Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3569 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לאחרונה עולות בי מחשבות שאולי ניתן לשפר את התמיכה בגב ובירכיים במושב הנהג (אני סובל מבעיות גב...).

האם אפשרי לבצע שינוי במושב כדי שיתמוך טוב יותר?

מדובר על רכב בן שנתיים עם כריות אויר במושב. היום אני נעזר בכרית חיצונית שמספקת שיפור חלקי, חשבתי אם יש בעל מקצוע באזור השרון שיתן פתרון של שינוי המושב או שיפור המושב, כך שמקוריות הרכב תישמר ככל האפשר. אשמח להמלצות.

פורסם

יש כיסויי מושבים עם תמיכת גב משופרת של הדר רוזן, תבדוק דגם מותאם לרכבך(עד כמה שידוע לי התפירה מותאםמת לאיזור שיש בהם כריות אויר)

פורסם

אני גם סובל מאותה בעיה ברכב די חדש. אני חושב שהבעיה זה לא במושב אלה בתנוחת נהיגה נכונה.

בהתחלה אני ישבתי מאוד נמוך וקרוב להגה. אתמול קראתי כמה כתבות בנושא,

1) גובה נכון- הברכים צריכים להיות כמעט בקו ישר עם האגן, בנוסף צריך לשבת כמה שיותר גבוה אבל שיהיה מרווח של בערך 4 אצבעות מהגג.

2) מרחק נכון מההגה- צריך שפרק כף היד יגיע לקצה העליון של ההגה בלי שהגב יזוז מהמשענת.

3) זווית משענת- צריך שהגב ישען באופן מלא על המשענת ויתמך באופן מלא. בערך 110 מעלות.

2669190a4e3301221cf850107636c917.jpg

 

http://www.ergonomicssimplified.com/tips/driving

פורסם (נערך)

נכון, צריך קודם לבדוק שתנוחת הנהיגה אופטימלית ואם אחרי כמה שבועות של התרגלות זה לא עוזר - אז לבחון פתרונות אחרים.

 

גם אם זה לא עובד, הייתי בוחר את הפתרון בקפידה. כיסוי מושב יפריע לכריות האוויר ויש לו גם בעיות הקשורות לעיכוב בעירה.

 

כריות של תמיכה בגב תחתון עשויות לפגוע בהצמדה של הגוף למושב על ידי חגורת הבטיחות. עדיף להתחיל ממשהו צנוע כמו לתחוב מגבת מגולגלת בין המושב לבין הגב באיזור הלורדוזה.

 

1) גובה נכון- הברכים צריכים להיות כמעט בקו ישר עם האגן, בנוסף צריך לשבת כמה שיותר גבוה אבל שיהיה מרווח של בערך 4 אצבעות מהגג.

 

נכון, אך זה תלוי גם במבנה הגג ולעתים צריכים להתפשר כדי לראות את המחוונים או לשבת בגובה סביר ביחס להגה והדוושות. הכי טוב - לשבת בגובה שבו קו העיניים מקביל לקו השליש העליון של השמשה או, לכל הפחות, מעל לקו החצי.

 

לגבי גובה הברכיים - זה הכל עניין של למנוע לחץ על השוק או צורך בפשיטה של הגב התחתון מן המושב. אם הזווית של בסיס המושב מתכווננת, בודקים שניתן ללחוץ על הדוושות עד סוף מהלכן מבלי שהירך תפעיל לחץ על סף המושב. אם אפשר לשרבב את האצבעות בינה לבין המושב - המצב בסדר. בהרמה של הרגל מהדוושות, אסור שהשוק תילחץ בקצה המושב.

 

2) מרחק נכון מההגה- צריך שפרק כף היד יגיע לקצה העליון של ההגה בלי שהגב יזוז מהמשענת.

 

צריך שיהיה ממש אפשר לכופף קלות את פרק כף היד על גבי חלקו העליון של ההגה. השכמות (מאחורי אצילי הידיים) צריכות להישאר במושב. אסור שהיד תהיה מתוחה בכוח.

 

3) זווית משענת- צריך שהגב ישען באופן מלא על המשענת ויתמך באופן מלא. בערך 110 מעלות.

 

ותוסיף (4) צריך שיהיה אפשר ללחוץ על כל הדוושות (כולל הדוושה המתה) עם ברך מעט כפופה. הלחיצה על דוושות הבלם והדלק - עם מסרק כף הרגל (לא עם קצות האצבעות ולא עם כל כף הרגל), העקב צריך להיות מונח על הרצפה לפני הדוושה.

 

כדי לוודא שהלחיצה על דוושת הבלם היא באמת עד סוף המהלך, צריך קודם להניע את המכונית וללחוץ מספר פעמים על הדוושה.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם (נערך)

לגבי סעיף 1, כאשר יושבים, נמוך מידי/קרוב מידי להגה, והברכים יותר גבוהות מהאגן זה מפעיל לחץ על גב תחתון.

לפחות במקרה שלי, כדי למנוע כאב גב תחתון הכי עזר זה להגביה את המושב. הבעיה היא שהגובה שלי זה 1.90. אז אני חייב או לשבת רחוק מידי מההגה או כמעט להיות צמוד עם הראש לגג כדי ליישר את האגן עם הברכיים.

 

לא הבנתי למה אתה מתכוון:"

בהרמה של הרגל מהדוושות, אסור שהשוק תילחץ בקצה המושב"

עריכה אחרונה על ידי דניאל1983
פורסם

ראשית תודה על המידע.

לצערי אני לאחר שנה של ניסיונות לשינוי התנוחה (ולא רק:-(). כבר עברתי על כל השינויים האפשריים מבחינתי, העניין הוא שבין הרצוי למצוי ברוב הרכבים יש פערים מאוד גדולים במיוחד שמדובר על נהג גבוה מהממוצע.

את זוית הגב כבר מזמן שיניתי לאיזור ה 100 מעלות, וברכב הספציפי אפילו יש אפשרות ניפוח לכרית הגב (גם היא מוצתה). העניין הדפוק יותר במושב שלי הוא חוסר אפשרות לכיוון זוית המושב, הוא רק עולה ויורד, ולכן אין תמיכה לירכיים. זה מקור הבעיה שלי, חייב תמיכה לירכיים אחרת שתי הרגליים נשארות באויר.

פורסם (נערך)
ראשית תודה על המידע.

לצערי אני לאחר שנה של ניסיונות לשינוי התנוחה (ולא רק:-(). כבר עברתי על כל השינויים האפשריים מבחינתי, העניין הוא שבין הרצוי למצוי ברוב הרכבים יש פערים מאוד גדולים במיוחד שמדובר על נהג גבוה מהממוצע.

את זוית הגב כבר מזמן שיניתי לאיזור ה 100 מעלות, וברכב הספציפי אפילו יש אפשרות ניפוח לכרית הגב (גם היא מוצתה). העניין הדפוק יותר במושב שלי הוא חוסר אפשרות לכיוון זוית המושב, הוא רק עולה ויורד, ולכן אין תמיכה לירכיים. זה מקור הבעיה שלי, חייב תמיכה לירכיים אחרת שתי הרגליים נשארות באויר.

 

חוסר תמיכה לירכיים והבדל בגובה בין האגן לירכיים זה מקור הכאב לגב תחתון. למה אתה לא מגביה את המושב או מתרחק כמה שאפשר מההגה?

עריכה אחרונה על ידי דניאל1983
פורסם (נערך)
למה אתה לא מגביה את המושב או מתרחק כמה שאפשר מההגה?

 

כמו שאמרתי, אחד מהשניים, או שנוריד את הגג, או שנקצר את הראש, או שניהם הכי טוב...

בעניין המרחק מההגה אז אפשר לקצר את הרגליים ואז אוכל לשבת קרוב יותר.

וברצינות, אני גבוה, האידאל להרחיק את הכסא אבל אז לא אגיע להגה, וכמובן תנוחת ישיבה גבוהה, אבל אז הראש... הראש נוגע בתקרה, מה לעשות, אני מאמין שאם הייתי 10-20 סמ יותר קצר החיים היו נראים אחרת.

 

דבר נוסף זהו רכב אחד מתוך 2 בבית, הרכב השני כמעט בין 10 ושם אין לי בעיה, דווקא שם יש תמיכה מצויינת ואין לי כאבים בכלל.

עריכה אחרונה על ידי Ghia 61
פורסם

איזה רכבים יש לך?

אני גם גבוה, 1.9, הרכב שיש לי זה גולף 7 ואני חושב שאם לשבת קרוב לגג, מרחק בערך 3 אצבעות, אפשר להסתדר.

מעניין שהרכב הקודם שלי היה סוזוקי סוויפט, לכסא שם היה טווח כיוונון די מצומצם אבל אף פעם לא הרגשתי כאבי גב.

 

 

מצאתי סרטון בנושא:

×
×
  • תוכן חדש...