Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן - אלפא רומיאו ג'וליה


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2510 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

טוב, אז ההתרשמות שלי מהג'וליה (מנקודת מבטו של אדם שלא נהג באף אחת מהמתחרות הישירות של הג'וליה, או ביותר מידי רכבים עם הנעה אחורית בכלל) הייתה כזו:

אתחיל עם העיצוב, לטעמי הג'וליה היא מכונית יפה, העיצוב החיצוני אגרסיבי ומקנה לה נוכחות בולטת ומרשימה, יש שיאמרו (כמו רובם של קודמיי) שקיימות לא מעט העתקות בעיצוב הזה, ושמדובר בשעטנז, אבל מבחינתי, כל עוד זה "עובד" (ובג'וליה זה בהחלט "עובד") אז הכל בסדר.

העיצוב הפנימי יחסית סטנדרטי, וצועק במוו , אך שוב אני ראיתי כאן יתרון מבחינת הנדסת אנוש, בכך שהאיטלקים לקחו משהו שעובד טוב, והוסיפו את הנגיעות שלהם (או כפי שפבל כתב, את ה"נשמה"), כמו למשל בהגה הנפלא והנוח מאוד לאחיזה, בו ישנה נגיעה עיצובית בדמות כפתור ההנעה והכיבוי.

ועכשיו, נעבור לחלק המעניין באמת, שבגללו כל הרעש סביב המכונית הזו: התנהגות וביצועים, אז האם יש כאן אלפא שמצדיקה את הסמל? לדעתי, בהחלט כן, אותו הגה שמעוצב היטב, יודע גם לתת תחושה מצוינת עם משקל ודיוק טובים מאוד לטעמי ( יכול להיות שהעובדה שנהגתי בחיי בעיקר על רכבים עם הגאים חשמליים, גורמת לי שלא להתלונן על המשקל שלו), אין כאן הפתעות או אלסטיות, ומגלים במהרה שמדובר בשותף מוצלח במיוחד בכבישים מפותלים.

לגבי כוח, לטעמי ביחס לכך שמדובר בגרסת הבסיס, התאוצה מאוד מרשימה ואפילו מפתיעה ביחס להספק (כנראה בזכות המשקל ). אתייחס פחות להתנהגות הגיר בD ,מכיוון שברוב הנסיעה השתמשתי בפלאפים שמאחורי ההגה, אך בכל זאת אומר שניכר כי הוא ממהר לעלות הילוכים , ועם הפלאפים העסק עובד מצויין ונותן עצמאות מלאה. האחיזה אגב, מאוד גבוהה ועושה רושם שצריך לעבוד קשה על מנת לשבור אותה.

מבחינת נוחות, הופתעתי מאוד לטובה, המתלים מרסנים היטב את המרכב, עם זוויות גלגול נמוכות מאוד, אך יחד עם זאת הג'וליה אינה מתרסקת על שיבושים בכלל, וכשמוסיפים לזה מושבים אוחזים ומאוד נוחים, מתקבלת מכונית נוחה למדי, שאולי הדבר היחידי שמעט פוגם בחוויה אלו מעט רעשי רוח בשיוט שפחות "מתאימים" לקטגוריה לטעמי.

טוב, אז אחרי שכתבתי בעיקר על הטוב, הגיע הזמן גם לרע: אחד הדברים שהכי אכזבו אותי, היו הבלמים, הם יחסית חלשים וחסרי נשיכה ראשונית, דבר שמורגש במיוחד כאשר נוהגים בכבישים טכניים, ובמצב D בDNA, כאשר הכל מרגיש מאוד "מושחז" ורק הם ממשיכים להרגיש כמו דרדלה, טעון שיפור (תרתי משמע) לטעמי. דבר נוסף שעיצבן אותי והורגש במיוחד בתמרוני חניה, היא מערכת הauto hold (או שזו בכלל ההשתהות של הגיר?) עם השהיה מעצבנת בשחרור של הברקס ומעבר לגז, דבר שגורם לקפיצות מעצבנות. מרחב הפנים גם כן בעייתי מעט לטעמי, עם מרחב טוב יחסית מלפנים, אך נראה כי די צפוף מאחור (פבל ישב הרבה מאחור, ואם הוא היה מרוצה, אז יכול להיות שאני סתם מתלונן).

וגם במזגן נרשמה אכזבה עם יכולת קירור לוקה בחסר, ועוד ביום לא חם במיוחד (סביבות 22 מעלות בחוץ).

ואחרונה חביבה ברשימת האכזבות, היא רשימת האבזור שלטעמי לוקה בחסר עבור רכב ברמת המחיר הזו, כאשר הדברים הבולטים הם: אין מצלמת רוורס, אין חיישני חניה מלפנים , כיוון המושבים ידני, מסך המולטימדיה יחסית קטן(6.5) וישנן יחסית מעט מערכות בטיחות אקטיביות.

 

לסיכום, האם הייתי פותח הזמנה לו היה ברשותי הממון? בהחלט כן! אבל אני מאמין שרוב הלקוחות הפוטנציאליים יעדיפו את המתחרות דוגמת ה320 שעולה פחות ומאובזרת יותר מאשר גרסת הLE של האלפא, אולי דווקא גרסת המילאנו הזולה יותר, יכולה לקרוץ ללקוחות שאינם חובבי נהיגה (במילאנו אין פלאפים להעברת הילוכים מאחורי ההגה) עם מנוע עדיף למול ה318.

עריכה אחרונה על ידי zivk

citroen c3 picasso 1.6 hdi mt

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 362
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

רגע, יותר טובה מזו?

תפוחים משווים לתפוחים.

מישהו צריך להעלות תמונות.

IMG_0172.jpg

טון, מאה עשרים סוסים.

חיוכים.

והכי חשוב לישראלי כמוני אין ירידת ערך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי דווקא גרסת המילאנו הזולה יותר, יכולה לקרוץ ללקוחות שאינם חובבי נהיגה (במילאנו אין פלאפים להעברת הילוכים מאחורי ההגה) עם מנוע עדיף למול ה318.

לחלוטין לא מסכים. למה שלקוחות שאינם חובבי נהיגה יבחרו דווקא בג׳וליה הבסיסית, ולא ב318 המאובזרת יותר עם הסמל הכביכול יוקרתי יותר? מה הם ירוויחו מזה? אם כבר, חובבי הנהיגה שאין ברשותם את הממון הדרוש, או שאינם רוצים להוציא יותר ממה שהג׳וליה הבסיסית עולה, יבחרו בגרסה הבסיסית מבלי לוותר על שום יכולת דינמית (שב318 עם כל הכבוד לשלדה, המנוע הוא פשרה גדולה מאוד). הפלאפים מעולים, אבל הם לא חובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רגע, יותר טובה מזו?

תפוחים משווים לתפוחים.

מישהו צריך להעלות תמונות.

[ATTACH=CONFIG]484783[/ATTACH]

טון, מאה עשרים סוסים.

חיוכים.

והכי חשוב לישראלי כמוני אין ירידת ערך

 

שלך?

לא יודע עד כמה היתה הטובה המכונית הזו, אבל עשו בשכל שלא ייחסו למראה העבר ותרבות הרטרו יותר מדי חשיבות...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אישית, אני לא הייתי מוותר על הפלאפים, ולדעתי יחידת ההנעה חשובה יותר מאבזור מותרות.

גם אני לא הייתי מוותר עליהם כי ספציפית בג׳וליה הם נהדרים, אבל בהנחה שרציתי ג׳וליה, אבל כל מה שהייתי יכול להרשות לעצמי זו את גרסת הכניסה (בהנחה שאני רוצה אותה חדשה ולא לחכות ליד שניה), אז לא ממש היתה לי ברירה אלא לוותר על הפלאפים.

 

ובהנחה שאדם שהוא לא חובב נהיגה מתלבט בין ג׳וליה בסיסית ודי עירומה מאיבזור לבין 318i מאובזרת יותר, לרוב המנוע בב.מ.וו יספק אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלך?

לא יודע עד כמה היתה הטובה המכונית הזו, אבל עשו בשכל שלא ייחסו למראה העבר ותרבות הרטרו יותר מדי חשיבות...

 

שלי מאז שנת 92.

כבר אמרו לי דברים יותר גרועים, כמו למשל מאיפה הלאדה? לדוד שלי הייתה כזאת פיאט, וגם - לא ידעתי שהיו רום כרמל אדומות.

כולם מסיימים בשאלה מוכר?

לטובתה אני יכול לומר שהיא נראית כמו אוטו. ונוסעת מצוין.

לרעתה- לא מייצרים אותה יותר.

אין טעם למשוך קוי רטרו למכונית שאיש לא מזהה.

 

גם ההומאז׳ לאיטייפ סדרה ראשונה שקיים בפנסים האחוריים של כל דגמי יגואר הנוכחיים לא מוכר לתשעים אחוז מהרוכשים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלך?

לא יודע עד כמה היתה הטובה המכונית הזו, אבל עשו בשכל שלא ייחסו למראה העבר ותרבות הרטרו יותר מדי חשיבות...

עבור זמנה, הג'וליה המקורית היתה מכונית נהדרת וחסרת מתחרות.

הג'וליה נהנתה מרמת הנדסה יוצאת דופן, ושילבה ביצועים התנהגות כביש ונוחות ברמה הגבוהה ביותר.

אבל יפה היא לא היתה.

נהגתי בג'וליה החדשה, קצר ומעט מידי, אבל מהקצת שנהגתי התרשמתי ממנה מאד.

שיחקו אותה אלפא, יצאה להם מכונית טובה באמת.

אם הייתי מעדיף אותה על פני 320 ?

לא מוצא שום סיבה האמת.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלי מאז שנת 92.

כבר אמרו לי דברים יותר גרועים, כמו למשל מאיפה הלאדה? לדוד שלי הייתה כזאת פיאט, וגם - לא ידעתי שהיו רום כרמל אדומות.

כולם מסיימים בשאלה מוכר?

לטובתה אני יכול לומר שהיא נראית כמו אוטו. ונוסעת מצוין.

לרעתה- לא מייצרים אותה יותר.

אין טעם למשוך קוי רטרו למכונית שאיש לא מזהה.

 

גם ההומאז׳ לאיטייפ סדרה ראשונה שקיים בפנסים האחוריים של כל דגמי יגואר הנוכחיים לא מוכר לתשעים אחוז מהרוכשים.

 

וואו !! חתיכת היסטוריה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף פעם לא הבנתי מה הקטע של אלפא. עכשיו אני עדיין לא מבין.

"חבל שאי אפשר לעשות ריקול לבני אדם. יש כמה אנשים שהייתי מחזיר לכ**שלאמאשלהם". GB

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש להם איזה קטע ליבואן של אלפא עם המסכים הפיצפונים? לא יודע אם זה עדיין המצב, אבל זכור לי שבג'ולייטה המצב היה דומה, היו שמים מסכים בגודל 5 אינץ' כמו בטיפו. היום כשבגולף/אסטרה כבר יש מסך 8 אינץ' מקורי להביא דגם יוקרתי חדש עם מסך 6.5? ברור לי שאני סתם קרציה, אבל עדיין.

עריכה אחרונה על ידי arco1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפייבוריטית שלי לתקציב הזה נשארת Superb 280 L&K… (כן, על הנייר היא לא בדיוק מתחרה ישירה כי הסמל 'לא יוקרתי' - לא, לא מעניין אותי הסמל אלא הפרמטרים של הרכב ובתור רכב מנהלים דינאמי ואיכותי אני מאמין שההשוואה במקום עבורי)

 

גם אני חשבתי על הסופרב הנ"ל בתור מתחרה רלוונטית אבל אני לא חושב שיהיו הרבה שיתלבטו בין ה-2.

 

 

הסופרב באמת מכונית מצוינת ואפילו מהנה, אבל באמת לא יהיו רבים שיתלבטו ביניהן.

 

 

לא בטוח שירדתי לסוף דעתכם למה אין הרבה שיתלבטו בין השתיים אבל ה L&K מכרה, מוכרת ותמכור בישראל ה-ר-ב-ה יותר מאשר הג'וליה המקבילה.

 

לזה התכוונתם?

 

 

סקירה של ההתרשמות שלי מהג'וליה יותר מאוחר.

 

NEWS AT 11!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן לא ירדת לסוף דעתנו - אין שום קשר בין נתון המכירות לבין האם הרכבים מתחרים על אותו פלח שוק / קהל יעד...

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2510 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...