Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7801 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מחר איה"ש אני יוכל לדווח לכם ממושב הנהג על ביצועיו המופלאים,אחיזת הכביש המוחלטת והנדסת האנוש הנפלאה של הג'פ"ס הנפלא הזה...

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

נכון, יש בעיה חוקית להעלות אותם לכביש עם רשיונות.

 

הצבא מוכר אותם רק לסוחרי רכב לפירוק או ליצוא בלבד.

לא ידוע לי שהצבא גורם נזק מכוון על מנת להשחית, אם ניכר נזק מכוון, זה בגלל שמישהו "מקלף" מהם עוד חלק ועוד חלק עד למכירה עצמה, כדי להשמיש רכב אחר.

בדיוק באותו מצב קילוף אפשר היה לראות את כל מכוניות הפג'ו 205 שנמכרו לנסיעה בכביש.

אבל בקומבינות וקשרים כנראה אפשר למצוא דרך להעלות אותם לכביש גם אם רשמית זה לא אפשרי.

 

אגב, אחת הסיבות לחוסר האפשרות להעלותם לכביש, נובעת מהעובדה שלפי התקנות, רכב שממועד ייצורו חלפו 10 שנים (או 12 , לא זוכר בדיוק) ולא קיבל מספק רישוי צהוב, כבר לא יכול לעלות לכביש.

 

לתשומת ליבכם, גם כאשר משרד הבטחון מוכר מכוניות פרטיות של צה"ל, הן נמכרות ללא מספר רישוי אלא רק לפי מספר שילדה, וככה גם מוציאים אותם עם גרר מהמגרש, ללא רישוי.

משרד הבטחון מפרסם בתנאי המכרז שאם הרכב לא יקבל רישוי עד למלאות 10 (או 12) שנים, אז הרכב כבר לא יוכל לקבל רישוי.

 

יתכן וזאת הבעיה העיקרית שמונעת מהג'פסים לעלות לכביש, השנתון ולא ענין הבטיחות.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם
נכון, יש בעיה חוקית להעלות אותם לכביש עם רשיונות.

 

הצבא מוכר אותם רק לסוחרי רכב לפירוק או ליצוא בלבד.

לא ידוע לי שהצבא גורם נזק מכוון על מנת להשחית, אם ניכר נזק מכוון, זה בגלל שמישהו "מקלף" מהם עוד חלק ועוד חלק עד למכירה עצמה, כדי להשמיש רכב אחר.

בדיוק באותו מצב קילוף אפשר היה לראות את כל מכוניות הפג'ו 205 שנמכרו לנסיעה בכביש.

אבל בקומבינות וקשרים כנראה אפשר למצוא דרך להעלות אותם לכביש גם אם רשמית זה לא אפשרי.

 

אגב, אחת הסיבות לחוסר האפשרות להעלותם לכביש, נובעת מהעובדה שלפי התקנות, רכב שממועד ייצורו חלפו 10 שנים (או 12 , לא זוכר בדיוק) ולא קיבל מספק רישוי צהוב, כבר לא יכול לעלות לכביש.

 

לתשומת ליבכם, גם כאשר משרד הבטחון מוכר מכוניות פרטיות של צה"ל, הן נמכרות ללא מספר רישוי אלא רק לפי מספר שילדה, וככה גם מוציאים אותם עם גרר מהמגרש, ללא רישוי.

משרד הבטחון מפרסם בתנאי המכרז שאם הרכב לא יקבל רישוי עד למלאות 10 (או 12) שנים, אז הרכב כבר לא יוכל לקבל רישוי.

 

יתכן וזאת הבעיה העיקרית שמונעת מהג'פסים לעלות לכביש, השנתון ולא ענין הבטיחות.

 

 

אולי במסגרת המועדון ניתן לעשות משהו בנידון?.

אני בקושי נכנס לפה. אפשר למצוא אותי בפייס ביוזר:

Moshe Azulay

משה :)

פורסם

עקב הדיון שנוגע לגיפ' הקרוי M-151 (ולהלן: "הגיפ'") להלן נקודות לידיעה כללית -

 

1. הם אמנם אינם יכולים לקבל רישוי עקב גילם המתקדם (למיטב זכרוני האחרונים יוצרו באיזור שנת 19788)), אולם זוהי אינה הסיבה היחידה...

 

2. בעת תיכנון הגיפ' הוכנסו בו ליקויים בטיחותיים במכוון, ואני אסביר - ההיגוי שלו תוכנן כך שיהיה בעל יכולות בשטח (זווית אקרמן) - אולם בכביש הוא סובל עקב כך מבעיות בטיחותיות קשות (נטייה להתהפכות) אשר גרמו לצבא האמריקאי להוציא הוראה להשבתה של כל הרכבים הללו (והכוונה להוראה מחייבת) - כמובן שכמות לא מעטה מהם מצאה לבסוף את דרכה לשוק האמריקאי האזרחי, אבל עדיין מדובר ברכב בעל חסרונות בטיחותיים קשים. לא רק זאת אלא שבארה"ב מצאו האספנים דרך כיצד להתגבר על השבתת הגיפים הנ"ל - הצבא חותך אותם ואז מוכר אותם למטרת התכה. האספנים רוכשים את החלקים החתוכים ומרתכים אותם. לכן בפירסומת בארה"ב תמצאו את ההגדרה CUT או UNCUT כאשר מתייחסים לגיפים הנ"ל.

 

3. נקודה נוספת הנוגעת לערכם האספני - בצה"ל הרי לא זורקים רכב עד שהוא לא מתפרק !!! אבל בכל הנוגע לגיפים הנ"ל (הבנויים בשיטת מונוקוק בניגוד לשיטה הקודמת של שילדת סולם), גם כשהחלו להתפרק בצה"ל - צה"ל מצא פיתרון לכך ע"י המצאת קיטים לחיזוק המרכב - וקיימים רבים כאלו. כך, כאשר גיפ' הגיע לטיפול הוא מייד עבר מקצה ריתוכים וחיזוקים אשר אין ספק שפוגם בערכו האספני (ואני מודה שלי באופן אישי זה לא היה מפריע כהוא זה ברכישת רכב כזה).

 

מקווה שהוספתי במשהו לדיון...

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

פורסם

ראיתי אישית לפחות 2 בכביש, עם מספרים "צהובים". ניקודה. למה ואיך - לא יודע, כמובן, שבעלים ששאלתי לא הסביר... :wink::twisted: אחד במצב "חדש", ועוד עם כל הזיוודים וצבע מקורי של "מרינס", השני מכוסח ונסע בשטח, אבל גם עם מספר.

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

פורסם

ישנם בארץ מספר מצומצם (מאד מצומצם) של M-151 אשר מסיבות כאלו ואחרות קיבלו רישוי ישראלי.

 

אבל אני מעריך שכיום מסתובבים גם כאלו שהרישוי שלהם אולי מוטל קצת בספק!!!!!

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

פורסם

ל M-151 יש זוויות גלגלים כמו של מכונית פרטית,כך שאת כיוון זוויות ההיגוי מבצעים על "צלחות" מיוחדות,בעזרת שימסים והרבה סבלנות..בניגוד ל נ"נ למשל,שהכיוון היחיד שלו היה כיוון שפור(הבדיקה מתבצעת על ידי מוט עם שני שרשראות שאמורות לגעת יחד ברצפה כשמגלגלים את הרכב).אחיזת הכביש שלו בעייתית בשל בסיס גלגלים קצר מאד ומרכז כובד גבוה.אחת המטרות של המתכננים בוויתור על השילדה הנפרדת היתה להשיג צללית נמוכה ככל האפשר,וביחד עם זאת לאפשר לו יכולת צליחה טובה ככל האפשר,וזוהי הסיבה שהמפלג שלו בנוי בצורה כזו(אמור להיות אטום למיים).ל M-151 אין הילוך כוח,ובדיונות זהו חיסרון רציני,והסיבה היא שהוא תוכנן בעיצומה של מלחמת וויטנאם,ורוב הפרמטרים שלו תאמו את דרישותיה המיוחדות של המלחמה הארורה ההיא...

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

תיקון היסטורי קטן - ה-M151 תוכנן באמצע שנות ה-50 ואב טיפוס שלו כבר היה קיים ב-1957....

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

פורסם

כמו שכבר כתבתי ישנם פרטים שקיבלו רישוי אזרחי כדי לשמש למשימות ביטחון ע"י אזרחים.

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

פורסם

חבר'ה אני לפעמים נמצא שם בסדנאות של צריפין והג'יפים האלו באים לתיקונים ואני חייב להגיד הג'יפים

הקטנים האלו ממש מגניבות! כשאני רואה שיירה נוסעת בצריפין של 3 כלים כאלו הם ממש נראים כמו קארטינגים! ואני מטפל בהם עם יש להם בעיה של חשמל! הפלאגים שם ממש לא סטנדרטיים! ובכלל מאוד קל לטפל בהם!

טויוטה קורולה 95 גיר ידני 0-100, 10.55 שניות. מקום 1 בקטגוריית ג'ימקאנה ג'וניורס(עד גיל 21), מהאירוע לקידום הספורט המוטורי 4 בלטרון

פורסם

3 ג'פ"סים M151 נלקחו שלל במבצע כראמה בירדן ונמכרו עם רשיונות חוקיים (!!!) בתחילת שנות השבעים. אני מכיר שניים מהם באופן אישי וזכיתי לנסוע בהם. הם מסדרה A1. השלישי נמצא במושב שלא אזכיר את שמו בתוך מחסן ומחכה ליומו. מי שבכל זאת רוצה כזה, יכול למצוא באינטרנט. יש המון כאלו חוקיים לכביש באירופה ואמריקה וניתן לייבאם כרכב אספנות. ישנם כמובן גם המקומבנים ובמו עיני זכיתי לראות אחד כזה לפני מספר שנים נוסע עם ניירות של ויליס MB 1942, וגם אלו שבנגב בין הג'בלאות.

​מועדון סאאב ישראל - ברצף משנת 1983

משתי פעימות ועד לטורבו

[email protected]

פורסם

 

3. נקודה נוספת הנוגעת לערכם האספני - בצה"ל הרי לא זורקים רכב עד שהוא לא מתפרק !!! אבל בכל הנוגע לגיפים הנ"ל (הבנויים בשיטת מונוקוק בניגוד לשיטה הקודמת של שילדת סולם), גם כשהחלו להתפרק בצה"ל - צה"ל מצא פיתרון לכך ע"י המצאת קיטים לחיזוק המרכב - וקיימים רבים כאלו. כך, כאשר גיפ' הגיע לטיפול הוא מייד עבר מקצה ריתוכים וחיזוקים אשר אין ספק שפוגם בערכו האספני (ואני מודה שלי באופן אישי זה לא היה מפריע כהוא זה ברכישת רכב כזה).

 

זה ספציפית גם יכול להוסיף לערכך האספני. בארץ אולי פחות, אבל בחו"ל - ג'יפ עתיק, שבע קרבות אמיתיים, "Improved by the Israeli army" יכול להחשב כקוריוז בפני עצמו.

פורסם

איזה שבע קרבות...מישהו ראה לאחרונה איך נראים הג'פ"סים היום?מצבם נע בין קטסטרופאלי לסופני בהחלט,ודי בקרוב הם ייצאו משירות.ואם מישהו מחברי הפורום היקרים ממש מישתוקק לנהוג ביצירת המופת הזו,אני ייקח אותו איתי לבא"ליש ביום ראשון לארבע ימי כיף+פנסיון מלא+לינה בשטח+מופע פירוטכני מרהיב!

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)


×
×
  • תוכן חדש...