Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3617 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן כולם

 

יש לי רכב גולף שקיבלתי לפני כמה ימים, אבל המצברים כנראה גמורים.

 

כל מצבר (TROJAN) ניתן לי בערך 6V בבדיקה עם רב מודד פשוט. מילאתי מים מזוקקים בתאים (נכנסו 8 ליטרים) אבל נראה שהלוחות מעוותים.

 

האם הם גמורים? האם ניתן לשקם אותם?

 

לציין, שהמטען של הרכב הזה נכנס אחרי שתיים שלוש דקות של טעינה למצב FAULT.

עדיפות לשפשוף עצמי בבית ולא אצל בעלת מקצוע

צריך גם קרם אני מאמין.

:roll::lol::oops:

פורסם

עריכה:

 

המטען, כשמחובר, מראה מתח של 68V בערך. לא נמדד אמפר.

עדיפות לשפשוף עצמי בבית ולא אצל בעלת מקצוע

צריך גם קרם אני מאמין.

:roll::lol::oops:

פורסם

האם הכוונה לרכב חשמלי קטן למגרשי גולף..

כדאי שתרשום את כל הנתונים על הרכב, וירשמו לך את הנתונים למצברים ולטעינה.

 

מה מתח המצברים - 12V 24V האם הם מחוברים במקביל או בטור - אמור להיות רשום עלייהם

לחבר להם עם ספק, מתח לטעינה של 68V נראה לי גבוהה (אבל - אני לא מכיר את המצברים )

אל תספק מתח שלא מתאים למצברים.

לדעתי כהערכה - אם היה חסר כ 8 ליטר מים, והמצברים עמדו זמן רב ללא עבודה.

כנראה הם כבר לא תקינים.

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם
האם הכוונה לרכב חשמלי קטן למגרשי גולף..

כדאי שתרשום את כל הנתונים על הרכב, וירשמו לך את הנתונים למצברים ולטעינה.

 

מה מתח המצברים - 12V 24V האם הם מחוברים במקביל או בטור - אמור להיות רשום עלייהם

לחבר להם עם ספק, מתח לטעינה של 68V נראה לי גבוהה (אבל - אני לא מכיר את המצברים )

אל תספק מתח שלא מתאים למצברים.

לדעתי כהערכה - אם היה חסר כ 8 ליטר מים, והמצברים עמדו זמן רב ללא עבודה.

כנראה הם כבר לא תקינים.

 

אייל.

 

המצברים הללו מחוברים בטור, כלומר 48v.

 

מתח המצברים הוא 8v כפול שישה מצברים.

עדיפות לשפשוף עצמי בבית ולא אצל בעלת מקצוע

צריך גם קרם אני מאמין.

:roll::lol::oops:

פורסם (נערך)

ראה מי היצרן או היבואן בארץ - אפשר להתקשר , ולשאול על סוג המצבר המפרט ונתוני הטעינה.

לדעתי - אם המצברים כרגע כ 6V והיו חסרים הרבה מים, הם כבר לא תקינים.

אבל אפשר לנסות, יש ברשת קצת מידע על תרגילים, של ניסיונות בהורדת הגיפור הגורם לנתק בלוחות.

לכן - בזהירות אפשר לנסות, אבל כדאי לדבר עם היצרן / יבואן.

מצבר עופרת-חומצה רגיש מאד בכל הנוגע לפריקה עמוקה (פחות מ-10.5V). להבדיל מסוללות נטענות אחרות שאנו מכירים ואותן נחוץ לפרוק לגמרי לפני טעינה מחדש כדי למנוע את "אפקט הזיכרון"- מצב בו סוללה שלא נפרקה עד סופה, לא תטען במלואה.

במצבר עופרת-חומצה המצב הפוך, המצב האידיאלי לשמירה על חיי המצבר זה לדאוג שהוא תמיד יהיה טעון.

 

בכללי, במצבר "שיושב" ללא טעינה בזמן ממושך, מתחיל להיווצר בו תהליך של גיפור ועל לוחות העופרת שבתוך תאי המצבר מתחילים להיווצר גבישים (סולפטים) הגורמים להתנגדות גבוהה בין התאים ואז קיבולת המצבר פוחתת.

במקרים מסויימים שבו אחד התאים מקוצר (עקב הצטברות משקע) מתח המצבר קטן, כלומר אותו תא כבר אינו פעיל והמצבר חסר תועלת.

 

מצבר במצב טוב ויחסית חדש שעבר פריקה עמוקה, לרוב ניתן לטעון (לא תמיד). הזרם שנכנס אל המצבר בזמן הטעינה "מפרק" את הגבישים שהצטברו בלוחות והמצבר חוזר לחיים, אך פריקות עמוקות חוזרות ונשנות יגרמו להצטברות של גבישים שלא יהיה ניתן לפרק אותם והמצבר יהרס בסופו של דבר.

* אפשר לנסות להחיות מצבר מגופר קלות ,ע"י מתן מתח טעינה גבוה מעט וזאת כדי לנסות לפרק את הגבישים היוצרים

התנגדות חשמלית גבוהה וכתוצאה- אי יכולת טעינה.

בכל מקרה זה יהיה פתרון זמני והמצבר כנראה בסוף ימיו.

 

במידה ואתה מטעין אותם מחוברים בטור, ל 48V אפשר להטעין עד כ 55V .(מקסימום כ 10% מעל)

במידה והמטען מקצועי ויציב מאוד, תן לו טעינה של כ 50V.

יש אשר בטעינה הראשונה מטעינים פיק (הייתי מגביל ל 20A - קצת יותר מ 10% מהקיבולת המקסימלית) ל 1 דקה.

עם מתח של כ 55V - בזהירות זהירות.

ואח"כ מורידים למתח הנדרש כ 50V, וטעינה של 3-10 אמפר למשך כ 6 שעות (שוב - בהתאם לנתוני המטען והמצברים)

ואח"כ מטעינים טעינה מלאה לפי דרישת המצבר, ובגבולות אספקת הזרם של המטען.

 

ראה כאן הסברים -

א - מידע טכני לגבי חשמל ומצברים

ב - חומצת מצברים (אלקטרוליט)- ניתן לקנות?

 

הוספה - אולי עדיף לבדוק ולהטעין בנפרד, מצבר מצבר.

כך פחות זרם ומתח ידרש,(פחות סיכון) ותדע טוב יותר את מצב המצברים.

 

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

אייל - המצברים האלה הם מצבאי פריקה עמוקה בזרם של 170 אמפר כ"א.

 

המתח של המצברים הוא 8V תקינים.

עדיפות לשפשוף עצמי בבית ולא אצל בעלת מקצוע

צריך גם קרם אני מאמין.

:roll::lol::oops:

×
×
  • תוכן חדש...