Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לבטים הסבה מקצועית לרתכות?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3540 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם.

אשמח לשמוע מאנשים שעובדים בתחום,

אם כדאי ללמוד רתכות, ומה מצב שוק העבודה כיום.

מה הן הצפיות שכר הריאליות, של רתך מתחיל?.

ואיזה סוג ריתוך, הכי נדרש בשוק העבודה?.

טיפים ומקומות למידה מומלצים יתקבלו בברכה.

תודה ושבת שלום.

פורסם

לא הבנתי את החלק השני בתגובה.

כבל?.

בהנחה שאני רוצה להיות ולעסוק ברמה גבוה,

מה הדרך הנכונה,ומה צריך ללמוד?

פורסם

התכוונתי לכתוב אבל.

 

זו עבודה בחפירות ולזחול לתוך צינורות. אתה לא משחיז, לא נוגע בפטיש ולא עושה כלום חוץ מלרתך. עבודה קשה אבל עם כסף טוב.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

ריתוכי אלקטרודה, תאכל למצוא בזה הרבה עבודה. לרוב עבודה לא הכי נקיה בעולם.



ואם תרצה להיתקדם לצנרת. תאכל להביא הביתה משכורת של 5 ספרות, אבל בשביל זה תצטרף ליהיות תותח ולא סתם לעשות גיצים.

 

ריתוכי TIG (ארגון) עבודה קצת יותר נקייה לאנשים שהידיים שלהם לא רועדות.. אין גיצים, אין עשן שאתה נושם אותו, והסיכויים שלך למצוא עבודה לא קטנים, אבל זה פחות נפוץ מ אלקטרודה.

הרבה פעמים תאכל למצוא עבודה בכל מיני מפעלים שמתעסקים עם מזון. וכימיה, וציוד רפואה ומטבחים.

 

משכורת התחלתית לרתך ארגון שרק סיים את הקורס, באיזור המרכז ( ראש העין, פתח תקווה) בערך התחלתי 30 שקל לשעה.

 

בחודש יצא לך בערך 6 וחצי נטו.

אחרי שיהיה לך כבר ניסיון, ותאכל לספק ריתוכים מספיק יפים ואיכותיים, תאכל לדרוש 50 גם. לחיי ההבדל הקטן,

בקבלה לעבודה, כשכבר יש לך ניסיון, אתה לא שואל מה השכר, אלה אתה דורש מספר מסויים.

 

בחולון יש הרבה מסגריות שמרתכים מטבחים, השכר שם באיזור ה 50 לשעה.

 

אם תדע לרתך אלומיניום, תעשיה אווירית שלום, שם תזכה לבערך בין 40 ל 55 שקל לשעה פלוס כל התנאים שלהם ובלה בלה בלה.

 

אם יש לך קצת יוזמה, אתה תשקיע עוד כמה אלפי שקלים בקניית ציוד משלך ותתחיל לעשות עבודות פרטיות ושם השכר כבר אחר לחלוטין.

 

אני למדתי בזיקה בתל אביב ברחוב חליל השריון 84 או 83 לא זוכר בדיוק.

 

באיזה איזור בארץ אתה גר? לא בכל איזור בארץ יש עבודה.

לדוגמה אם אתה גר ברמת הגולן, אין לך שם מה לחפש בכלל עם המקצוע הזה. אם אתה גר באיזור ראש העין פתח תקווה רמת גן. תיהיה לך קצת בעיה למצוא עבודה אם אתה לא נייד ולא מוכן לנוסע כמה עשרות קילומטרים לעבודה.

 

אל תיראה את זה 50 שקל האלה כאילו אתה מיליונר, ההבדל בנטו בין מישהו שמקבל 50 לשעה ו 35 לשעה. הם כמה מאות שקלים בלבד, תודות לא מדרגות המס ולמס ההכנסה ולשאר המרכיבים של החיובים בתלוש.

זה סתם בשביל ההרגשה הטובה חח

 

אצלי בחתימה תאכל לראות קצת ריתוכים שלי, באינסטגרם

 

בקשר לרתכים שעובדים על צנרת... לא הרבה אנשים היו מקבלים סכומים כאלה בשביל לרתך, וגם אם כן. זה באמצע בקעת הירדן ואתה ישן ב סאוואנה שבוע ומקלחת רק בבית.

 

הריתוך צריך לעבור צילום רנטגן לא כולם ולא תמיד. תלויי בדרישה.

 

ואגב, צנר זה צנר ורתך זה רתך, 2 דברים שונים לחלוטין

צנר זה PIPE FITTER ו רתך זה WELDER.

 

וכן זה מצריך זחילה בתוך בור ועוד הרבה מאוד דברים פחות נחמדים.

אינסטגרם עם הריתוכים שלי :-D

 

http://instagram.com/newworldofdisorder

 

פורסם

צנר הוא רתך צנרת. יש לו הסמכה או ממכון התקנים או מצינורית המזרח התיכון. זו עבודה קשה, האנשים האלה אמנים והשכר בשמיים. לא כל אחד יכול להגיע לרמות האלה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

לבןגדול אתה רואה אנשים שעוסקים בריתוך שבאו מרקע אחר?

נגיד היטקיסטים שבאו בשביל הכסף?

מה עם כאלו בלי חוש טכני?

יש כאלו בענף?

לא מתככנים להשתמש כחנוכיה - תמיד זה יכול לגמור על הראש של מישהו... :wink:

 

אין ספק. היופי חולף, אבל הרפס הוא נצחי.

 

בסוף יבוא אחמד וירסס איך שיצא לו.
פורסם
צנר הוא רתך צנרת. יש לו הסמכה או ממכון התקנים או מצינורית המזרח התיכון. זו עבודה קשה, האנשים האלה אמנים והשכר בשמיים. לא כל אחד יכול להגיע לרמות האלה.

 

בפועל רוב החברה המוכשרים אין להם אפילו חצי הסמכה,

יש לי חברים שעובדים כמה כמה שנים בתחום הצנרת גז טבעי, צנרת קיטור..

חצי הסמכה אין להם. במילא לפני כל תחילת פרוייקט אתה עושה טסטים ומכון התקנים מאשר או לא מאשר את העבודה שלך.

 

ראיתי כבר כמה עבודות של 50 שנה ניסיון במקורות, מקום ראשון באליפות רתכים בלה בלה בלה. בסוף הכל צריך לתקן.

אינסטגרם עם הריתוכים שלי :-D

 

http://instagram.com/newworldofdisorder

 

פורסם
לבןגדול אתה רואה אנשים שעוסקים בריתוך שבאו מרקע אחר?

נגיד היטקיסטים שבאו בשביל הכסף?

מה עם כאלו בלי חוש טכני?

יש כאלו בענף?

 

הייטקיסטים שבאו בשביל כסף... מיליונר מלרתך אתה לא תיהיה. ועשיר גם לא. אבל זה בהחלט ישפר את רמת החיים.

רוב הסיכויים שבהייטק תקבל יותר (וגם תעבוד יותר, וגם תעבוד בבית)

 

רתך בלי חוש טכני.. זה לא נורא, לעומת זאת מסגר בלי חוש טכני זאת בעיה גדולה מאוד.

איכות העבודה שלך בהרבה תלויה במסגר..

ועוד פעם אחזור על המושגים...

 

מסגר fabricator

רתך welder

צנר pipe fitter יש לזה תורה שלמה בפני עצמה. זה מקצוע בפני עצמו, ורוב הצנרים לא יודעים בכלל לרתך,

 

כל זה מקצועות שונים לחלוטין.

אינסטגרם עם הריתוכים שלי :-D

 

http://instagram.com/newworldofdisorder

 

פורסם

הגזמת. צנר יודע לרתך מעולה. מה שכן, הוא לא מסגר.

 

לגבי טסט של מכון התקנים, זו הסמכה של רתך. קורסים זה די בולשיט לאדם עם ניסיון.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
הגזמת. צנר יודע לרתך מעולה. מה שכן, הוא לא מסגר.

 

לגבי טסט של מכון התקנים, זו הסמכה של רתך. קורסים זה די בולשיט לאדם עם ניסיון.

 

הסמכה פר פרוייקט,בסוף ההסמכה לא מקבלים תעודה.

זה רק אישור של הרתך לגשת לפרוייקט או לריתוך במתקן כזה או אחר.

 

כל שבוע אתה בפרוייקט אחר? כל שבוע תעשה טסט.

אינסטגרם עם הריתוכים שלי :-D

 

http://instagram.com/newworldofdisorder

 

פורסם

בגז ממילא דורשים טסט (ומי שאחראי גם בקיטור). הוא תקף לשנה אם אני זוכר נכון.

 

גם במים יש כאלה שדורשים אבל הרוב לא.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
הגזמת. צנר יודע לרתך מעולה. מה שכן, הוא לא מסגר.

 

במקרה הגעתי לשרשור הזה, והוא מסקרן אותי (ברמת הסקרנות האקדמית, אין לי תוכניות להסבת מקצוע) - אז אולי תסבירו להדיוטות מה זה צנר, מה זה מסגר, ומה ההבדל?

פורסם

בתור מישהו שעובד יום יום עם רתכים של מקורות (לא קוראים להם צנרים אצלנו ולא נעליים, פשוט רתכים), לא שמעתי בחיים שביקשו מהם טסט או משהו הם פשוט מגיעים מרתכים ובדרך כלל עושים עבודה מעולה.

×
×
  • תוכן חדש...