Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תקנות חדשות בנוגע לחלקי חילוף - מוסך מחוייב להתקין חלק שמסופק על ידי הלקוח


shha
שימו לב! השרשור הזה בן 2453 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אם פה שום סתירה, ברור הדבר שיש הבדל גדול בין רווח מוקטן בגלל מחיר של חלק שהוזל מאשר אין רווח בכלל כי הלקוח הביא את חלק.

 

 

אז אתה לא יודע ולא בטוח, אז אל תכתוב, בטח לא תרחישים שחורים כאלו.

אני לא הרגולטור וכתבתי "מסתכן". לכתוב מותר. יש כאן חופש ביטוי. עדיין לא הפכנו להיות טורקיה או אירן. לגבי "תרחיש שחור" - תלוי מאיזה צד של המתרס אתה מסתכל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 282
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני לא הרגולטור וכתבתי "מסתכן". לכתוב מותר. יש כאן חופש ביטוי. עדיין לא הפכנו להיות טורקיה או אירן. לגבי "תרחיש שחור" - תלוי מאיזה צד של המתרס אתה מסתכל.

אתה שוב טועה, אין פה שום דמוקרטיה וחופש הביטוי כאן (בפורום) מוגבל.

כל סגירת עסק ועל המשתמע מכך איבוד מקור פרנסה של עובדיו, שלא רצה לקיים תקנה פופוליסטית, היא תרחיש קודר.

 

אגב, בוא נניח והתקנה הזאת תאכף ברמה שאתה מצפה לה, סגירת עסקים, מוסכים מהר מאוד יעשו התאמות כלכליות, מה שכל עסק היה עושה אם היה מאבד מקור המכסה מאפיק כלשהו, ינצל ויגביר הכנסה מאפיק אחר להחזיר את המחזור לקדמותו.

הצרכן הסופי לא היה חוסך שום דבר, בסיכומו של חשבון ומטרת התקנה לא הושגה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה שוב טועה, אין פה שום דמוקרטיה וחופש הביטוי כאן (בפורום) מוגבל.

לחופש הביטוי ישנם מגבלות בכל מקום, לא רק כאן בפורום, ועדיין למרות המגבלות, אנו אומרים שיש חופש ביטוי. ככל הידוע לי לא עברתי על שום חוק מחוקי הפורום. אם אתה חושב אחרת, האר את עיניי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקיצור עד שרוצים לעשות משהו טוב וכמו תמיד גורמים לעליה של מחירים .

מצד שני מוסכים לא יקחו יותר מידי על חלקים (אולי).

כמה כבר אנשים מגיעים למוסך עם חלקים שלהם ?

לפי דעתי דבר לא הכי חשוב אבל מצויין לאנשים שמבינים ברכב אחרת מי יודע איזה חלק להביא לתיקון.במקרה אם מדובר על טיפול אז רווח על חלקים הוא זניח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקיצור עד שרוצים לעשות משהו טוב וכמו תמיד גורמים לעליה של מחירים .

מצד שני מוסכים לא יקחו יותר מידי על חלקים (אולי).

כמה כבר אנשים מגיעים למוסך עם חלקים שלהם ?

לפי דעתי דבר לא הכי חשוב אבל מצויין לאנשים שמבינים ברכב אחרת מי יודע איזה חלק להביא לתיקון.במקרה אם מדובר על טיפול אז רווח על חלקים הוא זניח.

אכן זה קורה מעט מאוד, אולי בעקבות פרסום התקנה בתקשורת במדיות השונות העניין קצת יגבר.

תתפלא גם חלקים של טיפול הם מקור יפה של הכנסה, כל מה שרוכשים בכמויות גדולות מגדיל את אחוז הנחות וחלקים של טיפול זה מלאי עם תנועה ומוסכים מזמינים חלקים כאלו בכמויות (מסננים, שמנים, בלמים וכו').

תסתכל גם בקבלות שיש פה הפורום מטיפולים ותראה שהמרכיב הסכום העיקרי הוא החלפים ולא העבודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך דברים פשוטים איכשהו הצלחת לעוות .

יש מחירון לחלק. המוסך מקבל את המחיר הזה בדיוק מספק החלקים ואותו הוא מחייב את הלקוח אז איפה הרווח? בהנחה שהוא מקבל מספק החלקים או מהיבואן - הנחה של 5-20 אחוזים, יש מקרים של יותר וגם פחות, תלוי ברבה גורמים.

אם המחיר של החלק ירד בבסיסו, זאת אומרת במחירון, גם הלקוח ישלם פחות וגם המוסך ירוויח פחות, מאותו אחוז הנחה.

אני רשמתי ששלמתי עבור חלפים פי 2 ממחיר שהייתי משלם בחנות חלפים (ובמקרה הם גם שכנים).

אז או שהמפיץ/יבואן גוזר קופון על המוסך, או שהמוסך. אחד מהשנים.

אילו מחיר החלפים היה כמעט זהה (כמו שאתה מתאר), אני לא מאמין שהתקנה כזו הייתה מאושרת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל סגירת עסק ועל המשתמע מכך איבוד מקור פרנסה של עובדיו, שלא רצה לקיים תקנה פופוליסטית, היא תרחיש קודר.

 

תקנה היא חוק. כשמישהו לא רוצה לכבד את החוק הוא קורא לה פופוליסטית. לפעמים דווקא מימוש ה"תרחיש הקודר" לגבי תפוח רקוב אחד, מציל מריקבון את כל שאר הארגז.

חוץ מזה, כמו בכל דבר, כאשר ענף מסויים גורף רווחים מופרזים לאורך זמן נוצר שבר, שבר שגורר את התערבות הרגולטור (כפי שאכן קרה במקרה הזה- גם התקנות החדשות וגם תקנות קודמות על חלפים תחליפיים וגם אישור לצרכנים להזמין חלקי רכב מחו"ל ללא מס), וכאשר גם התערבות הרגולטור לא עוזרת, זה מביא לתופעות אחרות שלא היינו רוצים לראות. למשל תקרא כמה זקנים שאין להם כסף לתרופות פשוט מוותרים על התרופות. אז מה הוא ה"תרחיש השחור"? עסק אחד שנסגר או אנשים שמגיעים למוסך וגומרים על המשכורת החודשית שלהם ואז מחליטים לוותר על המוסך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך דברים פשוטים איכשהו הצלחת לעוות .

יש מחירון לחלק. המוסך מקבל את המחיר הזה בדיוק מספק החלקים ואותו הוא מחייב את הלקוח אז איפה הרווח? בהנחה שהוא מקבל מספק החלקים או מהיבואן - הנחה של 5-20 אחוזים, יש מקרים של יותר וגם פחות, תלוי ברבה גורמים.

אם המחיר של החלק ירד בבסיסו, זאת אומרת במחירון, גם הלקוח ישלם פחות וגם המוסך ירוויח פחות, מאותו אחוז הנחה.

זה פשוט לא נכון.

כל מוסך מוסיף אחוז רווח על כל חלק\נוזל שעובר תחת ידיו. אחוז הרווח הזה בקלות מגיע גם ל30 אחוז, ניתן לראות זאת בכל חשבונית שמשתמשים העלו פה לפורום. הכי פשוט להשוות את מחירי השמנים, חנויות חלפים דוגמת אבי חלפים מפרסמות מחירי שמנים שחור על גבי מסך באתר שלהם - מחיר לצרכן הבודד, לא מוסך ולא הנחות חבר מועדון. באופן עיקבי רואים שמוסכים גוזרים כ30% על שמנים ביחס למחירים לצרכן.

מה שכתבת פה מזמן עובר את גבול התמימות. האינטרס שלך ברור אבל זה כבר יותר מידי

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב לא נכון כפול כמה פעמים.

אם מוסך לוקח יותר ממה שרשום על תעודת המשלוח או המחירון המוצר אז המוסך בהחלט מנפח מחיר כראות עיניו וזה לא תקין וזה אולי נושא לשרשור אחר.

במוסכים שעובדים בצורה ממחושבת ומסודר, כמו למשל מוסכים מורשי יבואן, זה לא קיים והמחיר של החלק המפורסם באתר היבואן הוא המחיר שיופיע על החשבונית ללקוח אצל כל מוסך ובכל זמן נתון.

על חשבונית של מוסך ללקוח לעולם לא מופיעה כמה הנחה מקבל המוסך על החלק ולכן לא משנה כמה חשבוניות תבחן אתה לא יודע באיזה מחיר קיבל המוסך את החלף והאם ישנו ניפוח מחיר.

לגבי האינטרס שלי.. אני מציע לך לא להכנס לזה בכלל ולבחון את מידת הסבלנות שלי כלפיך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב לא נכון כפול כמה פעמים.

תכפיל כמה שאתה רוצה. המספרים מדברים בעד עצמם.

בוא נעשה מדגם, נבקש מאנשים להעלות חשבוניות ממגוון מוסכים ונשווה עם מחירים לצרכן בחנויות המוכרות כאן בפורום.

ready to put money where your keyboard is?

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מוזמן לערוך מדגם, למרות שאין לי ויכוח איתך כי התופעה קיימת.

תסביר לי איך בדיוק התקנה תמנע את התופעה?

כמה היא בדיוק אפקטיבית? אתה בעצמך כתבת בתחילה השרשור שהיא לא אפקטיבית ולא תשנה שום דבר, מה שאני טוען בדיוק.

 

אז מה ה POINT שלך בדיוק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מבין שיש כאן בפורום חברים שפרנסתם בתחום והתקנות החדשות אינם לרוחם. זה לגיטימי להיות נגד כי מישהו חושב שזה פוגע בו. אבל צריך להסתכל גם על הצד השני. אני רוצה להביא סיפור אישי.

לפורום הזה הגעתי לאחר שמוסך בו טיפלתי שנים ברכב שלי דרש ממני מחיר מופרז על חלק שהתקלקל אצלי ברכב. זה קרה לאחר שהחלק הזה הוחלף פעם אחת במחיר מופרז ולאחר שהבנתי שבעצם המחיר האמתי של החלק הוא קטן לאין ערוך. אמרתי למוסך שאני אביא את החלק ומנהל העבודה סירב בתוקף תוך שהוא ממש צועק עלי. עמדתי שם כועס והרגשתי איך המוסך ממש "אונס" אותי ומכניס לי יד ארוכה לתוך הכיס, ללא שום צידוק, ולאחר שבמשך שנים המוסך טען שהוא לא מרוויח על החלקים אלא זהו המחיר של היבואן ואין מה לעשות. באותו רגע הבנתי שהמוסך גוזר קופון שמן על החלק ומסרב להרפות מהנתח הזה בשום אופן. כבר אמרתי למנהל העבודה שיחליף את החלק במין חוסר אונים של קורבן שאין לו דרך אחרת. נזכרתי במקרה אחר של לקוח זועם שניהל וויכוח מר עם מנהל המוסך על מחיר שנדרש לשלם והבנתי אותו לחלוטין. שניה אחר כך ביקשתי שיסגרו את הרכב והודעתי שלעולם לא אחזור למוסך הזה. רכשתי את החלק באי. ביי וכשהחלק הגיע מיד ידעתי שאפשר להרכיב לבד ב 5 דקות. חסכתי 2000 שקל על חלק שעולה 280 שקל. את הפינה אליה דחף אותי מנהל העבודה הזה אני לא אשכח. אני יודע שהוא עשה זאת בגלל הוראה של בעל המוסך, אבל ההשפעה של זה עלי היתה קשה וזהה. כמוני אני בטוח שהיו במוסך זה ואחרים עוד אלפי אנשים שהרגישו מרומים וכעוסים. אם כאלו לקוחות המוסכים רוצים, שימשיכו לסרב לקבל חלקים שהלקוח מביא ושיהיה להם לבריאות עם לקוחות ממורמרים. לי זה כבר לא יקרה. כי אני לעולם לא ארכוש חלק יקר מהמוסך, גם לא את השמן והפילטרים, אלא אם כן לא תהיה לי שום אפשרות לרכוש אותו לבד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז מה ה POINT שלך בדיוק?

אני עדיין אומר שהחוק פופוליסטי ולא ישנה מאום. פה אנחנו מסכימים :beerchug:

 

הנקודה שלי היא:

אתה בעמוד הקודם טענת שמטרת החוק להוזיל את עלות אחזקת הרכב על חשבון פגיעה במוסכים, בניגוד ל"טיפול בבעיה מהשורש".

אני רק אומר שדווקא החוק הזה פוגע במוסכים הכי פחות, כי מרבית הציבור לא ינצל אותו, ואלה שכן ינסו לנצל אותו יפגשו את מר ישראלי במלוא הדרו. לעומת זאת "טיפול בבעיה מהשורש" אכן יפגע בצורה ישירה ומוחשית ברווחי המוסכים ללא כל שליטה מצידם.

כך שאם אתה שואל את הצד הקונספירטיבי שבי, הלוביסטים של איגוד המוסכים יזמו את החוק הזה בשביל למנוע את האלטרנטיבה המועדפת עליך.

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאשר אני רכשתי חלקים בז'אן חלקי חילוף במהלך ההמתנה האזנתי לשיחת טלפון של אחד העובדים.

תוכן השיחה: כמה הנחה מגיע למוסך כלשהו 25-30 ולזכרוני היא 25 (הכל באחוזים).

אז בפועל מוסך מקבל הנחה יפה ממחירון,+ מוכר ב 10-25 (אחוז) יותר ממחירון ויש לו רווח יפה מאוד ולגיטימי.

משהו כמו דמי טיווח, יותר מזה זה כבר חמדנות לדעתי האישית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עדיין אומר שהחוק פופוליסטי ולא ישנה מאום. פה אנחנו מסכימים :beerchug:

 

הנקודה שלי היא:

אתה בעמוד הקודם טענת שמטרת החוק להוזיל את עלות אחזקת הרכב על חשבון פגיעה במוסכים, בניגוד ל"טיפול בבעיה מהשורש".

אני רק אומר שדווקא החוק הזה פוגע במוסכים הכי פחות, כי מרבית הציבור לא ינצל אותו, ואלה שכן ינסו לנצל אותו יפגשו את מר ישראלי במלוא הדרו. לעומת זאת "טיפול בבעיה מהשורש" אכן יפגע בצורה ישירה ומוחשית ברווחי המוסכים ללא כל שליטה מצידם.

כך שאם אתה שואל את הצד הקונספירטיבי שבי, הלוביסטים של איגוד המוסכים יזמו את החוק הזה בשביל למנוע את האלטרנטיבה המועדפת עליך.

פספת משהו עקרוני - איגוד המוסכים נגד החוק הזה.

איגוד המוסכים כן טוען שיש לטפל במחירים הגבוהים דרך הרגולטור ברמת הסרת חסמים וקשיים ביבוא, המיסוי ויבואני חלפים.

הם דיי חושבים מה שאני חושב או להיפך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2453 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...