Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3367 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

תודה על הסקירה.

אגב, נסיעה ב40-50 בעיר תורמת לחסכון בדלק?

תמיד חשבתי שנסיעה איטית פחות חסכונית (הרי החסכון האופטימלי מתקבל ב90 קמ"ש בדר"כ, אז עדיף להיות קרוב אליו במהירות).

  • תגובות 110
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

זה לא עובד ככה. במהירות גבוהה יותר צורכים יותר דלק. ההבדל הוא שמעל 90-100 קצב העליה בצריכת הדלק מאמיר.

 

מה שכן, בנהיגה עירונית צריך גם לנסות לנהוג בקצב סביר, שיגדיל את הסיכוי שלך לקלוע לתזמון הרמזורים.

 

וזו נקודה נוספת: מלבד בכביש הפתוח, חסכון בדלק נקבע על ידי קצב יותר מאשר על פי מהירות. כלומר, כיצד אתה מגיע למהירות הזו? כמה חזק אתה מאיץ, באיזה הילוך וכנגד מה? כמה מוקדם אתה מאט?

 

פותח השרשור התעלם מזה, מלבד כל עניין הנסיעה ללא בלמים.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

חן,

מה שכתבת לא מדוייק, או לא מובן. צריכת הרכב אכן גוברת עם עליית המהירות, רק ממהירות מסויימת (לא 90, כנראה 70 ותלוי רכב ותצורה).

 

אחת ההודעות היותר מוצלחות שנכתבו על כך להרחבה:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?237642-%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8-%D7%94%D7%90%D7%9E%D7%AA-%D7%A2%D7%9C-%D7%A6%D7%A8%D7%99%D7%9B%D7%AA-%D7%93%D7%9C%D7%A7-%D7%95%D7%9E%D7%94-%D7%96%D7%94-%D7%93%D7%99%D7%90%D7%92%D7%A8%D7%9E%D7%AA-BSFC

פורסם

למיטב ידיעתי, צריכת הדלק גדלה עם כל עלית מהירות: בשלושים קילומטרים לשעה הרכב יהיה חסכוני יותר מאשר בחמשים.

 

מעל 90-100 יש האמרה ב*קצב* העליה (כלומר, יש נתירה) של צריכת הדלק ביחס למהירות.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

אני לא רוצה להרחיב יותר מדי, הנושא נדון עשרות פעמים בפורום, על ידי יודעי דבר.

 

אתה צודק שיש עלייה בצריכה, עם העלייה במהירות. העלייה היא בהתאם לריבוע המהירות, כך שבמהירויות נמוכות המהירות זניחה יותר (ביחס לגורמי חיכוך אחרים, וצריכה מינימלית של המנוע, אם מדובר במנוע בעירה).

 

יחד עם העלייה בצריכה ביחס למהירות, יש ירידה בצריכה ביחס להילוך (כפי שמתואר בהרחבה בקישור שצרפתי). ולכן המהירות החסכונית ביותר היא המהירות הנמוכה ביותר האפשרית בהילוך הגבוה ביותר.

 

בקישור אם תתעמק, תמצא עוד נתון באשר לגרף הצריכה ביחס למהירות בהילוכים הנמוכים (יורד בהתחלה).

פורסם
שלום לכולם,

 

גמלה בליבי ההחלטה להפסיק לנסוע כמו שומאכר בכבישים ולבדוק עד כמה קליאו 1.2 טורבו יכול להיות חסכונית.

 

הרכב הגיע אליי מסניף אלדן אשר ממוקם בעיר חיפה. לחיוב אציין שהרכב הגיע נקי ואפילו עם ניילונים אשר הולבשו על הכיסאות, אך לשלילה אציין כי הרכב הגיע ללא רפידות בלם.

 

לאחר נסיעה מנהלתית נמרצת,שכללה גם טיול בדרך נוף גלבוע והעליות של מבוא חמה, הראה מד הדלק של הצרפתיה החמה 13.8L/100KM :shock:. דין ודברים עם עצמי הובילו את עצמי למסקנות הבאות:

א.קשה לבלום כשאין רפידות ולכן רוב הזמן נעזרתי בבלם היד.

ב.כשנוסעים ממש מהר צריכת הדלק עולה פלאים.

 

לכן, החלטתי להשתמש בכישורי האקדמים, אותם רכשתי במרכז האקדמי כרמל,אשר בחיפה, במסגרת לימודי ערב במסלול ישיר לBA במנהל עסקים, ולבדוק כמה כסף אפשר לחסוך בחודש על דלק כשנוסעים רגוע.

מה זה רגוע אתם בטח שואלים את עצמכם? 90 קמ"ש בכביש החוף, 40-50 קמ"ש בעיר, 110 קמ"ש בכביש 6 וכו'. השתדלתי לכלול כמה שיותר עליות ונסיעה עירונית על מנת לדייק ככל שניתן במחקר שלי.

 

מביא אני לפניכם את תוצאות המחקר שלי לחודש מרץ:

הרכב תודלק בתחילת חודש מרץ בתחנת דלק פז,אשר ממוקמת סמוך ליוקנעם, בסכום של 300.68 ש"ח.למיכל נכנסו 53.312 ליטרים, כלומר נשארו לי עוד 1.688 ליטרים של דלק. כן כן, אני יודע מה אתם חושבים לעצמכם "הוא חי על הקצה הבחור". אז נכון, אני בהחלט אוהב סיכונים, אבל סיכונים מחושבים.

 

נמשיך? יאללה. בסיכומו של יום, או חודש, יוצא שהצרפתיה החמה שלי גמעה 900 ק"מ על מיכל דלק. צריכת הדלק הממוצעת הייתה5.6L/10, כלומר שיפור של 40.5% בצריכה!!! התוצאה גרמה לי לתהות למה אנשים קונים בכלל רכבים היברידיים,במיוחד שהם מכוערים, אם אפשר לקנות קליאו 1.2 טורבו ולתדלק פעם בחודש?!

 

מודה לכולם על הקריאה, מבטיח לעדכן בסוף החודש על הישגי חודש אפריל. אשמח לענות לשאלות בנוגע לרכב באופן כללי ושאלות בנוגע לצריכת הדלק באופן ספציפי.

 

אצרף מס' תמונות לסקפטיים בהן רואים את הקליאו החתיכה שלי ואת המדידות:

אתה יודע איזה תוצאות ניתן להשיג בהיברידי ? :)


×
×
  • תוכן חדש...