Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תקנות חדשות בנוגע לחלקי חילוף - מוסך מחוייב להתקין חלק שמסופק על ידי הלקוח


shha
שימו לב! השרשור הזה בן 2420 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זכותו,

אבל למה לשקר ולהגיד שזה בגלל שהוא משלם שוטף+60?

 

זאת בדיוק הבעיה - העדר שקיפות.

ברגע שאתה כצרכן תדע שהחלק עולה X, אבל אצל המוסכניק הוא עולה X+מרווח תיווך - תוכל לקבל את ההחלטה האם שווה לך ההתעסקות ולרוץ לחנות או לא.

אני מניח שלפעמים כן, ולפעמים לא.

 

וזו מטרת החוק, שקיפות ופשטות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 282
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אתה כותב שהוא משקר. אני אומר לך שדיבר עם הפירוק לידי.

שבעל המוסך קונה ב-1400 הוא ימכור לך ביותר. זכותו. לא נראה לך, אל תקנה.

שאתה קונה לבד, תחפש מי שירכיב לך, ואם תהיה בעיה, תשלם שוב עבודה כי האחריות על התקבלה מהפירוק ולא מהמוסך.

שהמוסך מספק את המנוע, לפני שמרכיב לך אותו מסתכל במעברי המים שאין סימנים של שימוש בנוזל קירור לא מתאים וכו'. במקרה של תקלה יתקן ויחליף לפי צורך. אחריות שווה כסף.

 

אתם מצפים שמוסך יתרום לכם עבודה חינם? עניין החלפים הוא התעסקות בזמן בנוסף לעניין האחריות.

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מצפה שמוסך שימכור לי מוצר ב-40% יותר יגיד "אני רוצה להרוויח על החלק, כי אני עסק". מאשר לשמוע תירוצים "שוטף +60".

לגבי הזמן: היום יש טלפונים. לבעל מוסך יש קשר עם מפיצים של יבואנים ומאמין שגם עם פירוקיות באזור. כשיש תקלה ובעל רכב נכנס למוסך ללא ידע, בעל מוסך מזהה את התקלה ומתחיל לעבוד על הצעת מחיר במידה ואין לו את החלפים במלאי. אחרי זה בעל המוסך מתקשר ללקוח ומודיע לו על עלות התיקון. זה חלק מהעבודה של בעל המוסך.

מה קורה עם לקוח אומר: לא מעוניין, תוריד את הרכב מהליפט. האם מגיע כסף לבעל המוסך? כן. כמה לא יודע. יש מקרים שאפילו לפני הבדיקה, המוסך מודיע ללקוח על עלות הבדיקה. במידה והלקוח החליט לשלם על התיקון, אז הבדיקה בחינם.

הזכות של לקוח לתקן את הרכב היכן שהוא רוצה, אבל חובתו של בעל עסק להיות ישר ושקוף עם הלקוחות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה כותב שהוא משקר. אני אומר לך שדיבר עם הפירוק לידי.

 

למה לסלף?

כתבתי או שהוא משקר או שהוא לא יודע להתנהל נכון כלכלית.

 

מזכיר לי הבדיחה על סוחרים מסויימים: "אני מוכר תמיד ב 10% רווח, קונה ב 10 ש"ח ומוכר ב100 ש"ח"...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רבות דיברנו ונראה כי תקפנו את הנושא מכל זווית אפשרית.

אך כוחות השוק חזקים מדיבורים וחזקים לפעמים מחוקים ותקנות.

בואו נעקוב קצת ונראה מה קורה בשטח.

נשמח לעדכונים מכם בשרשור הזה, מה קרה כאשר באתם למוסך עם חלקים שלכם.

יתקבלו עדכונים ממקור ראשון בלבד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הגעתי למוסך רון פעמיים עם חלפים כאלה ואחרים עוד לפני שיצא החוק הזה.

לא נתקלתי בשום פרצוף עקום ושום חיוב מיותר או שונה על עבודה.

חשוב לציין שהבאתי חלקים איכותיים: שווי ערך מקוריים או מקוריים.

חלק מהחלפים פשוט לא שווה לרכוש לבד, כי אם מדובר בעסקה גדולה אז יש מצב שההנחה הכוללת שמשיגים בסוף שווה יותר מהבאת כל חלק בנפרד.

בואו לא נשכח שיש חלקים לא איכותיים בשוק ובחנויות החלפים ובגלל שאני עובד בתחום היתה לנו שיחה מאוד ארוכה על הנושא ואני ידוע כמה התחום הזה פרוץ בארץ.

רון הסביר לי אז שהוא לא מוכן להרכיב כאלה ברכבים שבאים אליו, בעיקר חלקי מתלה בלמים וחלקים קריטיים כמו רצועות טיימינג וכדומה, בדיוק כמו שהוא לא מוכן גם לקנות אותם ולשים אותם ללקוחות שלו. הראה לי גם כמה דוגמאות. אני חושב שזו גישה אחראית ואמינה. אני באמת מעריך את הבנאדם, ישר והגון ולא יסכן בטיחותם של לקוחותיו בשביל גחמות של חסכון של כמה גרושים. מצד שני אם מישהו מגיע עם משהו ברמה שהוא מחזיק הוא לא יעקם על זה פרצוף אם מתאמים מראש. מצד שני - על חלקים שנקנו והורכבו אצלו ועל העבודה יש שנה אחריות ומה שאתה מביא - אין. עוד נקודה למחשבה.

לכן, לא תמיד כדאי לרוץ ולקנות. אני למשל, לא הייתי מביא קיט טיימינג ומשאבת מים למוסך אלא הייתי רוכש אותו שם יחד עם העבודה כדי לממש את האחריות במידת הצורך. תמיד כדאי לערוך סקר שוק כדי לראות האם העלות במוסך משמעותית יקרה ואם כן האם המוסך נותן שנה אחריות או שנתיים? לפעמים זה מכריע את ההחלטה...

הזול עולה ביוקר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מילה בסלע. כשיש הגינות החוקים שכביכול באים להגן על הלקוח דיי מתייתרים. חאפר/גנב יישאר כזה גם אם יביאו לו את החלקים וגם אם לא. מוסך אמין ומקצועי יתנהג בצורה שקולה מול הלקוחות ויידע לסייג היטב בהתאם לחלקים שיקבל מהלקוחות.

אם באמת המודל הזה יתפוס ובאורח פלא רוב הלקוחות יביאו את החלקים מהבית אז יהיה שינוי במודל החיוב והרווח, כי בסוף המוסך זה עסק לכל דבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום הייתי במוסך מורשה של UMI, טיפול 15,000 ראשון ברכב.

הטיפול כלל רק שמן מנוע ופילטר שמן.

היה איתי פילטר שמן מקורי זהה לחלוטין למה שהם מרכיבים (עולה 35 ש"ח בחנות חלפים 200 מטר מהם).

 

ביקשתי בהתאם לתקנות החדשות שישתמשו בפילטר שהבאתי ולא היה להם מושג על מה אני מדבר, הטיפול בוצע עם פילטר שלהם, עלות הפילטר אצלהם כ-90 ש"ח.

 

סה"כ כמעט 600 ש"ח לטיפול, רכישת שמן ופילטר שמן בחנות ליד היה עולה רק 190 ש"ח.

מוסך מורשה משרד התחבורה היה לוקח עוד 150 ש"ח עבודה.

 

שילמתי אקסטרה 250 ש"ח רק בשביל השקט של האחריות (רכב חדש)

עריכה אחרונה על ידי korola
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר ללכת למוסך עם התקנה החדשה (סך הכל 2 דפים). לא חושב שמוסך יסרב כאשר מביאים לו את המסמך.

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכתב למשרד התחבורה ואיגוד המוסכים על הסירוב וגם הם יתחילו לדעת על מה מדובר.

 

באמת אפשר... אבל בדיוק שילמתי 250 ש"ח אקסטרה בשביל שאם תהיה בעיה כלשהי בתקופת האחריות יהיה לי את הגב של המוסך הזה, אז למה להרוס.

 

אפשר ללכת למוסך עם התקנה החדשה (סך הכל 2 דפים). לא חושב שמוסך יסרב כאשר מביאים לו את המסמך.

אלעד

 

היו לי את 2 הדפים מודפסים... לא עזר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה שתפגע האחריות ? הפילטר מנייר אורז ? השמן מהמסעדה ליד?

יש קבלה על החלפים וממקום אמין ?

האחריות תפגע אם לא תטפל בזמן או תחרוג מנוהל הטיפול .

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2420 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...