Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן - אלפא רומיאו ג'וליה


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2510 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אפשר התייחסותכם למחיר של הרכב?

ובפרט למחיר גרסת הבסיס (והתמורה בה מבחינת איבזור), ומחיר הגרסה הנבחנת, ושתיהן אל מול המתחרות.

 

לדעתי סעיף המחיר והתמורה הוא החיסרון הכי בולט של הג'וליה.

מסכים עם דברי שלומי בעיניין.

 

הגרסא הנבחנת היא ה-Milano Launch Edition, גרסת הביניים מבחינת אבזור. המחיר שלה בסביבות 285K ש"ח.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 362
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

נאנתי לקורא והתמונות מהממות , רכב הזה באמת מרשים יצא ללכת לראות אותה וגם את הסדרה 3 ואני חושב שאמת יש לה מה לתת גם בעיצוב המעניין , גם בפנים הרכב ניראה ומרגיש איכותי באמת במיוחד מיקום המסך וסידור הדש בלי יותר מידי משחקים.

מי ששוקל סדרה 3 כדי שיבדוק את הג'וליה .

HYUNDAI SONATA V6 2.5 00 -

HONDA CIVIC 1.8 ES 08-

HYUNDAI TUCSON 016 -

:) MAZDA 6 09

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את זה אני יודע, השאלה היא מה אתה חושב על זה...

 

שמחיר הליסט בסדר בגדול, גם אם לא יזיק מינוס 5%, אבל הם צריכים להציע הנחות בשיעור שיתקבל אצל המתחרות, ובייחוד ב.מ.וו. ואודי.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פאבל, רק תיקון קטן לגבי המסך מולטימדיה.

בדקתי שוב, ובכל גרסאות האיבזור בארץ הוא מגיע עם מסך ה6.5 אינץ׳, גם עם חבילת Lusso.

 

מצורף המפרט המלא מהאתר של אלפא ישראל, ואתה אכן צודק. המסך הגדול יותר שמגיע עם חבילת לוסו הוא בלוח המחוונים.

אני אנסה לקבל מהיבואנית תשובה לגבי האופציה לקבל את המסך המרכזי הגדול יותר בהזמנה מיוחדת.

 

פבל.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו בכיר מאלפא פה בארץ הודה בפני שהאיבזור ״לא משהו״ (מילים שלו) וזה נכון.

הגרסה שבאה בחשבון מבחינתי מבחינת רמת האיבזור שהייתי רוצה זו הגרסה היקרה יותר, ושם כבר מדובר על 335 אלף ש״ח (לפני הנחה) - לא זול.

 

מבחינות מסוימות, אולי דווקא גרסת הכניסה שעולה 250 (או 239 במבצע שהיה עכשיו) מהווה את התמורה הטובה ביותר לכסף בהשוואה למקבילה שלה בב.מ.וו (מבחינת המחיר) והיא 318i. שם ההשוואה היא בעיקר מנוע מול איבזור, ואם אתה מוכן לוותר על איבזור (כולל פלאפים) , תרוויח מכונה מצויינת, בלי לוותר על דינמיות.

עריכה אחרונה על ידי robertf
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי דעתי, אם יוסיפו לגרסא הבסיסית פלאפים ופנסי קסנון/לד, מבלי להעלות את המחיר, היא תהיה תמורה נהדרת.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראו, בשנים האחרונות המותג הזה עשה מהפך מטורף והוציא לאוויר העולם כמה רכבים שהגדירו סגמנטים חדשים ושלטו בו ביד רמה וזרועה נטויה. נכון שפעם היו מסתכלים עליך במבט קצת עקום אם היית רוכש כזה, אבל היום כולים יודעים שהשילוב בין אמינות טובה ו7 שנות אחריות גורמים לקיה להיות מותג שצריך לקחת בחשבון כשבודקים רכב חדש - וכך ניגשתי לקיה אופטימה הלבנה שהמתינה לי בחניה עד שפתאום בצבץ לו סמל שחור/כסוף מההגה שהזכיר לי שמדובר בכלל באלפא רומאו ג'וליה.

 

 

אז כן - גם מחוץ לאולם התצוגה, הג'וליה נשארת באותו סגנון: נאה מקדימה, רגילה מהצד, סתמית ואף מעט זולה מאחור. מבאס לראות שאלפא בחרו ללכת על העיצוב הכי סולידי שרק אפשר, בניסיון לזכות בחיבת ההמונים… אם לשפוט לפי ביקורות מהעולם נראה שהלך להם, אבל במקרה שלי הם החטיאו. הג'וליה לא עושה לי חשק בכלל, ואני כנראה לא חשוד בשנאת-חינם למותג האיטלקי.

 

 

בפנים זה סיפור אחר, מבחינתי אלפא פגעו כאן - ובגדול. הג'וליה מבפנים נאה, איכותית ולגמרי משדרת פרמיום. לטעמי עיצוב הפנים שלה הוא המוצלח בקטגוריה, כאשר הוא מצליח לשלב ספורט עם יוקרה, וללא אלמנט ה'מסך סיני שתקענו על הדשבורד עם דבק 3M' שמשום מה נפוץ במחוזות רכבי הפרמיום האחרונים (ואני מוכן לספק תחזית: זו 'אופנה' שתיעלם בקרוב).

ההגה שלה בגודל טוב, עם מראה מצוין וסמל שחור/כסף בעיצוב שמשדר ספורטיביות. הפלאפס שלה ענקיים, ממתכת כלשהי (אלומיניום?), לא נעים יחד עם גלגל ההגה - ובהחלט מוסיפים לאלמנט הFEELGOOD של הרכב. רק שאלפא לא השכילו לספק יחד עם הפלאפס תחושת פידבק מתכתית יותר בעת הלחיצה, חבל - כי זה היה יכול להיות מושלם (מישהו כאן רוכב? תחשבו על השיפטרים של SRAM). רבים שיבחו את תחושות ההגה של הג'וליה, אבל לי אישית הוא הרגיש קל מדי.

מע' המולטימדיה אמנם נראית טוב על הדש, אך היא מגיעה עם מסך שמרגיש קטן יחסית לפוטנציאל שלו, מודה שלא התעסקתי רבות עם התפעול שלה, אבל כן אהבתי שיש בקרים ייעודיים לווליום ושליטה בסמוך למשענת היד.

המושב של הג'וליה הפתיעה אותי לחיוב, צריך לזכור שמדובר ברכב מנהלים - אבל עם זאת מבחינתי תמיכת הצד שלו היתה לא רחוקה מזו של רכב 'חמים' יותר. הנסיעה היתה נוחה לאורך כל הדרך.

 

 

עבורי הבעיה העיקרית בנסיעה היתה יח' ההנעה, 200 כ"ס just doesn't cut it… יש לזכור שהרכב מגרד את ה300 אש"ח מלמטה, ולקחת זאת בחשבון. לא הרגשתי אף יתרון להנעה האחורית בנסיעה, אולי אם הייתי 'מתחרע' יותר זה היה מתחיל להיות מורגש, אבל מי רוצה להתחרע עם רכב מנהלים גדול, 3 אנשים ו200 כ"ס? לא יודע, לא אני.

המנוע סוחב 'סבבה' - דרמה אין כאן במיוחד, ומי שמחפש זריזות… לדעתי זה לא הרכב המתאים. היא אולי מתנהגת טוב, אבל אין לה מספיק כוח בשביל שנהג ממוצע כמוני יחוש בזאת. כך שלמרות שלג'וליה יש 'קריצה' לכיוון הספורטיבי ברמת התחושה והמיתוג (/מותג), אני אישית לא הרגשתי את זה בישיבה בקוקפיט עם רגל דבוקה לרצפה.

 

 

אם זה נשמע עד כה לא מלהיב - זה כי עבורי זה לא מלהיב. בעיני אין בכלל השוואה בFUN FACTOR בין הג'וליה הזו לבין הג'ולייטה שלי (ו/או כל הוטהאצ' אחרת שחוויתי), שזה דבר לגיטימי לחלוטין שכן מדובר בסגמנטים שונים - אבל ללב זה לא באמת משנה. כן, יש לה הנעה אחורית. לא, בעיני זה לא כיפר על העדר הכוח וההפרש במידות. יצא לי לנהוג על הנע(א)ות אחוריות שלגמרי עשו לי את זה, וואלה כאן זה לא בא לידי ביטוי. אני מאמין שנהג טוב ממני היה יודע לנצל את ההנעה בצורה עדיפה, ובאותה נשימה מאמין שנהגי-על אינם קהל הלקוחות הייעודי של הרכב הזה ולכן הסיפורים האלו בעיני הם בגדר אנקדוטה חביבה ותו לא.

אבל, וזה חתיכת אבל גדול - היות ואני חושב שכל הסיפור הזה על FUN FACTOR וכו' לא רלוונטי בכלל לרוכש הפוטנציאלי של ג'וליה, כל הטרוניות לעיל לא באמת מחזיקות יותר מדי שמן בלמים.

בנוסף חייבים לזכור שכל הטרוניות האלו נכונות גם למתחרות הישירות שלה: 320 / A4 / CLA - ולכן ה"באסה" שלי לא קשורה ספציפית לג'וליה, אלא יותר לרכבי הפרמיום בסגמנט שלא עונים לי על הרצון ב"ריגוש דוושתי". ברגע שמתנערים מהשיקולים האבסולוטיים ("הרכב לא מספיק חזק בעיני") ונזכרים בשיקולים הרלטיביים ("בתכלס הרכב מגיב טוב יותר מהמתחרה X") פתאום הג'וליה נראית הרבה, הרבה יותר טוב.

 

 

איך אני מסכם את החוויה?

צריך לקחת את הג'וליה בפרופורציה לתחרות שלה. תפוחים משווים לתפוחים וכו'.

הדגם הבסיסי לדעתי מיותר, לרכוש רכב במחיר הזה שמגיע ערום מאבזור - זה בד"כ בשביל המראה/מיתוג. כשאתה קונה אאודי בסיסית ועירומה עדיין יש לך אאודי בחניה, כנ"ל בימר. המותג אלפא רומאו - עם כל הכבוד - לא שקול לשני אלו. בד"כ הרכבים מגיעים עם מראה to die for שמכפר על זה: אני מבין למה לקנות 159 עירומה, בחניה היא עדיין נראית כמו 159… אבל בחניה אלפא ג'וליה נראית יותר מדי קוריאנית ולדידי הסמל שלה לא מספיק חזק בשביל להצדיק את השקעה של למעלה מ200 אש"ח עבור מותג נטו.

 

הדגם המאובזר Launch Edition, כמו שקיבלנו - הוא הBread&Butter של הג'וליה הארצישראלית. כאן יש כבר פייט רציני ביותר: האלפא משדרת שילוב של עיצוב/יוקרה/ספורט בתא הנוסעים, מאובזרת בסדר גמור (כן, יש כמה חוסרים - לא, אין כאן דיל ברייקרס), ננהגת לא פחות טוב מהתחרות שלה ורבים יעידו שאף יותר (באודי לא נהגתי, אבל נהניתי מהג'וליה הרבה יותר מאשר בבימר 320 ומאשר בCLA). לי אישית היא נראית אנמית מבחוץ אבל יש אחרים שהתלהבו יותר (כמה עצוב לי להודות בזה - אבל כל אחת מהמתחרות הגרמניות שלה נראות טוב ממנה).

 

 

אז אם יש לך ~300 אש"ח ואתה רוצה לבחור רכב מנהלים יוקרתי שיציע גם כיף בנהיגות שאינן שיוט בכביש החוף - הג'וליה הזו בהחלט דורשת נסיעת מבחן. היא מסתכלת בלבן של הקסנון לגרמנים ואף מצליחה לסנוור אותם בכמה נקודות.

היו כאן כמה וכמה פעמים תלונות על המחיר, אבל בתכלס המחיר נמצא לגמרי בתוך גבול ההגיון. האלפא אמנם קצת פחות "ממותגת" אבל מפצה על כך בכל מיני מישורים, ולדעתי לטעון שהמחיר שלה 'מנותק מהמציאות' זו טענת קש. בשיקולי VFM אני לגמרי מאמין שהרכישה שלה מוצדקת, להוציא שיקולים סובייקטיביים (ולגיטימיים) כמו "בא לי סמל שיעשה לי יותר שופוני".

 

לכן אם היא הייתה עם עיצוב 'אלפאי' אמיתי הייתי מכניס אותה לShortlist שלי.

אבל היא לא, אז וואלה הפייבוריטית שלי לתקציב הזה נשארת Superb 280 L&K… (כן, על הנייר היא לא בדיוק מתחרה ישירה כי הסמל 'לא יוקרתי' - לא, לא מעניין אותי הסמל אלא הפרמטרים של הרכב ובתור רכב מנהלים דינאמי ואיכותי אני מאמין שההשוואה במקום עבורי)

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא כלכך הבנתי את ההשוואה לCLA (האנמית), המרצדס הרלוונטית היא C קלאס.

תקציב - C CLASS רלוונטית להשוואה (מבחינת ביצועים) לא עולה פחות מ300 אש"ח. כשאני רוכש רכב, התקציב מכתיב לי אופציות - ולא להיפך (אופציות מכתיבות תקציב) ומכאן דעתי.

 

גם אני חשבתי על הסופרב הנ"ל בתור מתחרה רלוונטית אבל אני לא חושב שיהיו הרבה שיתלבטו בין ה-2.

מסכים לגמרי, לכן ציינתי מפורשות (באפור) שאני מדבר עלי באופן פרטני ולפי אילו סט שיקולים אני משווה את הצמד.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2510 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...