Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תקנות חדשות בנוגע לחלקי חילוף - מוסך מחוייב להתקין חלק שמסופק על ידי הלקוח


shha
שימו לב! השרשור הזה בן 2432 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מלטבשי אל תתאמץ. ברגע שאתה לא מיישר קו עם המנטרות הרגילות הגורסות כי: מוסכים גנבים/לא יודעים לעבוד/מחליפים סתם חלקים אתה תמיד תוקע כ : בעל מוסך/מלקק למוסך/עושה פרסומת למוסך וכו'.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 282
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מה הקשר?! שיקחו לך גם מהפנסיה תתעורר פתאום האשמה במדינה.

ממחר אתה מרוויח 30% פחות כי בזימבבואה עובד במקצוע שלך מרוויח אפילו לא חצי ממך. אתה יכול להתווכח עם זה?

 

לא מעניין אותי איך מקטלגים אותי. עזרתי פה למספיק חברי פורום לרכוש חלקים בהנחה (גם ישירות מלובינסקי). לא הרווחתי שקל וגם לא מתיימר להרוויח.

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מלטבשי - המדינה לא הורידה לאף אחד 30%.

 

היא מאפשרת ללקוח להביא חלפים מבחוץ. כמו שגם אתה עושה.

לא מזמן רוב בעלי המוסכים טענו שהם בכלל לא מרוויחים על החלפים, עכשיו מתברר אחרת.

 

אני חושב שלמוסך ישר והוגן לא תהיה בעיה להרכיב חלק שהלקוח הביא, כמובן שיתמחר זאת כפי שנראה לו לנכון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מטיל בך ספק. אבל שאתה רושם מחיר תעלה גם סימוכין.

 

אלעד

אלעד,

בטויוטה אני משלם בטיפול 80 וקצת לפילטר אחרי מע''מ כשאותו פילטר מקורי עם לוגו וקופסה מאותה תוצרת, דנסו, ואותה ארץ ייצור, תאילנד, אצל אבי עולה 50.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Nakamichi

 

זה מה שיקרה לאותו המוסך. פוגעים לו במחזור. אצל עצמאי זה מתבטא בירידה ברווחים. זה יוביל להעסקת עובדים במשכורות נמוכות יותר, פיטורים של עובדים שיהיה קשה להחזיק וירידה ברמת השירות. אנחנו לא מדברים על חברת סלולר שנכנסה כמתחרה, אלא על הכנסת אופציה להכניס חלפים (לא פה הבעיה שלי) ולהטיל את האחריות על מה שאתה הבאת על גבי המוסך (פה הבעיה שלי). יש מקרים שאין נציגות לחלק תחליפי בארץ? אולי תבקשו מהמוסכניק שיטוס במקומכם לדואר וישלח את החלק לספק ובינתיים יספק לכם חלק תחליפי?

 

פריג'י,

אתה לא יודע מאיפה אבי קונה את החלק. זה מקרה שטוב לרכוש חלק בחוץ

 

אלעד

עריכה אחרונה על ידי מלטבשי

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הקשר?!

שזה בדיוק מה שהמדינה עושה.

החל משכר מסויים היא מחליטה שאתה מרוויח יותר מידי ולוקחת לך יותר מס.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Nakamichi

 

יש מקרים שאין נציגות לחלק תחליפי בארץ? אולי תבקשו מהמוסכניק שיטוס במקומכם לדואר וישלח את החלק לספק ובינתיים יספק לכם חלק תחליפי?

אלעד

מלטבשי, אם היית קורא את התקנות, לא היית כותב את מה שכתבת:

"(1)בעל רישיון להפעלת מוסך המסרב לבצע פעולות ברכב תוך שימוש במוצר תעבורה שסיפק הלקוח, אם בעל הרישיון מבצע את אותן פעולות ברכב בשביל לקוח אחר תוך שימוש באותו מוצר תעבורה שבעל הרישיון סיפק בעצמו, ובלבד שהלקוח שסיפק את מוצר התעבורה הציג לפני בעל הרישיון חשבונית שכלולים בה שם היצרן, תיאור מוצר התעבורה ומספרו הקטלוגי, וממנה עולה כי מוצר התעבורה מתאים לדגם הרכב".

בלשון פשוטה, אם הלקוח מביא למוסך חלק חילוף (מקורי או תחליפי) שהמוסך מרכיב בעצמו על רכבים של לקוחות אחרים.

לא חלק חילוף שאין לו נציג בארץ, לא צריך לטס לדואר, לא צריך לטוס לחו"ל, לא צריך לטוס לירח. הכל פשוט וקל. אבל כמובן, שתמיד יהיה למי שמתנגד לתקנות תירוץ נוסף למה לא.

אני רוצה לראות אותך משלם 3000 שקל למוסך על חלק שעולה באי. ביי 330 שקל, ולהגיד לבעל המוסך תודה רבה. כשזה יקרה, אני אישית אבקש משר התחבורה לבטל את התקנות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי קצת את התגובות ונראה לי שהצעת החוק התכוונה לפלח שוק מאוד מסוים הלא הוא המוסכים מורשי יבואן.

בשוק המוסכים "הרגיל" כלומר מורשי משרד התחבורה ש כאלה שכבר היום מקבלים חלקים שהלקוח מביא איתו וכמו ישעידו פה המון אנשים שהביאו חלק להרכבה במוסך. כמו תמיד יהיו את המוסכים שיעדיפו לגזור קופון על הלקוח או יעלו מחיר שעת עבודה ויסתכנו באיבוד לקוחות. רוב המוסכים שיצא ילי לעבוד איתם היו מספיק ישרים לומר בשקיפות כמה עולה העבודה וכמה החלקים וכמובן שיש רווח למוסך מהחלקים ומבחינתי זה בסדר גמור כי זכותו של בעל המוסך להרוויח.

לדעתי החוק מתייחס בעיקר למוסכים מורשי יבואן, עם התמחור הקשיח של שעתון עבודה ורווח מפוצץ על חלקים מהיבואן שאותם המוסך מקבל בעלות קטנה הרבה יותר ומוכר ברווח עצום. את זה בא החוק לתקן. עכשיו לקוח יכול להביא חלקים *מקוריים* שהוא רכש בחוץ ולשלם רק על שעתון העבודה.

בואו לא נשכח שהעלות העצומה של טיפולים במוסכי היבואן נובעים בעיקר מהעלות הדרקונית של החלפים. וכל זה כשהלקוח הוא לקוח שבוי שלא יכול ללכת למקום אחר כדי לשמור על האחריות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר ראשון,

 

מוסך לא חייב לקבל כל אחד למוסך שלו (אפשר לתרץ את זה בעומס עבודה ותחכה שיהיה למוסך זמן). תאמין לי שלא תרצה להכניס את הרכב שלך למקום שלא רוצה לקבל אותך.

 

דבר שני,

מוסך (גם לא מוסך יבואן) יתחיל לעבוד רק עם חלקים מקוריים ובכך יגרום לכך שלא תוכל להחזיר אף חלק תחליפי דרכו.

 

דבר שלישי,

במקום להיות חכם, אתה מנסה להיות צודק. הפתגם אומר להיפך.

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

פריג'י,

אתה לא יודע מאיפה אבי קונה את החלק. זה מקרה שטוב לרכוש חלק בחוץ

 

אלעד

 

אלעד,

אני מטפל בפריים מוטורס ששייכת ליבואן טויוטה.

קשה לי להאמין שיש חברה ישראלית, גדולה או קטנה, פרללית או ישירה, שתוכל להביא באופן סדיר בפחות כסף ממה שיבואן הרכב הבלעדי שיש לו מרכזי שירות יוכל להביא.

עכשיו תוסיף רווח יבואן, ורווח חנות, אז איך יש פער של 50% יותר?

אגב, חליפי של מאן עולה במבצע עכשיו 35 ש''ח. טירוף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מטיל בך ספק. אבל שאתה רושם מחיר תעלה גם סימוכין.

 

אלעד

משום שיש לי יונדאי גטס, רוב החלפים אני קונה דרך יונדאי שופ. משום שהשוואה היא לא נכונה, כי זו חברה שמייבאת בעצמה את החלפים המקורים של יונדאי, קיה ומיצובישי בייבוא מקביל. לכן אני לא מעוניין להשוות את המחירים שלה, לעומת חנויות חלפים סטנדרטיות בשוק. בנוסף חנויות חלפים בערים השונות קונות את החלפים ממפיצים שונים. לכן המחיר בחנויות חלפים הם קצת יותר יקר.

לפני שאתה מתעצבן עלי, ומציא עלי את כל העצבים בגלל הפסקה האחרונה. אני גם בדקתי בחנות בעיר שלי כמה עולה, כי אולי ארצה לעשות את ההחלפה שמן פילטר קרוב לבית. (הרי המטרה היא להיות לקוח נבון).

אז אציג את התשלום שאני שלמתי למוסך מבלי להזכיר את שמו (אם תרצה, אספר לך בה"פ).

123.png

שמן פילטר, ההצעת מחיר לא נכתבה, אלא קבלתי אותה בע"פ, אבל JUSTMOTOR מוכר את הפילטר מקורי ב-40 ש"ח

111.png

פלאגים קניתי בחנות חלפים בעיר שלי - תחליפי OEM כמו של המוסך

IMG_20170903_182624.jpg

שמן מצאתי בהום סנטר (סולו) ב-80 ש"ח, או בתחנת דלק פטרול אפילו במחיר קצת יותר נמוך.

שמן גיר הוא נמוך, כי יש חשד ששמו לי שמן גיר לא בתקן הנכון. (בעבר פתחתי על זה שרשור).

 

לגבי תושבת מנוע: המחירים נאמרו ע"י מישהי שנזקקה לעזרה, ואמרה לי את המחירים שיש במוסך, ושלחתי אותה לקנות בחנות חלפים (במקרה גם אצל JUSTMOTOR).

 

אז אפשר להגיד שזה מוסך יחד, אבל כשאני הלכתי לעוד מוסכים, ההפרשים בין המחירים לא היו גבוהים משמעותית.

 

אין לי בעיה עם אף מוסך. הבעיה היא אחרת לגמרי:

המוסכים התרגלו שמגיע לקוח עם צ'ק פתוח. יודע בערך המחירים. פתאום מגיע לקוח שהוא קצת מבין, לא בהרבה, אבל ממש בקטנה. שיש חלקים מקורים וטיפולים השוטפים בחצי מחיר. אז פתאום הלקוח אומר "זה לא נכנס למוסך שלי, כי אתה פוגע לי בפרנסה". אז מה אתה רוצה? שהוא יהיה מונופול על הטיפולים? הריגולטור אומר שלא.

 

כל השרשור הזה למדתי שוב פעם עד כמה מוסך ינצל את מעמדו וירגיש כבריון. כי במקום לקבל את החוק ולשנות נהלים, מבחינת המוסך אומר במילים אחרות לא אכפת לי לקבל קנסות. כמובן שיש מוסכים שכן מקבלים חלפים מחוץ למוסך, ואף הוצג כאן סיפור של מוסך שדרש מהלקוח להזמין את המוצר מבחוץ, כי חבל על הכסף של הלקוח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני אעלה קבלות של חלקים שהזמנתי מחו"ל בהשוואה למחירון הרשמי של אחד היבואנים בארץ תראה מה זה הבדלים אמיתיים. בהפרש מחיר בין מחיר של פילטר אויר בארץ ובחו"ל אני משלם משלוח על חבילה של 7 ק"ג שמגיעה עד לבית שלי. כל שאר החלפים כבר מגיעים כביכול ללא עלות משלוח והחיסכון אדיר. אני לא מעוניין להכפיש יבואן זה או אחר כי אני לא חושב שהאשמה רק שם כי היא גם על הרגולטור.

 

אני לא מתלונן על האפשרות לתת ללקוח להביא חלקים מבחוץ. זה מבורך (שוב, גם אני עושה את זה על בסיס כמעט קבוע).

אבל להפיל את האחריות על המוסך זה חורה לי.

 

כל עד הכל בסדר אז לא יהיו בעיות. אם החלקים מתאימים אז הכל בסדר.

הבעיה תתחיל (והיא תתחיל, תאמין לי) כאשר לקוח שחושב שהוא טיפה מבין יתחיל לשלוח את המוסכניק שלו (שעד היום טיפל אצלו בכיף פעם בשנה) לטפל בבעיות של החלק שהוא עצמו לא סיפק. לאחר שבעל המוסך והלקוח יתווכחו, הלקוח יוצא עצבני מהמוסך (בין אם הצליח ובין אם לאו), בעל המוסך והעובדים יעבדו רק כדי להעיף את הלקוח מהמוסך.

 

אני שלחתי את ה-206 שלי למוסך לתיקון. הרכב במוסך ואני בנופש באילת. האבחנה - ברכב צריך להחליף משאבת הגה ואלטרנטור. בגלל שהרכב ישן החלטתי שאני מספק חלפים מפירוק (כך גם הומלץ לי לנהוג). בזמן העבודה, וכאשר הרכב על הליפט ותופס עמדה מתקשר אליי בעל המוסך בטענה שהאלטרנטור לא מתאים לרכב.

 

ברוח התקנה החדשה, מה אתה מצפה ממני בתור לקוח לומר למכונאי?

להחזיר בעצמו את החלק לפירוקיה, להחליף בשבילי את החלק כדי שאני אחסוך כמה שקלים בתיקון של רכב ישן?

אז המוסריות שלי לא נתנה לי, והרצון לשחרר את העמדה להמשך טיפול ברכבים אחרים היה חזק.

אישרתי למכונאי להרכיב אלטרנטור משופץ מאצלו כדי שיוכל לסגור את הרכב ולהמשיך לרכב הבא. אז שילמתי עוד כמה 300 שקלים יותר על החלק. שחזרתי מהנופש החזרתי את האלטרנטור לפירוק וקיבלתי זיכוי - למה שלא כל לקוח שהביא חלק לא מתאים/לקוי ינהג כך?

 

אנשים לא מבינים שמוסך זה לא שדה קרב אלא מקום שנועד לתת שירות ולא לספק גחמות של לקוח (שחושב שמבין) כזה או אחר.

בסופו של עניין, מדובר ביחסי אנוש הדדיים ושזה מתקיים בהסכמה מראש, המוסך יכול להסכים להרבה דברים. אבל לבוא בגישה שהמוסכניק שלך הוא המשרת שלך - אל תתפלאו אם תקבלו תשובות בהתאם.

 

אלעד

עריכה אחרונה על ידי מלטבשי

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רוצה להתייחס על 2 נקודות חשובות:

1. מחיר החלפים בחו"ל ובארץ הוא שונה. לי זה ידוע, ולהרבה אנשים זה ידוע. אבל כאשר יש חלקים בישראל שנמכרים במחיר חצי בחנות חלפים בישראל. אני לא רואה שום סיבה הגיונית שמוסך מורשה של משרד התחבורה ימכור לי את החלק פי 2 מחנות חלפים. גם חנות חלפים בארץ מפרנסת משפחות (שאגב, החנות שקניתי את הפלאגים, מפרסמת כמה משפחות מכובדות). בתור לקוח, לא מעניין אותי איך מוסך מתנהל מול הספקים שלו ואיך. אני רוצה מחיר הגיוני כמו שאוכל לקבל בחנות חלפים.

2. אין שום היגיון שמוסך יקח אחריות על חלק לא תקין. אם החלק לא מתאים (בדרך כלל הצורה הגיאומטרית שלו לא תואמת לחוסר), או תקול. לקוח שמביא עימו את החלפים צריך לדעת את האחריות עליו. מוסך הוא נותן שירות ברכב. השירות במקרה הזה הוא הרכבה.

אם ללקוח יש ספק, אותו לקוח מוזמן לגרור את הרכב למוסך אחר. אף מוסך לא קובל לקוחות אליו. כמו כל עסק: אם מוסך נותן שירות שעומד ברצונו של אותו לקוח, אז אותו לקוח חוזר. כאן כנראה המוסכים לא הבינו את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההיגיון מתחיל לעבוד.

הבעיה היא אצל אותם אנשים שמחברים את 2 הנקודות שאתה מעלה יחד ולוקחים את זה לצד שלהם.

 

"אני אקנה את החלקים איפה שאני רוצה ואני רוצה לחסוך. אני אבוא למוסך ואדרוש ממנו להרכיב את החלקים. שהם לא יתאימו או שתהיה בעיה מוצדקת להרכיב אותם, אני אדרוש מהמכונאי ללכת ולדרוש החלפה מהיבואן של החלק תוך כדי שאני דורש שימשיכו לעבוד על הרכב שלי ולא יעכבו אותי במוסך."

 

שים לב למודגש, ולפסקה האחרונה בתגובה הקודמת שלי שצירפתי

 

אנשים לא מבינים שמוסך זה לא שדה קרב אלא מקום שנועד לתת שירות ולא לספק גחמות של לקוח (שחושב שמבין) כזה או אחר.

בסופו של עניין, מדובר ביחסי אנוש הדדיים ושזה מתקיים בהסכמה מראש, המוסך יכול להסכים להרבה דברים. אבל לבוא בגישה שהמוסכניק שלך הוא המשרת שלך - אל תתפלאו אם תקבלו תשובות בהתאם.

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עניין של דרישה או בקשה זה עניין תרבותי ופילוסופי. אני ממש לא מעוניין להיכנס להגדרות האלו במיוחד עם התרבות הישראלית. אבל מי שמתנהג ככה או שהוא חושב שהוא ביריון ישראלי ומגיע לו הכל, או שלא יודע להתנהג או שניהם.

אני אלך איתך יותר רחוק: נניח קניתי מוצר מחנות חלפים והיא עושה משלוחים. במקרה הסדרן טעה בחלק. בעל המוסך מתקשר לבעל הרכב ואומר לו שהוא לא יכול להכיב, ועל הדרך אומר את המשפט "אני לא מכיר את המפיץ הזה, אבל אם תקנה אצלי, זה יעלה לך קצת יותר", ואז יכול להתחיל מו"מ אם המוסך יתן את החלק או שבעל הרכב יתנהל מול החנות.

גם לקוחות שלא יודעים את מגוון החלפים והחברות, לא יכנסו לזה ויכנסו עם צ'ק פתוח למוסך.

הבעיה היא (כמו שאני אמרתי בתחילת השרשור): מוסך מרוויח על החלפים, לא ירצה להפסיד רווחים, אז מראש הוא מוציא הודעה שהוא מעלה את מחיר העבודה, או שלא יקבל. להגיד שזו התנהלות נכונה, אני חושב שלא (וזו זכותי), כי רוב הלקוחות לא מכירים את התחום, מחיר הטיפולים הוא מאוד גבוה, ואין סיבה סתם לעלות את המחיר בגלל תקנה. מוסך צריך לדעת איך להתנהל מול החוק, ולא לעקוף אותו. (ואם מדברים על סלולרי, כמו שחנות סלולר למדו).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2432 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...