Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3412 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

 

מניסיוני, מכת חשמל קטנה לא מזיקה, לא כל התחשמלות הורגת/משתקת/שורפת. ברוב המקרים רק לא נעימה.

 

יוסי - גם אני ספגתי כמה מכות חשמל בחיים, בימים שלפני שממסרי פחת הותקנו בכל בית. מאוד לא נעים. למזלי שרדתי כדי לכתוב כאן.

 

אבל ההצהרה שלך מסוכנת. אני מקווה שאתה מודע להשפעה של זרם חשמלי בתדירות 50 הרץ על הלב, גם בזרמים קטנים מאד.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

ולמה אתה חושב שכשאתה מקבל ביד מכת חשמל היא תגיע ללב? זה כנראה נכון אם תתחשמל כך המעגל ייסגר דרך 2 הזרועות אבל בהרבה מקרים זה לא כך. תוסיף לזה התנגדות של עור נוקשה בידיים וסוליות מבודדות (לאו דווקא כאלה המיועדות לאנשי רשת החשמל) ותגלה שלרוב לא תיפגע.

לכולנו ברור שתאונה במהירות גבוהה יותר מסוכנת מאשר תאונה במהירות נמוכה, אבל עם יד על הלב, מעולם לא חרגת?

לא כל סכנה פוטנציאלית היא סוף העולם ולא צריך להתרגש מכל התחשמלות. מי שיודע להתנהל ממילא לא חושש ומי שלא, פשוט שלא יתעסק.

הסכנה הגדולה היא כשאתה מתחשמל כשאתה עומד על רצפה רטובה או בשלולית מים או כשאתה אוחז מוליך הארקה או סורג מתכתי ומקבל מכת חשמל ביד הנגדית, אבל כאמור אמצעי ביטחון בסיסיים, פחת תקין ובדוק והכל בשליטה.

מזכיר לך שאם תקדח בטעות לתוך מוליך חשמל בקיר ואצבע אחת תיגע בתפסנית של המקדחה תתחשמל גם כשהמקדחה בעלת בידוד כפול, אז ראית אזהרה כזו על איזו שהיא אריזה של מקדחה?

 

אינני מעודד אף אחד לעסוק בהתחשמלות כתחביב אבל לא צריך פניקה.

 

כמובן שבמתח גבוה הסיפור שונה.

 

דרך אגב, ראית תמונה היסטורית של ניקולא טסלה מדליק נורה כשזרם עובר דרך גופו? שם התדירות (נדמה לי) הייתה הרבה יותר גבוהה מ-50 הרץ, רק שהזרם מין הסתם היה נמוך ביותר.

 

יוסי

עריכה אחרונה על ידי yosi05
פורסם
יוסי - גם אני ספגתי כמה מכות חשמל בחיים, בימים שלפני שממסרי פחת הותקנו בכל בית. מאוד לא נעים. למזלי שרדתי כדי לכתוב כאן.

אני קיבלתי נזעי חשמל כול שבוע במהלך חודשיים ואני כאן !

איזה כייף לי :)

פורסם (נערך)

יוסי - כמה הערות:

1. אתה מדבר על ציוד ביתי, לא כל אחד נועל נעליים כלשהם, ובודאי מבודדות, כאש הוא נוגע במכשירי חשמל.

2. תדר של סביב 50 הרץ מסוכן במיוחד מבחינת גרימת הפרעות מסוכנות בקצב הלב.

3. שים לב שאני מדבר על הפרעות לקצב הלב, לא על כויות חשמל. בתדר 50 הרץ האנרגיה העלולה לגרום סכנה נמדדת בשברירי ג'אולים הזורמים דרך הלב. גם זרם ישר, בתנאים ובתזמון נכונים, יכול לגרום הפרעת קצב מסוכנות באנשים המצוייים בסיכון לכך בזרם נמוך מאד.

4. מרק - אל תשווה נזעי חשמל הניתנים בתנאים מבוקרים (ואיני יודע איזה מאפיינים יש לזרם בטיפול זה), בין שתי אלקטרודות הצמודות לראש, בנוכחות רופא מרדים ובהמצאות ציוד החיאה שמאפשר תגובה מיידית במקרה הפרעות קצב לב.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...