלמו כמעט כליל בעלי המקצוע מהפורום.

לדעתי, זה בגלל האווירה בזמן האחרון, אשר מקדשת את הבחינם והזול והטינה הכללית כנגד מוסכים.

נקווה שזה ישתנה מתישהו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי דווקא שאתה לא מבין.

החיסכון המשמעותי הוא בייבוא חלקים עצמאית מחו"ל

חלק מקורי בארץ, אף אחד לא יקנה עצמאית.

לכן לשיטתך המוסך צריך לרדוף אחרי עליאקספרס.

לא, אתה לא הבנת. התקנות קובעות שכל חלק שנרכש כחוק (לא משנה מהיכן, מחו"ל או מספק בארץ) יורכב ע"י המוסך ומכאן והלאה הטיפול בלקוח יהיה בדיוק כמו בטיפול במי שקנה את החלק מהמוסך. החלק המקורי התקול יוחזר ליבואן הרשמי של הרכב בארץ ולא בעליאקספרס או אי. ביי. היבואן יחזיר את החלק ליצרן החלק וכך נסגר המעגל. גם היבואן לא מפסיד כסף על החלק התקול. מי שמשלם בסוף זה היצרן של החלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבר'ה, אני מקווה שאף אחד לא יצטרך לעמוד במצב כזה מול בעל מוסך שהתקין חלק שהזמנתם מאיביי והשקיע כמה שעות עבודה ולאחר מכן התברר שהחלק לא מתאים או לא תקין.

 

אתה לוקח את המקרה הקיצוני והלא סביר והופך אותו למקרה הנפוץ. היום, בעידן הביקורת הסופית אצל יצרני הרכב העולמיים, הסיכוי לחלק תקול שיוצא מהמפעל הוא קטן ביותר, כמעט אפסי.

מה עושה בעל המוסך כשהחלק שהוא קנה בעצמו והרכיב ללקוח תקול?! הוא לא מפרק ומרכיב חדש? אז מה יקרה אם גם כשהלקוח מביא החלק, אחת ל 1000 לקוחות, הוא יצטרך להחליף שוב? נפלו השמיים?

ומה קורה כשמוסך כללי רוכש חלק מקורי לא מהיבואן הרשמי, אלא מחו"ל, ואחרי חודש החלק מתקלקל? החוק אומר שהמוסך יכול להחזיר את החלק התקול ליבואן בארץ ויזדכה עליו. למה זה בסדר, אבל כשהלקוח בעצמו קנה זה לא בסדר?!

אני מסכים אתך שיתכן מאוד מצב שמוסך שלא מבין את החוק, או לא רוצה להבין את החוק, יאמר ללקוח שהביא חלק תקול שזו בעיה שלו ולא של המוסך. זה בהחלט לא יהיה נעים. אבל אם אותו לקוח יפנה לרגולטור או לבית המשפט, זה לא יהיה נעים גם למוסך. לכן החשיבות בהבנת החוק וציות לו.

 

חבר'ה, אני לא חוקקתי את החוק הזה. אני רק הסברתי למי ששאל לגביו, או לא הבין בדיוק מה כוונת המחוקק. אני תומך בחוק. אתם יכולים להתנגד לו. אבל אל תהפכו דיון בפורום הזה למשהו אישי עם מחנות והטחות עלבונות כמו בפוליטיקה הישראלית, כי אז אין טעם בכלל לדון כאן בפורום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא כל תיקון עצמאי של הרכב הוא חוקי. כדאי שתשימו לב לזה, גם כאשר אתם מתקנים את הרכב עצמאית או נעזרים בחבר כלשהו.

 

גם אני נעזרתי לא פעם בעזרה כזו. אבל כאשר הרגשתי שהחסכון יכול לעלות לי הרבה יותר החלטתי שעדיף לתת למוסכניק שלי את הכבוד המקצועי שלו, לתת לו להתפרנס ולקבל שקט. גם אני מביא לפעמים חלקים אבל אני מראש לא מצפה מהמוסך לתת לי אחריות ואני גם לא בודק את המחיר שהוא מבקש. את החיסכון שלי כבר עשיתי במקרים כאלה.

 

בעלי המקצוע נעלמו לדעתי בגלל שאנשים פה מקדשים פעולה שמטרתה להכפיש לפעמים בעלי מקצוע כשרלטנים וגנבים ומסתכלים על הרווח שלהם מבלי להבין עניין.

מחיר החלק של החלף שאתם מבקשים לרכוש נגזר מהמחיר של החלק המקורי שהיבואן מוכר. המחאה ב-2011 היתה בגלל יוקר המחיה. אבל פה לא מטפלים בשורש הבעיה אלא יוצרים אחת אחרת. מייצרים ספין ורעש אבל לא מוכנים להקל ברגולציה, לא מוכנים להפחית מס ולתת פטור גבוה יותר לחבילות מחו"ל. אל תהיו תמימים ואל תצפו שהמצב ישאר בערפל לזמן רב. לפי התקנה שמישהו טרח לתת קישור אליה - יש מקום לפרשנות רבה לתקנה.

 

מוסכים יגנו על עצמם בהעלאת מחיר שעת העבודה לכלל האוכלוסיה (עזבו את האפשרות לתת הנחה, יש כאלה שלא יבקשו אותה) ואז במקום להרוויח נפסיד

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוסכניק עם ידיים טובות יכול לפרק חלק בלי לייצר יותר מידי נזק מסביב שלא יאפשר להחזיר את החלק בחזרה למקום.

בנוסף גם במקרה כזה מגיע האלמנט שהמוסכניק יכול לדחוף לקוח עם החלק שלו במחיר שלו בהתחשב שחלק כמו בולם תקול אי אפשר להחזיר והלקוח מחוייב לקנות החלק מהמוסכניק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא כל תיקון עצמאי של הרכב הוא חוקי. כדאי שתשימו לב לזה, גם כאשר אתם מתקנים את הרכב עצמאית או נעזרים בחבר כלשהו.

 

גם אני נעזרתי לא פעם בעזרה כזו. אבל כאשר הרגשתי שהחסכון יכול לעלות לי הרבה יותר החלטתי שעדיף לתת למוסכניק שלי את הכבוד המקצועי שלו, לתת לו להתפרנס ולקבל שקט. גם אני מביא לפעמים חלקים אבל אני מראש לא מצפה מהמוסך לתת לי אחריות ואני גם לא בודק את המחיר שהוא מבקש. את החיסכון שלי כבר עשיתי במקרים כאלה.

 

בעלי המקצוע נעלמו לדעתי בגלל שאנשים פה מקדשים פעולה שמטרתה להכפיש לפעמים בעלי מקצוע כשרלטנים וגנבים ומסתכלים על הרווח שלהם מבלי להבין עניין.

מחיר החלק של החלף שאתם מבקשים לרכוש נגזר מהמחיר של החלק המקורי שהיבואן מוכר. המחאה ב-2011 היתה בגלל יוקר המחיה. אבל פה לא מטפלים בשורש הבעיה אלא יוצרים אחת אחרת. מייצרים ספין ורעש אבל לא מוכנים להקל ברגולציה, לא מוכנים להפחית מס ולתת פטור גבוה יותר לחבילות מחו"ל. אל תהיו תמימים ואל תצפו שהמצב ישאר בערפל לזמן רב. לפי התקנה שמישהו טרח לתת קישור אליה - יש מקום לפרשנות רבה לתקנה.

 

מוסכים יגנו על עצמם בהעלאת מחיר שעת העבודה לכלל האוכלוסיה (עזבו את האפשרות לתת הנחה, יש כאלה שלא יבקשו אותה) ואז במקום להרוויח נפסיד

 

אלעד

כשחלפים בחנות חלפים נמכרים בחצי ממחיר של מוסך, אז אתה מבין שיש כאן מישהו שגוזר קופון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מקוריים.. תשווה תפוחים לתפוחים.

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פילטר שמן מקורי ליונדאי נמכר במוסך סביב 80₪

חנות חלפים 40₪

 

תושבת מנוע ימין לגטס במוסך עולה סביב 800₪

בחנות חלפים 450₪.

 

להמזיך להשוות תפוחים לתפוחים, או לעבור לתפוזים תפוזים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מטיל בך ספק. אבל שאתה רושם מחיר תעלה גם סימוכין.

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לוקח את המקרה הקיצוני והלא סביר והופך אותו למקרה הנפוץ. היום, בעידן הביקורת הסופית אצל יצרני הרכב העולמיים, הסיכוי לחלק תקול שיוצא מהמפעל הוא קטן ביותר, כמעט אפסי.

.

Say What?

אתה יודע כמה חלקי חילוף סוג ז' ומתחת לכך נמכרים באיביי?

אתה מצפה ממר ישראל ישראלי, להבין בחלקי חילוף יצרנים OEM וכו'?

הלא "החסכן" הממוצע, ירכוש את הזול ביותר וידחוף למוסך שירכיב (ולא אני לא מתכוון "למבינים" מהפורום).

ניכר שהתקנה הזו, באה לעולם ע"י אנשים שלא מבינים כלום בתעשיית חלקי החילוף.

ונתמכת ע"י אנשים שלא מבינים כלום בחלקי חילוף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מטיל בך ספק. אבל שאתה רושם מחיר תעלה גם סימוכין.

 

אלעד

שנייה הוא ייסע לחנות חלפים במיוחד כדי להוציא לך תצלום. אגב המשפט שלך הוא אוקסימורון אם אתה לא מטיל ספק, למה אתה מבקש הוכחות?

מהיכרות איתו הוא לא עובד באף חנות חלפים והוא נטול פניות. בנוגע אליך? אני קצת בספק.

 

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מלטבשי ידידי, יש לך טעות אחת מאוד קריטית.

 

אתה מניח שכשאתה הולך למוסך, משלם לו את מה שמגיע לו, אתה מקבל תמורת זה עבודה טובה ואחריות ומה שצריך.

 

שלמעשה - לא פעם אתה נתקל באבחנות שגויות על גבול השערורייתי. החלפת חלקים מיותרים ללא לקיחת אחריות שהתקלה חוזרת ועבודה שהיא חובבנית במקרה הטוב.

 

סתם תאר לך שאיזה מוסך היה פתאום מתחיל להחליף מכסי שסתומים במקום להחליף רק את האטם, כי לטענתו חלק מהמכסי שסתומים מגיעים עם אטם אינטגרלי או משהו כזה. למרות שגם היבואן וגם היצרן מכחישים. אז מה עשית פה?

 

או מוסך שהחליף לך משאבת בלם והתקלה נשארה ושלח אותך להחליף חלקים אחרים מיותרים.

ושלא השתכנעת והחלפת שוב משאבת בלם לאחת אחרת, הכל הסתדר והמוסך לא מוכן להחזיר לך את העלות. מה אז?

 

עזוב, אתה לא תצליח לשכנע פה אף אחד, חוץ מאת בעלי המוסכים, שהמוסכים הם מסכנים.

אני מוכן לשלם - תמורת עבודה טובה ומקצועית. לצערי מעט מאוד בעלי מקצוע הם כאלה.

 

יש לי איזה סיפור מעניין שעוד לא נגמר - אז אני מחכה איתו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את המקרה עם מכסי השסתומים אני מכיר יפה מאוד. אתה מטיל מקרה בודד על כלל המוסכים. אני נכנס למוסך שלטעמי מאוד ישר. לא נתקלתי בדיאגנוזה לא נכונה. הייתי עד בעצמי למקרים שכדי שלקוח ייצא מרוצה הורידו לו במחיר ביותר מ-50% אפילו שהיתה הצעת מחיר מראש. הבנאדם ניצל את טוב הלב של המוסך. מעניין שלא מתלוננים על עלות התחברות עם מחשב לרכב במוסכים מורשים כאשר יש תקלה מחוץ לאחריות. כל התחברות כזו היא 250 שקל.

 

אגב, כבר כתבתי לפני - אני לא עובד במוסך, לא כותב בפורום מטעם שום מוסך. אני כותב את דעתי כי מותר לי.

 

לא כתבתי שהמוסך מסכן אלא שהם לא הכתובת הישירה להורדת המחירים. מעניין לדעת, כמה מבין אלו שבעד התקנה הם עצמאיים וכמה שכירים?

 

גם אני רוצה לחסוך, גם אני קונה חלקים מחו"ל. גם אני מבקש להרכיב במוסך את מה שאני רוכש. גם החלקים שאני קונה עולים בין חצי לשליש מהמחיר בארץ. אבל מעולם לא ביקשתי אחריות על חלקים שבאתי להרכיב (הגינות) ולא התווכחתי על מחיר העבודה.

 

מעניין איך ירגיש פה כל אחד אחר אם יבוא הרגולטור ויחליט שהמשכורת שהוא מקבל גבוהה מדי וצריך לקצץ לו כסף.

 

נכנסת למוסך מקצועי, קיבלת הצעת מחיר, לא טוב - תתקדם.

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין איך ירגיש פה כל אחד אחר אם יבוא הרגולטור ויחליט שהמשכורת שהוא מקבל גבוהה מדי וצריך לקצץ לו כסף.

 

 

אבל אבל אבל..

מס ההכנסה שלנו פרוגרסיבי

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2431 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...