Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תקנות חדשות בנוגע לחלקי חילוף - מוסך מחוייב להתקין חלק שמסופק על ידי הלקוח


shha
שימו לב! השרשור הזה בן 2426 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 282
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

כשל השוק נמצא ברגולציה על דברים שלא נדרשים. על מיסוי לא הגיוני ועל חוקי מכס ארכאים. אז במקום לתקן את השורש , ואולי לסכן הכנסה למדינה מגלגלים את זה לפתחם של המוסכניקים... ומציגים אותם כעושקי ציבור ...

אתה זכאי לדעתך, רק אני לא מבין איך מבחינתך מוצר שעולה בחו"ל 300 שקל ונמכר כאן בארץ ב 2000 או 3000 שקל, זה לא כשל שוק?! ויש המון דוגמאות כאלו. אם אני כלקוח רוצה לרכוש מעסק שירות אחד ולא שירות אחר והעסק, שקיבל רישיון מהמדינה לתקן את הרכב שלי ושלך, מתעקש למכור את 2 השירותים או כלום, איך זה לא כשל שוק?! אתה הרי יודע שאם אכנס לסופר ואבקש לקנות חלב והם יתעקשו שאני אקנה חלב ולחם או כלום, מיד ישללו לעסק הזה את הרישיון, אז למה למוסך זה מותר?!

אתה טוען שהרגולציה כאן לא נדרשת ואינך מסביר מדוע היא לא נדרשת. הטענות שלך לא מגובות ברציונאל. טענות סתם ותו לא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אתה מתקן את זה על הגב של המוסכים?

שוב , הכשל נמצא במקום אחר ,אבל אתה יודע איך אומרים , כשאתה פטיש כל בעיה נראת מסמר...

צר לי, הטענות שלך פופוליסטיות, כמו שרוצים לפתוח מכסי מגן ואז כולם מגנים על החקלאים המסכנים.

אם למוסכניק לא כלכלי להיות מוסכניק והוא נהנה מזה רק בגלל שאני משלם מחיר מופרז בגלל כל מיני אילוצים מלאכותיים שלא נובעים מהיצע וביקוש נטו, אזי העסק הזה לא אמור להתקיים, זה א' ב' של כלכלה ושוק חופשי.

 

אולי נוציא חוק שביצים וחלב מותר לרכוש רק במכולת ולא בסופר כי השופרסל מרוויח על הגב של בעלי הפיצוציות המסכנים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי רכישה של תיקון כשרות , אני יכול לקבל את הטענה רק שזה שירות מומחה , ואין תקן אחיד בחלפים.

אין בנינו מחלוקת , פשוט שלדעתי שורש הרעה נמצא בעודף כח אצל יבואני הרכב... ואתה חושב שניתן לעקוף את זה בחוק ...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי רכישה של תיקון כשרות , אני יכול לקבל את הטענה רק שזה שירות מומחה , ואין תקן אחיד בחלפים.

אין בנינו מחלוקת , פשוט שלדעתי שורש הרעה נמצא בעודף כח אצל יבואני הרכב... ואתה חושב שניתן לעקוף את זה בחוק ...

 

מה הקשר לתקן אחיד בחלפים ומה הקשר לשירות או שירות מומחה? מקווה שכל בעל מוסך הוא מומחה במקצועו אחרת בשביל מה אני צריך אותו?!

בקשר לכח עודף אצל יבואני הרכב - אתה צודק. זה בדיוק מה שהתקנות החדשות באות לתקן! בגלל הכוח העודף של יבואני הרכב, הם מכריחים את המוסכים המורשים להשתמש רק בחלפים שלהם. כשהם המונופול קל להם מאוד להפקיע מחירים ולייקר לכולנו את החיים. התקנות לא פוגעות במוסכים אלה ברווחי היתר של היבואנים. אם בעל המוסך יחשוב שמחירי העבודה שלו אינם מצליחים לקיים את המוסך אז שיעלה את המחיר. אף אחד לא מונע ממנו. אני כלקוח אחליט אם המחיר של העבודה שלו נראה לי או לא. אתה יודע שהרבה שנים שילמתי מחירי עושק על החלפים וכשהתלוננתי על כך במוסך, מה הם אמרו לי? "זה לא קשור אלינו. אנחנו לא מרוויחים על החלקים ואנחנו לא קובעים את המחיר שלהם. זה היבואן קובע. אנחנו קונים ממנו וזה המחיר שלו". היום אני פחות נאיבי ויודע שהם שיקרו לי במצח נחושה. למה בעל מקצוע צריך לשקר כך ללקוח שלו?!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקן אחיד , זאת אומרת , שאני מכניס את הרכב למוסך הוא אומר לי , הלך לך משאבה מים , אני מבקש מקט , קונה מביא לו... עכשיו אני יכול להביא חליפי , תואם מקור , מפירוק וכו' ... או בכלל להביא משהו שסוחר החלפים נשבע לי בנקיטת חפץ שזה בול אחד לאחד ... ואז אני מגיע למוסך והוא אומר לי , זה לא מה שבקשתי ... מה אני עושה אז? אם הוא היה נותן לי כמו מרשם , (כמו אצל רופא לצורך העיניין ) אז הייתי יכול לחזור לסוחר ולדרוש את מה שאני רוצה ... יש ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקן אחיד , זאת אומרת , שאני מכניס את הרכב למוסך הוא אומר לי , הלך לך משאבה מים , אני מבקש מקט , קונה מביא לו... עכשיו אני יכול להביא חליפי , תואם מקור , מפירוק וכו' ... או בכלל להביא משהו שסוחר החלפים נשבע לי בנקיטת חפץ שזה בול אחד לאחד ... ואז אני מגיע למוסך והוא אומר לי , זה לא מה שבקשתי ... מה אני עושה אז? אם הוא היה נותן לי כמו מרשם , (כמו אצל רופא לצורך העיניין ) אז הייתי יכול לחזור לסוחר ולדרוש את מה שאני רוצה ... יש ?

תאמין לי לא הבנתי מה הבעיה. אין תקין אחיד בחלפים. יש חלק מקורי, יש חלק תחליפי, יש חלק משופץ ויש חלק מפירוק. מה הבעיה עם זה כל זמן שהם עומדים מאושרים להרכבה על הרכב (במידה ונדרש אישור). אם הלקוח טעה והביא חלק לא מתאים שילך שוב ויחזור עם חלק מתאים.

בפעם האחרונה שהייתי במוסך כשלהך לי שסתום, המוסך דרש מחיר מטורף על החלק אבל אמר שאין לו את החלק וידרשו 3 שעות לחלק להגיע ממחסן היבואן. אמרתי לו שאין צורך אני אביא לו את החלק. הוא סירב בתוקף, טען שבעל המוסך לא מסכים לכך ואפילו צעק עלי. הוא כמובן לא טרח להראות לי את החלק ולהסביר היכן הוא יושב ברכב. הכל בסוד גמור כדי שלא אבין ולא אדע. הייתי בלחץ ולא ידעתי מה לעשות. אמרתי לו בסדר שיזמין. אחרי דקה של חשיבה התחרטתי. אמרתי לו שלא יזמין, שיסגור את הרכב יקבל את שכרו על הבדיקה ושלום ולא להתראות. הזמנתי את החלק ברשת, הרכבתי לבד בחמש דקות וחסכתי 2000 שקל. מאז לא חזרתי למוסך ההוא וגם לא אחזור לעולם. זו התנהלות תקינה של מוסך בעינך?! וזו ההתנהלות לגבי כל לקוח במוסך (למעט אולי כלפי עובדי המוסך ובני משפחתם). ככה צריכים להיראות יחסי עסק-לקוח?!

אם כולם יצייתו לחוק, הכל יהיה יותר שקוף, יותר הוגן וכולם ירוויחו, חוץ מיבואני הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רוצה להעלות בעיה שלא צוינה כאן, לכל מוסך יש עלות שעתית מוצהרת.

פתחתי פוסט בנושא בעבר.

אך כאשר עובדים על רכבים אין התייחסות למשך זמן הטיפול בהערכת המחיר.

תחליפו גומיות ציריה- גם אם מדובר בחצי שעת עבודה עדיין העלות הינה כ300 שקלים עם עלות חלקים של 25.

להבנתי גם אם אתעד בוידאו משך טיפול ויוצא יותר זול "להפעיל מונה" לא אוכל לדרוש את המחיר השעתי כי קיבלתי הצעת מחיר שלה הסכמתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דוגמא קטנה מהימים האחרונים, אני צריך להחליף פלגים לרכב בטיפול הקרוב, התקשרתי למוסך טויוטה כדי לשאול לגבי מחיר של פלגים מקוריים, המחיר ליחידה אחת 136 ש"ח, מחיר של 4 פלגים מגיע כבר ל-544 ש"ח. פתחתי נושא בפורום לגבי חלפים מחו"ל, אסף מהפורום מצא לי את הפלגים באיביי במחיר של 138 ש"ח ל-4 פלגים!!!

 

הפרש לא סביר בעליל, במיוחד כשמדובר על חלקים קטנים במשקל נוצה.

פעם אחרונה שהייתי במוסך, קניתי את החלקים באופן עצמאי והתקינו לי הכל בלי שאלות מיותרות, אבל כן הרגשתי שעקצו אותי במחיר של העבודה, 1200 ש"ח על עבודה של בערך שעתיים. המוסכים לא פראיירים, ואין כזה דבר מחירון שעתי, אני רוצה לראות את התגובה של בעל המוסך אם אחד הלקוחות יגיד לו להפעיל מונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דוגמא קטנה מהימים האחרונים, אני צריך להחליף פלגים לרכב בטיפול הקרוב, התקשרתי למוסך טויוטה כדי לשאול לגבי מחיר של פלגים מקוריים, המחיר ליחידה אחת 136 ש"ח, מחיר של 4 פלגים מגיע כבר ל-544 ש"ח. פתחתי נושא בפורום לגבי חלפים מחו"ל, אסף מהפורום מצא לי את הפלגים באיביי במחיר של 138 ש"ח ל-4 פלגים!!!

 

הפרש לא סביר בעליל, במיוחד כשמדובר על חלקים קטנים במשקל נוצה.

פעם אחרונה שהייתי במוסך, קניתי את החלקים באופן עצמאי והתקינו לי הכל בלי שאלות מיותרות, אבל כן הרגשתי שעקצו אותי במחיר של העבודה, 1200 ש"ח על עבודה של בערך שעתיים. המוסכים לא פראיירים, ואין כזה דבר מחירון שעתי, אני רוצה לראות את התגובה של בעל המוסך אם אחד הלקוחות יגיד לו להפעיל מונה.

כמו שאמרו כאן יש שעתון מוגדר לכל עבודה במוסך. זה כמעט בלתי אפשרי ללקוח לבדוק את זה ולכן הלקוח מקבל הצעת מחיר כללית על העבודה. בקשר למקרה שציינת, אתה יכול אולי להשוות את מחיר העבודה לפעם קודמת שבה רכשת את החלקים מהמוסך. אם יש הבדל מהותי אתה יכול לפנות למוסך ולדרוש הסבר או להגיש תלונה כנגדם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תפעיל מונה. בכיף שלך. פשוט ייקח להם יותר זמן לסיים.

 

הזמן לכל פעולה ופעולה נקבע על ידי היצרן ואפשר להתווכח וקורה שטועים.

ממני ביקשו שעתון יצרן של שעתיים וחצי על החלפת שמן גיר ביאריס רובוטית. אמרתי שיש להם טעות, שהעבודה זהה לגיר ידני ולא לאוטומט, ואכן בדקו שוב, התייעצו עם המנהל, וחויבתי לפי החלפה בגיר ידני (שזה בדיוק אותה העבודה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני סקרן לדעת למה לא מחילים את החוק גם על תחומים אחרים של נותני שירות כמו: רופא שיניים, מעבדות לתיקון סלולרי ועוד...אתם יודעים כמה עולה השתלה של שן בודדת ? וכמה מזה עלות הבורג+דיבל ? שתל עולה בין 500-1500 שקלים כאשר העלות היא בסביבות 100 שקלים בלחץ.

רופא השיניים יחליט איזה שתל אני צריך ולפי הקטלוג של ייצרן ישראלי או מחו"ל אני הזמין את השתל והגיע במועד שנקבע להשתלה.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני סקרן לדעת למה לא מחילים את החוק גם על תחומים אחרים של נותני שירות כמו: רופא שיניים, מעבדות לתיקון סלולרי ועוד...אתם יודעים כמה עולה השתלה של שן בודדת ? וכמה מזה עלות הבורג+דיבל ? שתל עולה בין 500-1500 שקלים כאשר העלות היא בסביבות 100 שקלים בלחץ.

רופא השיניים יחליט איזה שתל אני צריך ולפי הקטלוג של ייצרן ישראלי או מחו"ל אני הזמין את השתל והגיע במועד שנקבע להשתלה.

כי המחיר אצל רופא השיניים זה בעיקר על העבודה. החומר כאן הוא שולי כמו שאמרת והרופא לא גוזר שם קופון. אותו דבר במעבדות הסלולר. אם תתעקש להביא חלקים לבד לרופא השיניים או למעבדת הסלולר זה פשוט יעלה לך יותר יקר. כי שם באמת ללקוח הפרטי העלות להשגת החלק הרבה יותר יקרה מאשר לאיש המקצוע. במוסכים עלות החלקים היא חלק משמעותי מהעלות הכוללת וזה בגלל שהחלקים יקרים ובנוסף לזה יש ניפוח מחירים מונופוליסטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2426 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...