Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Bolt EV - כי זה לא טסלה


AstoDriver
שימו לב! השרשור הזה בן 3017 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

GM עם המתחרה הישיר שלה לטסלה 3, מחזיקים את המועמד שהולך לצאת לשוק הרבה לפני טסלה

עם מפרט תחרותי ביותר, במחיר נגיש יותר, פריסה ודילרים מומחים, חלפים שיהיו זמינים, וכמובן

אספקה, אספקה שוטפת ומספקת.

ובכול זאת, אף אחד לא יעמוד בתור 6 שעות רק בשביל הזכות לרכוש אותה.

ולמה לא בעצם? נתונים מרשימים לחלוטין

200 מייל לטעינה,

0-100 קמ״ש ב-7 שניות.

 

עיצוב, ובכן, כן, זה לא טסלה.

mm_gal_item_c2_0.img_resize.img_stage._0.jpgmm_gal_item_c2_1.img_resize.img_stage._0.jpgmm_gal_item_c2.img_resize.img_stage._0.jpg

 

ובכול זאת, כולם עסוקים רק במתחרה, שלא יכול לעמוד בדרישה, ואולי נראה מכונית ראשונה רק בעוד שנתיים.

אז למה בעצם? האם ההכנה, השיווק, וסיפור הרקע זה כל מה שמניע אותנו לרכוש מכונית כזו ולא אחרת?

או בקיצור, כי זה לא טסלה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי כי טסלה כבר ברכב הראשון אי פעם שהוציאה מהמפעל - הוציאה יצירת מופת מוטורית.

בעוד שGM... אהמ, פחות.

 

אז לא - זה לא רק שיווק (למרות שהם גאונים בשיווק).

 

אם הייתי בארה"ב לא הייתי מתלבט לפרומיל שניה בנוגע על מי מהנ"ל להמר.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ספק שהם עשו מהפכה, ואני לרגע לא מוריד מהם שום קרדיט, אבל בוא נתעמק בזה,

הם הוציאו רעיון מהפכני, לא יצירה מושלמת, דגמי S ודגמי X סבלו ועדיין סובלים מאין ספור באגים, אומנם הם עושים מאמצים תמיד לשפר, ותמיד מעדכנים ומשפרים, אבל עדיין.

לעמוד בזמני אספקה? הם לא הצליחו בשום דגם, נכון ש-GM לא נהדרים, אבל זה לא השוואה של GM מול טסלה, אלא רכב מול רכב.

אז שוב, רכב מול רכב, מה הסיבה לחוסר עניין ב-Bolt EV?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה העיקרית היא שטסלה היא מותג חזק כמו אייפון ושברולט ממש לא. למרות בעיות האיכות שהזכרת טסלה נהנית מתדמית נקיה ללא רבב בניגוד לGM שלצד חשמליות ממשיכה לייצר משאיות שעושות 1ל6 במיליונים. יש עוד כמה סיבות אובייקטיביות: עיצוב - הטסלה מעוצבת כסדאן יוקרתית והבולט כמו מיניוואן קומפקטי (econobox). לטסלה ביצועים יותר טובים ואוטופיילוט ומחיר בסיס מעט יותר נמוך.

אבל אין ספק שהיתרון המוחץ שלה היא רשת הטעינה המהירה שטסלה פורסת בכל מדינה והופכת אותה לרכב ללא מגבלת טווח. ג'נרל מוטורס לא הראו כוונה לפרוס רשת כזו וזה מעמיד בספק עד כמה הם מחויבים למהפכה החשמלית. לפי הערכות כושר הייצור של הבולט לא יעלה על כ-30,000 יחידות בשנה הראשונה בניגוד לטסלה שרוצים להגיע לחצי מיליון בערך. עם זאת הבולט היא צעד ענק קדימה שמעמיד את GM הרבה לפני שאר ענקי הרכב המסורתיים. הלוואי ונראה אותה כאן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תטעה בנוגע למחיר בסיס, אף אחד לא קונה טסלה גרסאת בסיס ראה עובדה במודלים הקיימים, טסלה 3 עם תוספות ימריא למחיר 50-60 אלף דולר, במיוחד אם אתה רוצה אוטופיילוט וכדומה.

 

בנוגע לרשת הטעינה, אין בזה כלום מיוחד חוץ ממיתוג, אבל שוב, 200 מייל טווח, במחקרים שבוצעו זה מעל ומעבר. לא לשכוח שזה אמור להיות רכב עירוני.

 

שוב, לתת מקדמה ולהמתין לרכב שנה וחצי, זה מוגזם, במיוחד כשיש מתחרה ראוי, כל האנליסטים אומרים חד משמעית שמבחינת תשתית, אין לו אפשרות לחצי מיליון, זה היה הצהרה סקסית מצידו ותו לא, אולי בתוך חמש שנים מרגע תחילת הייצור.

 

אם משווים לאייפון, אז היית נותן מקדמה וממתין שנה וחצי למכשיר? שאין לך מושג איך יהיה התוצר הסופי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כרגע רנו\ ניסן זה יצרן המכוניות החשמליות בגדול בעולם.

טסלה עושים הרבה רעש והציבור האמריקאי אוהב את חברת הטכנולוגיה שמייצרת להם מכוניות.

אבל ברצינות.

טסלה ילכו ליצרן צמיגים ויבקשו צמיגים על חשבון הזמנה של פורד, יצרן הצמיגים יצחק להם בפרצוף.

Gm יכולים לייצר 200000 מכוניות חשמליות בחודש אם בא להם, טסלה לא יצליחו לעשות את בשנה עוד הרבה מאוד זמן.

היצרנים הגדולים או שיחסלו את טסלה או שיקנו אותה

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שהטסלה הממוצעת לא תעלה 35K אבל גם 50-60K לא נשמע סביר. לגבי רשת הטעינה אני לא יודע למה אתה מתכוון מיתוג, זה נותן משמעות אחרת לגמרי לבעלות על רכב חשמלי. כמו שאתה בעצמך אומר הבולט הוא רכב עירוני כי 200 מייל זה אחלה ליום יום אבל אם אתה רוצה לעשות טיול ארוך מדי פעם אתה מוגבל מאד. עם הטסלה אין שום בעיה ואנשים נוסעים איתה מסעות של אלפי קילומטרים. זה הבדל משמעותי וממש לא עניין של מיתוג. אם הבולט הוא רכב עירוני והמודל 3 רכב עם חופש תנועה מלא אז זה די ברור מה עדיף.

אין ספק שההצהרות של מאסק נשמעות מוגזמות וכל המומחים טוענים שזה בלתי אפשרי לחלוטין אבל נחיה ונראה. דבר אחד שאפשר להגיד על טסלה ולא על GM זה שהם מכוונים גבוה והם רציניים לגמרי בעניין המהפיכה החשמלית, בעוד ש-GM שומרים על קצב ייצור נמוך יחסית (גם לוולט) ועדיין לא ברור אם אלה רק מכוניות תדמית/עמידה ביעדי פליטה או שהם רציניים. העובדה שהם לא משקיעים בתשתית טעינה בהחלט לא עומדת לזכותם, ואני חושב שאתה מפספס את החשיבות של הנושא. בלי תשתית לא יהיה מעבר המוני לרכב חשמלי.

בלי קשר לכל האמור לעיל, אין ספק שמדובר קודם כל במותג שהוא In בטירוף היום (גם SpaceX פופולרית בסדרי גודל רבים מכל חברות החלל האחרות) ואנשים אוהבים את מאסק ואת העתיד שהוא רוצה למכור לנו, בין אם הוא ריאלי או לא, ולכן מוכנים למעשה להשקיע בטסלה 1000 דולר. בסוף מדובר בפיקדונות ניתנים להחזרה כך שהסיכון האישי הוא נמוך ולא בטוח כמה מהם יהפכו למכירות בפועל. יש גם את נושא התמריצים הכלכליים בארה"ב שיורדים מאד אחרי שטסלה תגיע ל-200K רכבים ואנשים רוצים להיות ראשונים בתור.

 

אני אישית כנראה הייתי הולך על הבולט, אני לא מאמין ברכישת רכב בלי לקרוא ביקורות/לנהוג עליו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם משווים לאייפון, אז היית נותן מקדמה וממתין שנה וחצי למכשיר? שאין לך מושג איך יהיה התוצר הסופי?

 

לא ברורה השאלה, שהרי זו לא שאלה רטורית ואתה יודע את התשובה, כן, אנשים מוכנים לתת מקדמה ולהמתין כמה שצריך לטסלה חדשה.

 

למה?

 

כי מיתגו את הרכב בצורה מעולה, טסלה אכן נתפסת בעיני אנשים בצורה דומה לאיך שאנשים מסתכלים על אייפון- מכשיר שיצר מהפכה בענף שלו, מעוצב ואיכותי ובשורה התחתונה נחשק.

 

טסלה גם עשתה מהפכה בענף הרכב, גם אצלה אריזת המוצר צועקת קידמה טכנולוגית(לדוגמה אותו טאבלט גדול\פלזמה קטנה שבאמצעותה שולטים במערכות הרכב).

 

הם גם אגרסיביים בשיווק שלהם במדיות השונות ואני מקבל מהם לפחות מייל או שניים בכל חודש.

 

הם חלוצים וכל עוד אין נהירה המונית של יצרני הרכבים לייצור מתחרה רצינית הם ימשיכו לשבת בתודעה כמי שמובילים את המהפכה.

 

ועל זה אנשים מוכנים לשלם ולהמתין.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם היו מייבאים טסלה לארץ הייתי שוקל ברצינות לרכוש אחת, בהנחה שהמחיר נמצא באזור של BMW סדרה 3. כיוון שכך אני רואה בעצמי סוג של רוכש פוטנציאלי למרות שהרכב לא יגיע לישראל בעתיד הקרוב.

 

מבחינתי, אם כבר השקעתי כזה כסף ברכב חשמלי אני רוצה Talking Piece - כלומר רכב שהוא הצהרה, מגיע עם סיפור מעניין ואפילו יסובב איזה ראש או שניים ברחוב.

 

ה-Bolt נראית כמו קרוסובר מוזל ולא מצליחה לרגש.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעולה, וכול ההסברים שלכם נהדרים , ושוב אנחנו חוזרים לשאלה המקורית והקשה, בהינתן המצב הקיים שיש מתחרה ראוי שיוצא לשוק כבר ב-2017, על מה אנחנו משלמים? על רכב או על באז?

 

אני פשוט חושב שאיפשהו בין כל טירוף הדבר הזה שעולם הרכב לא ראה מחייו, הרי מתי אי פעם ראיתם מסיבת עיתונאים של יצרן רכב שמתנהלת כמו מופע רוק עם בקשות לחתימות וצרחות ברקע של מעריצים?

אנחנו מאבדים את המהות, רכב חשמלי בר קיימא, איכותי, יעיל ובהישג יד, שכבר בשוק בזמן הקרוב, לעומת משהו בלתי ידוע אי שם בעתיד המעורפל הבטחות של מאסק, להזכירכם להתיישב על מאדים, מודל טסלה עממי ב2014 וכו וכו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון מאוד, ושוב אין לי שום רצון או עניין לקחת מטסלה את הקרדיט המהפכנית הזו, אבל הנה זה בדיוק מה שהשוק היה צריך לא? שתקום יצרנית רכב רצינית ותרים את הכפפה, והנה, יש, ובכול זאת, אין עניין.

למה?

 

אגב חשוב לי לציין טסלה ולא מאסק, כי בואו לא נשכח שיש לטסלה מייסדים שהיו שם לפניו ובנו את הדבר הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3017 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...